[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel

  • 18 April 2020
  • 99 reacties
  • 5923 Bekeken


Toon eerste reactie

99 reacties

Reputatie 6
Badge +2


Sinds vandaag klant en onaangenaam verrast dat ik mijn Fritz!Box 7590 met Fritz!Fon DECT niet kan gebruiken …

… Denk dat ik moet gaan kijken of ik mijn overstap nog ongedaan kan maken.

 

@TommyC

De Fritzbox kun je inderdaad niet gebruiken met de Tmobile Voip maar blijkt goed inzetbaar te zijn met andere Voip providers. Dus waarom uitzien naar een andere internet aanbieder?

mijn geval;

TV ← Ziggo (20€)
Internet ↔ Tmobile (40€)
Vast nummer voip telefonie via CC/TmT (ca. 4€ á 5€ pm)
Mobiel Simyo (8€ 100bm/1000mb) oud contract wat voor mij voldoet met een goed bereik

Al die 3 of 4 in één aanbiedingen lijken leuk maar zijn dat niet altijd.
Mijn maandelijkse kosten vind ik acceptabel, vooral door die lage internetprijs van glasvezel via Tmobile Thuis.

Toch zal het zonder T-Mobile modem lastig worden om een verbinding garantie te geven, om de doodeenvoudige reden omdat ze dan de lijn niet kunnen uitlezen, niet voor niets moet het provider modem aangesloten worden als er iets mis is.

@TommyC, welke firmware staat er op de Zyxel? Omdat je een nieuwe klant bent, bestaat de kans dat er nog oude firmware (b11) op staat en dan zou het tweede stappenplan nog moeten werken. Ik hoop dat je de Zyxel vannacht niet had aangesloten, want dan is hij waarschijnlijk inmiddels geüpdatet.


@TMTV  Dank voor je reactie. Ik had de firmware direct gecontroleerd maar helaas was die niet oud genoeg. Tegen beter weten in toch nog geprobeerd maar zonder resultaat.


Sinds vandaag klant en onaangenaam verrast dat ik mijn Fritz!Box 7590 met Fritz!Fon DECT niet kan gebruiken …

… Denk dat ik moet gaan kijken of ik mijn overstap nog ongedaan kan maken.

 

@TommyC

De Fritzbox kun je inderdaad niet gebruiken met de Tmobile Voip maar blijkt goed inzetbaar te zijn met andere Voip providers. Dus waarom uitzien naar een andere internet aanbieder?

mijn geval;

TV ← Ziggo (20€)
Internet ↔ Tmobile (40€)
Vast nummer voip telefonie via CC/TmT (ca. 4€ á 5€ pm)
Mobiel Simyo (8€ 100bm/1000mb) oud contract wat voor mij voldoet met een goed bereik

Al die 3 of 4 in één aanbiedingen lijken leuk maar zijn dat niet altijd.
Mijn maandelijkse kosten vind ik acceptabel, vooral door die lage internetprijs van glasvezel via Tmobile Thuis.


@yalerta Dank voor je reactie. Wat bedoel je precies met CC/TmT? Als ik dat Google krijg ik geen bruikbare resultaten.

Ben er inmiddels achter dat Freedom Internet ook T-Mobile thuis glas levert in combinatie met een Fritz!Box.

Reputatie 6
Badge +2

@TommyC 

TmT = TmobileThuis (alleen internet in mijn geval)

CC = cheapconnect.nl (Voip aanbieder en dat loopt via mijn glazen Internet aansluiting van Tmobile)

Neem een Pre-Paid lijn bij Cheap connect, kost 8.95 per jaar, bellen is per minuut ook een stuk goedkoper dan T-Mobile, en vraag nummer behoud aan voor 5 euro als je je oude nummer wilt behouden.

Alleen let op als nieuwe klant, heb je korting wacht die af, zodra je telefonie opzegt vervalt de korting over het algemeen, dan ligt het aan jezelf of je dat er voor over hebt om de Fritzbox te kunnen gebruiken.

 

@yalerta, zo goedkoop vind ik je thuis combinatie niet, ik heb bij KPN voor glas 100/100,en 2 TV STB inclusief opnemen 62.50, jij kan alleen meer TV aansluiten icm coax, telefoon bij CC, gebruik ik alleen om gebeld te worden.

@yalerta dank voor de uitleg.

@Doornekamp33 Volgens mij is die 40,= van @yalerta voor 1000/1000 glas.

Reputatie 6
Badge +2

@Doornekamp33

Die meerdere coax was een belangrijk punt.

En idd TmT is de gb up en down. En dat is op moment in mijn internet gebruik ook redelijk belangrijk. Voorbije zondag nog 8Gb upload uitgevoerd na een herstel actie van apparatuur van een goede kennis. En dan is die snelheid prettig.

Reputatie 1

Kleine aanvulling op de meest recente voip-guide: je kunt hem ook gebruiken als je een eigen router met VLAN-ondersteuning wil gaan gebruiken en/of een managed switch hebt, maar van T-Mobile nog een van de Drayteks of de Huawei hebt. Download eerst het script en bijbehorende programma's. Daarvoor heb je natuurlijk internet nodig. Schakel daarna, dus net vóór het laatste commando (python voip.py), over naar VLAN 100. Hoe je dat precies moet doen, verschilt per router/switch. In het geval van een router kun je het beste VLAN 100 invullen aan de WAN-kant (waar je normaal gesproken dus VLAN 300 voor internet zou invullen). Als je een switch hebt, sluit deze dan direct op de media converter aan (of op de glasvezel als je er een met SFP-module hebt). Zet op de poort die je daarvoor gebruikt VLAN 100 tagged. Sluit vervolgens de computer waarop je het script uitvoert aan op een andere poort en zet hier VLAN 100 untagged op en PVID 100. In beide gevallen moet je op VLAN 100 een ip-adres in de 10.x.x.x-reeks krijgen. Dat kan tot een uur duren vanwege de lease-tijd. Voer tot slot het laatste commando uit.

Succes!

TMTV

Ik krijg “Geen gegevens gevonden” uit het script. De server 10.12.0.10:7547 is wel bereikbaar, maar er lijkt toch iets mis te gaan. Kan het zijn dat de methode om de SIP-gegevens met het Python script te achterhalen niet meer werkt?

@yalerta Snelheid kan zeker prettig zijn, maar voor mij compleet overkill, die ene keer dat ik het kan gebruiken wacht ik wel even wat langer.

Maar TM is daar zeker goedkoper in en heb je geluk dat je het kan krijgen, bij een WBA verbinding is bij TM de max 100 up en down en betaal je ook 40 euro voor een kale internetlijn.

Reputatie 7
Badge +19

@KarelKnutselaar

Het is iemand vandaag/gisteren nog gelukt om de SIP gegevens te achterhalen middels deze guide 😀.

Heb je ook de nieuwste versie van de guide gebruikt?

https://community.t-mobile.nl/vast-bellen-494/guide-voip-sip-inloggegevens-achterhalen-met-de-zyxel-323022/index2.html#post1587259

Reputatie 1

@KarelKnutselaar

Het is iemand vandaag/gisteren nog gelukt om de SIP gegevens te achterhalen middels deze guide 😀


Da’s op zich goed om te weten 😉 Ben nu wel benieuwd wat er dan bij mij mis gaat.

Ik gebruik de nieuwe guide op een OpenWrt router. Ik stel de VLAN voor de WAN in op pvid 100 i.p.v. 300. De router krijgt dan keurig een 10.x.x.x adres, en de configuratieserver op 10.12.0.10 is bereikbaar vanaf mijn PC (op de LAN van de router).

Heb nog een kleine debugpoging gedaan. Dit is de waarde van de variabele ‘d’ waar de gegevens in terecht zouden moeten komen:

In [2]: debugfile('/home/users/rudy/Downloads/voip.py', wdir='/home/users/rudy/Downloads')
> /home/users/rudy/Downloads/voip.py(1)<module>()
----> 1 import requests,os,binascii
2 url = 'http://10.12.0.10:7547'
3 xml1 = '''<soap:Envelope
4 xmlns:soap="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"
5 xmlns:soap-enc="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"


ipdb> d.text
u'<soapenv:Envelope xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:soapenc="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/" xmlns:cwmp="urn:dslforum-org:cwmp-1-0" xmlns:soapenv="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"><soapenv:Header><cwmp:ID soapenv:mustUnderstand="1" /></soapenv:Header><soapenv:Body><cwmp:SetParameterValues><ParameterList soapenc:arrayType="cwmp:ParameterValueStruct[1]"><ParameterValueStruct><Name>InternetGatewayDevice.DeviceInfo.ProvisioningCode</Name><Value xsi:type="xsd:string">TMNL</Value></ParameterValueStruct></ParameterList><ParameterKey>SetParameterValues</ParameterKey></cwmp:SetParameterValues></soapenv:Body></soapenv:Envelope>'

ipdb>

Ik weet niet hoe het eruit moet zien, maar het lijkt erg leeg.

Hi TMTV - interessante truc :-) Ook ik wil graag rechtstreeks mijn eigen router Asus RT-66W op de MC aansluiten met behoud van Internet, IPTV en VOIP. Is me gelukt voor Internet en IPTV. Nu nog VOIP. Heb je post met veel aandacht doorgenomen en uitgevoerd. Idd zo het ww kunnen achterhalen :-)

Nu heb ik een Yealink W52P IP DECT telefoon. Ik dacht dat ik de instellingen goed heb ingesteld, maar het account registered niet. Zie onder de settings zoals ik dat heb ingesteld. Heb jij wellicht nog een tip wat ik kan checken / wijzigen? Tx.

 

Reputatie 7
Badge +19

@KarelKnutselaar

Het is iemand vandaag/gisteren nog gelukt om de SIP gegevens te achterhalen middels deze guide 😀.

Heb je ook de nieuwste versie van de guide gebruikt?

https://community.t-mobile.nl/vast-bellen-494/guide-voip-sip-inloggegevens-achterhalen-met-de-zyxel-323022/index2.html#post1587259

@KarelKnutselaar hiermee zou het in principe gewoon moeten werken.

Reputatie 1

@Waqqas 

Hartelijk dank voor je hulp zover! Heb jij misschien een idee wat er mis kan gaan? Ik heb m’n vorige post aangepast met wat extra details. Ik run het script op een Linux machine op de LAN van de OpenWRT router

Reputatie 7
Badge +19

.

Reputatie 6
Badge +2

@Th3M1lkman Fijn dat het gelukt is! Zie ik dat bij je inlognaam je klantnummer gevolgd wordt door P006 i.p.v. P005? Ik kan het niet meer aanpassen, maar dan is dat voor anderen wel iets om rekening mee te houden. Ik ging ervan uit dat dat voor iedereen hetzelfde was. Of heb je 2 telefoonlijnen?

Reputatie 1

Nog even geprobeerd op een Windows machine met Python 3.10. Ook hier “Geen gegevens gevonden.”

Reputatie 6
Badge +2

Zou je het eens andersom willen proberen, dus de OpenWRT-router ertussenuit halen en de Zyxel rechtstreeks aansluiten en daarmee je computer verbinden? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je dan het scriptje runt.

Reputatie 6
Badge +2

Fijn dat het gelukt is om de gegevens te achterhalen! Probeer bij ‘Domain’ eens voip.t-mobilethuis.nl in te vullen. Dan werkt het bij mij wel.

Reputatie 6
Badge +2

Ik ben blij dat ik kon helpen en jij ook bedankt voor het debuggen van mijn scriptje! Ik dacht dat het wachtwoord altijd uit 12 tekens bestond, maar bij jou zijn het er dus 13? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, dus het lijkt erop dat ze dit pas net doen, misschien wel vanwege dit script... Sinds wanneer ben je klant? Ik heb 'm meteen aangepast en het lijkt te werken. Zou je hem nog eens willen downloaden (zelfde link) en runnen? Dan weet ik of alles klopt.

Nogmaals dank voor je alertheid!

Reputatie 6
Badge +2

@Bastiaan81 Top dat het gelukt is! Heb je de eerste methode gebruikt of de tweede? Dan weet ik of het inderdaad werkt en ik niets over het hoofd heb gezien.

Waar het P-nummer na de username dan op gebaseerd is: geen idee, maar die wordt ook zichtbaar dus dat is geen probleem.

Om nog even terug te komen op deze opmerking van mij:

Ik dacht dat ik hier net een nieuw stappenplan had gepost, maar hij is alweer verdwenen. Ik zou bijna denken dat T-Mobile hier niet zo blij mee is ;-)

Dat blijkt anders te zitten. De nieuwe guide was in het spamfilter blijven hangen, misschien door de vele links en plaatjes. Vervolgens heeft T-Mobile hem nog even teruggehouden om te kijken of dit geen gevolgen voor de veiligheid zou hebben, begrijpelijk natuurlijk. Dat blijkt niet het geval te zijn, dus staat ‘ie nu alsnog (zonder wijzigingen) online. Dat wilde ik toch even rechtzetten.

Ik ben een nieuwe T-Mobile thuis klant en heb zo’n 2 weken geleden de apparatuur ontvangen. Ik werd super enthousiast toen ik las dat de geleverde router nog firmware  V5.50(ABPY.1)b11 had.

Ik neem momenteel geen telefonie af bij t-mobile maar wil dit wellicht in de toekomst dus ik denk ik stel alvast de SIP gegevens veilig. Methode 2 werkte voor mij probleemloos. Helaas was voor dit het resultaat:
 

  [
{
"Ret": "ZCFG_SUCCESS",
"Oid": "RDM_OID_VOICE_LINE_SIP",
"Iid": [
1,
1,
1,
0,
0,
0
],
"Object": {
"AuthUserName": "ChangeMe",
"AuthPassword": "ChangeMe",
"URI": "",
"X_ZYXEL_RegistrarType": "",
"X_ZYXEL_Url_Type": "URL_Sip",
"X_ZYXEL_CallFwdTableIndex": 0,
"SIPEventSubscribeNumberOfElements": 0,
"X_ZYXEL_MixerMode": "LocalMix",
"X_ZYXEL_RemoteRingbackTone": "",
"X_ZYXEL_P_AccessNetworkInfo": ""
}
},
{
"Ret": "ZCFG_SUCCESS",
"Oid": "RDM_OID_VOICE_LINE_SIP",
"Iid": [
1,
1,
2,
0,
0,
0
],
"Object": {
"AuthUserName": "ChangeMe",
"AuthPassword": "ChangeMe",
"URI": "",
"X_ZYXEL_RegistrarType": "",
"X_ZYXEL_Url_Type": "URL_Sip",
"X_ZYXEL_CallFwdTableIndex": 0,
"SIPEventSubscribeNumberOfElements": 0,
"X_ZYXEL_MixerMode": "LocalMix",
"X_ZYXEL_RemoteRingbackTone": "",
"X_ZYXEL_P_AccessNetworkInfo": ""
}
}
]

Ik vermoed dat deze gegevens de 1e keer contact met het netwerkt worden geprovisioned. Deze router heb ik zelf nog nooit aangesloten op het T-Mobile netwerk omdat ik mijn eigen apparatuur gebruik (UniFi Dream Machine Pro) maar het kan ook betekenen dat je deze gegevens als nog uit je router kan peuteren als de juiste firmware er op staat.

 

Het is gelukkig niet zo lang meer wachten tot de nieuwe regels van de AMC in werking treden. Voor mij maakt het niet zo veel uit aangezien ik alleen internet af neem.

 

Hoi allemaal, 

 

Ik heb de post van TMTV voor nu verwijderd. Ik zal hier volgende week op terugkomen met meer informatie! 


Sinds vandaag klant en onaangenaam verrast dat ik mijn Fritz!Box 7590 met Fritz!Fon DECT niet kan gebruiken. @Sander Die week is wel voorbij. De beloofde update heb ik niet kunnen vinden. Denk dat ik moet gaan kijken of ik mijn overstap nog ongedaan kan maken.

 

Reageer