[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel



Toon eerste reactie

143 reacties

Reputatie 2

also, ik had het eerder over of er een kastje bestond die rj45 omzet in rj11, en ja die bestaan dus gewoon: https://www.amazon.nl/VoIP-telefoonadapter-VoIP-gateway-Internettelefoon-RJ45-kabel-EU-stekker/dp/B08NC9GDCS

 

zo te zien sluit je die aan op ethernet, dan log je in op een web portal van het kastje, en daar stel je je sip gegevens in… anderen ervaring met dat soort apparatuur?

Reputatie 7
Badge +6

Ik zag in je eigen topic dat dit inmiddels gelukt is. Voor de rest heb ik in dat topic gereageerd. Ik stel voor dat we daar verder gaan.

Oei, iemand op zijn teentjes getrapt omdat @TMTV iets doet wat die niet leuk vind.🤬

Dacht dat TM wel wat sportiever was, niet dus.😳

Word tijd dat de vrije modem keuze word opgedrongen, of iedereen naar een goedkoper alternatief.👻

Reputatie 1

Dat kan wel, maar de server is alleen vanaf het T-Mobile Thuis-netwerk bereikbaar, dus niet via 4/5G. Daarom werkt dat eigenlijk alleen binnenshuis, tenzij je thuis een VPN-server hebt. Houd er ook rekening mee dat je op maximaal 2 apparaten tegelijk geregistreerd kunt zijn.

Dank je wel voor je snelle reactie… 

Voor gebruik in huis is het prima in principe.

Echter ik krijg het niet geregistreerd via Zoiper… 

Ik heb de volgende gegevens ingevuld:

SIP Credentials:

Domain:  voip.t-mobilethuis.nl
Username: WXC…..P005
Wachtwoord: het getoonde wachtwoord in cmd

Optional SIP Credentials:

use auth. username:  niks ingevuld

use outbound proxy:  niks ingevuld

 

Echter krijg ik dan dit:

Username WXCmijnnummerP005 

Account name WXCmijnnummerP005@voip.t-mobilethuis.nl 

Timestamp 2021-04-28T15:52:23+02:00 

Protocol5 

Error Layer(3) 

Error Code401 

Error TextUnauthorized 

 

Het werkt zowel niet op de laptop (Lan verbinding) als op de telefoon (WiFi).

 

Zie ik iets over het hoofd ? 

 

Reputatie 7
Badge +14

The most likely reasons are that something is wrong with the SIP username, password or authentication username in the SIP account options.

Reputatie 7
Badge +6

Dat is vreemd. Als ik mijn gegevens op dezelfde manier in Zoiper invul, registreert hij wel. Even een paar checks:

  • Die P005 heb ik ooit als voorbeeld gebruikt, maar blijkt voor sommigen anders te zijn. Het scriptje geeft de juiste gebruikersnaam.
  • Het eerste deel van de gebruikersnaam moet overeenkomen met het klantnummer dat ook op facturen staat. Klopt dat?
  • Het wachtwoord moet bestaan uit 12 hoofdletters, kleine letters en cijfers.
  • Welke router gebruik je?

Hopelijk komen we er zo uit.

Reputatie 1

Dat is vreemd. Als ik mijn gegevens op dezelfde manier in Zoiper invul, registreert hij wel. Even een paar checks:

  • Die P005 heb ik ooit als voorbeeld gebruikt, maar blijkt voor sommigen anders te zijn. Het scriptje geeft de juiste gebruikersnaam.
  • Het eerste deel van de gebruikersnaam moet overeenkomen met het klantnummer dat ook op facturen staat. Klopt dat?
  • Het wachtwoord moet bestaan uit 12 hoofdletters, kleine letters en cijfers.
  • Welke router gebruik je?

Hopelijk komen we er zo uit.

Het scriptje geeft aan wat ook op mijn factuur staat met P005 erachter.
Het wachtwoord bestaat idd uit 12 hoofdletters, kleine letters/cijfers.

Ik heb de Zyxel - VMG8825-T50

 

Moet ik SIP UDP of IAX UDP aanklikken trouwens (het werkt overigens met beiden niet)?

@Doornekamp33 Valt wel mee, hoor. Ik heb even contact gehad en als het geen risico's oplevert, zullen ze mijn post weer terugzetten (net als de vorige keer, toen ‘ie in het spamfilter was blijven hangen). Ze willen gewoon zeker weten dat het geen kwaad kan. Ze zijn tenslotte wel verantwoordelijk voor de beveiliging van klantgegevens. Ik heb dat programmaatje ook gemaakt met het idee dat het veilig zou zijn, anders had ik het er nooit op gezet. Ik ben er als tevreden klant absoluut niet op uit om T-Mobile het leven zuur te maken. Het is vooral bedoeld om toch alvast een soort vrije modemkeuze mogelijk te maken (waar ik ook groot voorstander van ben).

Volgende week hoor ik meer en zoals gezegd verwacht ik dat ze het gewoon weer online zetten. Daarna zullen ze wel weer proberen om het te blokkeren, maar ik denk dat dat nu een stuk moeilijker wordt :sunglasses: .

Hi,

 

Aangezien ik een paar mensen heb zien schrijven dat het werkt, en OP heb zien schrijven dat TM een week nodig had om het script te testen op veiligheid en een maand later er nog geen update is neem ik aan dat het door t-mobile niet veilig is gevonden en we deze methode dus ook niet kunnen gebruiken?

 

Echt jammer want met het doorlezen van deze post had ik constant het gevoel dat ik iets belangrijks zou gaan lezen🙈 beetje anti climax. 

Maar heel veel dank aan topic starter voor alle moeite die hij erin heeft gestoken.

Hulde!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Joghannes,

Dank voor de complimenten en wat leuk dat je het met interesse hebt gelezen! Als je het hele topic hebt doorgeworsteld en de conclusie is dat het nu niet kan, is dat inderdaad wel een tegenvaller. Het duurt langer dan ik hoopte, dus ik ga ze om een update vragen. De kogel is nog niet door de kerk, maar ik vrees dat mijn laatste post niet gaat terugkeren, tenminste niet voordat ze het onmogelijk gemaakt hebben. Overigens heeft dat niet zozeer met veiligheid te maken, maar ik weet niet precies wat ik daarover mag zeggen, dus ik wacht een officiële reactie even af. Je hoort nog van mij (of T-Mobile). Sorry dat ik op dit moment niet meer te melden heb. Ik hoop dat het in de toekomst weer mogelijk wordt om je gegevens te achterhalen (of dat T-Mobile ze gewoon vrijgeeft).

Reputatie 7
Badge +6

Ik dacht dat ik hier net een nieuw stappenplan had gepost, maar hij is alweer verdwenen. Ik zou bijna denken dat T-Mobile hier niet zo blij mee is ;-)

Reputatie 7
Badge +5

…. ondertussen zijn er velen die overschakelen op een andere voip provider waar het internet rijkelijk van voorzien is.

Tmobile mag straks niet klagen dat de inkomsten uit vaste telefonie terug lopen.

De massa zal een dergelijke aansluiting misschien iets lastiger te activeren vinden, maar zullen wel volgen.

Gisteren assistente verleend bij een (nood)gedwongen thuiswerkster. Ze had van haar werkgever een vooringesteld voIP toestel en PC meegekregen om haar werk te verrichten. Als ze de juiste voedingsadapter voor de IP telefoon had meegekregen was ze direct “online” geweest, maar dat terzijde.:grin:

…. ondertussen zijn er velen die overschakelen op een andere voip provider waar het internet rijkelijk van voorzien is.

Tmobile mag straks niet klagen dat de inkomsten uit vaste telefonie terug lopen.

[...]

Klopt helemaal. Bovendien kun je het ook anders uitleggen: als veel andere providers kennelijk vinden dat het gebruik van softphones (en andere apparatuur) gewoon moet kunnen, zit het risico dus niet in die apparatuur en softphones. Ik zie dan maar 1 mogelijkheid voor het risico: dat moet dan bij T-Mobile liggen; hetzij in de techniek, hetzij bij de organisatie. Dat eerste zou een héle slechte zaak zijn, maar ik vermoed het tweede: de organisatie. Vanuit mijn ervaring durf ik dan de stelling aan dat die blokkade niet bij de techneuten maar bij het management ligt. Als mijn redenatie klopt, vind ik dat het management van T-Mobile zichzelf hier een enorm brevet van onvermogen geeft.

En als de oorzaak toch in de techniek ligt, vraag ik mij af waarom T-Mobile kennelijk zo veel afwijkt (achterloopt?) bij de concurrentie. In elk geval levert dat het verschijnsel op dat Yalerta al benoemde: stemmen met de voeten, oftewel overstappen naar een andere provider. Nog een half jaartje, dan is mijn contracttermijn om...  en ik zou graag blijven maar dit speelt voor mij wel een grote rol.

Conclusie: T-Mobile, geef die SIP gegevens vrij en maak je klanten blij!

@TMTV Ik heb in de afgelopen tijd weinig meer geëxperimenteerd, en heb eerlijk gezegd de hoop opgegeven om vast bellen van Odido op de Audiocodes MP-112 aan de gang te krijgen. Wat ik ook instel, ik krijg niet dezelfde output als jij. Zelfs resetten lukt me net niet (triest, ik weet het). Ik houd het maar op Zoiper, op de mobiel, ook al disconnect die vaak. Misschien stap ik nog over op een andere, en goedkopere provider voor vast bellen, zoals cheapconnect, en probeer ik het daar nog eens een keer. 

Dus bij deze, nogmaals dank voor je hulp, maar ik stop met deze post, sorry.

Reputatie 1

@TMTV Nog een update ontvangen van T-Mobile zeker? Jammer want als iemand zoveel moeite wil doen voor de instellingen, dan is die zich bewust van gevaren van dit soort instellingen. Het voelt dus vooral als het niet willen geven van vrijheid. @Sander je kan vast wel een goed woordje voor ons doen intern.

Reputatie 7
Badge +6

Nee, ik heb er helaas nog niets over gehoord. Op zich zit ik er niet mee als die post niet terugkeert, als ze maar een alternatief bieden (de gegevens gewoon vrijgeven). Dat lijkt me sowieso een beter idee dan deze onofficiële omweg, al is het maar omdat mensen anders hun nummer elders gaan onderbrengen. Ik snap ook niet goed wat ze tegenhoudt. Bij de koninklijke concurrent kan het namelijk wel. Het enige doel is om toch de vastetelefoondienst te kunnen gebruiken, ook al gebruik je volledig eigen apparatuur. Je logt dus rechtmatig in op de server met je eigen gegevens, maar dan via een ander apparaat. Daar is niets illegaals aan en het blijft je eigen verantwoordelijkheid om die gegevens (zoals al je wachtwoorden) te beschermen. Natuurlijk kan de klantenservice dan niet helpen bij problemen, maar dat geldt ook voor eigen routers en dan kun je nog altijd hier terecht.

Wat ik jammer vind @TMTV is dat @Sander 3 maanden geleden heeft gezegt dat die er over een week op terug komt, en Sander kennende had die dat ook wwl gedaan, lijkt er op dat die word tegen gewerkt en dat jij die zaken ergens anders moet onder brengen als je iets ontdekt hebt, bij Telfort waren dit soort zaken geen enkel probleem als ze werden gelekt, werd zelfs aangemoedigd door de Mods daar en de vrije hand in gegeven.

Nu bij KPN niet meer nodig, je kan het gewoon krijgen, die zijn wat dat betreft elke keer een tandje sneller daar, en kwa prijs net zo duur als TM nu is, alleen als het leverbaar is is de 1Gb hier goedkoper.

Reputatie 7
Badge +6

LET OP! T-Mobile gaat binnenkort* nieuwe firmware uitrollen voor de Zyxel. Vanaf dan is de hele config versleuteld en is bovenstaande methode niet meer bruikbaar. Dus als je twijfelt of je de inloggegevens eruit wil halen voor als je ze ooit nodig hebt, doe het nu.

Zo lang je nog firmware ABPY.0 hebt, kan het nog, vanaf ABPY.1 niet meer.

*binnenkort: T-Mobile hanteert een erg ruime definitie van ‘binnenkort’, maar er is onderhoud aangekondigd voor 18-20 en 24-25 mei. Of dat de uitrol van de nieuwe firmware is weet ik niet, maar haast is geboden.

Reputatie 7
Badge +6

Natuurlijk zou ik het op Tweakers kunnen gooien (genoeg interesse daar), maar dat vind ik dan weer niet zo netjes. Ik heb steeds prettig contact gehad met T-Mobile (in de persoon van Sander) en begrijp ook wel dat hij niet in z'n eentje ijzer met handen kan breken. Maar het zou ze wel sieren om te vertellen wat op dit moment de bezwaren zijn. Het zou ook nog kunnen dat ze proberen tijd te rekken om zelf met een oplossing te komen, of een van de alternatieven die ik heb aangedragen. Ook prima, mijn guide online krijgen is geen doel op zich.

Reputatie 7
Badge +3

Wel opvallend is dat schijnbaar technisch goed onderlegde mensen, alles op alles zetten om hun toch wat dure TMT telefonie te behouden bij gebruik van een eigen router. Maar, dat is m.b.m.

Reputatie 7
Badge +5


Sinds vandaag klant en onaangenaam verrast dat ik mijn Fritz!Box 7590 met Fritz!Fon DECT niet kan gebruiken …

… Denk dat ik moet gaan kijken of ik mijn overstap nog ongedaan kan maken.

 

@TommyC

De Fritzbox kun je inderdaad niet gebruiken met de Tmobile Voip maar blijkt goed inzetbaar te zijn met andere Voip providers. Dus waarom uitzien naar een andere internet aanbieder?

mijn geval;

TV ← Ziggo (20€)
Internet ↔ Tmobile (40€)
Vast nummer voip telefonie via CC/TmT (ca. 4€ á 5€ pm)
Mobiel Simyo (8€ 100bm/1000mb) oud contract wat voor mij voldoet met een goed bereik

Al die 3 of 4 in één aanbiedingen lijken leuk maar zijn dat niet altijd.
Mijn maandelijkse kosten vind ik acceptabel, vooral door die lage internetprijs van glasvezel via Tmobile Thuis.

Toch zal het zonder T-Mobile modem lastig worden om een verbinding garantie te geven, om de doodeenvoudige reden omdat ze dan de lijn niet kunnen uitlezen, niet voor niets moet het provider modem aangesloten worden als er iets mis is.

Reputatie 1

@TommyC, welke firmware staat er op de Zyxel? Omdat je een nieuwe klant bent, bestaat de kans dat er nog oude firmware (b11) op staat en dan zou het tweede stappenplan nog moeten werken. Ik hoop dat je de Zyxel vannacht niet had aangesloten, want dan is hij waarschijnlijk inmiddels geüpdatet.


@TMTV  Dank voor je reactie. Ik had de firmware direct gecontroleerd maar helaas was die niet oud genoeg. Tegen beter weten in toch nog geprobeerd maar zonder resultaat.

Reputatie 1


Sinds vandaag klant en onaangenaam verrast dat ik mijn Fritz!Box 7590 met Fritz!Fon DECT niet kan gebruiken …

… Denk dat ik moet gaan kijken of ik mijn overstap nog ongedaan kan maken.

 

@TommyC

De Fritzbox kun je inderdaad niet gebruiken met de Tmobile Voip maar blijkt goed inzetbaar te zijn met andere Voip providers. Dus waarom uitzien naar een andere internet aanbieder?

mijn geval;

TV ← Ziggo (20€)
Internet ↔ Tmobile (40€)
Vast nummer voip telefonie via CC/TmT (ca. 4€ á 5€ pm)
Mobiel Simyo (8€ 100bm/1000mb) oud contract wat voor mij voldoet met een goed bereik

Al die 3 of 4 in één aanbiedingen lijken leuk maar zijn dat niet altijd.
Mijn maandelijkse kosten vind ik acceptabel, vooral door die lage internetprijs van glasvezel via Tmobile Thuis.


@yalerta Dank voor je reactie. Wat bedoel je precies met CC/TmT? Als ik dat Google krijg ik geen bruikbare resultaten.

Ben er inmiddels achter dat Freedom Internet ook T-Mobile thuis glas levert in combinatie met een Fritz!Box.

Hoi @Th3M1lkman,

Welkom terug! ;-)

Er is inmiddels een hoop veranderd op dit gebied. Zoals aangegeven is mijn omslachtige stappenplan nu gelukkig overbodig. In plaats daarvan kun je nu via My T-Mobile Thuis zelf een VOIP-wachtwoord instellen. Helaas gaat het daar momenteel echter fout. Door een bug in dat systeem wordt het wachtwoord veranderd naar iets totaal anders dan je zelf hebt ingesteld.

 

Nu 6 maanden later blij dat ik dit topic gevonden heb. Probeerde na zelf een VOIP-wachtwoord te hebben gezet een Gigaset N510 pro te configureren. En dat wilde maar niet verbinden. Blijkt dat nu nog steeds een ander (compleet willekeurig?) wachtwoord gezet wordt. 

Ik heb een Huawei modem. Dus ergens een oud Zyxel modem kunnen bemachtigen, het Python script gedraaid dat in dit topic besproken wordt en voila! Nu een werkend wachtwoord.

Best wel schandalig dat Odido al ruim een half jaar een functie aanbiedt die helemaal niet werkt. Op z’n minst moet er een uitleg bij staan of beter zelfs helemaal disablen totdat het wel werkt. Want dit is nu erg verwarrend en frustrerend...

 

Reputatie 7
Badge +5

@TommyC 

TmT = TmobileThuis (alleen internet in mijn geval)

CC = cheapconnect.nl (Voip aanbieder en dat loopt via mijn glazen Internet aansluiting van Tmobile)

Reageer