[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel



Toon eerste reactie

120 reacties

Reputatie 2

Hi TMTV - interessante truc :-) Ook ik wil graag rechtstreeks mijn eigen router Asus RT-66W op de MC aansluiten met behoud van Internet, IPTV en VOIP. Is me gelukt voor Internet en IPTV. Nu nog VOIP. Heb je post met veel aandacht doorgenomen en uitgevoerd. Idd zo het ww kunnen achterhalen :-)

Nu heb ik een Yealink W52P IP DECT telefoon. Ik dacht dat ik de instellingen goed heb ingesteld, maar het account registered niet. Zie onder de settings zoals ik dat heb ingesteld. Heb jij wellicht nog een tip wat ik kan checken / wijzigen? Tx.

 

Reputatie 7
Badge +20

@KarelKnutselaar

Het is iemand vandaag/gisteren nog gelukt om de SIP gegevens te achterhalen middels deze guide 😀.

Heb je ook de nieuwste versie van de guide gebruikt?

https://community.t-mobile.nl/vast-bellen-494/guide-voip-sip-inloggegevens-achterhalen-met-de-zyxel-323022/index2.html#post1587259

@KarelKnutselaar hiermee zou het in principe gewoon moeten werken.

Reputatie 2

@Waqqas 

Hartelijk dank voor je hulp zover! Heb jij misschien een idee wat er mis kan gaan? Ik heb m’n vorige post aangepast met wat extra details. Ik run het script op een Linux machine op de LAN van de OpenWRT router

Reputatie 7
Badge +20

.

Reputatie 7
Badge +3

@Th3M1lkman Fijn dat het gelukt is! Zie ik dat bij je inlognaam je klantnummer gevolgd wordt door P006 i.p.v. P005? Ik kan het niet meer aanpassen, maar dan is dat voor anderen wel iets om rekening mee te houden. Ik ging ervan uit dat dat voor iedereen hetzelfde was. Of heb je 2 telefoonlijnen?

Reputatie 2

Nog even geprobeerd op een Windows machine met Python 3.10. Ook hier “Geen gegevens gevonden.”

Reputatie 7
Badge +3

Zou je het eens andersom willen proberen, dus de OpenWRT-router ertussenuit halen en de Zyxel rechtstreeks aansluiten en daarmee je computer verbinden? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je dan het scriptje runt.

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat het gelukt is om de gegevens te achterhalen! Probeer bij ‘Domain’ eens voip.t-mobilethuis.nl in te vullen. Dan werkt het bij mij wel.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben blij dat ik kon helpen en jij ook bedankt voor het debuggen van mijn scriptje! Ik dacht dat het wachtwoord altijd uit 12 tekens bestond, maar bij jou zijn het er dus 13? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, dus het lijkt erop dat ze dit pas net doen, misschien wel vanwege dit script... Sinds wanneer ben je klant? Ik heb 'm meteen aangepast en het lijkt te werken. Zou je hem nog eens willen downloaden (zelfde link) en runnen? Dan weet ik of alles klopt.

Nogmaals dank voor je alertheid!

Reputatie 7
Badge +3

@Bastiaan81 Top dat het gelukt is! Heb je de eerste methode gebruikt of de tweede? Dan weet ik of het inderdaad werkt en ik niets over het hoofd heb gezien.

Waar het P-nummer na de username dan op gebaseerd is: geen idee, maar die wordt ook zichtbaar dus dat is geen probleem.

Om nog even terug te komen op deze opmerking van mij:

Ik dacht dat ik hier net een nieuw stappenplan had gepost, maar hij is alweer verdwenen. Ik zou bijna denken dat T-Mobile hier niet zo blij mee is ;-)

Dat blijkt anders te zitten. De nieuwe guide was in het spamfilter blijven hangen, misschien door de vele links en plaatjes. Vervolgens heeft T-Mobile hem nog even teruggehouden om te kijken of dit geen gevolgen voor de veiligheid zou hebben, begrijpelijk natuurlijk. Dat blijkt niet het geval te zijn, dus staat ‘ie nu alsnog (zonder wijzigingen) online. Dat wilde ik toch even rechtzetten.

Ik ben een nieuwe T-Mobile thuis klant en heb zo’n 2 weken geleden de apparatuur ontvangen. Ik werd super enthousiast toen ik las dat de geleverde router nog firmware  V5.50(ABPY.1)b11 had.

Ik neem momenteel geen telefonie af bij t-mobile maar wil dit wellicht in de toekomst dus ik denk ik stel alvast de SIP gegevens veilig. Methode 2 werkte voor mij probleemloos. Helaas was voor dit het resultaat:
 

  [
{
"Ret": "ZCFG_SUCCESS",
"Oid": "RDM_OID_VOICE_LINE_SIP",
"Iid": [
1,
1,
1,
0,
0,
0
],
"Object": {
"AuthUserName": "ChangeMe",
"AuthPassword": "ChangeMe",
"URI": "",
"X_ZYXEL_RegistrarType": "",
"X_ZYXEL_Url_Type": "URL_Sip",
"X_ZYXEL_CallFwdTableIndex": 0,
"SIPEventSubscribeNumberOfElements": 0,
"X_ZYXEL_MixerMode": "LocalMix",
"X_ZYXEL_RemoteRingbackTone": "",
"X_ZYXEL_P_AccessNetworkInfo": ""
}
},
{
"Ret": "ZCFG_SUCCESS",
"Oid": "RDM_OID_VOICE_LINE_SIP",
"Iid": [
1,
1,
2,
0,
0,
0
],
"Object": {
"AuthUserName": "ChangeMe",
"AuthPassword": "ChangeMe",
"URI": "",
"X_ZYXEL_RegistrarType": "",
"X_ZYXEL_Url_Type": "URL_Sip",
"X_ZYXEL_CallFwdTableIndex": 0,
"SIPEventSubscribeNumberOfElements": 0,
"X_ZYXEL_MixerMode": "LocalMix",
"X_ZYXEL_RemoteRingbackTone": "",
"X_ZYXEL_P_AccessNetworkInfo": ""
}
}
]

Ik vermoed dat deze gegevens de 1e keer contact met het netwerkt worden geprovisioned. Deze router heb ik zelf nog nooit aangesloten op het T-Mobile netwerk omdat ik mijn eigen apparatuur gebruik (UniFi Dream Machine Pro) maar het kan ook betekenen dat je deze gegevens als nog uit je router kan peuteren als de juiste firmware er op staat.

 

Het is gelukkig niet zo lang meer wachten tot de nieuwe regels van de AMC in werking treden. Voor mij maakt het niet zo veel uit aangezien ik alleen internet af neem.

 

Reputatie 2

@TMTV Bedankt voor de guide!

Heb het in een minuut werkend gekregen met de Cisco SPA112 icm Netgear R7800.
En mijn inlog eindigde inderdaad ook met P006

Hi Tekes - ik realiseer me dat dit een oud topic is, maar na zoekwerk op Google kom ik op deze post uit waar iemand op een Cisco SPA 112 T-Mobile VOIP aan de praat heeft gekregen. Zo'n 2 jaar geleden was ik klant bij T-Mobile (forumnaam Th3M1lkman) en heb ik mijn ervaringen met instellen Yealink W52P gedeeld. Daarop jouw reaktie hierboven.

Inmiddels ben ik opnieuw klant bij T-mobile en wil ik de Cisco SPA122 gebruiken. Die zou bij mijn weten qua T-Mobile VOIP instellen hetzelfde moeten zijn als de SPA112. Ik heb verschillende configuraties geprobeerd obv mijn Yealink W52P ervaring maar krijg maar niet de Line 1 registered. De VOIP dienst werkt via de Zyxel van T-Mobile. Maar die wil ik er nu juist tussenuit ;-)

Welke settings heb jij gebruikt om VOIP werkend te krijgen op je SPA112? Hieronder mijn huidige (niet werkende) settings. Volgens mij is dit conform de hierboven geadviseerde instellingen “Eigen modem: wat zijn de vereisten / veelgestelde vragen”, maar misschien heb ik iets gemist?

Alvast heel erg bedankt voor je feedback!

Dennis

  • Cisco SPA122
  • Firmware 1.4.1 (SR5)

 

Reputatie 2

 Hi @TMTV - dank je wel! Warm nest ;-) En dank voor je snelle reaktie.

Heb de link doorgelezen die je deelde. Vervelend dat zoveel mensen blijkbaar hinder hiervan ondervinden. Getwijfeld waar ik mijn reaktie zou plaatsen: in dit huidige draadje of in de link...🤔 Toch maar deze geworden omdat ik anderen niet blij wil maken met een mogelijk dode mus.

Hetvolgende namelijk: ik had zoals je aangaf via de mijnomgeving van T-mobile het VOIP password gereset (had ik niet vermeld omdat ik niet dacht dat het relevant was voor mijn vraagstuk). Dat heb ik gisteren gedaan. Mijn oude Yealink W52P weer afgestoft. Settings daarop conform mijn berichtje van 2 jaar geleden ingesteld met het geresette wachtwoord en wat denk je? Inderdaad: die werkt gewoon: ik kan bellen / gebeld worden op de Yealink. Weet niet wat dat betekent voor het probleem dat de mensen in het andere onderwerp ervaren, maar ik lijk die klachten niet te hebben.

Daarmee lijk ik terug op settings specifiek voor de SPA122, of mis ik in mijn onnozelheid toch iets? @Tekes - ben nog steeds erg geinteresseerd in hoe jij 2 jaar geleden je SPA112 hebt ingesteld...😁

 

Groeten,

Dennis

Reputatie 7
Badge +3

@Th3M1lkman Dat is wel bijzonder. Heb je bij je terugkeer hetzelfde klantnummer gehouden als bij je vorige abonnement? Je klantnummer maakt deel uit van de VOIP-gebruikersnaam en ik dacht dat je bij een nieuw abonnement altijd een nieuwe kreeg, ook al is dat op dezelfde naam en hetzelfde adres.

Wat bedoel je precies met wachtwoord gereset? Bedoel je dat je zelf een wachtwoord hebt ingesteld? Terugzetten naar het wachtwoord dat TM ooit gemaakt heeft, kan bij mijn weten niet.

Ik denk dat ik mijn VOIP-scriptje ga zoeken. Dan kan iedereen in de tussentijd toch eigen apparatuur gebruiken.

Reputatie 2

@Th3M1lkman Dat is wel bijzonder. Heb je bij je terugkeer hetzelfde klantnummer gehouden als bij je vorige abonnement? Je klantnummer maakt deel uit van de VOIP-gebruikersnaam en ik dacht dat je bij een nieuw abonnement altijd een nieuwe kreeg, ook al is dat op dezelfde naam en hetzelfde adres.

Wat bedoel je precies met wachtwoord gereset? Bedoel je dat je zelf een wachtwoord hebt ingesteld? Terugzetten naar het wachtwoord dat TM ooit gemaakt heeft, kan bij mijn weten niet.

Ik denk dat ik mijn VOIP-scriptje ga zoeken. Dan kan iedereen in de tussentijd toch eigen apparatuur gebruiken.

@TMTV ik heb nu een ander TMT klantnummer dan dat ik twee jaar geleden had (contracten uit beide perioden vergeleken). Wel hetzelfde telefoonnummer behouden.

Reset is misschien verkeerde woordkeuze. Ik heb op de TMT mijnomgeving ingelogd. Onder de rubriek “vast bellen instellingen” mijn SIP accountnaam opgehaald. Een SIP wachtwoord heb ik daar zelf moeten invoeren. Dat heb ik gedaan en is wat ik hierboven bedoelde met resetten. Dat wachtwoord heb ik zowel in de SPA122 als de Yealink W52P ingesteld met bovenstaand gevolg. Ik bedoelde dus niet terugzetten naar wat TM ooit gemaakt had, sorry 😊

Reputatie 2

Beste @Th3M1lkman,

Je hebt geluk, vanaf vandaag ga ik namelijk overstappen naar KPN wegens aantal dingentjes vanuit T-Mobile (meer info binnen mijn topic).

Betreft het VOIP ATA, je hoeft alleen de inlog gegevens en proxy in te voeren voor om de VOIP werkend te krijgen.

Hieronder screenshots van mijn instellingen.

Model: SPA112

firmware: 1.4.1 (SR5)

Dit zou voldoende moeten zijn

Hieronder nog vergelijkbare screenshots met die van jou mits je het nodig zou kunnen hebben:


 

Reputatie 7
Badge +3

@Th3M1lkman Hoe ziet de pagina voor VOIP-instellingen er bij jou uit?

Oude VOIP-pagina
Nieuwe VOIP-pagina

Het probleem met het verkeerde wachtwoord doet zich alleen voor op de nieuwe (onderste) pagina. Daarom ben ik benieuwd of jij de oude krijgt. In dat geval zou het moeten lukken met de instellingen die @Tekes hier zojuist heeft geplaatst.

Reputatie 1

Hoi allemaal, 

 

Ik heb de post van TMTV voor nu verwijderd. Ik zal hier volgende week op terugkomen met meer informatie! 


Sinds vandaag klant en onaangenaam verrast dat ik mijn Fritz!Box 7590 met Fritz!Fon DECT niet kan gebruiken. @Sander Die week is wel voorbij. De beloofde update heb ik niet kunnen vinden. Denk dat ik moet gaan kijken of ik mijn overstap nog ongedaan kan maken.

 

Reputatie 2

@TMTV - heb het gisteren via de paginas gedaan die je hierboven laat zien. Zie ook mijn screenshots hieronder.

Maar nou breekt mijn klomp. Zo'n 3u geleden heb ik met mijn Yealink W52P een uitgaand gesprek gedaan obv SIP settings die ik gisteren van TMT mijnomgeving heb gehaald. Er vervolgens niks aan veranderd. Nu kan ik opeens geen gesprekken meer voeren via dat toestel. De Yealink ATA geeft nu ook aan dat de “registration Failed”… kan het niet verklaren. Hooguit misschien omdat ik de Cisco tegelijkertijd had aangesloten en die tig keer “failed” waardoor TMT wellicht het account tijdelijk blokkeert?

Aaargh… 

 

Reputatie 2

@Tekes - dank je wel voor je reaktie en maken en delen van de screenshots! Zo zou ik het idd ook verwachten. Misschien dat mijn vraagstuk toch ook iets met het wachtwoord gedoe te maken. Zodra mijn Yealink W52P weer werkt ga ik de settings zoals jij ze stuurde toepassen.

 

Dank je! 

Reageer