[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel



Toon eerste reactie

145 reacties

Neem een Pre-Paid lijn bij Cheap connect, kost 8.95 per jaar, bellen is per minuut ook een stuk goedkoper dan T-Mobile, en vraag nummer behoud aan voor 5 euro als je je oude nummer wilt behouden.

Alleen let op als nieuwe klant, heb je korting wacht die af, zodra je telefonie opzegt vervalt de korting over het algemeen, dan ligt het aan jezelf of je dat er voor over hebt om de Fritzbox te kunnen gebruiken.

 

@yalerta, zo goedkoop vind ik je thuis combinatie niet, ik heb bij KPN voor glas 100/100,en 2 TV STB inclusief opnemen 62.50, jij kan alleen meer TV aansluiten icm coax, telefoon bij CC, gebruik ik alleen om gebeld te worden.

Reputatie 1

@yalerta dank voor de uitleg.

@Doornekamp33 Volgens mij is die 40,= van @yalerta voor 1000/1000 glas.

Reputatie 7
Badge +5

@Doornekamp33

Die meerdere coax was een belangrijk punt.

En idd TmT is de gb up en down. En dat is op moment in mijn internet gebruik ook redelijk belangrijk. Voorbije zondag nog 8Gb upload uitgevoerd na een herstel actie van apparatuur van een goede kennis. En dan is die snelheid prettig.

Reputatie 2

Kleine aanvulling op de meest recente voip-guide: je kunt hem ook gebruiken als je een eigen router met VLAN-ondersteuning wil gaan gebruiken en/of een managed switch hebt, maar van T-Mobile nog een van de Drayteks of de Huawei hebt. Download eerst het script en bijbehorende programma's. Daarvoor heb je natuurlijk internet nodig. Schakel daarna, dus net vóór het laatste commando (python voip.py), over naar VLAN 100. Hoe je dat precies moet doen, verschilt per router/switch. In het geval van een router kun je het beste VLAN 100 invullen aan de WAN-kant (waar je normaal gesproken dus VLAN 300 voor internet zou invullen). Als je een switch hebt, sluit deze dan direct op de media converter aan (of op de glasvezel als je er een met SFP-module hebt). Zet op de poort die je daarvoor gebruikt VLAN 100 tagged. Sluit vervolgens de computer waarop je het script uitvoert aan op een andere poort en zet hier VLAN 100 untagged op en PVID 100. In beide gevallen moet je op VLAN 100 een ip-adres in de 10.x.x.x-reeks krijgen. Dat kan tot een uur duren vanwege de lease-tijd. Voer tot slot het laatste commando uit.

Succes!

TMTV

Ik krijg “Geen gegevens gevonden” uit het script. De server 10.12.0.10:7547 is wel bereikbaar, maar er lijkt toch iets mis te gaan. Kan het zijn dat de methode om de SIP-gegevens met het Python script te achterhalen niet meer werkt?

@yalerta Snelheid kan zeker prettig zijn, maar voor mij compleet overkill, die ene keer dat ik het kan gebruiken wacht ik wel even wat langer.

Maar TM is daar zeker goedkoper in en heb je geluk dat je het kan krijgen, bij een WBA verbinding is bij TM de max 100 up en down en betaal je ook 40 euro voor een kale internetlijn.

Reputatie 7
Badge +15

@KarelKnutselaar

Het is iemand vandaag/gisteren nog gelukt om de SIP gegevens te achterhalen middels deze guide 😀.

Heb je ook de nieuwste versie van de guide gebruikt?

https://community.t-mobile.nl/vast-bellen-494/guide-voip-sip-inloggegevens-achterhalen-met-de-zyxel-323022/index2.html#post1587259

Reputatie 7
Badge +6

Omdat er de laatste tijd wat problemen lijken te zijn met het uitvoeren van het VOIP-script in Windows en omdat de definitieve fix van Mijn Odido nog op zich laat wachten, heb ik een tijdje geleden in een topic instructies geplaatst om het script te runnen op je mobiel. Ik heb daarvoor een iPhone gebruikt, maar Android heeft vast wel vergelijkbare apps. Om het beter vindbaar te maken en er makkelijk naar te kunnen linken, plaats ik het voor de volledigheid ook hier. Dit is dus een andere manier om hetzelfde te bereiken. Je kunt kiezen welke optie je gebruikt. Je hoeft ze dus niet allebei te doen. De eerdere instructies staan hier.

Download de app Python3IDE voor iOS hier.

Ga naar het script via deze link, klik op Raw en kopieer de hele tekst:

Open nu Python3IDE en ga naar het menu linksboven:

Klik daar op +, noem het bestand voip.py en druk op New:

Nu krijg je een leeg scherm. Hier kun je vervolgens het script plakken (ik vermoed dat dit ‘Plakken’ betekent in het Chinees):

Mocht je een melding krijgen, sta plakken dan toe. Druk vervolgens op het pijltje. Nu krijg je reclame voor de betaalde versie, maar die kun je linksboven wegklikken. Nu zie je als het goed is je gebruikersnaam en wachtwoord staan:

Succes!

Reputatie 2

@KarelKnutselaar

Het is iemand vandaag/gisteren nog gelukt om de SIP gegevens te achterhalen middels deze guide 😀


Da’s op zich goed om te weten 😉 Ben nu wel benieuwd wat er dan bij mij mis gaat.

Ik gebruik de nieuwe guide op een OpenWrt router. Ik stel de VLAN voor de WAN in op pvid 100 i.p.v. 300. De router krijgt dan keurig een 10.x.x.x adres, en de configuratieserver op 10.12.0.10 is bereikbaar vanaf mijn PC (op de LAN van de router).

Heb nog een kleine debugpoging gedaan. Dit is de waarde van de variabele ‘d’ waar de gegevens in terecht zouden moeten komen:

In [2]: debugfile('/home/users/rudy/Downloads/voip.py', wdir='/home/users/rudy/Downloads')
> /home/users/rudy/Downloads/voip.py(1)<module>()
----> 1 import requests,os,binascii
2 url = 'http://10.12.0.10:7547'
3 xml1 = '''<soap:Envelope
4 xmlns:soap="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"
5 xmlns:soap-enc="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"


ipdb> d.text
u'<soapenv:Envelope xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:soapenc="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/" xmlns:cwmp="urn:dslforum-org:cwmp-1-0" xmlns:soapenv="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"><soapenv:Header><cwmp:ID soapenv:mustUnderstand="1" /></soapenv:Header><soapenv:Body><cwmp:SetParameterValues><ParameterList soapenc:arrayType="cwmp:ParameterValueStruct[1]"><ParameterValueStruct><Name>InternetGatewayDevice.DeviceInfo.ProvisioningCode</Name><Value xsi:type="xsd:string">TMNL</Value></ParameterValueStruct></ParameterList><ParameterKey>SetParameterValues</ParameterKey></cwmp:SetParameterValues></soapenv:Body></soapenv:Envelope>'

ipdb>

Ik weet niet hoe het eruit moet zien, maar het lijkt erg leeg.

Reputatie 2

Hi TMTV - interessante truc :-) Ook ik wil graag rechtstreeks mijn eigen router Asus RT-66W op de MC aansluiten met behoud van Internet, IPTV en VOIP. Is me gelukt voor Internet en IPTV. Nu nog VOIP. Heb je post met veel aandacht doorgenomen en uitgevoerd. Idd zo het ww kunnen achterhalen :-)

Nu heb ik een Yealink W52P IP DECT telefoon. Ik dacht dat ik de instellingen goed heb ingesteld, maar het account registered niet. Zie onder de settings zoals ik dat heb ingesteld. Heb jij wellicht nog een tip wat ik kan checken / wijzigen? Tx.

 

Reputatie 7
Badge +15

@KarelKnutselaar

Het is iemand vandaag/gisteren nog gelukt om de SIP gegevens te achterhalen middels deze guide 😀.

Heb je ook de nieuwste versie van de guide gebruikt?

https://community.t-mobile.nl/vast-bellen-494/guide-voip-sip-inloggegevens-achterhalen-met-de-zyxel-323022/index2.html#post1587259

@KarelKnutselaar hiermee zou het in principe gewoon moeten werken.

Reputatie 2

@Waqqas 

Hartelijk dank voor je hulp zover! Heb jij misschien een idee wat er mis kan gaan? Ik heb m’n vorige post aangepast met wat extra details. Ik run het script op een Linux machine op de LAN van de OpenWRT router

Reputatie 7
Badge +15

.

Reputatie 7
Badge +6

@Th3M1lkman Fijn dat het gelukt is! Zie ik dat bij je inlognaam je klantnummer gevolgd wordt door P006 i.p.v. P005? Ik kan het niet meer aanpassen, maar dan is dat voor anderen wel iets om rekening mee te houden. Ik ging ervan uit dat dat voor iedereen hetzelfde was. Of heb je 2 telefoonlijnen?

Reputatie 2

Nog even geprobeerd op een Windows machine met Python 3.10. Ook hier “Geen gegevens gevonden.”

Reputatie 7
Badge +6

Zou je het eens andersom willen proberen, dus de OpenWRT-router ertussenuit halen en de Zyxel rechtstreeks aansluiten en daarmee je computer verbinden? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je dan het scriptje runt.

Reputatie 7
Badge +6

Fijn dat het gelukt is om de gegevens te achterhalen! Probeer bij ‘Domain’ eens voip.t-mobilethuis.nl in te vullen. Dan werkt het bij mij wel.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben blij dat ik kon helpen en jij ook bedankt voor het debuggen van mijn scriptje! Ik dacht dat het wachtwoord altijd uit 12 tekens bestond, maar bij jou zijn het er dus 13? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, dus het lijkt erop dat ze dit pas net doen, misschien wel vanwege dit script... Sinds wanneer ben je klant? Ik heb 'm meteen aangepast en het lijkt te werken. Zou je hem nog eens willen downloaden (zelfde link) en runnen? Dan weet ik of alles klopt.

Nogmaals dank voor je alertheid!

Reputatie 7
Badge +6

@Bastiaan81 Top dat het gelukt is! Heb je de eerste methode gebruikt of de tweede? Dan weet ik of het inderdaad werkt en ik niets over het hoofd heb gezien.

Waar het P-nummer na de username dan op gebaseerd is: geen idee, maar die wordt ook zichtbaar dus dat is geen probleem.

Om nog even terug te komen op deze opmerking van mij:

Ik dacht dat ik hier net een nieuw stappenplan had gepost, maar hij is alweer verdwenen. Ik zou bijna denken dat T-Mobile hier niet zo blij mee is ;-)

Dat blijkt anders te zitten. De nieuwe guide was in het spamfilter blijven hangen, misschien door de vele links en plaatjes. Vervolgens heeft T-Mobile hem nog even teruggehouden om te kijken of dit geen gevolgen voor de veiligheid zou hebben, begrijpelijk natuurlijk. Dat blijkt niet het geval te zijn, dus staat ‘ie nu alsnog (zonder wijzigingen) online. Dat wilde ik toch even rechtzetten.

Ik ben een nieuwe T-Mobile thuis klant en heb zo’n 2 weken geleden de apparatuur ontvangen. Ik werd super enthousiast toen ik las dat de geleverde router nog firmware  V5.50(ABPY.1)b11 had.

Ik neem momenteel geen telefonie af bij t-mobile maar wil dit wellicht in de toekomst dus ik denk ik stel alvast de SIP gegevens veilig. Methode 2 werkte voor mij probleemloos. Helaas was voor dit het resultaat:
 

  [
{
"Ret": "ZCFG_SUCCESS",
"Oid": "RDM_OID_VOICE_LINE_SIP",
"Iid": [
1,
1,
1,
0,
0,
0
],
"Object": {
"AuthUserName": "ChangeMe",
"AuthPassword": "ChangeMe",
"URI": "",
"X_ZYXEL_RegistrarType": "",
"X_ZYXEL_Url_Type": "URL_Sip",
"X_ZYXEL_CallFwdTableIndex": 0,
"SIPEventSubscribeNumberOfElements": 0,
"X_ZYXEL_MixerMode": "LocalMix",
"X_ZYXEL_RemoteRingbackTone": "",
"X_ZYXEL_P_AccessNetworkInfo": ""
}
},
{
"Ret": "ZCFG_SUCCESS",
"Oid": "RDM_OID_VOICE_LINE_SIP",
"Iid": [
1,
1,
2,
0,
0,
0
],
"Object": {
"AuthUserName": "ChangeMe",
"AuthPassword": "ChangeMe",
"URI": "",
"X_ZYXEL_RegistrarType": "",
"X_ZYXEL_Url_Type": "URL_Sip",
"X_ZYXEL_CallFwdTableIndex": 0,
"SIPEventSubscribeNumberOfElements": 0,
"X_ZYXEL_MixerMode": "LocalMix",
"X_ZYXEL_RemoteRingbackTone": "",
"X_ZYXEL_P_AccessNetworkInfo": ""
}
}
]

Ik vermoed dat deze gegevens de 1e keer contact met het netwerkt worden geprovisioned. Deze router heb ik zelf nog nooit aangesloten op het T-Mobile netwerk omdat ik mijn eigen apparatuur gebruik (UniFi Dream Machine Pro) maar het kan ook betekenen dat je deze gegevens als nog uit je router kan peuteren als de juiste firmware er op staat.

 

Het is gelukkig niet zo lang meer wachten tot de nieuwe regels van de AMC in werking treden. Voor mij maakt het niet zo veel uit aangezien ik alleen internet af neem.

 

Reputatie 2

@TMTV Bedankt voor de guide!

Heb het in een minuut werkend gekregen met de Cisco SPA112 icm Netgear R7800.
En mijn inlog eindigde inderdaad ook met P006

Hi Tekes - ik realiseer me dat dit een oud topic is, maar na zoekwerk op Google kom ik op deze post uit waar iemand op een Cisco SPA 112 T-Mobile VOIP aan de praat heeft gekregen. Zo'n 2 jaar geleden was ik klant bij T-Mobile (forumnaam Th3M1lkman) en heb ik mijn ervaringen met instellen Yealink W52P gedeeld. Daarop jouw reaktie hierboven.

Inmiddels ben ik opnieuw klant bij T-mobile en wil ik de Cisco SPA122 gebruiken. Die zou bij mijn weten qua T-Mobile VOIP instellen hetzelfde moeten zijn als de SPA112. Ik heb verschillende configuraties geprobeerd obv mijn Yealink W52P ervaring maar krijg maar niet de Line 1 registered. De VOIP dienst werkt via de Zyxel van T-Mobile. Maar die wil ik er nu juist tussenuit ;-)

Welke settings heb jij gebruikt om VOIP werkend te krijgen op je SPA112? Hieronder mijn huidige (niet werkende) settings. Volgens mij is dit conform de hierboven geadviseerde instellingen “Eigen modem: wat zijn de vereisten / veelgestelde vragen”, maar misschien heb ik iets gemist?

Alvast heel erg bedankt voor je feedback!

Dennis

  • Cisco SPA122
  • Firmware 1.4.1 (SR5)

 

UPDATE: Door een bug in My T-Mobile kun je tijdelijk deze handleiding gebruiken. Mocht dit niet lukken, dan vind je hier instructies om het script op je mobiel uit te voeren.

UPDATE: onderstaande handleiding is niet meer nodig. Klik hier voor meer info.

Belofte maakt schuld. Hierbij poging drie om de voip-gegevens uit je router te halen. Zoals gezegd werkt deze guide voorlopig alleen met de Zyxel, maar misschien komen de Huawei en/of Draytek daar op een later moment bij. Deze guide is eigenlijk nog simpeler dan de vorige twee. Je hoeft niet eens in te loggen in de router. Een stukje code uitvoeren op je computer is genoeg. In deze guide ga ik uit van een (schone) Windows-installatie, omdat dat nu eenmaal de grootste doelgroep is, maar het werkt ook op macOS en Linux. Als je daarmee overweg kunt, weet je vast ook wel hoe je dit aan de praat moet krijgen 😉.

Omdat ik me goed voor kan stellen dat je niet zomaar een programmaatje van een vreemde op je computer wilt hebben (terecht!), zal ik kort uitleggen wat dit scriptje precies doet. Op het moment dat je je router voor het eerst (of na een fabrieksreset) aansluit, wordt er een aantal instellingen vanuit T-Mobile geladen. Eén van die instellingen is je voip-account. Dit programma simuleert als het ware dat opstartproces. Dat gaat buiten de firmware om, dus het maakt niet uit welke versie er op je Zyxel draait. Dit werkt alleen binnen je eigen netwerk en je kunt ook alleen je eigen gegevens achterhalen. Geen zorgen dus!

Met deze kennis gaan we beginnen. Allereerst heb je Python nodig. Dat kun je hier downloaden. Ik heb de code getest met de op het moment van schrijven meest recente versie (3.9.0), maar het zou ook met Python 2 moeten werken, als je die al geïnstalleerd hebt. Let bij de installatie op dat je het onderste vinkje aanzet:

Klik na het installeren voor de zekerheid op 'Disable path length limit'.

Ga nu naar https://pastebin.com/jCQdTNVm en klik op 'download' om mijn programmaatje te downloaden. Wie er verstand van heeft, kan ook eerst de code bekijken om zeker te weten dat het allemaal deugt. Ik moet erbij vermelden dat zelf een script schrijven wat buiten mijn comfortzone ligt, dus ik sta open voor verbeteringen.

Open nu CMD: druk op Windowstoets + R, typ cmd en druk op enter. Om het te laten werken, heb je nog een hulpprogramma nodig. Dat kun je installeren door dit te typen:

pip install requests

Wacht tot het installeren klaar is (en negeer een eventuele waarschuwing) en ga dan naar de map waar je het eerder gedownloade script hebt opgeslagen. Meestal is dat de map 'Downloads'. Ga daar als volgt naar toe:

cd "C:\Users\<gebruikersnaam>\Downloads"

Vervang <gebruikersnaam> natuurlijk door je eigen gebruikersnaam. Typ nu:

python voip.py

Als het goed is, zou dit het resultaat moeten zijn:

En zie daar: je gebruikersnaam en wachtwoord. Met deze gegevens (en het serveradres voip.t-mobilethuis.nl poort 5060 UDP) ben je vrij om een eigen router aan te sluiten en toch je oude telefoonlijn te gebruiken. Daarover zijn hier genoeg interessante topics te vinden. Je Zyxel kan nu de kast in, maar bewaar 'm wel. Als je ooit je abonnement opzegt, wil T-Mobile 'm graag terug. Als je toch de Zyxel wil blijven gebruiken, is dit een goed moment om hem even opnieuw op te starten. Door mijn scriptje is hij voor de klantenservice tijdelijk onbereikbaar geworden. Dat lost zich vanzelf op, maar je kunt hem ook even herstarten.

Tot slot nog een kleine waarschuwing: wees voorzichtig met je voip-gegevens! Als ze in verkeerde handen vallen, kan het boevengilde op jouw kosten bellen en dat gaat T-Mobile niet vergoeden.

Succes!

TMTV

Beste,

Wellicht doe ik iets helemaal fout hoor. Ik volg de stappen zoals boven netjes vermeld, waarvoor dank, maar bij cmd pip install request, gebeurt er helemaal niets:

De vervolg stap heeft dan ook geen zin neem ik aan want er zal eerst iets geinstalleerd moeten worden alvorens ik verder kan.

Ik zie het al, ik heb een type fout gemaakt, excuses :(

 

 

Reputatie 2

 Hi @TMTV - dank je wel! Warm nest ;-) En dank voor je snelle reaktie.

Heb de link doorgelezen die je deelde. Vervelend dat zoveel mensen blijkbaar hinder hiervan ondervinden. Getwijfeld waar ik mijn reaktie zou plaatsen: in dit huidige draadje of in de link...🤔 Toch maar deze geworden omdat ik anderen niet blij wil maken met een mogelijk dode mus.

Hetvolgende namelijk: ik had zoals je aangaf via de mijnomgeving van T-mobile het VOIP password gereset (had ik niet vermeld omdat ik niet dacht dat het relevant was voor mijn vraagstuk). Dat heb ik gisteren gedaan. Mijn oude Yealink W52P weer afgestoft. Settings daarop conform mijn berichtje van 2 jaar geleden ingesteld met het geresette wachtwoord en wat denk je? Inderdaad: die werkt gewoon: ik kan bellen / gebeld worden op de Yealink. Weet niet wat dat betekent voor het probleem dat de mensen in het andere onderwerp ervaren, maar ik lijk die klachten niet te hebben.

Daarmee lijk ik terug op settings specifiek voor de SPA122, of mis ik in mijn onnozelheid toch iets? @Tekes - ben nog steeds erg geinteresseerd in hoe jij 2 jaar geleden je SPA112 hebt ingesteld...😁

 

Groeten,

Dennis

Reputatie 7
Badge +6

@Th3M1lkman Dat is wel bijzonder. Heb je bij je terugkeer hetzelfde klantnummer gehouden als bij je vorige abonnement? Je klantnummer maakt deel uit van de VOIP-gebruikersnaam en ik dacht dat je bij een nieuw abonnement altijd een nieuwe kreeg, ook al is dat op dezelfde naam en hetzelfde adres.

Wat bedoel je precies met wachtwoord gereset? Bedoel je dat je zelf een wachtwoord hebt ingesteld? Terugzetten naar het wachtwoord dat TM ooit gemaakt heeft, kan bij mijn weten niet.

Ik denk dat ik mijn VOIP-scriptje ga zoeken. Dan kan iedereen in de tussentijd toch eigen apparatuur gebruiken.

Reputatie 2

@Th3M1lkman Dat is wel bijzonder. Heb je bij je terugkeer hetzelfde klantnummer gehouden als bij je vorige abonnement? Je klantnummer maakt deel uit van de VOIP-gebruikersnaam en ik dacht dat je bij een nieuw abonnement altijd een nieuwe kreeg, ook al is dat op dezelfde naam en hetzelfde adres.

Wat bedoel je precies met wachtwoord gereset? Bedoel je dat je zelf een wachtwoord hebt ingesteld? Terugzetten naar het wachtwoord dat TM ooit gemaakt heeft, kan bij mijn weten niet.

Ik denk dat ik mijn VOIP-scriptje ga zoeken. Dan kan iedereen in de tussentijd toch eigen apparatuur gebruiken.

@TMTV ik heb nu een ander TMT klantnummer dan dat ik twee jaar geleden had (contracten uit beide perioden vergeleken). Wel hetzelfde telefoonnummer behouden.

Reset is misschien verkeerde woordkeuze. Ik heb op de TMT mijnomgeving ingelogd. Onder de rubriek “vast bellen instellingen” mijn SIP accountnaam opgehaald. Een SIP wachtwoord heb ik daar zelf moeten invoeren. Dat heb ik gedaan en is wat ik hierboven bedoelde met resetten. Dat wachtwoord heb ik zowel in de SPA122 als de Yealink W52P ingesteld met bovenstaand gevolg. Ik bedoelde dus niet terugzetten naar wat TM ooit gemaakt had, sorry 😊

Reputatie 2

Beste @Th3M1lkman,

Je hebt geluk, vanaf vandaag ga ik namelijk overstappen naar KPN wegens aantal dingentjes vanuit T-Mobile (meer info binnen mijn topic).

Betreft het VOIP ATA, je hoeft alleen de inlog gegevens en proxy in te voeren voor om de VOIP werkend te krijgen.

Hieronder screenshots van mijn instellingen.

Model: SPA112

firmware: 1.4.1 (SR5)

Dit zou voldoende moeten zijn

Hieronder nog vergelijkbare screenshots met die van jou mits je het nodig zou kunnen hebben:


 

Reageer