Beantwoord

Hoe de-activeer ik VoIP op de ZYXEL DX5401-B1,SIP forwarden naar YeahLink T48S

  • 3 February 2023
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

Hoe de-activeer ik VoIP op de ZYXEL DX5401-B1, zodat ik SIP kan forwarden naar YeahLink T48S

Alias, bij KPN werkte alles wel (fritsbox) maar ik krijg het niet voormekaar om op dit modem ervoor te zorgen dat die NIET mijn vaste nummer registreerd, want..

.. ik wil deze laten overgaan op mijn YeahLink T48S

Wat ik ook doe, hij wilt deze niet registeren.

Ik neem aan, omdat de ZYXEL per default registreerd.
Ook als ik https://192.168.178.1/VoIPStatus deze uitzet.

Bij https://192.168.178.1/Phone kan ik de entry van SIP1 ook niet deleten.

Ik begrijp het toch goed dat er geen STUN nodig is? en alles via port 5060 udp gaat?

Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor mekaar.

Alle input heel graag.

 

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 3 February 2023, 09:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @YEAHLINKT48S

Als je het Zyxel modem aangesloten hebt zal deze standaard sip activeren en gebruiken. Het is alleen mogelijk je telefonie account op een andere apparaat in te stellen als je ook een andere modem gebruikt (zoals de Fritz) ipv van de Zyxel. 

Misschien kan @Jason het gebruik van een SIP telefoon naast het TM modem op de wensenlijst zetten 😉

Hi @YEAHLINKT48S

Als je het Zyxel modem aangesloten hebt zal deze standaard sip activeren en gebruiken. Het is alleen mogelijk je telefonie account op een andere apparaat in te stellen als je ook een andere modem gebruikt (zoals de Fritz) ipv van de Zyxel. 

Misschien kan @Jason het gebruik van een SIP telefoon naast het TM modem op de wensenlijst zetten 😉

ah, je andere antwoord geeft aan VLAN op 300 zetten. Dan zou het moeten lukken. Bedankt alvast Sven !

Bedankt Sven voor dit antwoord. Dat maakt al veel duidelijk.

Ik heb inderdaad een Fritz toen geprobeerd, dit werkte inderdaad toen ik KPN had.
Doch deze blijft hangen, na factory instelling reset, in de wizard.
Het komt niet verder (uberhaubt) bij een ip in de range van 10.10.. etc van glazvezelprovider.net of iets dergelijks. Er komt geen internet, en geen TV.

Is dat omdat mijn aansluiting pas 3 dagen opgeleverd is, en nog een overlappende KPN aansluiting actief is (ik had geen overstapservice)?

Of moet ik support bellen?

 

Reageer