Beantwoord

Hoe sluit ik mijn telefoon aan aan het modem?

  • 12 October 2021
  • 10 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 2

Hoi, 

Mijn glasvezel verbinding is net opgeleverd en mij telefoonnummer meegenomen. Nu heb ik alleen een uitdaging: Hoe kan ik mijn Siemens D800, een telefoon die met SIP met mijn Fritzbox verbinding maakte, nu verbinding laten maken met de Zyxel? Het lijkt erop dat de Zyxel alleen nog de oude analoge telefoons aan kan. 

 

Kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door TMTV 12 October 2021, 22:20

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo erikjanRog,

De Zyxel kan inderdaad alleen aangesloten worden met een analoge RJ11 kabel.

De telefoonset moet over een RJ11 aansluiting beschikken. Als de bestaande set deze heeft moet deze een fabrieksreset krijgen anders blijft hij zoeken naar de Fritzbox en werkt de RJ11 aansluiting niet.

Mvg. Marcel

Reputatie 2

Hoi Marcel,

 

Dat is een probleem, ik heb helemaal geen jaren 80 telefoon met een kabel maar. Ook mijn huis is dar niet meer geschikt voor.

Mijn telefoons praten alleen SIP naar het modem. Hoe is dat dan op te lossen?

 

Erik-Jan

Reputatie 7

Heb je niet een eigen sip provider ?

Reputatie 2

Nee, ik heb juist alles over laten zetten. Voor die paar euro leuk T-Mobile me ook een goede telefoon aanbieder. Dan heb ik liever niet nog een extra SIP provider. Ik ging er natuurlijk niet van uit dat T-Mobile alleen oude zaken aan bied.

 

Reputatie 7
Badge +14

Nee, ik heb juist alles over laten zetten. Voor die paar euro leuk T-Mobile me ook een goede telefoon aanbieder. Dan heb ik liever niet nog een extra SIP provider. Ik ging er natuurlijk niet van uit dat T-Mobile alleen oude zaken aan bied.

 

T-Mobile biedt geen oude zaken aan, maar geeft geen SIP credentials vrij. Die worden automatisch in het modem geplaatst ten behoeve van een aan te sluiten telefoon. De hoofdreden is dat als je SIP credentials ontfutseld worden de schade heel hoog kan zijn. Je kan dus wel een losse prepaid SIP provider gebruiken. Daar is de schade beperkt tot het bedrag op zo'n prepaid account.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @erikjanRog,

T-Mobile geeft de SIP-gegevens niet vrij, maar er is wel een manier om toch aan die gegevens te komen:

Deze methode wordt niet officieel ondersteund, maar werkt prima. De klantenservice kan je hier dus niet mee verder helpen, maar mocht je er niet uit komen, dan kun je natuurlijk altijd hier terecht. Succes!

Reputatie 2

nee dat begrijp ik qua veiligheid. Maar huistelefoons naar het modem, intern thuis dus, werkt ook vaak met SIP. Het gaat mij er om dat ik mijn Siemans DX800a met handsets dus niet meer kan aansluiten omdat alleen de oude analoge lijn wordt aangeboden voor binnen in je huis. Mijn Frtizbox die ik hiervoor gebruikte kon dit ook voor in huis aanbieden. 

 

Reputatie 2

ja, het liefst wil ik niet met ‘ hacks’. aan de gang gaan maar ik zal het toch eens gaan lezen…

 

Reputatie 2

@TMTV Via deze (om)weg werkt mijn Siemens DX800A met T-Mobile. Thanks.

 

Reputatie 7
Badge +16

@erikjanRog Mooi dat de workaround van @TMTV bijgedragen heeft aan de oplossing, hulde! 😄

Mocht je ooit nog eens ergens tegenaan lopen, schroom dan niet om je vraag te stellen op de Community. Onze users helpen en denken supergraag mee!