Beantwoord

ik kan door bepaalde vaste nummers niet gebeld worden, vanaf 06 nummers is dit geen probleem

  • 19 November 2021
  • 5 reacties
  • 507 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Recent overgestapt op T mobile met internet/ vast bellen.

Al snel bleek dat je mij wel via een smartphone (06-nummer) kon bereiken, maar niet via een vaste lijn. Je krijgt dan de boodschap dat het nummer niet in gebruik is. Het probleem heb ik al bij de helpdesk neergelegd, alleen gaf medewerker aan dat hij hier nog nooit van gehoord had. In de app heb ik alle blokkeringen uitgeschakeld. Het zou uitgezocht worden, maar geen terugkoppeling gehad

Wat zou het probleem kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door Vanhal 23 November 2021, 11:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vanhal,

Slim dat je dit op de Community plaatst! Dat is inderdaad een opmerkelijk probleem en ook ik heb er nog niet eerder van gehoord. Ik heb uitvoerig alle telefonie instellingen gecontroleerd en alles lijkt pico bello in orde. Het lastige is dat ik momenteel niet over een vast nummer beschik om het ook daadwerkelijk uit te testen.

Wanneer was de laatste keer dat je hebt geprobeerd om met een ander vast nummer jouw nummer te bereiken? Heb je ook al de instellingen van de vaste telefoon zelf gecontroleerd? Over welk model vaste telefoon beschik je?

Ik ben benieuwd wat het missende puzzelstukje blijkt te zijn!

Afgelopen vrijdag ging dit nog niet, wel vanaf een vaste lijn beginnend met 0546-, maar niet vanaf een 030 nummer. App gecheckt en alle mogelijke blokkeringen zijn uitgezet. Telefoon is een oudere Siemens gigaset, waar we bijvoorbeeld bij ziggo prima mee gebeld konden worden. 
Kan een harde reset misschien nog iets uitrichten?
 

Reputatie 7
Badge +14

Je moet dir probleem niet vanaf jouw kant bekijken, maar vanaf de beller kant. Je topic titel is niet helemaal correct denk ik, je kunt vanaf een bepaald 030 nummer niet bereikt worden, de rest wel.

Wie is de provider van dat 030 nummer? Die heeft waarschijnlijk verzaakt jouw nummerportering goed te verwerken. Dat is natuurlijk een automatisch proces, maar kan dus bij een provider ook mis gaan.

Het snelst is het opgelost als de eigenaar van dat 030 nummer een klacht opgeeft bij zijn provider dat hij jouw nummer niet kan bellen terwijl jij wel door anderen bereikbaar bent.

Die genoemde provider kan dan in zijn netwerk dit probleem direct oplossen.

Ok, bedankt en ga er achteraan!

Het gaat inderdaad alleen om ziggo gebruikers. Inmiddels met ziggo geschakeld om het nummer uit hun interne database te halen, waardoor bij bellen deze niet intern doorgeschakeld wordt en je in gesprekstoon krijgt. Op gathering.tweakers staat hier ook een uitgebreide case over beschreven. Overigens kan Tmobile hiervoor ook een verzoek bij Ziggo indienen om dit te versnellen. Ik neem aan dat hiermee binnen enkele dagen het probleem is opgelost!