Beantwoord

Internet valt weg door vpn verbinding?

  • 8 June 2021
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Goedemorgen, de klantenservice kan me niet verder helpen. Ik heb al weken last van het volgende:

Ik werk thuis via VPN verbinding. Als ik op de wifi werk dan is de verbinding prima op mijn laptop, mobiel enz. Maar ik heb ook een vast toestel van mijn werk nodig. Zodra ik daar de internetkabel instop valt na max. 5 minuten internet en wifi uit. Ik kan op deze manier dus niet het vaste toestel gebruiken om te bellen/bereikbaar te zijn. Ik heb hier afgelopen weken wel topics van gezien, gisteren belde ik en gaf een collega van u aan dat het probleem verholpen zou zijn, maar bij mij dus nog niet...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 9 June 2021, 15:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Willemijnvh, zo te horen, speelt het probleem op zodra je de internetkabel op de vaste telefoon aansluit, dus daar zit geen willekeur in?

Welke VPN-verbinding gebruik je van het werk? De vaste telefoon lijkt in dit geval de storingsbron te zijn omdat er verder niets aan de hand is. Is de Yealink T46G aangeschaft in overleg met je werkgever? Soms zorgen bepaalde apparaten voor belemmeringen in het netwerk. Met onze VPN zijn bijvoorbeeld lang niet alle apparaten compatibel.

Goedemiddag, bedankt voor je reactie. Zojuist weer even geprobeerd, maar zodra ik de internet kabel aansloot op het toestel, lag het internet er weer uit helaas. Het telefoontoestel is een Yealink T46G. Heb je daar voldoende aan?

Groet, Willemijn

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Willemijnvh, van harte welkom op de Community!

Welk vaste toestel gebruik je? Ik ken het probleem van het uitvallen van een gesprek na vijftien minuten, maar het wegvallen van de verbinding na vijf minuten doordat de telefoon ingeplugd is, ben ik nog niet tegengekomen.

Gebeurt dit elke keer? Komt het op specifieke momenten voor? 

Een hoop vragen, maar ik wil graag uitsluiten waar het eventueel aan kan liggen, zo komen we tot de beste oplossing.

Om je alvast een eindje op weg te helpen, heb ik de vaste verbinding opnieuw naar het modem gestuurd middels een reprovisie. Dit lost vaak al veel telefoonissues op. Laat me alsjeblieft weten of dit helpt, zo niet: we stoppen niet voordat het weer naar behoren werkt!

Reageer