Beantwoord

Kan niet bellen met vaste telefoon.


Reputatie 1

Vanmorgen (20-6-2022) was er een storingsmelding dat er niet gebeld kon worden met de vaste telefoon. De storingsmelding is weg maar ik kan nog steeds niet bellen. Kan wel gebeld worden. Is dezelfde storing weer actief?

 

Moderator Edit

Heb je nog steeds problemen met vaste telefonie, volg dan de stappen uit dit topic om de verbinding te herstellen:

 

icon

Beste antwoord door Lisa 20 June 2022, 14:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

31 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shilka en @Te Wierik, bedankt voor jullie meldingen! We gaan inderdaad verder in het gelinkte topic.

Dit topic gaat nu op slot.

Reputatie 1

Hallo @Te Wierik hier ook t-50 met keuzemenu problemen op vaste telefoon.  Lisa heeft lang weekend en is pas volgende week woensdag weer terug op het forum. Wel heeft ze vandaag het onderzoek naar keuzemenu problemen met de zyxel modems heropend. Je kunt daar meer over lezen in het topic waar ik over het keuzemenu gepost heb: 

Ik hoop dat het snel opgelost wordt!

Dank! Ik zie het nu ook in haar Sig staan ja.

Misschien handig om in het door jou vermelde topic verder te gaan … zal daar een crossposting doen, dan ziet @Lisa het woensdag wel.

 

Hallo @Te Wierik hier ook t-50 met keuzemenu problemen op vaste telefoon.  Lisa heeft lang weekend en is pas volgende week woensdag weer terug op het forum. Wel heeft ze vandaag het onderzoek naar keuzemenu problemen met de zyxel modems heropend. Je kunt daar meer over lezen in het topic waar ik over het keuzemenu gepost heb: 

Ik hoop dat het snel opgelost wordt!

Reputatie 1

Hi @Te Wierik, ik kan je gelukkig laten weten dat we een mogelijke workaround voor dit probleem aan het testen zijn. Zojuist heb ik aan één van onze specialisten gevraagd of hij mij hier iets meer over kan vertellen, zodat ik deze update met jou kan delen. Ik houd je op de hoogte! 💪

Het klopt dat je niet persoonlijk bent benaderd voor dit onderzoek. Als wij zien dat er een algemeen probleem speelt, dan vliegen wij dat in zijn geheel aan en niet individueel. Hiervoor verzamelen wij in het begin altijd meerdere voorbeelden en dan kan de technische dienst ermee aan de slag. 

Hoi @Lisa 

Na de storing van vanochtend met vast bellen is het probleem met de keuzemenu's hier weer even hardnekkig terug. Kan de workaround van toen nogmaals uitgevoerd worden op onze aansluiting?

Het lijkt erop dat door een FW-update, powercycle, whatever …. de workaround teniet is gedaan.

 

 

Reputatie 7

Hi @M.Nijmeijer, super lief dat je via deze weg aan de bel trekt voor jouw oma! Excuses voor het ongemak dat zij momenteel ervaart. Het probleem is bij ons bekend en mijn ccollega's zijn dan ook nog volop bezig om dit issue op te lossen. Afgelopen week is er getest met nieuwe firmware en deze test is nog gaande. Ik hoop dat hier heel snel de oplossing uit voortkomt, zodat ook jouw oma weer zonder problemen kan bellen via een keuzemenu. 

ik heb het zelfde probleem bij mijn oma thuis die kan geen medicijnen bestellen via een keuzemenu

heb alles geprobeerd.

 

router/modem is VMG8825-T50

Reputatie 7

Hi @JoostenGreet, super dat je deze handelingen hebt uitgevoerd - al had ik gehoopt dat dit zou helpen! Zou je voor mij nog een factory reset van het modem kunnen proberen? Hoe je dit doet, lees je in het onderstaande topic: 

Als ook dit het probleem niet tackelt, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Fingers crossed dat deze reset dé oplossing is! 🤞

Heb de stroom kabel uit het modem gehaald  en even gewacht  daarna er weer in gedaan, dit helaas niet .Daarna stroom van het hoofdstation van de telefoon gehaald ,maar ook dit hielp niet. Hoe lossen we dit op ,want het is heel vervelend dat het niet werkt.

Reputatie 7
Badge +16

@GHUTTEN Gebeurt het enkel bij servicenummers of nummers van instanties en bedrijven ook op bij nummers van particulieren zoals vrienden en familie?

Goedenavond,

Wij hebben ook een probleem met keuzemenu’s. Niet bij alle nummers. Wij hebben een T-50 Zyxel modem.  Deze hebben we een powerflip gegeven en ook de stekker van het hoofdstation er minimaal 10 seconden uit gehad. Helaas werkt het nog steeds niet.

Meest vervelend is dat het keuzemenu van de huisarts niet functioneert!

 

Reputatie 7

Hi @JoostenGreet, heel goed dat je dit hier laat weten! Het onderzoek van de vorige keer is inmiddels al afgerond, dus ik wil dit heel graag individueel voor jou oplossen. Zou je het modem eens een zogenoemde powerflip kunnen geven? Dit kun je doen door de stroomkabel uit het modem te halen. Wacht dan minimaal tien seconden. Stop dan vervolgens de stroomkabel terug in het modem. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren. Kan je aangeven of het probleem hierna verdwenen is?

Mocht dit niet hebben gewerkt, dan wil ik je vragen om indien mogelijk de stroom van het hoofdstation van de telefoon te halen. Meestal is dit de oplader van de dect set. Kun jij na deze twee stappen weer zonder problemen gebruikmaken van de keuzemenu’s? Ik hoor het graag, want ik wil dit voor je fixen! 🤞

 

Beste,

Wij hebben een router HG659 en ook een probleem met keuze menu's (niet bij elk telefoon nummer). Is er voor ons ook een work-around? Of moeten we wachten op het onderzoek en de aanpassing? Wanneer kunnen we iets verwachten?

Alvast bedankt!

Mvg,

Greet

 

Reputatie 7

Yay, super fijn om te lezen @Te Wierik! 😁 Heel graag gedaan en geniet nog van dit mooie weer. 

Reputatie 1

@Lisa @TMTV @Jason

YESSSSS! Check … doublecheck … fixed!

 

Mijn dank is groot! 

Reputatie 7

Hi @Te Wierik, mijn collega heeft aangegeven dat de workaround zojuist helemaal is uitgevoerd bij jou! Zou je eens kunnen checken of je van het probleem af bent? Fingers crossed!

Reputatie 7

Hi @Te Wierik, ik kan je gelukkig laten weten dat we een mogelijke workaround voor dit probleem aan het testen zijn. Zojuist heb ik aan één van onze specialisten gevraagd of hij mij hier iets meer over kan vertellen, zodat ik deze update met jou kan delen. Ik houd je op de hoogte! 💪

Het klopt dat je niet persoonlijk bent benaderd voor dit onderzoek. Als wij zien dat er een algemeen probleem speelt, dan vliegen wij dat in zijn geheel aan en niet individueel. Hiervoor verzamelen wij in het begin altijd meerdere voorbeelden en dan kan de technische dienst ermee aan de slag. 

Reputatie 1

@TMTV de oude T50 hier.

Reputatie 7
Badge +6

@Te Wierik Welke router heb je? Er zijn problemen bekend met DTMF in combinatie met de T54. Een oplossing met deze router is er nog niet, maar als (tijdelijk) alternatief kan een moderator een ouder model (T50) voor je regelen.

Reputatie 1

@Jason al iets meer bekend? Het probleem met DTMF herkenning is nog onverkort aanwezig.

 

O ja, ik ben niet benaderd voor een onderzoek en na mijn eerdere telefonisch contact met de Klantenservice (“Het is bij ons bekend, we zijn ermee bezig”) ook nooit meer wat vernomen of teruggekoppeld.

Reputatie 7
Badge +16

@Te Wierik Ik las gisteren een melding van een collega van de Klantenservice die hier geloof ik klantnummers voor verzamelde. Ik zal die van jou naar mijn collega sturen zodat die toegevoegd kan worden aan het onderzoek. Hopelijk lossen ze het spoedig op!

UPDATE: er is al een onderzoek voor gestart, het verzamelen van voorbeelden is niet meer nodig, evengoed bedankt! 😄

Reputatie 1

@TMTV gedaan maar maakt geen enkel verschil: failed.

 

(het is ook niet dat elke telefooncentrale aan de andere kant niet reageert, bij b.v. de Belastingtelefoon ging/gaat het wel goed)

Reputatie 7
Badge +6

@Te Wierik Als je inlogt op het modem en naar VoIP > Telefoon gaat, kom je op deze pagina:

Zou je hier eens kunnen proberen om bij ‘Beller-ID signaaltype’ expliciet voor DTMF te kiezen?

Reputatie 1

@Jason Bedankt ook voor het meedenken!

 

Dit probleem schijnt opgelost maar hier speelt nog wel een ander (iets ouder) probleem: DTMF komt niet altijd goed door bij keuzemenu’s (probleem is bekend bij T-M aldus klantenservice). Moet ik daar een apart topic voor openen?

Reputatie 7
Badge +16

@Te Wierik Bedankt voor jouw herstelmelding! Het ziet er vooralsnog goed uit. Laten we inderdaad hopen dat het nu niet meer voorkomt. Mocht het onverhoopt toch weer eventjes offline gaan, geef me dan direct een seintje, alsjeblieft.

Reputatie 1

@Jason 

Ook hier schijnt het probleem nu verholpen te zijn.

Fingers crossed dat het ook zo blijft.