Beantwoord

Keuzemenu gebelde centrale werkt niet.

  • 11 September 2022
  • 88 reacties
  • 1411 Bekeken


Toon eerste reactie

88 reacties

Reputatie 7

Hi @AlyZo, yay - super fijn om dit te lezen! 💪 Perfect en top dat je hier weer aan de bel trekt als je ergens hulp bij kunt gebruiken. Ook voor jou heb ik de vergoeding gelijk in orde gemaakt. Die kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een mooie dag van! 

Hey @Lisa  Ik heb het nieuwe ticket inderdaad al zien verschijnen. Zal ik je anders even in privébericht de exacte gegevens van mijn laatste poging doorgeven zoals dit in het modem VOIP gespreksgeschiedenis terug te vinden is (tijd - nummer-duur). Ik had nu weer dat de eerste keuze wel door kwam, maar bij de tweede keuze de verbinding meteen weer verbroken werd. Misschien kunnen ze er iets aan zien?

 

Reputatie 6
Badge

Hi @Shilka, goede vraag van je! Ik kan je gelukkig geruststellen. Het plaatsen van een nieuw modem zorgt niet automatisch voor een nieuw IP-adres. Mocht dit zich toch voordoen, dan gebruiken we alleen beveiligde IP-pools en ranges. Een eventueel nieuw IP-adres zorgt zeker niet voor een buitenlandse locatie. Ik heb dit ook bij mijn collega's gecheckt en ook zij geven aan dat jij je hier niet druk over hoeft te maken. 

 

@lisa een nieuw modem zal een nieuw IP-adres krijgen. De kans dat je hetzelfde adres krijgt is er, maar de kans is klein.  Welk adres zal afhangen welk adres daar vrij is. Er is altijd een kleine kans dat dat in een reeks is die pas in gebruik is. Ik denk dat het ondertussen wel bekend is hoe problemen met pas geïmporteerde adressen opgelost kunnen worden. Ik hoop dat T-mobile ondertussen een proces heeft voor het registreren van nieuwe ranges. Dat mag m.i. geen problemen meer opleveren. 

Maar kun je me vertellen wat een beveiligde IP-pool/range is?

Reputatie 7

Hi @Shilka, heel fijn om te lezen! Dat ben ik volledig met je eens, mooi gezegd. Ik houd jullie op de hoogte, zodat ik ook de vergoeding kan regelen wanneer ik weet dat dit is opgelost voor jullie.  

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Shilka! ❤ En hartstikke bedankt voor jouw geduld, dankjewel. 

Reputatie 7

Hi @JAN_OBL, wat een top nieuws! 😁 Ik was zelf een paar dagen vrij, dus deze eerste werkdag van de week begint meteen goed met dit nieuws. Ik heb zojuist dan ook voor jullie allebei ook de vergoeding in orde gemaakt van de afgelopen maanden. Dit kunnen jij en je schoonmoeder terugzien in jullie My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een mooie dag van en wens jouw schoonmoeder ook alle goeds. 

Hi @Shilka, graag wil ik vragen of dit ook voor jou geldt? Het onderzoek is nog bezig, maar als het bij jullie allemaal is opgelost, dan geef ik meteen door aan mijn collega's dat het is gefixt. Ik hoor het graag van je, zodat ik ook jou kan voorzien van een compensatie. 

Hallo @Lisa  , nee, net weer geprobeerd, hier nog steeds hetzelfde probleem, verbinding wordt nu direct verbroken als ik een keuze maak in het keuzemenu van het in privebericht vermelde nummer.

P.S. Je hebt gezien dat @Te Wierik zich nu inmiddels ook in dit topic gemeld heeft met ook een niet werkend keuzemenu op hetzelfde t-50 modem?

Reputatie 7

Hi @JAN_OBL, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Super lief dat je jouw schoonmoeder hierbij wilt helpen en wat rot om te lezen dat het bij haar en ook bij jou nog niet werkt. Inmiddels zou het namelijk bij iedereen weer moeten werken, dus ik ga hier graag voor je achteraan. Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen en hierin zie ik het modem niet terug, dus ik kan jammer genoeg niet zien hoe lang deze al onafgebroken aan staat. Zou je deze eens willen herstarten? Werkt het hierna wel? Ditzelfde advies wil ik meegeven aan jouw schoonmoeder. Mocht dit bij jullie niet helpen, dan klop ik meteen aan bij één van mijn collega's van de technische dienst. Ik wil dit namelijk heel snel fixen!

Hartstikke terecht dat je ook de vergoeding aansnijdt, hier komt jouw schoonmoeder zeker voor in aanraking. Dit kan ik in orde maken, zodra het ook weer bij haar werkt. Als je mij dan in een privébericht (door op mijn naam te klikken) kan voorzien van haar postode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van haar rekeningnummer, dan kan ik dit regelen. Excuses voor het ongemak! ❤

Nu de algemene telefoonstoring is verholpen maar weer terug naar dit topic. Volgens mij is door de bug met de forum notificaties mijn antwoord er gisteren tussendoor geschoten, waarvoor natuurlijk begrip. Maar zoals gezegd @Lisa keuzemenu werkt nog steeds niet. Er is wel iets veranderd, waar er eerst geen reactie was op een toets indrukken voor het keuze menu, wordt nu onmiddelijk de verbinding verbroken zogauw ik een toets indruk bij het keuze menu. (Wederom bij het telefoonnummer zoals ik in privebericht heb doorgegeven). Het werkt dus nog steeds niet via vaste telefoon (wel via mobiel nog steeds) kun je dit weer doorgeven aan de technische dienst/IT afdeling?

Dus als ik het goed begrijp is de fix voor zyxel inmiddels ook live gezet? Dan zal ik morgen weer eens proberen!

 

Reputatie 7

Hoi @wvdm201, dank voor je bericht en welkom bij de Community van T-Mobile! Ik laat het probleem graag onderzoeken door onze technische dienst, maar heb daarvoor wel meer informatie nodig. Zo ben ik erg benieuwd wat er precies fout gaat? Wordt de verbinding bijvoorbeeld verbroken? Hoe is de telefoon verbonden met het modem? Met deze drie vragen kunnen we al een hoop beantwoorden en het probleem beter lokaliseren. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar je antwoord. Ik hoor het graag! 

Reputatie 1

Zul je altijd zien @Lisa … zit je bij de tandarts in de wachtkamer, is de kiespijn over.

Mocht het weer opnieuw voorkomen, zal ik je een PB sturen met 2 gesprekken (datum, tijd, telefoonnummer). En iid, beter gaan we in dat andere topic verder.

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, yay - wat word ik hier blij van zeg! 😁 Super om dit te lezen. Echt top dat je dit weer zo snel voor ons kon testen, dankjewel. Ik ben ook gelijk gaan kijken naar de status in de My-omgeving en zo te zien staat deze nu helemaal juist. Zie jij dat nu ook? 

Perfect dat het nieuwe modem de oplossing was. Ook voor jou wil ik graag de vergoeding van de afgelopen maanden in orde maken. Kun je aangeven hoe lang je precies last hebt gehad van dit euvel? Dit is zeker een goede start van dit jaar. Heel graag gedaan, jij bedankt voor jouw geduld! 🎈

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt niet helemaal @louisL: een nieuw modem zorgt zeker niet in de meeste gevallen voor een nieuw IP-adres. De grootste kans om een nieuw IP gepusht te krijgen, is om het modem 48 tot 72 uur stroomloos te houden. Vaak krijgt het modem daarna een nieuw IP gepusht vanuit de DHCP. Het swappen van een modem zorgt zelden voor een nieuw adres. Ook al maken we gebruik van dynamische IP's, betekent dit niet dat er altijd een nieuw IP komt bij het vervangen van de apparatuur. 

Reputatie 3

Dag @Tommie , ja, de huisarts belde terug. Het was ook niet iets dringends. Verder dank voord de uitgezette actie. Maar mijn vrouw krijgt nu ineens SMS’jes van Guidion met de mededeling dat ze een afspraak moet maken om weer zo snel mogelijk te kunnen genieten van t-mobilethuis diensten. Ik begrijp niet hoe ze aan dat telefoonnummer komen en ging er in eerste instantie van uit dat het phishing was en ga dus ook niet op de link klikken. Maar uit een ander draadje ( 

) begrijp ik dat het wel te maken heeft met het vervangen van de modem. Ik vind dit soort SMS’jes ongepast en verzoek jullie hier zo snel mogelijk mee te stoppen. Mijn email en vast telefoonnummer is bij jullie bekend en dan hoef ik geen SMS’jes. (Ik heb er nu 4 gehad)

Hallo @Lisa ik heb vandaag het vervangende modem gekregen. In de meegestuurde brief staat dat ik het modem zelf kon aansluiten dus dat heb ik gedaan. Het internet en de wifi werkt in ieder geval, zal het dit weekend monitoren of het stabiel is. Het betreffende keuzemenu kan ik maandag pas testen.

Ik heb wel even naar mijn mobiel gebeld met de vaste telefoon, en daarna geluisterd hoe het toetsen van een nummer klinkt. Ik hoor bij het intoetsen van een toets eerst een luide mechanische klik voordat ik de toon hoor die ik moet horen, dus ik weet het niet of dit gaat helpen…. we zullen het maandag zien. Het klinkt in ieder geval niet helemaal lekker als ik een toets indruk…

Verder zie ik in myt-mobile dat de status staat op wachten op installatie door een guidion monteur, maar aangezien de meegestuurde brief zei dat ik het zelf moest doen is de T-50 modem swap dus al gebeurd en hoeft er dus geen monteur voor te komen. Kun je er voor zorgen dat de status op de terugsturen stap komt te staan? Ik heb het terugzendlabel al binnen, dan stuur ik na het testen maandag het oude modem met de voeding en een zwik kabels terug.

 

P.S.: Heb trouwens toch wel een nieuw IP toegewezen gekregen, ter informatie.

Hallo Lisa,

Wat is de status hiervan?

Jouw reactie is van 25 dgn geleden. Wij ervaren vergelijkbare problemen en spanningsloos maken van de router geeft nog geen resultaat.

gr André 

Reputatie 7

Hi @Shilka en @JAN_OBL, ik wil graag laten weten dat dit issue door onze technische dienst is doorgezet naar onze IT-afdeling! Ze zijn nog druk bezig met de oplossing en ik hoop dan ook dat ik hier snel meer over kan vertellen. 

Reputatie 1

@Lisa ook hier schijnt het probleem verholpen te zijn, mijn dank (en ook van mijn 85-jarige moeder van wie de aansluiting is) 

 

(wel heeft ze vaak bij de 1e keer kiezen een dode lijn nu, sinds de laatste storing van vorige week, maar da's een ander probleem; bij de 2e keer kiezen gaat het dan wel goed)

Reputatie 7

Hi @Andre K, heel terecht dat je dit hier checkt! Ik heb goed nieuws: de eerdere testen zijn geslaagd, dus nu moet er enkel nog bepaald worden wanneer de fix uitgerold kan worden zonder dat klanten hier last van hebben. Zojuist heb ik aan mijn collega van de IT-afdeling gevraagd of hij hier al een datum aan kan hangen. Ik laat het je weten als hij reageert. 

Reputatie 7

Hi @Shilka, yes - dit klopt helemaal! 😊 Ik hoor heel graag of de fix bij jou werkt, zodat ik weet of hij bij jullie aanslaat. 

Dank je wel voor de update @Lisa , ik ben blij dat er actief aan gewerkt wordt! Zeker nu er door het stapsgewijs uitfaseren van DSL koper aansluitingen ook steeds meer ouderen over zullen moeten naar glasvezel is het belangrijk dat dit soort dingen goed gaan werken. Gelukkig is de mobiel een bruikbare workaround voor dit issue zolang er naar een oplossing gezocht wordt :)

Reputatie 7

Hi @Te Wierik, wat ontzettend fijn om te lezen! 🎈 Super dat je dit aangeeft. Ik ben heel blij dat het ook weer bij jouw moeder werkt. Het andere issue dat je omschrijft, wil ik ook zo snel mogelijk oplossen. Wil je eens de volgende handeling verrichten:

  1. Je mag de stroomkabel uit het modem halen.
  2. Wacht dan minimaal 10 seconden.
  3. Hierna mag je de stroomkabel terug in het modem doen. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren.

Is het probleem hierna verdwenen? Ik hoor het graag. 

 

Reputatie 7

Hi @Shilka en @JAN_OBL, ik heb vernomen van mijn collega's dat het opgelost is door de IT-afdeling! Ervaren jullie dit zelf ook? Ik juich nog niet te vroeg, omdat ik zeker wil weten dat jullie dit nu ook ervaren. Fingers crossed! 

Reputatie 1

(uit het andere topic)

(Zyxel T-40 hier)

 

Hoi @Lisa 

Na de storing van vanochtend met vast bellen is het probleem met de keuzemenu's hier weer even hardnekkig terug. Kan de workaround van toen nogmaals uitgevoerd worden op onze aansluiting?

Het lijkt erop dat door een FW-update, powercycle, whatever …. de workaround teniet is gedaan.

Reageer