Beantwoord

Keuzemenu gebelde centrale werkt niet.

  • 11 September 2022
  • 88 reacties
  • 1373 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wanneer ik een helpdesk bel met een keuzemenu om naar de juiste afdeling te worden verbonden, werkt dit niet op mijn op mijn Gigaset handset E560.

 

Aan Gigaset gevraagd wat te doen.

 

Antwoord Gigaset:

Dit moet normaal wel mogelijk zijn. 

Als het basisstation van uw Gigaset E560 met een stekker (met 4 pinnen) in de muur verbonden is, verwijder deze eens voor 15 seconden, 

plaats hem terug voor 10 seconden en herhaal dit nog een tweede keer.

(geen resultaat)

 

Is het basisstation rechtstreeks met de router verbonden, controleer de volgende instellingen in de router:

Open het menu van de router.

In de settings, lokaal te benaderen met een browser via de URL moet staan:
Telephony > Telephone numbers > Edit (potlood achter het gewenste nummer, dit moet voor elke telefoonlijn apart) > Kopje ‘Additional settings’ > 'DTMF transmission’ > optie ‘RTP or in-band’ 

(geen toegang tot settings, volgens mij afgeschermd)

 

Wat gaat T-Mobile doen om dit probleem op te lossen?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 14 September 2022, 11:48

Bekijk origineel

88 reacties

Reputatie 7

Hoi @wvdm201, dank voor je bericht en welkom bij de Community van T-Mobile! Ik laat het probleem graag onderzoeken door onze technische dienst, maar heb daarvoor wel meer informatie nodig. Zo ben ik erg benieuwd wat er precies fout gaat? Wordt de verbinding bijvoorbeeld verbroken? Hoe is de telefoon verbonden met het modem? Met deze drie vragen kunnen we al een hoop beantwoorden en het probleem beter lokaliseren. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar je antwoord. Ik hoor het graag! 

Hallo Boris,

-De telefoon is aangesloten op de Phone-poort van het modem Zyxel T-50 en de andere kant op het basisstation van de Gigaset.

-Wanneer een nummer wordt gekozen om door te verbinden valt de lijn stil.

-Het doorkiesnummer komt wel op het display van de telefoon, maar omdat de lijn stil valt weet ik niet wat er verder gebeurt.

 

Op het forum staan al diverse meldingen over dit probleem en daarom lijkt het mij betrekking hebben op het gehele netwerk van T-Mobile.

Is er daarom al een intern project opgestart om dit op te lossen?

Zo ja, is er een datum bekend wanneer dit geïmplementeerd wordt?

Wanneer hier niets van bekend is dan is het mijn inziens alleen op te lossen door een andere provider te kiezen.

 

Reputatie 7

Hi @wvdm201, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Zou je het modem eens van de stroom kunnen halen? Wacht dan minimaal 10 seconden. Dan mag je de stroomkabel terug in het modem doen. Het modem gaat nu opstarten en dit kan enkele minuten duren. Heeft dit het probleem verholpen? 

Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om een factory reset op het modem uit te voeren. Dit doe je als volgt: 

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip het factory reset knopje 10 seconden in.
  2. Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje uit gaan.
  3. Laat de factory reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  4. Check daarna of je modem weer diensten heeft, dit kan zo'n drie minuten duren. Na een reset naar fabrieksinstellingen ben je je wifi-instellingen (naam van het wifi netwerk en wachtwoord) kwijt. Op een sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen.

Momenteel is dit (nog) niet als algemeen probleem geadresseerd. Daarom wil ik je via deze weg heel graag verder helpen om dit te verhelpen. Dit moet namelijk zo snel mogelijk verholpen worden bij jou! 💪

Reputatie 7

Hi @wvdm201, ik wil heel graag mijn vorige bericht aanvullen! Excuus, er loopt momenteel wel al een algemeen onderzoek voor dit euvel. Het probleem is in onderzoek door onze telefonie experts. Een tijdelijke workaround is om de telefoonnummers met keuze menu's nu tijdelijk via mobiel te bellen. Mijn collega's doen er alles aan om dit issue structureel te verhelpen. Vlak voor het weekend zijn ze begonnen met het testen van een nieuwe firmware versie die gaat dienen als permanente fix. Ik hoop dan ook dat dit heel snel is opgelost. 

 

Hallo Lisa,

Wat is de status hiervan?

Jouw reactie is van 25 dgn geleden. Wij ervaren vergelijkbare problemen en spanningsloos maken van de router geeft nog geen resultaat.

gr André 

Reputatie 7

Hi @Andre K, heel terecht dat je dit hier checkt! Ik heb goed nieuws: de eerdere testen zijn geslaagd, dus nu moet er enkel nog bepaald worden wanneer de fix uitgerold kan worden zonder dat klanten hier last van hebben. Zojuist heb ik aan mijn collega van de IT-afdeling gevraagd of hij hier al een datum aan kan hangen. Ik laat het je weten als hij reageert. 

Hallo Lisa,

Dank voor je snelle reactie!

Even iets meer achtergrond informatie: mijn ouders op leeftijd ondervinden hiervan hinder. Ze zijn niet in bezit van een mobiele telefoon en zelfs bij het bellen voor een afspraak bij de huisarts (ook bij spoedgevallen) kom je tegenwoordig meestal direct in een keuzemenu terecht. Voor hen is dit dus een best lastige situatie voor het geval er een calamiteit is.
Ik wil hiermee de urgentie van tijdige afhandeling benadrukken!

gr. André 

Reputatie 7

Hi @Andre K, heel graag gedaan! Super lief dat je hier voor jouw ouders opnieuw de aandacht voor vraagt. Mijn collega heeft aangegeven dat de fix in de aankomende week/weken wordt uitgerold. Goed nieuws dus dat de oplossing nabij is. Ik kan mij helemaal voorstellen dat het heel belangrijk is dat deze optie zo snel mogelijk weer terugkomt, dus ik hoor het graag als dit issue bij jouw ouders is opgelost. Dan ga ik kijken naar een passende vergoeding. Excuses voor het ongemak! ❤

Helaas blijk ik ook dit probleem te hebben. Als ik in een keuzemenu een keuze maak wordt de keuze gewoon eindeloos opnieuw voorgelegd. Gigaset A170H / Zyxel T-50 / phone1 poort / verse installatie.

Ik hoop dat er snel zicht is op een fix want bijna alle (medisch gerelateerde) telefoonnummers die ik bel hebben een keuze menu en heb alleen prepaid als alternatief.

Reputatie 7
Badge +14

Probeer eens een standaard analoog toestel i.p.v. Gigaset Dect . Dat in afwachting van de FIX waar Lisa over spreekt.

Ik heb deze net aangeschaft nadat mijn oude telefoon defect is geraakt. Ik heb helaas geen ander toestel (en bovendien de afgelopen 20 jaar alleen maar dect gebruikt). Het is eigenlijk juist voor die telefoontjes met keuzemenu's en lang wachten dat ik vaste telefoon er nog bij heb zodat ik daar geen sloten aan prepaid beltegoed aan kwijt ben.

Mocht er geen zicht zijn op een korte termijn oplossing dan hoor ik graag welk (betaalbaar) model/merk telefoon wel goed werkt, of speelt het probleem bij alle dect telefoons?

Bedankt voor het meedenken eric.

Hi @Andre K, heel graag gedaan! Super lief dat je hier voor jouw ouders opnieuw de aandacht voor vraagt. Mijn collega heeft aangegeven dat de fix in de aankomende week/weken wordt uitgerold. Goed nieuws dus dat de oplossing nabij is. Ik kan mij helemaal voorstellen dat het heel belangrijk is dat deze optie zo snel mogelijk weer terugkomt, dus ik hoor het graag als dit issue bij jouw ouders is opgelost. Dan ga ik kijken naar een passende vergoeding. Excuses voor het ongemak! ❤

Hi @Lisa,

kan het kloppen dat de fix inmiddels is uitgerold? Bij mijn ouders werkt menukeuze nu weer normaal 😀

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, heel goed dat je hiervoor aanklopt! Ik kan je gelukkig laten weten dat de fix voor jou heel dichtbij is. Voor klanten met een Draytek en Huawei modem is de fix eind vorige week live gekomen. En deze week zijn mijn collega's met het plan bezig om dit ook voor het Zyxel modem live te zetten. We zitten dus heel dichtbij de oplossing en ik wil je dan ook vragen om nog even af te wachten. Geef je het aan als je komende week van dit probleem af bent? 🍀

Hi @Andre K, super fijn om te lezen dat jouw ouders inmiddels weer van deze optie gebruik kunnen maken! Dit klopt als een bus. Voor klanten met een Draytek en Huawei modem is de fix eind vorige week live gekomen. Zojuist heb ik dan ook een vergoeding voor jouw ouders in orde gemaakt die je kunt checken in hun My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jou en jouw ouders alvast een heel fijn weekend wensen! 🎈

Dank je wel @Lisa , dat kan ik zeker nog wel even afwachten! Fijn dat jullie er zo bovenop zitten! 👍🏼

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Shilka! ❤ En hartstikke bedankt voor jouw geduld, dankjewel. 

Hi @Shilka, heel goed dat je hiervoor aanklopt! Ik kan je gelukkig laten weten dat de fix voor jou heel dichtbij is. Voor klanten met een Draytek en Huawei modem is de fix eind vorige week live gekomen. En deze week zijn mijn collega's met het plan bezig om dit ook voor het Zyxel modem live te zetten. We zitten dus heel dichtbij de oplossing en ik wil je dan ook vragen om nog even af te wachten. Geef je het aan als je komende week van dit probleem af bent? 🍀

Hi @Andre K, super fijn om te lezen dat jouw ouders inmiddels weer van deze optie gebruik kunnen maken! Dit klopt als een bus. Voor klanten met een Draytek en Huawei modem is de fix eind vorige week live gekomen. Zojuist heb ik dan ook een vergoeding voor jouw ouders in orde gemaakt die je kunt checken in hun My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jou en jouw ouders alvast een heel fijn weekend wensen! 🎈

Hoi @Lisa ,
Ik kijk eigenlijk voor het eerst op de community en ben blij te lezen dat het probleem na ca 5 maanden eindelijk wordt verholpen. Heb zelf een Zyxel en vandaag geprobeerd maar werkt nog niet …

Nu is het voor mij niet zo'n groot issue maar mijn bejaarde schoonmoeder is de wanhoop nabij, die begon er vandaag over om terug te keren naar KPN (Zij was door mij ooit geadviseerd om naar T-Mobile te gaan). Zij kan namelijk al die tijd niet de zgn 'receptenlijn’ gebruiken voor het bestellen van haar medicijnen.
Dit geeft nogal stress , en ik wordt dan ook nieuwsgierig als ik lees over een vergoeding. Dat zou ik voor haar ook wel fijn vinden. Zou ze daar voor in aanmerking komen denk je?

Reputatie 7

Hi @JAN_OBL, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Super lief dat je jouw schoonmoeder hierbij wilt helpen en wat rot om te lezen dat het bij haar en ook bij jou nog niet werkt. Inmiddels zou het namelijk bij iedereen weer moeten werken, dus ik ga hier graag voor je achteraan. Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen en hierin zie ik het modem niet terug, dus ik kan jammer genoeg niet zien hoe lang deze al onafgebroken aan staat. Zou je deze eens willen herstarten? Werkt het hierna wel? Ditzelfde advies wil ik meegeven aan jouw schoonmoeder. Mocht dit bij jullie niet helpen, dan klop ik meteen aan bij één van mijn collega's van de technische dienst. Ik wil dit namelijk heel snel fixen!

Hartstikke terecht dat je ook de vergoeding aansnijdt, hier komt jouw schoonmoeder zeker voor in aanraking. Dit kan ik in orde maken, zodra het ook weer bij haar werkt. Als je mij dan in een privébericht (door op mijn naam te klikken) kan voorzien van haar postode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van haar rekeningnummer, dan kan ik dit regelen. Excuses voor het ongemak! ❤

Dus als ik het goed begrijp is de fix voor zyxel inmiddels ook live gezet? Dan zal ik morgen weer eens proberen!

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, yes - dit klopt helemaal! 😊 Ik hoor heel graag of de fix bij jou werkt, zodat ik weet of hij bij jullie aanslaat. 

Helaas werkt het ook bij mij niet op de zyxel @Lisa , ik heb de router ook nog 30 sec van de stroom gehaald om zo zeker te zijn van installatie van de laatste update.

 

Waar ik de vorige keer in het keuzemenu steeds dezelfde keuze voorgeschoteld kreeg, reageerde dit keer het keuzemenu helemaal nergens meer op. Het werkt helaas dus niet op de zyxel.

Ik heb hierna alsnog met mijn prepaid mobiel gebeld, daarbij werkte het betreffende keuzemenu wel juist. 

Als jullie het handig vinden kan ik het betreffende nummer met keuzemenu in privébericht geven als jullie het betreffende nummer zelf via de zyxel willen kunnen proberen. Het heeft eerst een keuze tussen 1 of niets doen, en daarna meerdere malen keuze tussen 1 en 2. Vorige week ging het mis bij de keuze tussen 1 en 2, maar nu gaat het al mis bij kiezen tussen 1 of niets doen… zelfs niets doen wordt nu niet juist herkend op één of andere wijze (ik heb ook op 1 geprobeerd te drukken bij de eerste keuze maar ook dan werkt het niet).

Reputatie 7

Hi @Shilka, heel goed dat je het aangeeft! Ik heb meteen voor jullie aangeklopt bij mijn collega van de technische dienst en we gaan hier een nieuw onderzoek voor starten. Ik houd dit goed in de gaten en meld het als er updates uitrollen. Het zou inderdaad super zijn als je dit nummer naar mij kunt sturen in een privébericht, dankjewel. Dan vermeld ik dit er meteen bij. Ik houd jullie op de hoogte en hoop snel meer te horen!

Dank je wel Lisa, privébericht met telefoonnummer is gestuurd.

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, je bent een topper - merci! Dit nummer heb ik meegenomen in het onderzoek. Hopelijk kan ik jullie snel meer vertellen en kunnen ook jullie heel snel van de fix genieten. 

Reputatie 7

Hi @JAN_OBL, ook via deze weg wil ik je laten weten dat ook jouw gegevens en die van jouw schoonmoeder zijn doorgezet voor het onderzoek! Ik zal de status de aankomende week meermaals checken, zodat ik geen udpate over het hoofd zie. Fingers crossed voor een snelle oplossing. 

Reputatie 7

Hi @Shilka en @JAN_OBL, ik wil graag laten weten dat dit issue door onze technische dienst is doorgezet naar onze IT-afdeling! Ze zijn nog druk bezig met de oplossing en ik hoop dan ook dat ik hier snel meer over kan vertellen. 

Reageer