Beantwoord

Keuzemenu gebelde centrale werkt niet.

  • 11 September 2022
  • 88 reacties
  • 1065 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wanneer ik een helpdesk bel met een keuzemenu om naar de juiste afdeling te worden verbonden, werkt dit niet op mijn op mijn Gigaset handset E560.

 

Aan Gigaset gevraagd wat te doen.

 

Antwoord Gigaset:

Dit moet normaal wel mogelijk zijn. 

Als het basisstation van uw Gigaset E560 met een stekker (met 4 pinnen) in de muur verbonden is, verwijder deze eens voor 15 seconden, 

plaats hem terug voor 10 seconden en herhaal dit nog een tweede keer.

(geen resultaat)

 

Is het basisstation rechtstreeks met de router verbonden, controleer de volgende instellingen in de router:

Open het menu van de router.

In de settings, lokaal te benaderen met een browser via de URL moet staan:
Telephony > Telephone numbers > Edit (potlood achter het gewenste nummer, dit moet voor elke telefoonlijn apart) > Kopje ‘Additional settings’ > 'DTMF transmission’ > optie ‘RTP or in-band’ 

(geen toegang tot settings, volgens mij afgeschermd)

 

Wat gaat T-Mobile doen om dit probleem op te lossen?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 14 September 2022, 11:48

Bekijk origineel

88 reacties

Reputatie 4
Badge

Ik hoop trouwens dat de verwarring bij AlyZo niet identiek is en dat het ook duidelijk is dat er ook een ONT geplaatst moet worden waarvoor ook een extra stroompunt beschikbaar zal moeten zijn op de plek waar het ONT geplaatst gaat worden. Dat was mij eigenlijk ook alleen maar toevallig via het forum duidelijk geworden.

Reputatie 4
Badge

Ah dank je wel soepkip, ik begreep er al even niks meer van!

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Shilka ,
Volgens mij gaat het om een Draytek en volgens mij zit hier de glasvezel rechtstreeks op aangesloten dus moet er een ONT/Mediaconvertor geplaats worden en dus ook gelijk de nieuwe T50/T54.
Vandaar dat er een monteur afspraak gemaakt is.😉

Reputatie 4
Badge

Edit, babylonische spraakverwarring, hahaha.

Reputatie 1
Badge

Hey @AlyZo, ik snap de verwarring. Omdat het installeren van apparatuur erg fragiel is op Glasvezel, laten we dit altijd door een monteur installeren. Stel er gaat iets mis, dan vervalt de servicegarantie. De monteur zorgt ervoor dat alles nauwkeurig geinstalleerd wordt, dan hoef je je verder geen zorgen te maken. 

Duidelijk, alleen heb ik nooit om een afspraak gevraagd en verwacht dat ook niet nodig te hebben.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @AlyZo, dat sms’je is bedoeld om de afspraaktool toe te sturen zodat jullie een installatieafspraak met Guidion kunnen afstemmen. Dit doen we per sms en per e-mail. Ik snap dat het als ongewenst kan overkomen, maar omdat lang niet iedereen de e-mail leest, heeft Guidion ervoor gekozen dit ook per sms te versturen. Ik hoop dat je dat begrijpt!

Dag @Tommie , ja, de huisarts belde terug. Het was ook niet iets dringends. Verder dank voord de uitgezette actie. Maar mijn vrouw krijgt nu ineens SMS’jes van Guidion met de mededeling dat ze een afspraak moet maken om weer zo snel mogelijk te kunnen genieten van t-mobilethuis diensten. Ik begrijp niet hoe ze aan dat telefoonnummer komen en ging er in eerste instantie van uit dat het phishing was en ga dus ook niet op de link klikken. Maar uit een ander draadje ( 

) begrijp ik dat het wel te maken heeft met het vervangen van de modem. Ik vind dit soort SMS’jes ongepast en verzoek jullie hier zo snel mogelijk mee te stoppen. Mijn email en vast telefoonnummer is bij jullie bekend en dan hoef ik geen SMS’jes. (Ik heb er nu 4 gehad)

Reputatie 1
Badge

Hoi @AlyZo, ik hoop dat je de huisarts nog wel hebt kunnen bereiken! Ik heb gelijk een modem swap in gang gezet. Zodra de nieuwe modem onderweg is krijg je daar bericht over.

Helaas @Lisa (of collega), het gaat toch niet goed. Gisteren onze huisarts gebeld, maar die hoorde mij niet, had wel mijn nummer in beeld. Aan mijn kant hoorde ik, na het menu, ook niets.

Misschien dan toch maar een nieuwe modem?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @AlyZo, yay - super fijn om dit te lezen! 💪 Perfect en top dat je hier weer aan de bel trekt als je ergens hulp bij kunt gebruiken. Ook voor jou heb ik de vergoeding gelijk in orde gemaakt. Die kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een mooie dag van! 

Hi @Shilka, goede vraag van je! Ik kan je gelukkig geruststellen. Het plaatsen van een nieuw modem zorgt niet automatisch voor een nieuw IP-adres. Mocht dit zich toch voordoen, dan gebruiken we alleen beveiligde IP-pools en ranges. Een eventueel nieuw IP-adres zorgt zeker niet voor een buitenlandse locatie. Ik heb dit ook bij mijn collega's gecheckt en ook zij geven aan dat jij je hier niet druk over hoeft te maken. 

Hi @AlyZo, woops - excuses voor de verwarring! Ik heb net mijn eerdere bericht aangepast, want ik bedoelde dat het Draytek modem voor een Zyxel modem gewisseld gaat worden. Ik zie nu alleen dat mijn verzoek (nog) niet is goedgekeurd. Mijn collega van de technische dienst vraagt of je eerst nog een factory reset uit kunt voeren. In het onderstaande topic lees je hoe je dit kunt uitvoeren:

Kun je aangeven of het probleem hierna is verdwenen? 🤞

@Lisa , sorry, het heeft even wat langer geduurd maar ik heb het modem nu gereset en 1 keer een nummer met een menu gebeld. Dit ging goed!  Dus, wat mij betreft problem solved, Als blijkt dat het bij andere nummers toch weer fout gaat, neem ik wel weer contact op.

Dank voor de inspanning!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, helemaal top! Ik heb meteen de kosten voor je vergoed. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Yes, perfect. Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik het graag. 

Reputatie 4
Badge

Hey @Lisa , mijn eerste post in dit topic was op 27 october vorig jaar, dus dat is de datum waar je van uit zou kunnen gaan. 

Mijn status staat nu op de afgerond stap, heb gisteren de boel terug gestuurd, volgens de track en trace doet het retour pakketje er wat langer over om terug te komen en is deze nog niet aangekomen, staat voor morgenochtend in de planning voor aankomst. Maar moet goed komen zou ik zeggen!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, yay - wat word ik hier blij van zeg! 😁 Super om dit te lezen. Echt top dat je dit weer zo snel voor ons kon testen, dankjewel. Ik ben ook gelijk gaan kijken naar de status in de My-omgeving en zo te zien staat deze nu helemaal juist. Zie jij dat nu ook? 

Perfect dat het nieuwe modem de oplossing was. Ook voor jou wil ik graag de vergoeding van de afgelopen maanden in orde maken. Kun je aangeven hoe lang je precies last hebt gehad van dit euvel? Dit is zeker een goede start van dit jaar. Heel graag gedaan, jij bedankt voor jouw geduld! 🎈

Reputatie 4
Badge

Hallo @Lisa ik heb vandaag het keuzemenu wederom getest en ik heb goed nieuws; het keuzemenu werkt! De modem vervanging heeft dus toch soelaas geboden en mijn telefoon werkt nu naar behoren.

Ik zal het oude modem met voeding en overgebleven kabels vandaag terugsturen, ik zie in my t-mobile dat de bestelling nu ook op de juiste stap (terugsturen) staat.

Zo is het hele verhaal toch nog goed gekomen.. Ontzettend bedankt voor je inzet Lisa, fijn dat we dit tot een goed einde hebben kunnen brengen. Dit is een goed begin van het nieuwe jaar zo! 😊

 

Reputatie 4
Badge

Hallo @Lisa ik heb vandaag het vervangende modem gekregen. In de meegestuurde brief staat dat ik het modem zelf kon aansluiten dus dat heb ik gedaan. Het internet en de wifi werkt in ieder geval, zal het dit weekend monitoren of het stabiel is. Het betreffende keuzemenu kan ik maandag pas testen.

Ik heb wel even naar mijn mobiel gebeld met de vaste telefoon, en daarna geluisterd hoe het toetsen van een nummer klinkt. Ik hoor bij het intoetsen van een toets eerst een luide mechanische klik voordat ik de toon hoor die ik moet horen, dus ik weet het niet of dit gaat helpen…. we zullen het maandag zien. Het klinkt in ieder geval niet helemaal lekker als ik een toets indruk…

Verder zie ik in myt-mobile dat de status staat op wachten op installatie door een guidion monteur, maar aangezien de meegestuurde brief zei dat ik het zelf moest doen is de T-50 modem swap dus al gebeurd en hoeft er dus geen monteur voor te komen. Kun je er voor zorgen dat de status op de terugsturen stap komt te staan? Ik heb het terugzendlabel al binnen, dan stuur ik na het testen maandag het oude modem met de voeding en een zwik kabels terug.

 

P.S.: Heb trouwens toch wel een nieuw IP toegewezen gekregen, ter informatie.

Reputatie 7
Badge +15

Dat klopt niet helemaal @louisL: een nieuw modem zorgt zeker niet in de meeste gevallen voor een nieuw IP-adres. De grootste kans om een nieuw IP gepusht te krijgen, is om het modem 48 tot 72 uur stroomloos te houden. Vaak krijgt het modem daarna een nieuw IP gepusht vanuit de DHCP. Het swappen van een modem zorgt zelden voor een nieuw adres. Ook al maken we gebruik van dynamische IP's, betekent dit niet dat er altijd een nieuw IP komt bij het vervangen van de apparatuur. 

Reputatie 5
Badge

Hi @Shilka, goede vraag van je! Ik kan je gelukkig geruststellen. Het plaatsen van een nieuw modem zorgt niet automatisch voor een nieuw IP-adres. Mocht dit zich toch voordoen, dan gebruiken we alleen beveiligde IP-pools en ranges. Een eventueel nieuw IP-adres zorgt zeker niet voor een buitenlandse locatie. Ik heb dit ook bij mijn collega's gecheckt en ook zij geven aan dat jij je hier niet druk over hoeft te maken. 

 

@lisa een nieuw modem zal een nieuw IP-adres krijgen. De kans dat je hetzelfde adres krijgt is er, maar de kans is klein.  Welk adres zal afhangen welk adres daar vrij is. Er is altijd een kleine kans dat dat in een reeks is die pas in gebruik is. Ik denk dat het ondertussen wel bekend is hoe problemen met pas geïmporteerde adressen opgelost kunnen worden. Ik hoop dat T-mobile ondertussen een proces heeft voor het registreren van nieuwe ranges. Dat mag m.i. geen problemen meer opleveren. 

Maar kun je me vertellen wat een beveiligde IP-pool/range is?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, goede vraag van je! Ik kan je gelukkig geruststellen. Het plaatsen van een nieuw modem zorgt niet automatisch voor een nieuw IP-adres. Mocht dit zich toch voordoen, dan gebruiken we alleen beveiligde IP-pools en ranges. Een eventueel nieuw IP-adres zorgt zeker niet voor een buitenlandse locatie. Ik heb dit ook bij mijn collega's gecheckt en ook zij geven aan dat jij je hier niet druk over hoeft te maken. 

Hi @AlyZo, woops - excuses voor de verwarring! Ik heb net mijn eerdere bericht aangepast, want ik bedoelde dat het Draytek modem voor een Zyxel modem gewisseld gaat worden. Ik zie nu alleen dat mijn verzoek (nog) niet is goedgekeurd. Mijn collega van de technische dienst vraagt of je eerst nog een factory reset uit kunt voeren. In het onderstaande topic lees je hoe je dit kunt uitvoeren:

Kun je aangeven of het probleem hierna is verdwenen? 🤞

@Lisa , ik dacht dat ik al op jouw bericht had gereageerd, maar ik zie het niet terug.

Dank voord de acties, maar ik begrijp het niet helemaal. Ik heb namelijk al een Draytek modem. Krijg ik dan een nieuw model? Bovendien heb ik geen mail hierover gehad.

Groet en een gezond en gelukkig 2023 met weinig storingen.

Reputatie 4
Badge

@Lisa  Nu heb ik één zorg over het toesturen van een nieuw modem. Zorgt het plaatsen van een nieuw modem er voor dat ik een nieuw IP adres krijg?

Nu heeft mijn huidige IP meerdere geolocaties (gelderland, friesland, noord-holland, etc) maar die bevinden zich allemaal tenminste binnen Nederland waardoor ik nu geen problemen ondervind. Als ik een nieuw modem aansluit, loop ik dan niet de kans dat ik zo'n aangekocht buitenlands IP toegewezen krijg waardoor ik alleen maar de kans loop nog veel meer problemen te krijgen? Ik begin me nu echt serieus af te vragen of ik het risico van het verkrijgen van een ander IP adres bij t-mobile wel zou moeten willen nemen en of ik dus een nieuw modem wel aan zou moeten willen sluiten… Ik hoop dat je mijn zorgen begrijpt.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @AlyZo, hartstikke goed dat je dit doorspeelt - hier help ik je namelijk graag bij! Ik heb voor jou een verzoek ingediend om het modem te swappen naar een Zyxel. Hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Als je met het nieuwe modem weer gebruik kunt maken van het keuzemenu, dan hoor ik dat graag en maak ik de vergoeding van de afgelopen maanden voor jou in orde. Houd je ons hiervan op de hoogte? 

Hi @Shilka, merci voor het aanstippen! Ik zie inderdaad dat het onderzoek is gesloten en dat er een ander modem jouw kant op komt. Zelf had ik nog wat dagen vrij, dus ik heb deze uitkomst zelf niet eerder gespot - excuus. Het klopt dus als een bus dat mijn collega een ander modem jouw kant heeft gestuurd om dit probleem aan te pakken. Super fijn als je ons weer op de hoogte houdt. Ik hoor graag van je en ben alvast aan het duimen.

Hele mooie jaarwisseling allebei! 🎉

Reputatie 4
Badge

Ik zie inmiddels dat er een modemvervanging voor mij geïnitieerd is in my t-mobile. Ik heb hier over mail verder niets over gehoord, maar ik neem aan dat dit ivm mijn keuzemenu problemen is? Als het vervangende modem er is zal ik kijken of dit de oplossing is voor mijn probleem! Het zou fijn zijn als alles weer werkt zoals het hoort zodat ik het forum weer even kan laten rusten. Misschien beter.

Nog even een toevoeging: Instellingen VOIP zijn:

Caller IDType:  DTMF (SE/NL/FIN)

DTMF Mode:  Outband

Reageer