Beantwoord

Keuzemenu gebelde centrale werkt niet.

  • 11 September 2022
  • 88 reacties
  • 1069 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wanneer ik een helpdesk bel met een keuzemenu om naar de juiste afdeling te worden verbonden, werkt dit niet op mijn op mijn Gigaset handset E560.

 

Aan Gigaset gevraagd wat te doen.

 

Antwoord Gigaset:

Dit moet normaal wel mogelijk zijn. 

Als het basisstation van uw Gigaset E560 met een stekker (met 4 pinnen) in de muur verbonden is, verwijder deze eens voor 15 seconden, 

plaats hem terug voor 10 seconden en herhaal dit nog een tweede keer.

(geen resultaat)

 

Is het basisstation rechtstreeks met de router verbonden, controleer de volgende instellingen in de router:

Open het menu van de router.

In de settings, lokaal te benaderen met een browser via de URL moet staan:
Telephony > Telephone numbers > Edit (potlood achter het gewenste nummer, dit moet voor elke telefoonlijn apart) > Kopje ‘Additional settings’ > 'DTMF transmission’ > optie ‘RTP or in-band’ 

(geen toegang tot settings, volgens mij afgeschermd)

 

Wat gaat T-Mobile doen om dit probleem op te lossen?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 14 September 2022, 11:48

Bekijk origineel

88 reacties

Reputatie 4
Badge

Dank je wel Lisa, privébericht met telefoonnummer is gestuurd.

 

Reputatie 4
Badge

 

Wat betreft de ontbrekende forumnotificaties: dit is aangekaart bij de forum-operator en wordt momenteel hersteld. Als het goed is, komen de notificaties wel binnen in de Ongewenste e-mailmap, klopt dit? 

 

ohh je hebt gelijk!, Ik gebruik een e-mail client die de spam map niet laat zien, maar nu ik bij gmail zelf kijk staan ze inderdaad allemaal in de spam map omdat ze niet geverifieerd kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +15

We gaan dit volledig herstellen all, dat beloof ik! Ik weet nog niet precies wanneer, maar ik houd er een arendsoog op. Voor nu: een mooi weekend toegewenst! 

Reputatie 4
Badge

Hallo @Lisa ik heb vandaag het keuzemenu wederom getest en ik heb goed nieuws; het keuzemenu werkt! De modem vervanging heeft dus toch soelaas geboden en mijn telefoon werkt nu naar behoren.

Ik zal het oude modem met voeding en overgebleven kabels vandaag terugsturen, ik zie in my t-mobile dat de bestelling nu ook op de juiste stap (terugsturen) staat.

Zo is het hele verhaal toch nog goed gekomen.. Ontzettend bedankt voor je inzet Lisa, fijn dat we dit tot een goed einde hebben kunnen brengen. Dit is een goed begin van het nieuwe jaar zo! 😊

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, je bent een topper - merci! Dit nummer heb ik meegenomen in het onderzoek. Hopelijk kan ik jullie snel meer vertellen en kunnen ook jullie heel snel van de fix genieten. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, helemaal top! Ik heb meteen de kosten voor je vergoed. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Yes, perfect. Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik het graag. 

Hi @Andre K, heel graag gedaan! Super lief dat je hier voor jouw ouders opnieuw de aandacht voor vraagt. Mijn collega heeft aangegeven dat de fix in de aankomende week/weken wordt uitgerold. Goed nieuws dus dat de oplossing nabij is. Ik kan mij helemaal voorstellen dat het heel belangrijk is dat deze optie zo snel mogelijk weer terugkomt, dus ik hoor het graag als dit issue bij jouw ouders is opgelost. Dan ga ik kijken naar een passende vergoeding. Excuses voor het ongemak! ❤️

Hi @Lisa,

kan het kloppen dat de fix inmiddels is uitgerold? Bij mijn ouders werkt menukeuze nu weer normaal 😀

 

jeeee het werk!
zowel bij mij als bij mijn schoonmoeder.
Bedankt voor het jagen naar de oplossing Lisa.

(Ik reageer een beetje laat, krijg ook geen notificaties eer vandaar)

vr gr Jan

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Shilka ,
Volgens mij gaat het om een Draytek en volgens mij zit hier de glasvezel rechtstreeks op aangesloten dus moet er een ONT/Mediaconvertor geplaats worden en dus ook gelijk de nieuwe T50/T54.
Vandaar dat er een monteur afspraak gemaakt is.😉

Reputatie 4
Badge

Ah dank je wel soepkip, ik begreep er al even niks meer van!

Reputatie 4
Badge

Ik hoop trouwens dat de verwarring bij AlyZo niet identiek is en dat het ook duidelijk is dat er ook een ONT geplaatst moet worden waarvoor ook een extra stroompunt beschikbaar zal moeten zijn op de plek waar het ONT geplaatst gaat worden. Dat was mij eigenlijk ook alleen maar toevallig via het forum duidelijk geworden.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, heel goed dat je hiervoor aanklopt! Ik kan je gelukkig laten weten dat de fix voor jou heel dichtbij is. Voor klanten met een Draytek en Huawei modem is de fix eind vorige week live gekomen. En deze week zijn mijn collega's met het plan bezig om dit ook voor het Zyxel modem live te zetten. We zitten dus heel dichtbij de oplossing en ik wil je dan ook vragen om nog even af te wachten. Geef je het aan als je komende week van dit probleem af bent? 🍀

Hi @Andre K, super fijn om te lezen dat jouw ouders inmiddels weer van deze optie gebruik kunnen maken! Dit klopt als een bus. Voor klanten met een Draytek en Huawei modem is de fix eind vorige week live gekomen. Zojuist heb ik dan ook een vergoeding voor jouw ouders in orde gemaakt die je kunt checken in hun My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jou en jouw ouders alvast een heel fijn weekend wensen! 🎈

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, heel fijn dat je dit meteen bent gaan testen! Je bent mij net voor met jouw berichtje, want ik zie nu ook dat het is opgelost. Jeetje, het blijft wel een hardnekkig probleem zeg. Ik ga hier zeker voor je achteraan, want het hoort ook bij jou weer zonder problemen te werken. Je hebt hier net weer een e-mail over gekregen en ik heb ook gevraagd of mijn collega van de technische dienst dit weer zo snel mogelijk kan terugkoppelen naar onze IT-afdeling. Excuses voor de teleurstelling! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, als je dat zou willen - super graag! Heel erg bedankt voor jouw hulp. Ik zeg altijd maar, hoe meer informatie hoe beter. Dus dan zet ik dit gelijk door naar onze specialisten. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, goede vraag van je! Ik kan je gelukkig geruststellen. Het plaatsen van een nieuw modem zorgt niet automatisch voor een nieuw IP-adres. Mocht dit zich toch voordoen, dan gebruiken we alleen beveiligde IP-pools en ranges. Een eventueel nieuw IP-adres zorgt zeker niet voor een buitenlandse locatie. Ik heb dit ook bij mijn collega's gecheckt en ook zij geven aan dat jij je hier niet druk over hoeft te maken. 

Hi @AlyZo, woops - excuses voor de verwarring! Ik heb net mijn eerdere bericht aangepast, want ik bedoelde dat het Draytek modem voor een Zyxel modem gewisseld gaat worden. Ik zie nu alleen dat mijn verzoek (nog) niet is goedgekeurd. Mijn collega van de technische dienst vraagt of je eerst nog een factory reset uit kunt voeren. In het onderstaande topic lees je hoe je dit kunt uitvoeren:

Kun je aangeven of het probleem hierna is verdwenen? 🤞

Reputatie 4
Badge

Dank je wel @Lisa , dat kan ik zeker nog wel even afwachten! Fijn dat jullie er zo bovenop zitten! 👍🏼

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, wederom weer merci voor jouw ultra vlugge reactie! Goed om te weten. Geen zorgen, want het onderzoek loopt nog steeds en houd ik dagelijks in de gaten. Excuses dat ik jou in mijn vorige bericht niet heb getagd @Te Wierik. Er zijn onlangs genoeg nieuwe voorbeelden voor verzameld, dus onze IT-afdeling is nog druk bezig. Al had ik natuurlijk gehoopt dat het bij jullie ook was verholpen. Ik kan nu nog geen concrete status update delen, maar hoop dat snel te kunnen doen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Te Wierik, helemaal super - dankjewel voor het checken! Is jou inmiddels iets opgevallen of is dit euvel opgelost? Ik wil namelijk zeker weten dat jouw moeder geen problemen meer ervaart. 

Hi @Shilka, ik wil je laten weten dat de IT-afdeling nog druk bezig is met het onderzoek! Excuses dat de oplossing bij jou nog op zich laat wachten. Ik blijf meermaals voor je checken of ik een concrete status update met je kan delen. Hopelijk komt de fix snel aan het licht. 

Reputatie 4
Badge

Hey @Lisa , mijn eerste post in dit topic was op 27 october vorig jaar, dus dat is de datum waar je van uit zou kunnen gaan. 

Mijn status staat nu op de afgerond stap, heb gisteren de boel terug gestuurd, volgens de track en trace doet het retour pakketje er wat langer over om terug te komen en is deze nog niet aangekomen, staat voor morgenochtend in de planning voor aankomst. Maar moet goed komen zou ik zeggen!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shilka, dit is niet de update waar ik op had gehoopt! Maar super fijn dat je dit zo snel kon laten weten. Het onderzoek heb ik opnieuw geopend inclusief jouw aanvulling, hier heb je net een e-mail over gekregen ter bevestiging. Zelf geniet ik na vandaag van een lang weekend vrij en ben ik er woensdag weer. Dan ga ik meteen kijken of er al nieuwe vorderingen zijn. 

Jouw berichten zijn trouwens helemaal goed binnengekomen. Zelf ervaren wij ook het probleem dat er geen meldingen meer binnenkomen op de mail. Dit werkt niet heel prettig en is gelukkig in onderzoek. Ik hoop dan ook dat dit nog voor het weekend wordt verholpen. En heel fijn dat je in ieder geval weer kunt bellen! 😊

Reputatie 1

Hoi @Lisa ik heb het probleem nog niet weer kunnen herproduceren, vooralsnog is de log leeg. “Consider it done”, vink maar af.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Te Wierik, hartstikke goed dat je hier opnieuw op terugkomt - dit gaan we namelijk voor je fixen! Heel fijn dat @Shilka alvast het bovenstaande topic meestuurt, zo kunnen we dit issue mooi op dezelfde plek houden. Kun je de stappen die in dat topic zijn genoemd volgen @Te Wierik en daar kunnen aangeven of dat heeft geresulteerd in de oplossing? Zo niet, dan hoor ik dat graag in het andere topic en wil ik vragen of je twee voorbeeldgesprekken met mij kunt delen in een privébericht. Hierin zie ik graag de datum en de tijd van twee gesprekken tegemoet waarbij je dit issue ervaarde inclusief de telefoonnummers. Dankjewel alvast!

Hi @Shilka, ook wil ik laten weten dat ik om een nieuwe status update heb gevraagd omtrent het keuzemenu issue! Er is alweer enige tijd overheen gegaan zonder update, dus hier zit ik bovenop voor je. Hopelijk kan ik hier snel meer over vertellen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Yay, fijn om te lezen @Te Wierik! En mocht het toch weer om het hoekje komen kijken, trek dan vooral weer aan de bel. 

Reputatie 4
Badge

Het viel me al op dat je erg lange dagen maakt soms, dus geniet er van! Bedankt voor alle hulp!

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka en @Te Wierik Omdat Lisa, zoals jullie weten, aan het genieten is van een uiterst welkom en zeer welverdiend lang weekend, pak ik dit digitale stokje van haar over. Jullie feedback is doorgestuurd naar de betrokken specialisten en zal worden bekeken voor een nieuwe workaround. Ik verwacht hier vóór het weekend niet veel van als ik heel eerlijk ben, maar we pakken dit adequaat op - net als Lisa dit deed!

Wat betreft de ontbrekende forumnotificaties: dit is aangekaart bij de forum-operator en wordt momenteel hersteld. Als het goed is, komen de notificaties wel binnen in de Ongewenste e-mailmap, klopt dit? 

Reageer