Beantwoord

Mijn 085 kan niet geimporteerd worden wegens net nummer?

  • 19 October 2017
  • 14 reacties
  • 1262 Bekeken

Sinds Juni 2017 ben ik klant bij Tmobile thuis en ik heb een contract getekend met Tmobile met nummer behoudt.
Ik was klant bij Xs4all en ik had 085 nummer gekozen omdat niet gebonden wou zijn aan regio net nummer.
Helaas na 3 maanden kom ik achter dat het importeren van mijn 085 nummer is niet mogelijk bij T-mobile thuis omdat ze alleen regionale nummer kunnen importeren. Tmobile systeem laat ze niet toe om 085 te importeren.
T-mobile biedt geen oplossing aan en ik kan mijn contract ook niet kosteloos opzeggen!

in jullie Algemene voorwaarden staat:


"Als jij in jouw aanvraag aangeeft de telefoniedienst te willen afnemen met gebruikmaking van een geografisch nummer dat
jij al in gebruik hebt bij een andere telefonie-aanbieder, zal T-Mobile Thuis indien technisch mogelijk haar medewerking
verlenen aan de portering van het nummer naar T-Mobile Thuis. T-Mobile Thuis zal dit alleen doen als het (woon)adres waarop
jij de telefoniedienst wil afnemen zich bevindt binnen het netnummergebied van het desbetreffende telefoonnummer."

085 nummer is een landelijke nummer en valt zeker onder netnummer Nederland want het is niet regio gebonden. Geografisch gezien!

Ik wil graag dat t-mobile hiervoor een oplossing aanbiedt of mijn contract beëindigt zodat ik naar andere provider kan dat mogelijkheid heeft om 085 nummer te kunnen importeren.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,
Emad
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 23 October 2017, 17:26

Bekijk origineel

14 reacties

Wel Leuk dat Tmobile zo snel regaeerd op het forum!
Reputatie 7
Hallo eheravi,

085 is geen geografisch nummer helaas. dat zijn telefoon nummers die niet aan een regio verbonden zijn zoals 088 en 085 nummers. Er staat dus dat als je in Amsterdam woont je alleen 020 nummer kan overzetten en niet een 010 nummer kan overnemen.
@Hidden.nld: Juist, 085 of 088 nummer is niet gebonden aan regio. je kan 085 of 088 nummer hebben ongeacht je locatie.
Nou, Tmobile zegt dat mijn 085 kan niet importeren omdat ik in Arnhem woon en daardoor krijg ik een 026 nummer. Ik ben in overeenkomst gegaan met Tmobile met nummer behoudt van mijn 085 nummer.

3 maanden later Tmobile zegt dat nummer kan niet geïmporteerd worden wegens mijn net nummer.
085 kan niet geïmporteerd worden in Arnhem dus krijg ik een 026 nummer.

opzeggen van mijn contract is niet mogelijk omdat ik niet meer dan een jaar klant ben bij Tmobile.

Het moet niet gekker worden! Of klantenservice van Tmobile heeft hier geen verstand van of het is gewoon oplichterij. Klant binnen halen en achteraf zeggen, je hebt dit besteld maar je krijgt iets anders!!!!
Trouwens T-Mobile beweert dat ze binnen 48 uur reageren op het forum!
Reputatie 7
Hallo Eheravi,

Wellicht dat een T-Mobile moderator nog even voor je kan kijken.
Technisch is het natuurlijk gewoon mogelijk. en kwa regelgeving mag het natuurlijk ook gewoon.
Ik vraag me alleen af of het qua kosten ook het zelfde is. zakelijk kan het namelijk net iets anders liggen. (085 valt onder zakelijk)
Extra kosten zou geen enkele probleem zijn maar ik wil T-Mobile hier een oplossing aanbiedt!
Of mogelijkheid aanbiedt dat ik mijn contract kan opzeggen en naar andere provider kan gaan dat mogelijkheid heeft om 085 nummer te aansluiten.

Enige wat ik krijg te horen van klantenservice is je krijgt 026 nummer en verder hebben we geen oplossing.
Ik heb net een klacht gemeld over T-Mobile, zie http://bit.ly/2yKsRB9 Help me door dit bericht te liken! @klacht #klacht.nl
Reputatie 7
Hoi eheravi,

Ik begrijp dat het niet prettig is als je dit nummer verliest. Ik ben daarom even gaan zoeken. In onze algemene voorwaarden vond ik dit:
26.3 T-Mobile Thuis heeft het recht het aan jou toegewezen telefoonnummer te wijzigen:
a. als jij niet langer voldoet aan de voorwaarden voor gebruik van het nummer (bijvoorbeeld omdat jij verhuist naar een
(woon)adres in een ander netnummergebied);
26.4 Als jij in jouw aanvraag aangeeft de telefoniedienst te willen afnemen met gebruikmaking van een geografisch nummer dat
jij al in gebruik hebt bij een andere telefonie-aanbieder, zal T-Mobile Thuis indien technisch mogelijk haar medewerking
verlenen aan de portering van het nummer naar T-Mobile Thuis. T-Mobile Thuis zal dit alleen doen als het (woon)adres waarop
jij de telefoniedienst wil afnemen zich bevindt binnen het netnummergebied van het desbetreffende telefoonnummer.


Hierin wordt duidelijk wat een geografisch nummer is en dat hier nummerbehoud voor is. Nergens spreken wij van nummerbehoud voor een landelijk nummer. Ik hoor dat het voor jou een breekpunt is. Heb je dit dan ook van tevoren bij ons nagevraagd of uitgezocht? Wij hebben deze 088 en 085 nummers namelijk nooit mee kunnen nemen voor klanten. De klantenservice zal je hier dan ook altijd volledig en juist over informeren. Wij bieden nummerbehoud voor deze nummers niet aan.

Wel denk ik graag met je mee over jouw abonnement en opties. Wellicht dat je jouw nummer wel op een andere manier kunt behouden (een VOIP aanbieder?) en dat je vervolgens Telefonie uit ons abonnement haalt, zodat je niet dubbel betaalt. Ik weet natuurlijk niet of dit opties zijn voor jou, maar weet één ding zeker: ik help je graag verder!
Beste Sander,

We leuk dat eindelijk iemand van T-Mobile hierop reageert. Juist, nergens in AV staat dat landelijke nummer mag niet geïmporteerd worden of andersom. Het is dat is wel zeker een punt van discussie intern in T-mobile organisatie. Maar Ik ben telefonisch met jullie contact opgenomen voordat ik contract ben ingegaan met Tmobile. als goed is er moet ergens opname beschikbaar zijn van mijn gesprek met T-mobile medewerker. Ik heb nummer behoudt telefonisch doorgegeven en daarop ook officiële bevestiging Email ontvangen i.v.m. met mijn 085 nummer. Mijn vraag is waarom ben ik niet op de hoogte gebracht als jullie klantendienst geïnformeerd is dat allemaal niet mag. Ik kan ook nergens in jullie website vinden dat allemaal niet mogelijk is.

Als resultaat ben ik akkoord gegaan om klant te worden bij T-Mobile (allemaal mogelijk toen de tijd volgens t-mobile medewerker) en 3 maanden later hoor ik het pas nadat ik zelf contact opnam met Tmobile klantenservice.

Lange verhaal kort:

1. Waarom ben ik niet geïnformeerd geweest dat niet mogelijk is. Ik had namelijk 14dagen bedenktijd en een maand overstaptijd van mijn oude provider.

2. Boven vermelde punten van Algemene voorwaarden zijn niet van toepassing bij mij situatie:

26.3 : Ik ben niet verhuist en mijn woonadres is ook niet veranderd. Provider is de enige dat veranderd is.

26.4: 085 of 088 zijn niet gebonden aan regio en net nummer en geografisch gezien kunnen overal geïmporteerd worden. Want het is namelijk een landelijke nummer. Dus het afwijzen van nummer behoudt wegens net nummer en locatie is ook niet van toepassing.

3. T-mobile is akkoord gegaan om en service aan mij te leveren en blijkbaar technisch niet mogelijk is. Dit valt duidelijk onder "onrechtmatige daad" en schending van contract.

4. het opzoeken van een ander SIP provider gaat sowieso gebeuren want dat nummer is in gebruik bij mijn onderneming. Maar ik zou liever alles bij een provider willen houden want simpel weg heb ik geen tijd voor elke service andere bedrijf en klanten service gaan benaderen.

Ik begrijp dat je mij wil graag helpen maar hier ben ik aal een tijdje bezig en je bent de eerste persoon van T-mobile dat ten minste mee denkt aan een oplossing. Een ding is ook 100% dat jullie klanten service is niet goed geïnformeerd en zijn sowieso niet meedenkend en behulpzaam.

Ik wil liever mijn contract kosteloos kunnen opzeggen als T-mobile mijn telefoon nummer niet kan importeren.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Emad Heravi
Reputatie 7

in jullie Algemene voorwaarden staat:


"Als jij in jouw aanvraag aangeeft de telefoniedienst te willen afnemen met gebruikmaking van een geografisch nummer dat
jij al in gebruik hebt bij een andere telefonie-aanbieder, zal T-Mobile Thuis indien technisch mogelijk haar medewerking
verlenen aan de portering van het nummer naar T-Mobile Thuis. T-Mobile Thuis zal dit alleen doen als het (woon)adres waarop
jij de telefoniedienst wil afnemen zich bevindt binnen het netnummergebied van het desbetreffende telefoonnummer."


Je heb hier zelf al het antwoord gegeven.
dit is een landelijk nummer en heeft niets met een netnummer gebied te maken. ik ben er een beetje klaar mee. Er is duidelijk aan mij doorgegeven dat ik dit nummer door kan nemen. Het lijkt me logisch dat indien dit niet mogelijk is dat er contact opgenomen wordt in de termijn dat ik nog recht heb op annulering en niet op het moment dat mijn rechten verstreken zijn. Dit is niet enkel klantonvriendelijk maar ook oplichterij. Nergens wordt er aangegeven dat T-mobile dit soort nummers niet overneemt. Zelfs de verkoopmedewerkster wist hier niets van af en gaf aan dat het geen enkel probleem zou zijn. nu ondertussen 3 maanden verder en raad eens wat duidelijk een probleem. Door deze redenen wil ik dan ook dat jullie mijn contract kosteloos opzeggen. ik zou hier graag op een korte termijn( aantal dagen) een oplossing voor willen. En die oplossing is niet de helft van mijn diensten bij jullie en de ander helft bij een ander maatschappij. Dit is een officieel klacht. wordt hier niets mee gedaan zal ik helaas over moeten gaan op een juridische procedure.

Met vriendelijke groet,

E. Heravi
Reputatie 7
Een landelijk nummer heeft inderdaad niets met een netnummer gebied te maken. en is dus NIET mogelijk zoals Sander heeft aangegeven. Er staat dus nergens dat het WEL mogelijk is.
Ik ben zelf niet werkzaam bij T-Mobile dus kan verder niet ingaan over de klachten procedure.
Reputatie 7
Hi Emad, op onze website wordt duidelijk van te voren aangegeven dat het nummerbehoud afgewezen kán worden, dit vind je hier. Nummerbehoud vindt altijd plaats nadat je bedenktijd voorbij is omdat we de overname anders weer terug moeten draaien bij je oude provider als je toch van je bestelling af ziet. Zodra jouw bestelling definitief is zetten we het nummerbehoud in werking en hierbij is gebleken dat dit nummer niet overgezet kan worden. Ik kan je hierin alleen de oplossing bieden die Sander al eerder aan heeft gegeven. Als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, we zitten voor je klaar!
Hallo Brian,

Vanuit je link:

Je verzoek kan afgewezen worden als:

Je niet de juiste gegevens van je oude aanbieder hebt doorgegeven; (niet van toepassing )
De vaste aansluiting bij je oude aanbieder al is opgeheven of is geblokkeerd; (niet van toepassing )
Je aanvraag te vroeg is ingediend: meer dan 2 maanden voordat het abonnement bij je oude aanbieder afloopt; (niet van toepasing )
Voor het opgegeven nummer al een verzoek tot nummerbehoud loopt. (niet van toepassing )

heb je het zelf gelezen? blijkbaar niet!!!!

Groet,
Emad

Reageer