Beantwoord

Na installatie glasvezelmodem werkt vaste telefonie niet

  • 12 November 2021
  • 9 reacties
  • 532 Bekeken

Reputatie 1

Vandaag is mijn glasvezelmodem geïnstalleerd door de monteur. Helaas werkt vaste telefonie niet; hoor alleen een “in gesprek” toon en het VOIP lampje op het modem brandt niet. Volgens een mailtje van T-Mobile is mijn nummer overgezet en zou het moeten werken.

Met klantenservice gechat en het volgende geprobeerd: modem gereset, 2 verschillende telefoons rechtstreeks aangesloten op het modem, beide poorten geprobeerd, bijgeleverde groene kabel geprobeerd. Niets werkt.

Klantenservice heeft het bij de techneuten neergelegd (zeggen ze), maar biedt verder geen oplossing; ik zit nu zonder telefoon. Omdat het VOIP lampje niet brandt denk ik zelf aan een modem-probleem, of een verkeerde instelling bij T-Mobile.

Wat nu te doen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 13 November 2021, 10:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marcel H. 

Kun je eens in je T-Mobile thuis account kijken onder abonnementen of vast bellen op actief staat of in behandeling? Indien in behandeling dat ligt het probleem bij T-Mobile.

Reputatie 1

Hallo Waqqas,

Dank voor je reactie. Het is erg vaag allemaal. In m’n T-Mobile Thuis account staat nog dat nummerbehoud is aangevraagd, terwijl ik vandaag een mail kreeg dat m’n nummer al is overgezet. En zoals gezegd vind ik het vreemd dat het VOIP lampje op het modem niet brandt. Al met al een erg slordige aflevering. Ik weet nu niet goed waar ik moet zijn om e.e.a. opgelost te krijgen?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Marcel H. ,

Dit is niet de manier waarop je wil starten met je abonnement. Ik zie dat je het al geprobeerd hebt via de klantenservice. Heb dit topic onder de aandacht van de moderators gebracht, nu is het afwachten wanneer ze tijd hebben om te reageren. Zij hebben meestal wel een oplossing of weten de juiste wegen te bewandelen om dit opgelost te krijgen. Dus graag nog even geduld.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Marcel H., van harte welkom op de Community!

Het onderzoek bij de techneuten is op dit moment leidend, de reden dat er geen support meer kan worden geleverd, is omdat de Klantenservice er zelf niet uitkomt. Ik heb eventjes gekeken naar jouw verbinding middels een lijnmeting en het valt me op dat het SIP-account (oftewel het vaste telefonie account) niet geregistreerd kan worden op de aansluiting. Dit is een issue dat enkel opgelost kan worden door de technische dienst. 

We kunnen uiteraard wel samen nog twee oplossingen testen, dat doe ik van harte! 

  1. Kun je de vaste telefoon eens op VOIP poort 2 aansluiten? Krijg je dan wel meer dan enkel een ingesprekstoon?
  2. Ik heb de verbinding opnieuw naar het modem gestuurd middels een reprovisie: kun jij straks testen door het basisstation van de vaste lijn te resetten of dit heeft gewerkt, alsjeblieft?

Mochten bovenstaande opties niet het gewenste resultaat opleveren, dan wachten we op de deskundigheid van de techneuten. Sorry dat ik nu niets meer voor je kan doen!

Reputatie 1

Hallo soepkip67,

Dankjewel voor je reactie!
Ik heb gisteravond (voor de 3e keer) contact opgenomen met de klantenservice. Zij hebben het doorgezet naar de technische dienst en beloofden dat er maandag, uiterlijk dinsdag contact met me wordt opgenomen.
Het blijkt dat er, naast het niet kunnen bellen, ook met de overstapservice (nummerbehoud) iets is misgegaan. Slordig, want zowel Tele2 (m’n DSL provider) als T-Mobile (glas) verzekerden me dat zij het zouden regelen. Enfin, daar wordt dan meteen ook naar gekeken.

De internetverbinding via glas is geweldig! Ik hoop alleen dat het telefoongedeelte ook snel opgelost wordt want de overstap naar glas was juist bedoeld om minder telefoonproblemen te hebben...

 

Reputatie 1

Hallo Jason,

Dank voor je reactie!
Ik heb je suggesties geprobeerd:
1. Ook op poort 2 enkel een “in gesprek” toon. Het VOIP lampje op het modem brandt ook niet, ik neem aan dat dat toch moet branden als er connectie is?
2. Wat bedoel je precies met “het basisstation van de vaste lijn”? Ik heb een gewoon toestel (ptt telefoon, T88), geen DECT.

Reputatie 7

Hi @Marcel H., super dat je aan de slag bent gegaan met de stappen van Jason! Wat balen dat poort 2 ook geen verschil uitmaakt. Ik ben nog eens een kijkje in jouw verbinding gaan nemen en ik zie nu wel dat het SIP-account geregistreerd is op de aansluiting. Klopt het dat inmiddels het lampje van VOIP ook groen brandt? Ik hoop het enorm.

Met punt twee wordt bedoeld dat je het hoofdtoestel (dat is aangesloten op de VOIP poort) ontkoppelt. Dus stroomloos houden en resetten. Kan je hiermee uit de voeten? 

Ook heb ik gelijk gecheckt of ik al een update van de technische diens terugzie over het nummerbehoud, maar hier kan ik jammer genoeg nog geen update van met je delen. Ik hoop dat hier snel wat uitkomt, zodat wij je met dit nieuws kunnen verblijden! 😊

Reputatie 1

Hallo Lisa,

Dank voor je reactie!
Ik had hier even niks meer gepost omdat het telefonieverhaal nog niet helemaal afgerond is. De situatie is nu als volgt:

Sinds gisteravond werkt de telefoon; ik kan nu bellen. Het groene VOIP lampje op het modem brandt nu ook. Gebeld kunnen worden werkt echter nog niet; mijn oude telefoonnummer is (nog) niet overgezet.
Omdat ik twijfelde of die vraag wel goed was doorgekomen bij de technische dienst, heb ik gisteravond een nieuwe aanvraag voor nummerbehoud gedaan (via “Mijn T-Mobile Thuis” account). Tot mijn verbazing stond de aanvraag vanmorgen alweer op “afgehandeld” terwijl het nog steeds niet werkt.
Ik heb daarom de klantenservice maar even gebeld (met de vaste telefoon, hoera) en mij werd verteld dat er aan gewerkt wordt; met een paar dagen moet het in orde zijn. Nog even geduld dus.

Fijn dat jullie actief meedenken; dank daarvoor en Ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 1

Hallo allen,

Ik heb goed nieuws!
Mijn oude telefoonnummer is inmiddels overgezet en het werkt; ik kan weer gebeld worden. Alles werkt nu dus naar behoren. Dat betekent meteen dat dit topic gesloten kan worden.
Tot slot: dank aan iedereen die op deze post heeft gereageerd; jullie hulp is zeer gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,
Marcel