Beantwoord

Nummer wegporteren naar een andere provider

  • 6 November 2022
  • 7 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 5

Wat als ik bij een andere tmobile klant het nummer weg wil porteren van tmobile naar een voip provider. Blijft dan de rest van het abonnement tegen dezelfde voorwaarden doorlopen? Het vaste telefonie abonnement vervalt dan tenslotte.

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 November 2022, 16:57

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mark-DenHaag 

Ik heb dit zelf vaker meegemaakt en na het uitporteren van het telefoonnummer blijft internet en eventueel tv ongewijzigd doorlopen. Ik had niet gelet of vast bellen dan ook automatisch stopt maar dat kan je dan ook zelf regelen in My T-Mobile als het blijft doorlopen.

Reputatie 5

Ze hebben nu nog een abonnement in combinatie met unlimited voor 25 euro en zou zonde zijn als dat dan 10 euro duurder wordt tegen de huidige prijzen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Mark-DenHaag

Er wordt alleen gesproken over internetsnelheid wijzigen, verhuizen of verlengen.

Het nieuwe aanbod geldt voor alle klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht. Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

Bron

Ik zou oppassen, ervaring is dat elke wijziging wel eens een complete verrassing kan zijn, en eenmaal om is nooit meer terug naar het oude.

Zou even een mod afwachten of dit kan zonder die 25/25 deal weg te gooien.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mark-DenHaag, wanneer je een abonnementsonderdeel verwijdert, zoals bijvoorbeeld Vast Bellen of TV, zal dit niet van invloed zijn op de samenstelling van jouw Klantvoordeel - tenzij je zelf overgaat op de nieuwe Klantvoordeelvariant. Dit wordt altijd specifiek aangegeven in My T-Mobile wanneer je een aanpassing doorvoert. Je komt dan terecht op een pagina met Algemene voorwaarden; gebeurt dit niet, dan verandert er niets aan de samenstelling.

Reputatie 5

@Jason Dat is goed om te horen. Alleen als je een nummer wegporteerd dan krijg je geen mogelijke pagina met algemene voorwaarden te zien omdat dit door de nieuwe (voip) provider wordt geïnitieerd. 

Reputatie 7
Badge +16

@Mark-DenHaag Dat is deels correct: wanneer je VoIP uit het abonnement haalt via My T-Mobile, dan zal je na het vinkje in sommige gevallen een optie voor de nieuwe Klantvoordeelvariant zien staan. Wanneer je echter direct porteert, wat in dit geval uiteraard het meest logische is omdat je het nummer wilt behouden, dan hoef je dit niet uit het abonnement te halen inderdaad! 😄👍

Reageer