Beantwoord

Nummerbehoud en 2 verschillende providers (tv/internet + vast bellen)

  • 9 May 2017
  • 5 reacties
  • 1549 Bekeken

Ik heb op dit moment 2 providers: 1 voor vast bellen (internettelefonie; dit nummer wil ik behouden; opzegbaar per de 1e van de volgende maand) en 1 voor tv/internet (hier zit vast bellen bij, maar dat nummer gebruik ik niet en hoef ik niet te behouden; opzegbaar per 29-07-2017).

Wat is het beste tijdpad om met nummerbehoud over te stappen naar T-Mobile thuis?
icon

Beste antwoord door Sander 11 May 2017, 16:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hoi elvee_new, welkom Thuis!

Waar je bij nummerbehoud altijd goed op moet letten is dat je nummer in ieder geval niet meer dan 60 dagen inactief is. Nummerbehoud dient dan aangevraagd te zijn door de nieuwe provider binnen 60 dagen na het opzeggen bij de oude provider. Zoals ik het begrijp, gaat dat wel lukken!

In jouw geval zou ik T-Mobile Thuis aanvragen (leuk!) per 29-7-2017. Op die datum start dan onze aanvraag nummerbehoud. Dat duurt max 5 werkdagen. In de tussentijd heb je een tijdelijk nummer. Zodra je van ons bevestiging hebt dat wij de oplevering starten per 29 juli, zeg je per 1 augustus op bij internettelefonie. Voor de andere provider kun je dan de overstapservice gebruiken.

NB Het kan zijn dat wij de lijn overnemen waar nu je gewenste nummer op zit. Dan heb je dus enkele dagen het tijdelijke nummer totdat wij nummerbehoud ontvangen hebben.

Ps. Ik heb je topic verplaatst naar het Telefonie gedeelte. 🙂
Kan ik de aanvraag voor T-Mobile thuis nu al in gang zetten? Vandaag kreeg ik bericht dat mijn internetprovider de tarieven per 1 juli verhoogt. En dat ik het contract tot 30 juni kosteloos kan opzeggen. En kan ik dan per 1 juli bij jullie terecht, of toch pas vanaf 29 juli. De provider bericht namelijk ook:
"Verandert de einddatum van mijn contract?
Nee je einddatum blijft hetzelfde. Hier veranderen wij dus niets aan."
Reputatie 2
Hoi elvee_new,

Ik adviseer je hierover contact op te nemen met je huidige provider. Ik weet namelijk niet of zij een opzegtermijn hanteren bij het opzeggen. Vervolgens kan je bij het bestellen van T-Mobile Thuis een zogenaamde wens datum opgeven per wanneer je graag ons abonnement wil laten beginnen.
Dat zal ik doen. Bedankt voor je antwoord.
Ik had dit topic per abuis hier aangemaakt; het hoorde ergens anders. Omdat het na verloop van tijd niet meer mogelijk is je posts te verwijderen/ aan te passen staat mijn vraag nu dubbel op dit forum.

Reageer