Beantwoord

Nummerherkenning werkt niet

  • 14 November 2020
  • 24 reacties
  • 1900 Bekeken

Reputatie 3

Sinds ik op 22 oktober jl ben overgestapt naar t-mobile werkt mijn nummerherkenning niet meer. Dit is nogal vervelend, omdat we wel eens door vreemde nummers worden gebeld. Kan dit probleem zo snel mogelijk worden opgelost ?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 19 November 2020, 09:30

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @George Nieuwenboom, dit probleem kun je oplossen door een instelling in je router aan te passen. Ga naar http://192.168.1.1 en log in met gebruikersnaam ‘admin’ en het ‘Login Password’ achter op de router. Klik rechtsboven op de drie streepjes, ga naar VoIP > Telefoon > Regio en verander de middelste instelling (Beller-ID signaaltype) van Default naar FSK of DTMF (kwestie van uitproberen). Als het goed is, werkt de nummerherkenning nu weer. Ik hoor graag of dat inderdaad zo is. Succes!

Reputatie 3

Helaas. Ik heb getracht naar http://192.168.1.1 te gaan, maar krijg elke keer de melding “deze site is niet bereikbaar". Wat nu ?

Reputatie 7
Badge +6

Probeer je de router via je mobiel te bereiken? Dan kan het helpen om de 4G/5G even uit te zetten, zodat je zeker weet dat je met je wifi verbonden bent.

Reputatie 3

Goedenavond . Ik heb ook via mijn mobiel geprobeerd jouw advies op te volgen , maar helaas zonder resultaat. Nog steeds krijg ik eerdergenoemde melding !

Ik weet het echt niet meer hoe dit probleem van nummerherkenning moet worden opgelost en dit zou ik juist zo graag zsm opgelost zien. Wij zijn 2 senioren en willen graag zien wie er belt…. en zeker nu je hoort wat ze met senioren proberen te doen, zoals geld aftroggelen e.d.

Alvast dank voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +6

De klantenservice kan dit ook op afstand voor je regelen. Ze lezen mee en zullen na het weekend reageren. Ik weet zeker dat het dan goed gaat komen!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @George Nieuwenboom, is het probleem met de nummerherkenning al opgelost? We spraken elkaar eerder al met betrekking tot een defecte HDMI-kabel, nu gaan we ervoor zorgen dat ook dit euvel verholpen wordt. Ik kan niet de exacte instelling zodanig configureren als omschreven is door @TMTV, maar wat ik wel kan doen, is de vaste telefoon volledig activeren door deze dienst opnieuw naar het modem toe te sturen. Laat me alsjeblieft  weten wanneer en of ik dit voor je mag uitvoeren, dan maak ik dit stante pede in orde!

Reputatie 3

Hallo Jason, leuk dat je ook op dit probleem reageert.

De door jou toegezonden hdmi kabel functioneert goed. We hebben geen last meer van een haperend beeld. Dank !

V.w.b. het probleem nummerherkenning :  Je zou het inderdaad stante pede in orde kunnen maken als je dat wilt.

Alvast dank ! George

Reputatie 7
Badge +16

@George Nieuwenboom Perfect, dankjewel! 

Als het goed is, herstart het modem zich nu en binnen maximaal twee uur zou de bovenstaande oplossing gewerkt moeten hebben. Zo niet, dan is er iets mis met de interne configuratie en pakken we het op een andere manier op. Het wordt opgelost, daar ben ik van overtuigd. Laat je me weten of het gelukt is met de nummerherkenning? 

Reputatie 3

    Goedenavond  Jason. Ik heb om 21.00 u via mijn mobiel naar mijn vaste telefoon gebeld  en helaas moet ik je zeggen dat het probleem zich nog steeds voordoet. Vaste telefoonbgeeft aan “inkomend gesprek".

Ik hoor graag wat jouw volgende stap is.

Reputatie 7
Badge +6

@George Nieuwenboom Als ik het goed begrijp is het modem herstart. Kun je mijn eerdere stappenplan nog eens proberen? Misschien lukt het nu wel om op de router in te loggen. Anders is een reset met het knopje achterop nog een mogelijkheid. Tot slot: weet je zeker dat je met je mobiel niet anoniem belt?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @George Nieuwenboom, worden alle telefoonnummers die jou op de vaste lijn benaderen afgeschermd? Ik denk dat het aan de vaste telefoon ligt en dat nummerherkenning daarin uitstaat. Meer dan wat we nu gedaan hebben, kunnen wij ook niet uitvoeren op afstand. Welk telefoontoestel heb je? 

Probeer ook eens om het bassistation van de hoofdtelefoon te herstarten door alles van de stroom te halen. Dit zet de instellingen terug naar hoe ze waren en zou nummerherkenning weer aan moeten zetten. We gaan het oplossen samen, dat weet ik zeker!

Heb je de goede tips van @TMTV al uitgeprobeerd?

Reputatie 3

Jason, had ik zelf de modem moeten herstarten ? Je zegt iets over een eerdere stappenplan.  Welke dan ? Ik weet zeker dat ik niet anoniem bel. Heb zojuist weer geprobeerd, maar helaas weer met hetzelfde resultaat.

Reputatie 3

Onze berichten hebben elkaar gekruist.  Ik heb al een aantal jaren een Panasonic.Heb zojuist het basisstation van netspanning af gehaald en wederom aangesloten, maar heeft niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +6

@George Nieuwenboom Ik bedoelde het stappenplan uit mijn eerste bericht, met inloggen op http://192.168.1.1. Waarom dat de eerste keer niet werkte, weet ik niet, maar omdat Jason het modem op afstand heeft laten herstarten, werkt het nu misschien wel.

Reputatie 3

Ik heb zojuist geprobeerd om via mijn browser Firefox in te loggen met genoemd adres, maar krijg als antwoord “kan geen verbinding g maken “….

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @George Nieuwenboom, dank voor alle terugkoppeling en uitstekende medewerking! Ik ga nu wat anders proberen waardoor het modem nogmaals herstart, geen zorgen, binnen maximaal vijftien tot twintig minuten is alles weer online. 

Worden alle telefoonnummers die jou op de vaste lijn benaderen afgeschermd of geldt dit enkel wanneer je via jouw mobiele telefoonnummer een oproep doet?

Reputatie 3

Hallo Jason. Iedereen, die ons belt en in onze telefoonlijst (van de Panasonic) voorkomt wordt met naam  weergegeven. Dit was zo toen ik nog bij kpn zat. Groetjes

Reputatie 3

Jason, ik heb bp het tegen 17.00 u weer geprobeerd,  maar helaas moet ik jou melden dat de nummerherkenning nog steeds niet werkt. Sorry.

Reputatie 3

Jason, toen de monteur van Guidion hier zijn werk had gedaan zei hij nog op de valreep dat de modem ip range 192.168. 2.1 gezet moest worden. Kun je hier iets mee? Fijne dag.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je medewerking @George Nieuwenboom, we gaan net zo lang door totdat we de oplossing gevonden heb en waar nodig schakelen we hulptroepen in. Voordat we zover zijn, nog vier laatste controles:

  1. Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan. 
     
    Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):

 

  1. Je kunt in de instellingen van de vaste telefoon, een aanpassing doen zodat je van een 10-cijferige gids naar een 11-cijferige gids gaat. Panasonic kan hier ondersteuning op bieden, mocht je er zelf niet uitkomen. De wijze van aanpassing verschilt per telefoon. 
  2. Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa). 
  3. Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden? 

Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze technische dienst. Dan dient er namelijk een aanpassing uitgevoerd te worden in het modem. We gaan dit herstellen!

Reputatie 3

Jason, dank voor je reactie. Ik heb het zojuist gelezen. Ik kom daar op terug. Ik moet zo naar de opticien en dat gaat wat duren… tot later.

Reputatie 3

Hallo Jason. Ik heb geen splitter - ik heb Ook niets gedaan aan de instellingen van de telefoon. Wat ik wel gedaan heb is de tel. aansluiting naar de modem uit phone 1  gehaald en in Phone 2 gezet en terug naar phone 1. Ik heb vervolgens het telnr “gedraaid “ om de uitgesproken 5 te horen. Kreeg dit ook te horen. Tot slot geprobeerd of het tel. nummer van mijn mobiel wordt weergegeven op de vaste telefoon en……..ja hoor!!!

Ik denk je het probleem hebt opgelost. Mijn dank voor jouw hulp  is heel erg groot. Alvast een heel fijn weekend en ik hoop jou niet meer lastig te vallen. Groetjes George

Reputatie 7
Badge +16

Dat is geweldig om te horen, ik ben blij dat je eindelijk weer nummerherkenning kunt gebruiken op de vaste lijn! Niets te danken, ik dank jou voor je enorme inzet en bereidwilligheid tot meedenken en helpen! 😄

Mochten we elkaar niet meer spreken binnenkort, dan wens ik je een fantastische verjaardag toe in uiterst goede gezondheid. Bedankt voor je compliment en weet dat je me nimmer lastigvalt, ik houd ervan om te helpen en word oprecht gelukkig wanneer het weer werkt naar behoren. Een mooi weekend toegewenst George!

Reputatie 3

Bedankt Jason! Was fijn om samen met jou de “probleempjes” opgelost te hebben. Dank ook voor de felicitaties. Met groeten George

Reageer