Beantwoord

Nummerportering bij overstap

  • 13 September 2018
  • 4 reacties
  • 2062 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag over de overstap die 26-10 gaat plaatsvinden voor vaste telefonie, internet en TV naar een andere provider. I.v.m. aanschaf van een 4K TV ga ik over naar een provider die dit inmiddels (nog wel in beginfase) ondersteunt. Mede ook door wat financiële voordelen doordat ik al bij die provider een mobiel abbo heb.

Bij het opvragen van de gegevens hier op T-Mobile thuis staat inderdaad dat alles per 26-10 afgesloten wordt zodat de andere provider de aansluiting kan activeren. Echter, bij vaste telefonie staat aangegeven dat "bellen start" al per 13-10 wordt opgeheven!
Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik wil tot het laatste moment (26-10) ook gebruik kunnen maken van de vaste telefoonlijn!

Is dit een foutje? En kunnen jullie dit aanpassen dat die datum ook 26-10 wordt?

Bedankt alvast.

Hans
icon

Beste antwoord door Piotr 18 September 2018, 10:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
@PeepPeep doorgaands word er binnen 48 uur gereageerd op een topic door een moderator. dus met die nummer portering komt het vast wel goed.
gaat toevallig je nieuwe provider beginnen op 13-10 ?

4k heeft op dit moment nog geen toegevoegde waarde. alleen xite is beschikbaar in 4k en die zend ook nog maar een klein deel in 4k uit.
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad. 4K is leuk, maar qua content is er nauwelijks iets. Ook niet bij KPN. Enkele zenders, waarbij Xite veel upscale toont. Qua films en series staat het eveneens in de kinderschoenen. In Nederland lopen we achter het 4K verhaal aan. Niet dat dit goed praat dat T-Mobile Thuis nog geen concrete stappen heeft gezet, maar de ogenschijnlijke grootse stappen van de concullega's valt het nog wel mee en is meer marketing.

Vooralsnog zijn we in Nederland aangewezen op platforms als Netflix. Maar ook daar met de kanttekening dat het dan om eigen series gaat en niet om aangekocht materiaal. Andere optie is UHD Blu Ray, die nog altijd kwalitatief het meeste uit de 4K TV haalt. Ook AppleTV heeft al stappen gezet in Nederland. Meeste concurrenten zijn echter nog niet actief in de Nederlandse markt (Google, YouTube, Amazon (uitgezonderd prime)). Helaas. Het aanbod is vooralsnog schaars en veel content is niet beschikbaar voor de Nederlandse markt. Om nog maar te zwijgen over de verwachtingen van de lineaire kanalen. Als dit net zo gaat als met HD, dan hoeven we de komende jaren niets te verwachten. Het heeft immers minstens 10 jaar geduurd voor HD echt een standaard werd voor de zenders. Zelfs ZIGGO Sport is pas dit jaar volledig over naar HD.

Haalt niet weg dat ik geniet van de content die er wel is, maar de zenders die nu bij KPN worden doorgegeven zijn mijns inziens niet meer dan aardig demomateriaal.
Reputatie 7
Hey @PeepPeep ,

Jammer dat je het magenta schip gaat verlaten!🙁 Zoals de andere users hier al aangeven, is er jammer genoeg nog veeeel te weinig 4K-content. Dit gaat in de toekomst zeker veranderen, maar wanneer precies is nog de vraag.

Kun je mij een bericht sturen met je privégegevens? Dan ga ik er voor zorgen dat alles goed komt met de nummerportering!🙂
Reputatie 7
Inderdaad. 4K is leuk, maar qua content is er nauwelijks iets. Ook niet bij KPN. Enkele zenders, waarbij Xite veel upscale toont. Qua films en series staat het eveneens in de kinderschoenen. In Nederland lopen we achter het 4K verhaal aan. Niet dat dit goed praat dat T-Mobile Thuis nog geen concrete stappen heeft gezet, maar de ogenschijnlijke grootse stappen van de concullega's valt het nog wel mee en is meer marketing.

Vooralsnog zijn we in Nederland aangewezen op platforms als Netflix. Maar ook daar met de kanttekening dat het dan om eigen series gaat en niet om aangekocht materiaal. Andere optie is UHD Blu Ray, die nog altijd kwalitatief het meeste uit de 4K TV haalt. Ook AppleTV heeft al stappen gezet in Nederland. Meeste concurrenten zijn echter nog niet actief in de Nederlandse markt (Google, YouTube, Amazon (uitgezonderd prime)). Helaas. Het aanbod is vooralsnog schaars en veel content is niet beschikbaar voor de Nederlandse markt. Om nog maar te zwijgen over de verwachtingen van de lineaire kanalen. Als dit net zo gaat als met HD, dan hoeven we de komende jaren niets te verwachten. Het heeft immers minstens 10 jaar geduurd voor HD echt een standaard werd voor de zenders. Zelfs ZIGGO Sport is pas dit jaar volledig over naar HD.

Haalt niet weg dat ik geniet van de content die er wel is, maar de zenders die nu bij KPN worden doorgegeven zijn mijns inziens niet meer dan aardig demomateriaal.


Voor gamers is 4K natuurlijk wel weer leuk! Daar kun je je 4K TV wél goed voor gebruiken. 😄

Reageer