Beantwoord

Nummerportering vast bellen

  • 24 October 2022
  • 11 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Goedendag,

 

Ik wil graag mijn nummer geporteerd hebben en dat dit actief staat. Na telefonisch contact met de klantenservice is er een ticket uitgezet naar de technische dienst. Vandaag kreeg ik te horen dat portering pas mogelijk is als de Guidion monteur is geweest en de bestelling op afgerond staat. De Volker Wessels monteur heeft 12-10 de FTU omgebouwd en getest en schijnt het abonnement actief te zijn, dit is wanneer het modem online komt en daarmee je aboonement van start gaat. Mijn voorstel is: porteer het nummer, zet de bestelling op afgerond en cancel de afspraak met de Guidion monteur. De afspraak met de Guidion monteur staat gepland voor 4-11.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 October 2022, 14:46

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @FK8, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Bij Glasvezel wordt de installatie altijd verricht door een gediplomeerd monteur. Dit doen we omdat de apparatuur erg fragiel is, als iets afbreekt of misgaat, loopt de schade op tot honderden euro's en dat is zonde. Daar gaan we niet mee van uit dat het altijd verkeerd gaat, maar wel dat het altijd verkeerd kan gaan en als dit door onze monteur gebeurt, dan herstellen wij gratis eventuele gemaakte fouten. Ook dient de aansluiting aangemeld te worden zodra alle apparatuur geïnstalleerd is en dit doet de monteur altijd ter plekke. Gebeurt dit niet, dan kan het volledige abonnement niet ingaan en mis je bepaalde belangrijke onderdelen. Bovendien vervalt de servicegarantie op alle losse onderdelen wanneer je besluit het zelf te installeren en dat willen we voorkomen! 😄

Hiermee snap ik overigens erg goed waarom je dit graag nu al geregeld wilt hebben, maar ook de nummerportering zal nog even op zich laten wachten. 

Reputatie 2

Goedemiddag @FK8, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Bij Glasvezel wordt de installatie altijd verricht door een gediplomeerd monteur. Dit doen we omdat de apparatuur erg fragiel is, als iets afbreekt of misgaat, loopt de schade op tot honderden euro's en dat is zonde. Daar gaan we niet mee van uit dat het altijd verkeerd gaat, maar wel dat het altijd verkeerd kan gaan en als dit door onze monteur gebeurt, dan herstellen wij gratis eventuele gemaakte fouten. Ook dient de aansluiting aangemeld te worden zodra alle apparatuur geïnstalleerd is en dit doet de monteur altijd ter plekke. Gebeurt dit niet, dan kan het volledige abonnement niet ingaan en mis je bepaalde belangrijke onderdelen. Bovendien vervalt de servicegarantie op alle losse onderdelen wanneer je besluit het zelf te installeren en dat willen we voorkomen! 😄

Hiermee snap ik overigens erg goed waarom je dit graag nu al geregeld wilt hebben, maar ook de nummerportering zal nog even op zich laten wachten. 

Dag Jason,

 

els monteur is in principe al voldoende om de bestelling af te ronden. Guidion sloopt meer dan dat ze goed doen en gezien mijn setup heb ik hier niks aan. Ik installeer mijn eigen modem en sluit zelf aan. De Guidion monteur mag het even bekijken en de bestelling afronden. Volgens mij is dit afzonderlijk te regelen. Ik wacht morgen even af of de technische dienst het nr geporteerd heeft en anders zeg ik, helaas, overmorgen op bij T-mobile. Service en voortgang in de overstap is bij T-mobile beneden alle peil. 1x de overstap van Telfort naar Ziggo gedaan dat ging perfect.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @FK8, ik bespeur enig cynisme en vijandigheid richting onze partner Guidion; kan ik wellicht een misconceptie uit de lucht helpen? We stellen service juist erg hoog in het vaandel en bieden daarom graag de optie aan voor installatie door een monteur. Dat is bedoeld om jou te ontzorgen en ervoor te zorgen dat alles volgens de gewenste aansluitprocedure verloopt - ik zie niet helemaal in hoe dat service beneden alle peil is! 😊 

Uiteraard staat het je vrij om jouw aanvraag te annuleren, dat is je goed recht en mag ook tot twee weken na de aansluitdatum. Onze installatiemonteurs helpen je met plezier door de glasvezelinstallatie heen. Kies je er toch voor om zelf de installatie te doen, dan vervalt de servicegarantie en wordt de aansluiting niet meteen aangemeld. Uiteraard is ook dit een optie en ik sta je zeker niet in de weg, ik wilde je slechts op weg helpen door aan te geven dat we hier een installatiepartner voor hebben.

Reputatie 2

Hoi Jason,

 

Als ik zie hoe Guidion een installatie oplevert stemt dat niet bepaald hoopvol 🤔

Ik wacht 4 november af tot Guidion is geweest.

Toch vreemd dat bij T mobile verplicht een monteur voor installatie moet komen.

Bij Delta glas is het mogelijk maar niet verplicht.

Dit verkort de oplevering van de lijn aanzienlijk.

Misschien een idee om in de installatieprocedure wat meer maatwerk aan te bieden.

Kortom als ik T mobile de installatie had laten regelen had ik nu nog niks gehad.

Bestelling is 17-8 gedaan en het is nu 25-10

Verder ben ik tevreden over de kwaliteit van het geleverde product en de ondersteuning vanuit de community

 

Reputatie 2

Goedenavond,

Vandaag door Guidion bevestigd dat de Guidion monteur niet nodig is omdat de Volker Wessels Monteur (VWT) een lijnmeting heeft uitgevoerd en via een ticket afgemeld. Mediacionverter en Zyxel modem zijn daarbij geïnstalleerd. 

Woensdag 18-10 is er een ticket aangemaakt voor de TD, verwerkingstijd 4 werkdagen. Vandaag 26-10 hierop geen enkele terugkoppeling ontvangen.

Ik wacht 4 nov de Guidion monteur af. Ongeacht deze komt of niet werkt mijn abbo 5-11 volledig. 

Als dit niet het geval is zeg ik T mobile 6-11 op vast en mobiel. Laatste loopt al bijna 23jr bij jullie. 

T mobile heeft prima producten alleen het beleid voor T mobile thuis is beneden peil.

KPN heeft de zaken wat dat betreft beter voor elkaar.

Mvg, Michel 

Reputatie 7

Hi @FK8, dankjewel voor deze terugkoppeling! Wat ontzettend mooi om te lezen dat je al zo lang klant bij ons bent, daar word ik altijd blij van. Heel fijn dat je de monteur af wilt wachten. Ik kijk dan ook uit naar een nieuwe update op 4 november. Fingers crossed dat je dan online bent. Ik wil je in ieder geval laten weten dat ik de installatieprocedure ook intern ga aansnijden. Hopelijk kunnen we hier zo verbeteringen in aanbrengen. Ik wil je daarnaast ook laten weten dat we jouw geduld enorm waarderen. 

Reputatie 2

Hoi,

Fijn om te horen dat je de installatieprocedure intern gaat aansnijden dit neemt een hoop frustratie weg.

Beetje vreemd dat de Guidion monteur hetzelfde als de Volker Wessels monteur moet doen om de installatie af te ronden dat is onnodig geld uitgeven.

Feitelijk is 14-10 de lijn al opgeleverd dit is ook via de backoffice terug te zien omdat er een lijnmeting heeft plaatsgevonden.

KPN had voorheen hetzelfde beleid betreffende een installatiemonteur daar zijn ze vanaf gestapt en heb je de keus voor wel of geen monteur.

Ik heb de mogelijkheid om via een omweg bij Guidion iets te regelen alleen is de betreffende monteur onbereikbaar.

Ik wacht even af of er van jullie kant nog iets ondernomen wordt.

 

Mvg.                                                                                                                                                            

Reputatie 7

Hi @FK8, heel graag gedaan! Ik kan me jouw reactie voorstellen. Ik heb het bovenstaande intern aangekaart, zodat er gekeken kan worden of we hier iets mee kunnen. Voor nu kan ik jammer genoeg niet iets extra's voor jou betekenen en wacht ik met smart op jouw update van morgen. Houd je ons hiervan op de hoogte? 🤞

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

De monteur is net geweest en heeft de installatie afgemeld dus ik hoop dat vandaag telefonie ook geactiveerd wordt. Beetje jammer dat dit onnodig extra geld moet kosten, de monteur was binnen 5 minuten weer weg. KPN is van een verplichte installatie door een monteur afgestapt. Het zou beter zijn om dit op de situatie af te stemmen en te laten kiezen of je wel of geen monteur wil voor de installatie.

Hoe lang duurt het voor het telefoonnummer geporteerd en werkend is?

 

Mvg.

Reputatie 2

Update; 10.45 de Guidion monteur langs geweest die was binnen 5 min klaar. Om 12u telefonie werkend en 's avonds om 23.30 was de app in het systeem bijgewerkt en kon ik een ww aanmaken voor de Fritz!Fon. Alles werkt prima op een Fritz@box 5590 icm een Fritz!Fon. Glasvezel op een KPN lijn.

Reputatie 7

Hi @FK8, helemaal super! 😁 Heel erg bedankt voor het doorgeven. Ik ben blij dat alles nu in orde is. Ik ga in ieder geval intern opgooien of we deze optie kunnen aanpassen, merci voor het meedenken. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. 

Reageer