Beantwoord

Nummerweergave vaste telefoon

  • 25 October 2019
  • 29 reacties
  • 2230 Bekeken

Reputatie 1
  • is Prince of Content
  • 23 reacties

op 12 Sept. 2019 heb ik een vraag gesteld over nummerweergave op de vaste telefoon.

Van verschillende welwillende collega's antwoorden gekregen waaruit blijkt dat er meerdere mensen dat als probleem ervaren.

Alles leuk en aardig maar zo komen wij toch niet verder? Of wel, techneuten van T-Mobile………..

icon

Beste antwoord door Sander 1 November 2019, 12:35

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 1

ook hier problemen met nummerweergave.

Het is inmiddels opgelost:

als je inlogt in je router kun je de softwareversie zien. bovenstaande is de oude versie

en hieronder de meest recente versie:

 

zegt het voort

Nou….

Ik wil wel even gezegd hebben dat pas de opmerking van @Hidden.nld  de trigger was die bij mij(!) het kwartje liet vallen. En dat in het Euro tijd perk :wink:

Als hij me niet getriggerd had, was ik nu nog aan pielen geweest en, vriendelijk gezegd, teleurgesteld….

Daar komt bij dat ik in de specs van mijn oude toestelletjes ben gaan kijken en daar stond voor de toegepaste modulatie GFSK….

Toen had ik ook al zoiets van zou het dan misschien toch FSK moeten zijn, ondanks alles wat ik op allerlei plekken gelezen had…

Dus, eind goed, al goed, althans wat dit betreft. Ik vind wel heel jammer dat dit dus een half jaar moest duren….

Nu alleen nog eens iets aan Programma Gemist functionaliteit doen, dan is er een kans dat ik niet weg ga als mijn contract afloopt, want je wil niet weten hoeveel gezeur ik gehad heb alleen over dit verhaal….  Maar daar zal wel een apart thread voor zijn?

Reputatie 7
Badge +4

Fijn om in ieder geval te lezen dat je nummerweergave nu (weer) werkt. 
Soms duurt het even voordat er een oplossing geboden kan worden, maar achter de schermen werken ze bij T-Mobile hard aan een oplossing. Helaas is dat niet altijd zichtbaar voor ons klanten / eindgebruikers.

Fijne zondag nog! 

Ik heb nu ook de fabrieksinstellingen van het modem teruggezet. Ik moest inderdaad een paar aanpassingen ook weer opnieuw instellen.

In de instellingen VOIP - Telefoon - Regio staat de nummerherkenning op Default, maar het werkt dus niet.

Ik heb nu ook nog een keer de stekker van het basisstation er uit getrokken en weer opnieuw in het stopcontact met een pauze van een aantal seconden. Maar helaas, geen resultaat! Ik krijg alleen nog steeds te zien: “Inkomend gesprek”.

Ik zal nu ook nog de instelling VOIP - Telefoon - Regio op DTMF zetten, Werkt niet….

Ik zal een en ander nog even op FSK zetten. En dat blijkt te werken……

Waarom heeft niemand dat even gezegd????

Ik weet niet wat Default dan is?

Reputatie 7
Badge +16

@Wim Kreuger Bedankt voor de heldere toelichtingen! We komen er wel. :smile: Een fabrieksreset is niet hetzelfde als een powerflip, oftewel soft reset. Bij een fabrieksreset zet je alles terug naar de fabrieksinstellingen. Dit zorgt er vaak voor dat eerdere complicaties en verbindingsfouten hersteld worden. Je kunt een fabriekreset uitvoeren met de volgende handelingen:

 

Zyxel VMG8825-T50
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de Factory Reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3.Check of je modem weer diensten heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Goede morgen @Brian.

Blij in ieder geval iets terug te horen.

Over je vragen even een tegenvraag: wanneer zou mijn modem naar de laatste firmware gebracht moet zijn?

Ik ben namelijk een paar keer bezig geweest met zowel mijn modem als mijn telefoons.
Als telefoon gebruik ik al jaren de Panasonic serie KX-TG7100 en 7300 serie decttoestellen.
Toestellen die volgens Panasonic onderling uitwisselbaar zijn. Dat ze dat ook zijn, moge blijken uit het feit dat ze 22 juli van dit jaar, de dag dat ik T-Mobilethuis bij me thuis implementeerde, altijd keurig het nummer van het bellende toestel weergaven via de spullen van mijn toenmalige provider KPN.

Als je met een fabrieksreset bedoeld: heb je de stekker van bassisstation al eens uit het stopcontact gehaald, even gewacht en weer er in gedaan? Dan is het antwoord ja!

Als je datzelfde ook bedoeld voor het modem is het antwoord ook ja! Helaas loopt jullie netwerk niet altijd even jofel voor wat betreft de tv, maar dat kan ik dan meestal wel oplossen door het modem even spanningsloos te zetten en het weer te starten.

 

Reputatie 7

Hi @Wim Kreuger, excuses, de nieuwe versie is b12, je hebt dus al de nieuwste firmware! De nummerherkenning klachten zijn met deze update nagenoeg verdwenen. Heb je de modem en het basis station van de telefoon beide al eens een fabrieksreset gegeven? Ik heb de instellingen aan onze kant nagekeken en nummerweergave staat hier aan. Welk type toestel gebruik je exact? Ik kijk graag voor je of ik online een manier kan vinden of het toestel alsnog werkend te krijgen!

Beste mensen,

 

ik had nog wel een reactie verwacht eigenlijk! Ik vroeg naar het versienummer van de firmware van het modem, maar geen sjoege!

En als jullie dan weten dat bij mij die nummerherkenning nog steeds niet werkt, zou ik een beetje actie niet vervelend vinden eigenlijk.

Dus: ACTIE!! svp.

Wat is het versie nummer van die nieuwe firmware?

Dit V5.50(ABPY.0)b12_20190730 staat er nu in.

Reputatie 7

het is al opgelost in de nieuwe firmware. werkt het niet dan moet de technische dienst dit voor je aanpassen op afstand.

Vrienden! Hoe is het nou met die nummerweergave?

We leven inmiddels half december, maar het werkt nog steeds niet!

Ik heb, beste Piotr, een Zyxel T50, zoals ik al eerder op verschillende plaatsen heb laten weten. En ja, ik heb ook al meerdere malen een DTMF test gedaan en dat werkte altijd!

En natuurlijk zijn de Panasonics die ik heb, geschikt!!! Toen ik nog bij jullie concurrent(KPN) zat werkte dat altijd perfect!!

En waarom komen jullie iedere keer met dezelfde oude afgekauwde diagnostiek? Zou het niet een goed idee zijn om mail van dezelfde gebruiker bij elkaar te houden?

Ik zie jullie zo vaak dezelfde vragen stellen aan dezelfde gebruiker!

Reputatie 7

Hey @Wim Kreuger,

Ik weet uit het verleden dat Panasonic toestellen en nummerweergave problemen opleverden in combinatie met ons modem. Welk modem heb je van ons gekregen? En heb je ook al getest of jouw type telefoon wel geschikt is door een DTMF test uit te voeren? Je kunt daarvoor het volgende nummer 085-7732598 bellen. Druk tijdens het gesprek op een willekeurig nummer. Wordt dat nummer vervolgens uitgesproken dan zou je toestel in principe geschikt moeten zijn. 

ja, gisterenavond was ineens mijn internetverbinding weg. Daarom heb ik maar even de contactstop uit de wandcontactdoos gehaald en er weer in gestoken.
Het duurde wel even, maar gelukkig niet lang genoeg voor mijn vrouw om boos te worden.
Ik heb ook even de adapter van mijn dect telefoons uit het stopcontact gehaald zoals u net vroeg, maar helaas….
Het is een oud setje van Panasonic, maar, om verhalen over te oud voor te zijn: tot dat ik overstapte werkte alles prima!!

Reputatie 7
Badge +16

@Cor R. Wat fijn dat het werkt! Het heeft inderdaad een tijd gekost, maar gelukkig is het hersteld. :smile:

 

 

@Wim Kreuger Sorry dat je bij de laatste 10% zit Wim, dat is natuurlijk onfortuinlijk. Ik kan uit de lijnmeting halen dat je gisteravond het modem gereset hebt, zou je dit ook willen doen bij het bassistation van je vaste telefoon? 

Bij mij dus nog steeds niet….:rage:

Reputatie 1

Nou, het werkt !!!!!!!!!!!!!!

Werd net gebeld en ik kon zien wie het was. Geweldig.

Goed gedaan techneuten.

Heeft even geduurd, maar nu………………….:wink:

Dan hoor ik daar zeker ook bij….:unamused:

Reputatie 7

Hey @Cor R. & @obbommel,

Gedurende het weekend is de update voor de meeste klanten uitgerold en ongeveer 90% van de modems heeft de nieuwe firmware al binnen gehaald. De laatste 10% zal de update in de komende dagen ontvangen. Zie dit topic voor meer informatie. :relaxed:

volgens mij heeft er geen update plaatsgevonden, aangezien de firmware nog steeds op V5.50(ABPY.0)b9 staat (bij mij althans) ...

Reputatie 1

Het is nu 21-11-2019.

Heb het modem en zwarte kastje spanningsloos gemaakt.

Na een paar minuten weer onderspanning gezet.

Gewacht op het opstarten.

Gebeld naar eigen nummer.

Geen enkel resultaat merkbaar van de onderhoudswerkzaamheden van vannacht.

Doe ik iets verkeerd?

 

Reputatie 7
Badge +16

Super! Dan wens ik je voor nu een prachtig weekend toe en mocht je er naartoe gaan: heel veel plezier bij de Sinterklaas intocht morgen!

Thanks, daar word ik vrolijk van ik merk het wel na 21 november

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ab1712,

 

Het onderhoud staat gepland voor 21 november aanstaande. Dan gaan we de laatste firmware uitrollen en zal de issue met inkomende nummerweergave opgelost zijn!

 

Hoi @totovieg Supertof dat je zelf proactief actie ondernomen hebt en dat Zyxel Support het voor je heeft gefixt! Dat valt inderdaad alleen maar te prijzen. :smile: Thanks voor de aanrader!

Hey Mensen..

 

3 ½ maandlang al problemen met nummerweergave. Support bij Tmobile die je van hot naar haar stuurt, Als laatste redmiddel eens contact opgenomen met ZYXEL support,  Wat schetst mijn verbazing, een nederlandstalige medewerker die het probleem voor me in nog geen week heeft opgelost ! 

Uiteindelijk hebben zei contact opgezocht met T Mobile en  dezelfde  week heeft Tmobile contact met mij opgezocht en handmatige de firmware van het modem geflasht waardoor nummerherkenning weer werkt!! 
 

absoluut een aanrader, ! 

:-) 

Reageer