Beantwoord

nummerweergave vaste telefoon Philips


ik heb sinds deze week T-Mobile en kom van KPN. Mijn vaste telefoon is een Philips die het DTMF signaal ondersteund en bij KPN had ik gewoon nummerweergave. Ik heb op verschillende draadjes gelezen dat er problemen zijn met telefoons die dat signaal niet ondersteunen maar die van mij wel. Toch krijg ik geen nummerweergave in het scherm van de telefoon. Hoe kan dat? Ik zie in het modem de nummers wel staan in de gespreksgeschiedenis.
icon

Beste antwoord door Brian 13 September 2019, 15:46

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Bij deze bijna precies dezelfde probleem omschrijving na het aansluiten op de telefonie van t-mobile thuis VOIP.
de verschillen,
Portering van Ziggo ( hier werkte nummerweergave probleemloos )
Siemens Gigaset N300a IP - op alle aangesloten toestellen geeft display "extern" bij iedere beller

Modem Zyxel VMG8825-T50


Onbegrijpelijk dat T-Mobile geen telefoon kan aansluiten zonder dat dit problemen en niet functionerende onderdelen in de verbinding oplevert.
Nog erger is het dat je dan een account in een "zelfhulpgroep" moet aanmaken om er daar achter te komen dat meerdere dit euvel hebben en er eigenlijk nergens een duidelijke oplossing voorhanden is en dit schijnbaar alleen na "hulp" of contact met de Technische Dienst toch een oplossing gemaakt kan worden.
Gigaset, Philips en Panasonic zijn niet de "minste of kleinste" toestel leveranciers en toch kan T-Mobile daar niet mee omgaan.
Mijn gedachte bij de T van T-mobile was dat dit betrekking had Tele en com ofwel communicatie op afstand.
Op dit moment heb ik toch andere (negatieve) gedachten omtrent het invullen van de letter T

Dus nu wachten we maar op de moderator die mij gaat doorgeven dat ik een of ander nummer moet gaan bellen en mijn modem en telefoon voor de 8ste keer moet resetten en misschien uiteindelijk wel vraagt om mijn personalia persoonlijk door te geven om dan ........
Ik heb het probleem opgelost door mijn dure gigaset er uit te gooien en een nieuwere goedkopere gigaset A475H aan te schaffen, (stiekem betaald door mijn mams omdat die nu mijn oude set heeft overgenomen omdat het bij Tele2 wel werkt (ook van T-Mobile🤤) maar zij maar 1 toestel had en er twee wilde)

Maar even voor de Phillips die je hebt @yalerta ondersteund deze volgens opgave de DTMF protocol, kan zijn dat die alleen FSK ondersteund waar Ziggo volgens mij mee werkt, mijn oudere gigaset ondersteund beide maar niet het T-Mobile afwijkende DTMF protocol, de nieuwe dus wel, raar maar waar.
Reputatie 7
Badge +5
Sorry @Doornekamp33 mijn toestel betreft een Gigaset N300a IP dect, dus geen Philips.
Paar dagen terug deze nog voorzien van de laatste software hiervoor, maar helaas geeft dit geen oplossing.
Ik blijf van mening dat een bedrijf dat een grote T van telecommunicatie in zijn naam heeft ervoor moet kunnen zorgen dat "mainstream" telecommunicatie apparatuur die aangesloten wordt op hun netwerk gewoon moet kunnen werken.
In mijn geval zou de oplossing zelfs zeer simpel kunnen zijn door het toestel niet analoog, je weet wel, de ouderwetse 2 draadjes technologie, maar via de voip instellingen via een netwerkkabel te laten verlopen. Maar ja de T-mobile bedrijfs-policy staat dit zogezegd niet toe.

Maar om met de woorden van onze helaas al overleden voetballende wijsgeer te spreken, iets met voor- en nadelen, ben ik inmiddels al op zoek gegaan naar een andere voip provider, die in mijn geval dan ook voor mij, met de centen voordelig uit gaat pakken maar voor het communicatiebedrijf T-mobile nadelig, omdat de uitgaande telefoontikken dan niet meer via hen gaan en in de toekomst waarschijnlijk zelfs inhouden dat de telefonie helemaal daar afgezegd wordt. Als telecommunicatie bedrijf zou ik de ogen uit m'n kop schamen als me zoiets overkwam.
Dan had ik het verkeerd begrepen @yalerta , die Gigaset is wel een hele mooie om er zomaar uit te gooien omdat T-Mobile zijn zaakjes niet helemaal op orde heeft, en ook ietsjes te duur daarvoor.
En zekers ondersteunt die beide protocollen, dus daar zit het niet in, zelfde als bij de mijne, maar ik had geen voip set maar gewoon een analoog setje, wel een duurdere dan ik nu heb.

Maar zou ik de voip instellingen kunnen bemachtigen had ik niet alleen op jou manier te werk gegaan, maar ook het modem van T-Mobile op de hoop gegooid, is een leuk ding voor 95% van de klanten, maar voor mij ook niet toereikend genoeg, zeker op wifi gebied is die niet al te best, zullen we het over de stabiliteit en instel mogelijkheden maar niet hebben.

Maar inderdaad, over een tijdje ga ik ook over op een Voip provider, voor nog geen tientje per jaar klaar, scheelt ook een hoop gezeur met overstappen van provider, de telefoon blijft het dan doen en hoef je niet te wachten tot je nummer is overgezet.
Reputatie 7
Badge +5
@Doornekamp33

Die Gigaset N300a IP is inderdaad een mooi universeel apparaat, 6 dect toestellen eraan, eventueel gebruik van Gigaset.net, dit is een gratis voip dienst van gigaset zelf, maar helaas te onbekend en alleen voor voip gigasetjes, 3-voudig antwoord apparaat toe te wijzen aan analoog of aan 1 van de 6 mogelijke voip accounts/lijnen en dan de mogelijkheid om via 3 lijnen dacht ik tegelijk te bellen als voip actief is.
Een prijs van ca. 58 euro voor al die mogelijkheden vind ik meevallen En als de originele gigaset toestellen aangemeld zijn kun je volop gebruik van alle mogelijkheden maken.
Dus een account bij b.v. cheapconnect gaat er eerstdaags op ingesteld worden.

In plaats van een goedkoop setje A475H van een toestel met een basisstation @Doornekamp33 had je beter het geld aan die N300a IP kunnen uitgeven, maar dat kan nog steeds, heb je gewoon een analoog basisstation als reserve 😁 met nummerherkenning 😎

En de Zyxel modem hangt hier inderdaad met uitgeschakelde wifi en een dmz instelling naar mijn eigen netwerk met een pfSense router/firewall (waarin ik alleen de advertenties nog niet goed centraal geblokkeerd krijg) . De wifi wordt sinds een maand of 7 tot mijn en vooral mijn wederhelfts tevredenheid bediend via een Unify UAP-AC-LR access-point.

Het enige leuke op dit moment aan de aansluiting via t-mobile glasverbinding is de 750/750 voor een verhoudingsgewijze "nette" prijs. Een paar van mijn "oude" laptops verslikken zich in die snelheid door hun 100Mb netwerkkaartjes. 🏇 www.speedtest.net ...🐢

Waarom dan mijn nummer geporteerd van Ziggo naar T-mobile?. Simpel de gedachte dat het kwalitatief allemaal in orde zou zijn. Tsja ... vergissen is menselijk.
Reputatie 7
Badge +5
ik heb sinds deze week T-Mobile en kom van KPN. Mijn vaste telefoon is een Philips die het DTMF signaal ondersteund en bij KPN had ik gewoon nummerweergave.

Sorry @ezinken dat we in jouw vraag over nummerherkenning, die je al 2 dagen terug gesteld hebt, aan het babbelen zijn. Maar dat houd dit topic wel levend en komt dan misschien onder de aandacht van andere gebruikers of moderators en komt er een oplossing die niet inhoud dat jij maar andere apparatuur moet aanschaffen.
TJa ondanks het gebabbel ben ik er wel uit denk ik, zonder een T-mobile deskundige. Ik lees hierboven dat T-mobile een afwijkend DTMF protocol heeft, mijn telefoon ondersteund het FSK en DTMF protocol maar niet dat van T-mobile blijkbaar, zucht. Het wrange is dat ik jaren geleden de Philips telefoon heb aangeschaft na een overstap van Ziggo omdat KPN met het DTMF protocol werkt. Over 2 jaar mag ik weer naar KPN, 2 jaar volhouden zonder nummerweergave of alweer een nieuwe telefoon aanschaffen, of is er een marktplaats waar je kan ruilen van telefoon, de mensen die van T-Mobile naar KPN overstappen kunnen dan hun telefoon ruilen met iemand die van KPN naar T-Mobile overstapt 😵

Conclusie: Je bent een rund als je met een overstap stunt...... blijf lekker zitten waar je zit en verroer je niet......het gras is altijd groener bij de buren......
Reputatie 7
Badge +5
Conclusie: Je bent een rund als je met een overstap stunt...... blijf lekker zitten waar je zit en verroer je niet......het gras is altijd groener bij de buren......

Die houden we erin.

Vroeger..... had je een staatsbedrijf genaamd PTT dat telefonie diensten leverde. Ze hadden een monopolie positie en zij bepaalden wat goed voor je was en verder moest je je mond maar houden, Veel te klagen hadden we niet echt want het werkte. Als je iets gedaan wilde hebben kon het wel voorkomen dat je 6 maanden in de wacht moest voordat ze genegen waren om jouw uitdaging aan te pakken maar als dat dan gebeurde dan werd het ook afgewerkt. Heerlijk simpel toch.

Helaas besloten toen wat politieke neuzelaars dat er "marktwerking" moest komen.
Nog dagelijks plukken we hier de wrange en oneetbare vruchten van.
En één van die vruchten is dus al die verschillende telefoonmaatschappijtjes met hun eigen dingetjes en technische protocolletjes. En dankzij de "marktwerking", die concurrerend en kosten besparend zou zijn, worden we nu gedwongen andere apparatuur te kopen omdat er iets niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Kostenbesparing ??

Maar gelukkig voor ons is er zoiets als het internet. En al die marktwerkende bedrijfjes kunnen daar "webcare" mogelijkheden openstellen waar je jouw irritaties kwijt kan.

Ik was inderdaad een rund en had moeten blijven zitten, want de gedachte dat de 750/750 glas via TM groener was dan de 500/40 van Ziggo heeft mij nu wel opgezadeld met een tot dit moment niet werkende nummerherkenning en veel gebabbel in een topic waar zelfs de officiële moderators van de "webcare" zich niet laten horen.
Reputatie 7
Hey @yalerta & @ezinken we gebruiken nog steeds DTMF maar bij bepaalde toestellen van Siemens, Profoon en Panasonic is het bekend dat de nummerweergave niet altijd goed werkt, jammer genoeg kunnen we op dit moment de werking hiervan niet garanderen op alle toestellen.

Mochten jullie een toestel gebruiken waarbij DTMF wordt ondersteund dan kan ik altijd onze technische dienst inschakelen. Het enige dat ik dan nodig heb, is jullie adresgegevens in een DM en het merk en model van jullie huistelefoons. Dan laat ik dat graag voor jullie uitzoeken!
Reputatie 7
Badge +3
@yalerta

Heb hier ook een N300A IP in gebruik, maar ik heb mijn porting van mijn inkomende lijn buiten TMT lopen.
Een tijd geleden had ik nog wel telefonie bij TMT via hun modem, met daarachter ook de N300A IP.
Kan mij niet meer herinneren of ik toen ook nummerweergave problemen had.

De belangrijkste reden dat ik de TMT porting van mijn oude nummer heb stopgezet, waren de kosten per maand (12 x €2,50). En die prijs om alleen mijn oude nummer te kunnen blijven gebruiken dat ik hier thuis al voor meer dan 15 jaar heb, is wel een beetje overpriced.
Bellen doe/deed ik nooit naar buiten via TMT, dat kun je zo mooi instellen in de N300A IP.
Inkomend nummer heb ik geport bij Cheap Connect (€8,95 p/j) en uitgaand bij Power VoIP (pre-pay).

En ik heb een perfect werkende nummerweergave vanuit CC 😄.. en bellen naar buiten is ook stukken goedkoper dan via TMT.

BTW, alles draait hier op dit moment ook achter de Zyxel.
Reputatie 7
Badge +5
@Pieter_B

Dank voor je informatie over de goedwerkende N300a IP via de internet Tmobile thuis aansluiting. Dit basis station doet inmiddels al een jaar of 3 het analoge telefoonverkeer naar mijn dect toestellen doorgeven. Wij maken niet super veel gebruik van dit landlijn nummer maar omdat wij qua leeftijd bij de oudere categorie behoren 😢 en de daarbij (slecht) horende kenniskring is een vast nummer nog een "oude" gewoonte. Bij Ziggo was het door de "flat-rate" niet direct noodzaak om op de telefoonkosten te letten.

Bij T-mobile is dat vaste-belbedrag (flat-rate) dusdanig hoger, ook omdat het bellen naar mobiel een extra is en omdat de nummerherkenning niet werkte werd het tijd om mezelf meer te verdiepen in de mogelijkheden van Voip bellen.

Ik had ook het idee dat je op de N300a IP maar 1 voip account kon instellen, maar dat blijken er 6 te zijn en bied op die manier ruime mogelijkheden voor in-, uitgaand en voorkeur instellingen die wij nooit dachten nodig te hebben.

Omdat ik geen tv van TmT afneem gaat bij mij in de toekomst de Zyxel er waarschijnlijk helemaal tussenuit, Op dit moment is ie alleen in gebruik voor de analoge telefoon en het DMZ doorsturen naar het eigen netwerkje.

Op mijn nummerherkennings probleem is inmiddels gereageerd via de webcare en heb er een genummerd bonnetje voor gekregen.
We gaan nu de fase in van gewoon maar ff afwachten, zo'n vaart loopt het niet met mijn telefoon hikjes.
Wel ga ik verder de voip mogelijkheden bestuderen, want ons bent en blijft zuunig hé.
Reputatie 7
Hey @ezinken & @yalerta

Na navraag bij onze technische dienst, kreeg ik het volgende te horen: "Klanten die gebruik maken van vaste telefonie in combinatie met een Zyxel modem kunnen problemen ervaren met inkomende weergave. Dit moet opgelost worden met een nieuwe firmware versie. Daarna zal deze nog getest moeten worden en kan deze hopelijk in juli worden uitgerold."
Reputatie 7
Badge +5
@Piotr Dank voor de reactie.

Zojuist even aan het rommelen geweest met een (Cisco) Linksys 2102 ATA.
Dat is een kastje dat het voip omzet in een analoog signaal.
Zulke kastjes zijn inderdaad niet echt voor de normale gebruiker om in te stellen, je verzuipt in de mogelijkheden.
Wel een klein beetje meer inzicht gekregen in het nummerweergave verhaal.
Voor de nummerweergave instellingen vind je in de Linksys 2102;
CallerID standaard; de keuze tussen Bell202 en v.23
en CallerID Method; ETSI-DTMF en ETSI-FSK.en nog een hele rits meer keuzes.

Mijn experimenteren gaf bij een instelling op ESTI DTMF geen nummerweergave op de aangesloten Gigaset maar "extern" in het display, Oeps, hetzelfde dus als ik nu ervaar met een Gigaset op de Zyxel modem. Na het omzetten naar ETSI FSK kwam keurig de naam of nummer van de beller in beeld.

Dat een Zyxel modem deze mogelijke instelling niet heeft, zelfs niet aan de "achterkant" die bereikbaar zullen zijn voor een service medewerker van T-mobile bevreemd mij enigszins.
Veel opmerkingen op dit forum, tot lang terug, gaan over nummerweergave.
Of is het een kwestie dat de Gigaset/Philips/Panasonic fabrikant dan maar met 15 schakelaartjes het instelbaar moeten maken?

Of het van deze tijd is dat T-mobile "zijn" voip gesloten houd is een andere vraag.
FF googelen op voip provider en je krijgt direct +10 pagina's voor je neus met elk 10 zoekresultaten.
T-Mobile is niet de enige die de boel dicht houd. Ook onze NL KPN met zijn Experiabox heeft van die nukken.
Kwaliteit waarborgen ? Waarschijnlijk, maar ik meen me te herinneren dat er deze week iets met 112 aan de hand was.

Ik kan er wel begrip voor opbrengen m.b.t. het gedeelte van "support" Veel apparatuur kan overal maar "aangehangen" worden en gelet op al die webcare fora en vragen die daar voorbij komen zijn de gemiddelde Toos en Henk niet in staat om adequate verbindingen te maken met hun spullen.
Terwijl het vaak de "FF IBM bellen of je steekt de stekker erin" oplossing betreft.

Tsja, we leven in een uitdagende tijd met dat internet of things, maar op de vraag van @ezinken en mijn persoon hebben we in ieder geval een antwoord mogen ontvangen. Daarvoor op dit moment Chapeau (Hoed af)

👌
Ik ben net overgestapt op t-mobile. Voorheen Online. Daar werd het nummer wel getoond op de Siemens Gigaset. Nu staat er extern. Dus hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +5
Hallo @MartinVisser

Jij mag jezelf gelukkig prijzen dat er inmiddels een antwoord is. Al is dat antwoord dat het - op dit moment - niet mogelijk is. Je hoeft je nagels niet op te eten, haren uit je hoofd te trekken.
Gewoon relaxed constateren "so be it" en misschien komt er een oplossing.

Inmiddels ben ik al iets wijzer geworden over de protocollen die er allemaal toegepast worden en vind het vreemd dat o.a. de gigaset via TmT niks wil weergeven. Gebruikt TmT een dusdanig afwijkend protocol dat gigaset zich daar toch in verslikt? Zover reikt mijn kennis ook niet.

Maar hoe meer mensen er aankloppen met deze TmT onvolkomenheid des te sneller wordt er misschien gewerkt aan een oplossing.
Wij hebben sinds 17-06-2019 T mobile en ik vind het ook zeer irritant dat de nummerherkenning niet werkt , moet gewoon zo snel mogelijk werken .En ik vind de communicatie ook bizar slecht .
Heb ook problemen met mijn email adres van T-mobile wordt ticket aangemaakt en dan hoor je voorlopig niks meer . Hoop dat het erbij blijft anders zijn we van de drup in de regenen terecht gekomen .
@yalerta , dit "probleem" speelt al een hele tijd, een oplossing hoef je niet te verwachten in deze, of T-Mobile moet het hele telefonie systeem vervangen.
Het probleem is dat er verschillende DTMF protocollen zijn, en daar zit hem de kneep nu in, de oude gigasets en andere merken verslikken zich daar in bij T-Mobile, de nieuwe werken wel over het algemeen en die kunnen ook met beide protocollen overweg, DTMF en FSK.
Hier idem dito: geen nummerweergave meer sinds ik ben overgestapt naar T-mobile. Mijn telefoon is een Profoon PDX.-1320 en die ondersteunt zowel FSK als DTMF, maar blijkbaar net niet de DTMF van T-mobile. Het is echt vreselijk irritant om geen nummerweergave te hebben maar ik vertik het om hiervoor een nieuwe telefoon aan te schaffen. De nieuwe firmware voor het Zyxel modem gaat het probleem bij mij niet oplossen want ik heb een Huawei HG659, die ik inmiddels natuurlijk al tig keer opnieuw heb opgestart maar nog steeds geen nummerweergave. 😠
Ook wij zijn paar weken geleden overgestapt naar t-mobile. Dacht intrnet 750 das super, maar wat een teleurstelling, de monteur van T die kwam om het internet te aansluiten had erg haast en deed zijn werk niet goed. Nu zit ik ook met trage internet en een vaste telefoon met zonder nummerweergave wat ik voorheen never nooit bij andere providers heb ervaren. Echt absurt slecht...
Als ik dit had geweten was ik gewoon bij mijn vorige provider gebleven was zeker ook goedkoper!
@Piotr Is er al een update m.b.t. de firmware?
Reputatie 6
Onbegrijpelijk dat T-Mobile geen telefoon kan aansluiten zonder dat dit problemen en niet functionerende onderdelen in de verbinding oplevert.
Nog erger is het dat je dan een account in een "zelfhulpgroep" moet aanmaken om er daar achter te komen dat meerdere dit euvel hebben en er eigenlijk nergens een duidelijke oplossing voorhanden is en dit schijnbaar alleen na "hulp" of contact met de Technische Dienst toch een oplossing gemaakt kan worden.
Gigaset, Philips en Panasonic zijn niet de "minste of kleinste" toestel leveranciers en toch kan T-Mobile daar niet mee omgaan.
Mijn gedachte bij de T van T-mobile was dat dit betrekking had Tele en com ofwel communicatie op afstand.
Op dit moment heb ik toch andere (negatieve) gedachten omtrent het invullen van de letter T

Misschien verklaart dit https://newsroom.t-mobile.nl/mobile-first/ het 1 en ander.
In het najaar van 2016 ben ik van XS4ALL traag ADSL naar snel T-Mobile 4G voor Thuis overgegaan. De slogan van dat product was toen iets van 'mobiel waar vast niet voldoet'. Hoewel nummerweegave op de geleverde 4Gmodemrouter technisch wel werkt voor analoge PSTN toestellen die ik heb liggen, zat- en zit er bij dat abo geheel geen telefonie.
Reputatie 7
Badge +5

Misschien verklaart dit https://newsroom.t-mobile.nl/mobile-first/ het 1 en ander.


Artikel van 3 juni 2016 gelezen, maar 5 maanden later in november 2016 nam T-mobile het vaste internet over van Vodaphone i.v.m.het samengaan van Vodaphone met Ziggo.

https://community.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-nederland-neemt-vodafone-thuis-over-273074

Erg leuk dat we hier wat geschiedenis lessen opdoen omtrent het wel en wee van een paar bedrijven en hun kijk op dingen om het hoofd boven water te houden. Maar even wat uitgelicht uit de newsroom link;
"heeft moedermaatschappij Deutsche Telekom voor T-Mobile Nederland een investeringsprogramma opgezet"
en
"Het plan - waarbij met een schuin oog naar het succesvolle T-Mobile USA is gekeken ..."

USA is geen EUropa zowel qua infrastructuur als bevolking en mentaliteit. (rare jongens die amerikanen zou Asterix zeggen)

En eerlijk gezegd maakt mij dit allemaal niet zoveel uit. Er mag geld verdient worden via mijn persoon voor geleverde diensten maar dan verwacht ik wel een werkend product.

En daar gaat het in dit topic en vele andere op dit forum over. "De Nummerweergave" die gemist wordt na het overstappen.
Reputatie 7
Hey @flamos,

Momenteel heb ik nog geen concrete datum voor je betreft de uitrol van de nieuwe firmware update. Wél weet ik dat onze technische dienst bezig is met het testen van de nieuwe firmware. Zodra er een update volgt dan laten we dat graag weten. ☺️
Reputatie 1
Ik heb exact hetzelfde probleem, na overstap geen nummer herkenning op inkomende telefoon gesprekken.
Maar welke toestellen werken dan wel met het T mobile spul dan koop ik er wel een die update duurt mij te lang.

Peter
Ik heb inmiddels toch maar een nieuwe telefoon gekocht (kan ik deze extra kosten declareren bij T-mobile? Zou netjes zijn 😬) Het is een Gigaset AS405 en tadaaaaa!!! Nummerweergave werkt!

Reageer