Beste antwoord door Brian
Bekijk origineelnummerweergave vaste telefoon Philips
TJa ondanks het gebabbel ben ik er wel uit denk ik, zonder een T-mobile deskundige. Ik lees hierboven dat T-mobile een afwijkend DTMF protocol heeft, mijn telefoon ondersteund het FSK en DTMF protocol maar niet dat van T-mobile blijkbaar, zucht. Het wrange is dat ik jaren geleden de Philips telefoon heb aangeschaft na een overstap van Ziggo omdat KPN met het DTMF protocol werkt. Over 2 jaar mag ik weer naar KPN, 2 jaar volhouden zonder nummerweergave of alweer een nieuwe telefoon aanschaffen, of is er een marktplaats waar je kan ruilen van telefoon, de mensen die van T-Mobile naar KPN overstappen kunnen dan hun telefoon ruilen met iemand die van KPN naar T-Mobile overstapt 😵
Conclusie: Je bent een rund als je met een overstap stunt...... blijf lekker zitten waar je zit en verroer je niet......het gras is altijd groener bij de buren......
Vooral die laatste zin, is voor mij helemaal waar! Ik had lekker bij KPN moeten blijven en niet weer overstappen. IK krijg daar elke keer GRATIS gezeik bij.
In ieder geval over 2 maanden gaan we over naar een Voip provider, dan kan ik een eigen router inzetten die wel doet wat ik wil, had ik eerder moeten doen, maar ik dacht dat het wel ging zoals ik wilde dat het ging, en dat is het nu net niet.
Bij de Huawei werkt het wel met die A475H, dus ipv van vooruitgang is er achteruitgang bij het modem beleid.😥
A475H maar helaas geen nummerweergave.😝
En nee, niet alleen in de Zyxel, maar ook in de voorlopers van de Zyxel loopt dit probleem al mee.
Ik vermoed dat de modems de nummerherkenning niet helemaal lekker doorgeven waardoor het toestel het niet goed kan oppikken en kan doorgeven.
En ja, er zijn er een paar waarbij het is opgelost, dit is door de technische afdeling handmatig gedaan, maar het lukt vaker niet dan wel om het op te lossen.
En 2 maanden, de snelste oplossing is een nieuwe telefoon set aan te schaffen die het wel kunnen verwerken, ikzelf heb de goedkoopste Gigaset geprobeerd en die werkt wel, de A475H, maar niet iedereen wil dit natuurlijk, toch weer een 40/50 euro wat dat kost.
Kortom hoe lastig kan het zijn zou je zeggen.😇
Dat de modem de nummers die gebeld hebben WEL aangeeft komt omdat de modem met de "eigen" Tmobile software op dat kromme of iets andere Tmobile protocol is ingesteld om dat wel te registreren maar niet ingesteld kan worden om dat voor jouw toestel begrijpelijk door te geven.
2 maanden verder? kuch, kuch, het forum al eens doorgespit? De tijd van de eerste opmerkingen over door Tmobile onbruikbaar gemaakte Philips, Gigaset, Panasonic en Profoon toestellen gaat veeeeeel verder terug.
In eerste instantie had ik nog een hele lap negatieve tekst over de knulligheid van Tmobile ingetypt maar realiseerde ik me dat ik net zogoed tegen de muur kon lu..... en heb daarom de backspace toets maar gebruikt.
Nee, de prijs betreffende communicatie en adequaat op klachten reageren gaat op dit punt aan Tmobile voorbij.
Kortom hoe lastig kan het zijn zou je zeggen.😇
Is dus blijkbaar écht een probleem van het Zyxel modem, zoals al door meer T-Mobile klanten gesignaleerd. Er wordt al enige tijd gewerkt aan een firmware update die onder meer dit probleem zou moeten oplossen.
Maar dat gaat niet voorspoedig.
De modem al even stroomloos gehad / gereset?
Dit eventueel proberen met de AS405 verbonden en anders nogmaals maar dan zonder de AS405 aangesloten.
Veel apparatuur heeft tegenwoordig van die "automatische" herkenningsprocedures tijdens het opstarten die vaak niet zo werken als gewenst.
Heb de Gigaset AS405 naar aanleiding hiervan ook gekocht, maar helaas géén nummerweergave,
gaat dus blijkbaar niet bij iedereen goed in combinatie met het Zyxel T50 modem.
Toch maar wachten op de firmware update......als die tenminste nog komt?
Is er misschien al een update over de firmware, we zijn alweer een maand verder.
De update is voor de jongens van de techniek blijkbaar erg moeilijk.
Wanneer wordt dit nu eens gedaan ?
Of zal ik eerst een paar keer mijn geld terug halen via de bank , T Mobile wordt eens wakker aub.
50 jaar terug ging men naar de maan , bij ander providers werkt het wel.
Doe iets
In dezelfde woonplaats en van dezelfde provider ben ik in juni overgestapt (met nog een Huawei modem!) en had geen problemen met nummerherkenning. Bij mijn moeder is de overstap vorige week uitgevoerd (met Zyxel modem) en zij heeft geen nummerherkenning. Heel vervelend voor haar en hoop dat dit inderdaad middels software-update spoedig wordt opgelost. Geen reclame voor T-Mobile!
Maar welke toestellen werken dan wel met het T mobile spul dan koop ik er wel een die update duurt mij te lang.
Peter
Momenteel heb ik nog geen concrete datum voor je betreft de uitrol van de nieuwe firmware update. Wél weet ik dat onze technische dienst bezig is met het testen van de nieuwe firmware. Zodra er een update volgt dan laten we dat graag weten. ☺️
Misschien verklaart dit https://newsroom.t-mobile.nl/mobile-first/ het 1 en ander.
Artikel van 3 juni 2016 gelezen, maar 5 maanden later in november 2016 nam T-mobile het vaste internet over van Vodaphone i.v.m.het samengaan van Vodaphone met Ziggo.
https://community.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-nederland-neemt-vodafone-thuis-over-273074
Erg leuk dat we hier wat geschiedenis lessen opdoen omtrent het wel en wee van een paar bedrijven en hun kijk op dingen om het hoofd boven water te houden. Maar even wat uitgelicht uit de newsroom link;
"heeft moedermaatschappij Deutsche Telekom voor T-Mobile Nederland een investeringsprogramma opgezet"
en
"Het plan - waarbij met een schuin oog naar het succesvolle T-Mobile USA is gekeken ..."
USA is geen EUropa zowel qua infrastructuur als bevolking en mentaliteit. (rare jongens die amerikanen zou Asterix zeggen)
En eerlijk gezegd maakt mij dit allemaal niet zoveel uit. Er mag geld verdient worden via mijn persoon voor geleverde diensten maar dan verwacht ik wel een werkend product.
En daar gaat het in dit topic en vele andere op dit forum over. "De Nummerweergave" die gemist wordt na het overstappen.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.