Beantwoord

nummerweergave vaste telefoon werkt niet

  • 20 November 2020
  • 12 reacties
  • 2131 Bekeken

Sinds 10 dagen klant bij T Mobile en geen nummerweergave van bellers. Met klantenservice gebeld en het antwoord gekregen dat bij hun alles goed staat. Dus geen oplossing.

Mijn telefoon ondersteunt nummerherkenning maar T Mobile blijkbaar niet.

marjolijn 

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 November 2020, 22:09

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marjolijn-1 

Je zou dit kunnen oplossen door een instelling in je modem te wijzigen.

Browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het wachtwoord achter de modem ga naar het menu > VoIP > telefoon > regio en verander beller-id signaaltype naar DTMF of FSK, toepassen (even kijken welke voor je werkt).

Dank je wel Waqqas,  bedoel je met wachtwoord het genoemde wachtwoord of de wireless key?

Ik ben niet heel handig met dit soort dingen, stel dat het niet zou werken dan moet het terug naar de originele instelling, hoe heet die?  Of hoe doe ik dat?

Reputatie 7
Badge +15

@marjolijn-1 

De wachtwoord  is "login password" hierachter staat hij. Standaard staat beller-id signaaltype op default.

Hartstikke bedankt, hij doet het op FSK, geeft wel een dubbele melding in mijn huistelefoon, dus 2 x mijn mobiele nr waarmee ik belde. 
kan ik daar nog iets aan doen of domme pech.

 

geweldig Waqqas, nogmaals dank

Toch heel jammer dat een klantenservice hier geen advies over geeft maar gelukkig hebben we Waqqas hier

 

Reputatie 7
Badge +15

@marjolijn-1 

Tof dat je nu tenminste wel het nummer kan zien op je huistelefoon 😊

Helaas ben ik niet op de hoogte van andere werkende instellingen die je kan wijzigen, misschien kan iemand anders je nog helpen met de dubbele weergave/melding.

Beste Marjolijn en Waqqas, hopelijk ook iemand van T-Mobile die oplettend is en die dit probleem uiteindelijk oplos.

Sinds een maand ongeveer en wij zitten nu al inmiddels op 14 juli 2021, heb ik een abonnement bij T-Mobile thuis.

Tot nu toe kon ik de nummerweergave of nummerherkenning zien van bellers naar mijn vaste telefoon, maar sinds dat ik bij T-Mobile thuis zit kan ik dat niet meer en ik stoor me enorm hieraan.

Op Internet ben ik gaan zoeken en ik vond hetzelfde probleem op een bericht uit september 2019

 

https://community.t-mobile.nl/vast-bellen-494/problemen-nummerweergave-bij-vaste-telefoon-315012

 

Onderaan staat in het groen en aangevinkt als beste oplossing van Brian, dat in november van dat zelfde jaar 2019 een Zyxel update uitgerold zou worden mét onder andere de fix voor de nummerherkenning.

 

Ik heb ook een Zyxel T50 modem, maar als er een update is geweest zou ik dan wel nummerweergave zien op mijn vast telefoon, maar helaas is dat niet zo.

 

Ook staat op de webpagina :

 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/vast-bellen/gebruiken/instellingen

 

Nummerherkenning

 

Met nummerherkenning kun je zien door wie je gebeld wordt voordat je opneemt.

 

Niet alle telefoons hebben deze optie. Je kunt dit controleren door met je vaste telefoon te bellen naar 085-7732598 en op een toets te drukken.

 

Ondersteunt je telefoon nummerherkenning, dan zal je een terugkoppeling krijgen.

 

Heb je bijvoorbeeld een 5 ingetoetst, zal je een stem horen die ‘VIJF’ uitspreekt.

 

Krijg je niks te horen, dan kun je geen gebruik maken van nummerherkenning.

 

Dat heb ik 2 keer gedaan met succes omdat ik iedere keer een stem hoorde met toets dat ik ingedrukt had, wat betekent dus dat ik wel nummerherkenning heb.

Daarom dat ik niet begreep waarom dat ik het nummer van wie mij belt niet kan zien.

 

Dus bij deze a.u.b. T-Mobile doe hier iets aan

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Roos21 

Heb je bovenstaande ook al eens geprobeerd?

Hallo Waqqas,

 

Welke bovenstaande bedoel jij?

Er staat zoveel !!

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Waqqas bedoeld deze:

Je zou dit kunnen oplossen door een instelling in je modem te wijzigen.

 

Browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het wachtwoord achter de modem ga naar het menu > VoIP > telefoon > regio en verander beller-id signaaltype naar DTMF of FSK, toepassen (even kijken welke voor je werkt).

Bedankt Waqqas, Ik ga even kijken of ik iemand kan vinden in mijn vriendenkring die dit voor mij kan doen, omdat ik helemaal niet technisch ben :sweat_smile:

Reageer