Beantwoord

onderbreking telefoon/internet na 10-15 min

  • 13 March 2023
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Vast bellen en internet wordt elke 10-15 minuten verbroken. 

Na opnieuw bellen/inloggen is het weer 10-15 minuten. 

Zeer hinderlijk!! 

Wat is hieraan te doen??

 

icon

Beste antwoord door FK8 17 March 2023, 13:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hoi,

 

Ik zit met hetzelfde probleem sinds 1 week, daarvoor geen last van gehad.

Ik bel via een Fritz! Fon C6 icm een Fritzbox 5590 over glasvezel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ejtid, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord van ons netwerk kunt genieten. Ik ben daarom ook gelijk voor je gaan kijken. Ik zie dat je nog in bezit bent van een oud modem van ons, dit kan de oorzaak zijn van de wegvallende verbinding. Ik heb daarom een nieuw modem jouw kant op gestuurd! Dit zou de verbinding stabiel moeten houden. Je ontvangt hier nog een bericht over.

 

Hey @FK8, ook voor jou ben ik gelijk gaan kijken en heb ik een lijnmeting gedaan. Ik zie dat het modem en ONT al erg lang online zijn. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt: 

 

  1. Haal de stekker van het modem en ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden,
    • Sluit eerst je ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Zouden jullie mij kunnen aangeven of dit het heeft verholpen? Alvast bedankt!

Reputatie 2

Hi @ejtid, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord van ons netwerk kunt genieten. Ik ben daarom ook gelijk voor je gaan kijken. Ik zie dat je nog in bezit bent van een oud modem van ons, dit kan de oorzaak zijn van de wegvallende verbinding. Ik heb daarom een nieuw modem jouw kant op gestuurd! Dit zou de verbinding stabiel moeten houden. Je ontvangt hier nog een bericht over.

 

Hey @FK8, ook voor jou ben ik gelijk gaan kijken en heb ik een lijnmeting gedaan. Ik zie dat het modem en ONT al erg lang online zijn. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt: 

 

  1. Haal de stekker van het modem en ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden,
    • Sluit eerst je ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Zouden jullie mij kunnen aangeven of dit het heeft verholpen? Alvast bedankt!

 

De verbinding tijdens het bellen blijft na de reset werken, dus het probleem lijkt opgelost.

Reageer