Beantwoord

Opzeggen vast bellen per direct

  • 14 December 2022
  • 10 reacties
  • 135 Bekeken

In verband met de aanleg van glasvezel in onze wijk heb ik in mei 2022 een T-mobile abonnement aangevraagd voor TV, Internet en Vast Bellen. Vandaag 14 december is glasvezelkabel actief en gaat mijn abonnement in. Nu is in de afgelopen periode gebleken dat een abonnement voor Vast Bellen niet meer zinvol is, te meer wij al twee T-mobile mobiele abonnementen hebben. Voor 14 december kon ik mijn abonnement niet aanpassen omdat die op ‘in behandeling’ (pauze) stond. Nu kan ik mijn abonnement Vast Bellen niet opzeggen omdat deze dezelfde looptijd heeft als mijn internet abonnement. Het lijkt er op dat mijn enige optie om mijn Vast Bellen abonnement op te zeggen is dat ik heel mijn T-mobile Thuis abonnement herroep en me dan weer aanmeldt voor een nieuw abonnement. Dit heeft overigens wel weer het gevaar in zich dat ik wederom een half jaar op een activatie moet wachten. Er moet toch een andere manier zijn om mijn Vast Bellen abonnement op te zeggen. 

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 14 December 2022, 11:31

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @thurannvaniersel  Welkom in de community 

Je kan het toch gewoon  laten voor wat het is. Als je nu je glasvezel weer opzeg kan je ook wel eens duurder uit zijn tegen de prijs van nu?

 

Vanaf 24 januari 2022
Heb je een Vast Bellen abonnement afgesloten op of na 24 januari 2022? Dan ben je akkoord gegaan met een Vast Bellen abonnement voor een periode van een jaar. Je kunt je Vast Bellen abonnement pas opzeggen wanneer je contract is afgelopen. In My T-Mobile Thuis zie je automatisch de mogelijkheid om je Vast Bellen abonnement te wijzigen zodra de contractperiode verstreken is.

 

Bij glasvezel abo staat vast bellen apart vermeld, ik zie ook gewoon een opzeg knop in my t-mobile:

Of die knop ook werkt weet ik niet. En of dit gevolgen heeft voor eventuele tijdelijke korting op je glasvezel abo weet ik ook niet. Maar hier moet iemand van t-mobile vast wel duidelijkheid over kunnen verschaffen.

Reputatie 7
Badge +14

Bij glasvezel abo staat vast bellen apart vermeld, ik zie ook gewoon een opzeg knop in my t-mobile:

Of die knop ook werkt weet ik niet. En of dit gevolgen heeft voor eventuele tijdelijke korting op je glasvezel abo weet ik ook niet. Maar hier moet iemand van t-mobile vast wel duidelijkheid over kunnen verschaffen.

Is toch jouw abonnement niet! Het heeft alles te maken met wanneer je een abonnement heb afgesloten en tegen welke condities . Alles te lezen in de voorwaarden 👍

En Vanaf 24 januari 2022
Heb je een Vast Bellen abonnement afgesloten op of na 24 januari 2022? Dan ben je akkoord gegaan met een Vast Bellen abonnement voor een periode van een jaar. Je kunt je Vast Bellen abonnement pas opzeggen wanneer je contract is afgelopen. In My T-Mobile Thuis zie je automatisch de mogelijkheid om je Vast Bellen abonnement te wijzigen zodra de contractperiode verstreken is.

Mijn abonnement is ook na die datum afgesloten. Ik gaf alleen maar aan dat die knoppen bij mij aanwezig zijn. Ik heb nooit beweerd dat ik gegarandeerd hetzelfde abonnement heb, ik geef alleen maar aan dat ik die knoppen zie in een poging om deze klant te helpen, dus het heeft geen zin om net te doen alsof ik beweer dat onze abo voorwaarden precies gelijk zijn want dat heb ik nooit gedaan. Ik ben het ook helemaal niet oneens met je advies om het abo gewoon uit te zitten (mocht dit om vast bellen start gaan, er zijn ook nog veel duurdere vast bellen producten).

Mijn contract loopt nog maar net een maand of 2, en ik zie die beide knoppen nu dus al binnen het eerste jaar, en niet pas na het verstrijken van de contractperiode. Dat is wat ik probeer aan te geven. Jammer dat er zo op gereageerd wordt.

Reputatie 7
Badge +14

Nu kan ik mijn abonnement Vast Bellen niet opzeggen omdat deze dezelfde looptijd heeft als mijn internet abonnement. 

Dat klopt, geldt ook voor de TV add on. Geheel volgens hoe dit product is aangeboden.

IHet lijkt er op dat mijn enige optie om mijn Vast Bellen abonnement op te zeggen is dat ik heel mijn T-mobile Thuis abonnement herroep en me dan weer aanmeldt voor een nieuw abonnement.

Als je opzegt kun je 3 maanden lang niet weer een nieuw abonnement aanvragen. 

 

Ik zou lekker gaan genieten van je supersnelle glasvezel en na het 1e jaar je vast bellen opzeggen. 

Reputatie 7
Badge +14

Mijn abonnement is ook na die datum afgesloten. Ik gaf alleen maar aan dat die knoppen bij mij aanwezig zijn. Ik heb nooit beweerd dat ik gegarandeerd hetzelfde abonnement heb, ik geef alleen maar aan dat ik die knoppen zie in een poging om deze klant te helpen, dus het heeft geen zin om net te doen alsof ik beweer dat onze abo voorwaarden precies gelijk zijn want dat heb ik nooit gedaan. Ik ben het ook helemaal niet oneens met je advies om het abo gewoon uit te zitten (mocht dit om vast bellen start gaan, er zijn ook nog veel duurdere vast bellen producten).

Mijn contract loopt nog maar net een maand of 2, en ik zie die beide knoppen nu dus al binnen het eerste jaar, en niet pas na het verstrijken van de contractperiode. Dat is wat ik probeer aan te geven. Jammer dat er zo op gereageerd wordt.

Knoppen of niet, ook voor jou geldt, lees de voorwaarden als je een abonnement afsluit.

Vanaf 24 januari 2022
Heb je een Vast Bellen abonnement afgesloten op of na 24 januari 2022? Dan ben je akkoord gegaan met een Vast Bellen abonnement voor een periode van een jaar. Je kunt je Vast Bellen abonnement pas opzeggen wanneer je contract is afgelopen. In My T-Mobile Thuis zie je automatisch de mogelijkheid om je Vast Bellen abonnement te wijzigen zodra de contractperiode verstreken is.

Is het dan wel correct dat ik die knoppen nu al zie, dat is wat ik dus probeer te vragen? 

Zoals gezegd ben ik het eens met de opmerking om het contract uit te zitten, maar blijkbaar moet ik dit voor elke super user weer opnieuw uit leggen… Ik beweer toch ook helemaal niet dat het contract al opgezegd kan worden. Ook heb nooit beweerd dat ik vind dat de voorwaarden niet voor mij gelden en deze nooit doorgelezen heb, dus waarom reageren alsof dit wel zo is?

Maar ik zie dus wel die knoppen al, die ik volgens het contract pas over een jaar zou moeten zien. Klopt het dan wel dat ik die knoppen al zie? Ik spreek nog steeds de hoop uit dat iemand van t-mobile hier duidelijkheid over kan verschaffen, zoals uitgesproken in mijn eerste reactie hier…

Bovendien is mij door t-mobile verteld dat het wel mogelijk is om tijdens de looptijd van het contract het product te -wijzigen-, dus als topicstarter al een duurder vast bellen product (10 euro of meer per maand) heeft zou het mogelijk moeten zijn om dit in ieder geval te wijzigen naar het vast bellen start product (2,50 per maand), mocht de klant het abo niet op kunnen zeggen. Daar zou de klant in ieder geval dan al een beetje mee geholpen zijn mocht deze al een duurder vast bellen product hebben besteld in mei?

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @thurannvaniersel  Welkom in de community 

Je kan het toch gewoon  laten voor wat het is. Als je nu je glasvezel weer opzeg kan je ook wel eens duurder uit zijn tegen de prijs van nu?

 

Vanaf 24 januari 2022
Heb je een Vast Bellen abonnement afgesloten op of na 24 januari 2022? Dan ben je akkoord gegaan met een Vast Bellen abonnement voor een periode van een jaar. Je kunt je Vast Bellen abonnement pas opzeggen wanneer je contract is afgelopen. In My T-Mobile Thuis zie je automatisch de mogelijkheid om je Vast Bellen abonnement te wijzigen zodra de contractperiode verstreken is.

 

 

@thurannvaniersel  De moderators hebben het laatste woord dus wacht even reactie af! Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd. Fijne tijd bij TMT. 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @thurannvaniersel, welkom op de Community en bij T-Mobile! 🙋‍♂️🎈

Ik heb meteen jouw Vast Bellen abonnement stopgezet, dit gaat per direct in. Wanneer je binnen de wettelijke bedenktermijn van veertien dagen zit na activatie, mag je TV en Vast Bellen gewoon nog opzeggen - uiteraard geldt dit voor het gehele abonnement, maar dat is niet op jouw van toepassing! 😉

Bedankt voor alle hulp in dit topic; heerlijk om te zien hoe snel we elkaar helpen!

Goedemiddag @thurannvaniersel, welkom op de Community en bij T-Mobile! 🙋‍♂️🎈

Ik heb meteen jouw Vast Bellen abonnement stopgezet, dit gaat per direct in. Wanneer je binnen de wettelijke bedenktermijn van veertien dagen zit na activatie, mag je TV en Vast Bellen gewoon nog opzeggen - uiteraard geldt dit voor het gehele abonnement, maar dat is niet op jouw van toepassing! 😉

Bedankt voor alle hulp in dit topic; heerlijk om te zien hoe snel we elkaar helpen!

Dank voor de snelle en behulpvaardige reactie 👍.

Reageer