Beantwoord

Panasonic Dect huistelefoon

  • 9 September 2022
  • 49 reacties
  • 770 Bekeken

Reputatie 2

Wij hebben de nieuwste modem maar krijgen geen namen in onze Panasonic Dect set. Op de site van Panasonic een oplossing gekregen maar werkt niet. Het blijkt bij de provider te liggen die digitaal i.p.v. analoog verbindingen maakt. Dit is mede door de ziekte van mijn vrouw (dementie) zeer lastig omdat ze geen telefoon mag aannemen zonder naam om ellende te voorkomen. Op de telefoon staat “in gesprek” terwijl er altijd namen waren weergegeven bij onze vorige provider.

T-Mobile graag een oplossing…..

Dank!

icon

Beste antwoord door Boris 13 September 2022, 11:38

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dreunen,

Zou je eens willen proberen om in te loggen op het modem via 192.168.1.1? Een eventuele beveiligingsmelding kun je negeren. Ga vervolgens via het menu rechtsboven naar VoIP > Telefoon > Regio. Je krijgt dan dit scherm te zien:

Bij ‘Signaaltype beller-ID’ kun je kiezen uit FSK en DTMF. Op basis van eerdere berichten lost de laatste het probleem meestal op. Hopelijk geldt dat hier ook.

Reputatie 2

Bedankt TMTV voor je suggesties, maar helaas zowel FSK en DTMF werken niet. Volgens Panasonic moet de provider iets aanschakelen. Zal dus contact maken met T-Mobile en kijken of dat lukt.

Bedankt…..

Reputatie 2

Helaas TMTV is het via provider niet gelukt. Ze zouden een andere techniek hebben dan Ziggo waar het jaren goed ging. Dus kijken we naar een andere aanbieder die wel deze mogelijk hebben….

Groet,

SvD

Reputatie 7
Badge +6

@Dreunen Heb je de Zyxel T-54 als modem? Een tijd geleden had iemand hetzelfde probleem. Het aanpassen van de instellingen loste het niet op. Toen heeft een moderator het modem omgewisseld voor een ander type (T-50) en werkte het wel. Ik zou even de reactie van een medewerker afwachten. Die kan zo'n modemwissel regelen.

Reputatie 7
Badge +5

@Dreunen

T54 modem? Deze opnieuw opgestart zoals aangegeven na het wijzigen van de instellingen?

Tmobile heeft er juist voor gezorgd dat (beide) in NL gebruikte technieken in te stellen zijn.

Lees dit stukje tekst even door

p.s. Heel veel sterkte met die verschrikkelijke ziekte van je vrouw

Reputatie 2

TMTV,

Jij adviseer mij om de nieuwste modem T54 om te ruilen voor de oudere T50, maar het lijkt me dat de nieuwste toch verder is in techniek? Al de T50 wel de namen kan laten zien moet dit toch ook mogelijk zijn in de nieuwste? 

Groet,

SvD

Reputatie 2

Yalerte,

Bedankt voor de tekst en onze Panasonic set bezit beide mogelijkheden, zowel FSK/DTMF dus zou dit aan provider liggen.

Beide instellingen geprobeerd en natuurlijk ook een herstart laten doen.

Jullie bedankt voor de e.v.t. oplossingen en mocht niets lukken gaan we een aanbieder zoeken voor vaste aansluiting….. 

Nogmaals dank jullie en sluit dit onderwerp maar af.

Reputatie 7
Badge +6

@Dreunen Er zijn sindsdien wel updates geweest voor de T-54, maar of dit probleem daarmee ook is opgelost weet ik niet. Welke firmwareversie staat erop? Dat kun je zien als je inlogt via 192.168.1.1. Een moderator kan dat ook controleren. De T-50 is inderdaad ouder en heeft bijvoorbeeld geen WiFi 6, maar het omwisselen was bij een andere klant de oplossing en lijkt me minder gedoe dan overstappen.

Reputatie 2

Hallo TMTV 

Heb gekeken en de firmware is V5.17(ABZC.0)T54C_b12 of dit de nieuwste is weet ik niet. Neem aan dat T-Mobile dit automatisch doet....

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Dreunen De nieuwste versie is b17. Dat updaten zou automatisch moeten gebeuren, maar het lijkt erop dat er iets niet goed gaat. Ook dat kan een moderator handmatig een zetje geven. Het is de moeite waard om dat even af te wachten. Mocht dat niet helpen, dan kan het modem alsnog omgeruild worden.

Reputatie 7
Badge +5

TMTV,

Jij adviseer mij om de nieuwste modem T54 om te ruilen voor de oudere T50, maar het lijkt me dat de nieuwste toch verder is in techniek? Al de T50 wel de namen kan laten zien moet dit toch ook mogelijk zijn in de nieuwste? 

Groet,

SvD

Tmobile heeft modems met aangepaste firmware. Ze verwachten daardoor minder problemen en helpdesk aanvragen te verkrijgen. Helaas geeft dergelijke aanpassingen in de programmatuur van zo'n modem soms meer problemen dan dat het oplevert.
Maar ja, de grootste (eigen)wijs neuzen die iets dergelijks verzinnen hebben ook vaak de grootste mond. En een aanpassing in deel A kan ervoor zorgen dat een stukje programma in deel Hx toch niet functioneert zoals de fabrikant het geïmplementeerd heeft.

Het probleem dat jij op dit moment ervaart had ik 3 jaar terug ook met de T50 modem, Inmiddels is de firmware/software daarvan dusdanig aangepast dat die T50 een robuust werkende modem is.

Het omruil advies van @TMTV is om die reden zo slecht niet, maar wacht even op een Tmobile moderator want het (geforceerd) updaten van jouw T54 lost misschien het probleem ook op.

Reputatie 2

Hallo,

Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Oplossing Panasonic:

Wanneer de telefoonlijn die met de betreffende DECT telefoon is verbonden van een modem of router afkomstig is, en de vorige stappen bieden geen oplossing, dan is het mogelijk dat het signaal digitaal wordt doorgegeven door de provider. In dit geval wordt aangeraden contact op te nemen met de provider en hen te verzoeken om dit signaal analoog door te geven.

Reputatie 7

Hi @Dreunen, thanks voor je bericht! Ik heb zojuist een reprovisie uitgevoerd op het modem, waardoor het Vast Bellen abonnement opnieuw naar het modem is verstuurd. Vanaf onze kant herkende we daar een probleem mee. Wil je mij laten weten of deze reprovisie het probleem heeft opgelost? Ik hoor het graag van je.

Reputatie 2

Dank Boris voor je goed bedoelde oplossing, maar helaas heeft het niet geholpen…..

Beide instellingen geprobeerd, zowel FSK en DTMF (KPN?) en natuurlijk gereset.

Vele oplossingen gekregen dus denkt men goed mee, maar helaas zat de goede er niet tussen.

Er was iemand die heel lang bezig is geweest met de T40 modem voor het in orde kwam, dus heb nog een lange weg te gaan met de T45. Deze gaf me de hint om de nieuwe voor de oude te ruilen.

Een ander gaf aan dat mijn Firmware niet de nieuwste is. Wij hebben V5.17(ABZC.0)T54C_b12 en b17 schijnt de nieuwste te zijn, maar of het daarin ligt weet ik niet. Je kan volgens mij zelf niet updaten.

Zelf laat het maar voorlopig zitten en geef de moed op. Heb al genoeg mededenkers lastig gevallen!

Dus dank allemaal…..

Reputatie 7
Badge +5

@Dreunen 

Dat lastig vallen valt wel mee. Jouw uitdaging is helaas nog niet verholpen dus roepen we @Boris er nogmaals bij en kan die uitsluitsel geven over,

  1. Firmware update ja of nee van B12 naar B17 bij de T54 modem?
  2. Omwisselen van de T54 naar een T50.
Reputatie 2

Hallo Yalerta,

Zelf had ik de oplossing al opgegeven, maar toch nog wat geprobeerd. Van huistelefoon T-Mobile naar mijn Mobieltje met Vodafone geef het mobieltje wel de namen. Weet niet of dit tot een oplossing kan zorgen, maar misschien dat het @Boris wat verder helpt..…

Gr. SvD

Reputatie 7

Hi @Dreunen, @yalerta, dank voor je terugkoppeling! Je zal ons zeker niet lastigvallen, we willen er juist voor zorgen dat de nummerweergave zo snel mogelijk kan worden opgelost. Ik durf daarbij niet te zeggen of terugzetten van het modem naar een T-50 de juiste oplossing is, maar laat dit graag uitzoeken door de technische dienst. Ik heb daarbij gevraagd, omwille van de situatie, om dit zo snel mogelijk voor je op te laten pakken. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuus voor het ongemak. 

Reputatie 2

Intussen verwezen naar een T-Mobile winkel die zouden dit even fixen. Die winkel zit niet naast mijn huis dus een fikse rit gemaakt. Aangekomen laat ik mijn huistelefoon zien en 6 mannen schieten in de lach met de mededeling dat ze alleen voor mobieltjes zijn. @$#%@ Intussen maar mijn klacht bij de Consumentenbond gedeponeerd of ik kosteloos mijn abonnement kan beëindigen zodra dit niet binnen een aantal dagen kan worden opgelost. Dit vanwege het belangrijk zijn…..

Gr. SvD

Reputatie 7

Hi @Dreunen, dank voor je terugkoppeling! Zoals eerder aangegeven zijn we hard voor je bezig; de technische dienst heeft het probleem in onderzoek genomen. Hierbij zien we terug dat het probleem bij enkele klanten voorkomt, waardoor het een algemeen onderzoek is geworden. Hierbij zijn we we verschillende oplossingen aan het testen, maar staat het onderzoek nog wel open. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak, maar weet dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. De Community staat voor je klaar! 

Reputatie 2

Hallo Boris,

👍 Maar het moet geen maanden duren, dus spreken we een termijn af van 4 weken? Daarna zonder kosten het abonnement stoppen? 

Gr. SvD

Reputatie 7

Hi @Dreunen, heel terecht dat je dit aanstipt! Wanneer een issue langer dan vier weken achter elkaar aanhoudt, dan heb je het recht om kosteloos op te zeggen. Dus we dienen hier zelfs al binnen drie weken op terug te komen. Ik hoop dat we heel snel goed nieuws kunnen delen! 🤞

Reputatie 2

EUREKA !!!! Heb na vele experimenten de naam en nummers in mijn vaste telefoon gekregen.

Zal verklappen dat in de modem (T54) FSK en i.p.v. Nederland moet je België invullen…. WERKT !!!

Maanden is T-Mobile nog niet tot de oplossing gekomen en had intussen de Consumengids aangeschreven om voortijdig en kosteloos mijn abonnement op te kunnen zeggen omdat T-Mobile niet kon leveren wat voor ons zeer belangrijk is. Of dit ook voor andere Modems de oplossing is weet ik niet maar proberen is misschien de moeite waard…..

Gr. SvD

Reputatie 7
Badge +5

In ieder geval bedankt voor de oplossing.

kunnen anderen ook mee geholpen zijn 🇱🇺

Reputatie 7

Wat een top nieuws @Dreunen! Heel erg bedankt voor het delen, dat waarderen wij enorm. Dit ga ik zeker doorspelen naar onze technische dienst, hopelijk is dit ook de oplossing bij andere klanten met hetzelfde problemen. 

Reputatie 2

Ditmaal geen EUREKA maar #&&€€@ omdat door mijn instellingen we een week de namen in onze vaste telefoon hadden. Inmiddels is waarschijnlijk door een techneut de instellingen weer veranderd en zijn we ze kwijt. Ben vanaf 14 juni 2022 bezig en heb er nu goed genoeg van en wil van dit abonnement zonder kosten af. Had een termijn van 4 weken afgesproken als het niet opgelost zou worden..... Door Consumentenbond aangeraden!

Heeeeelll lang telefoongesprekken gehad met lange wachttijd gewoon afgebroken. Schandalig!!!

Reageer