Beantwoord

Panasonic Dect huistelefoon

  • 9 September 2022
  • 49 reacties
  • 772 Bekeken

Reputatie 2

Wij hebben de nieuwste modem maar krijgen geen namen in onze Panasonic Dect set. Op de site van Panasonic een oplossing gekregen maar werkt niet. Het blijkt bij de provider te liggen die digitaal i.p.v. analoog verbindingen maakt. Dit is mede door de ziekte van mijn vrouw (dementie) zeer lastig omdat ze geen telefoon mag aannemen zonder naam om ellende te voorkomen. Op de telefoon staat “in gesprek” terwijl er altijd namen waren weergegeven bij onze vorige provider.

T-Mobile graag een oplossing…..

Dank!

icon

Beste antwoord door Boris 13 September 2022, 11:38

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Dreunen Als je inlogt op de T-54, staat die instelling dan nog steeds op België of weer op Nederland? Als er weer Nederland staat, heeft TM wellicht geprobeerd iets te testen of resetten en is daarbij de instelling verloren gegaan. Staat er nog België, dan zouden ze een aanpassing gedaan kunnen hebben aan het telefoonsysteem waardoor het nu weer werkt als er Nederland staat, zoals het bedoeld is. Kortom: nog eens de instelling veranderen kan helpen. Anders kan een moderator achter de schermen kijken of er recent iets gedaan is op dit gebied. Daarnaast blijft mijn suggestie voor hen staan om de firmware handmatig te updaten. Ik ben nog bezig een en ander te testen, maar het lijkt alsof dit niet altijd vanzelf gaat. Laatste redmiddel zou zijn om de router om te ruilen voor een T-50.

Reputatie 2

Dank TMTV voor je berichtje,

Tot mijn verbazing staat de modem inderdaad weer op Nederland! Ben er inmiddels moe van om constant de modem in te stellen en te resetten. TV uit, programma weg en box slaat geregeld vast op SBS6. Ga nu een brief sturen want via Chat en klantenservice kom ik niet verder door elke keer afgebroken te worden na zeer lang aan de lijn te hebben gehangen. Ik heb een termijn afgesproken als het niet kan worden opgelost, om kosteloos dit abonnement voortijdig te stoppen..…

Bedankt voor het meedenken,

Groet SvD

Reputatie 2

EUREKA !!!! Heb na vele experimenten de naam en nummers in mijn vaste telefoon gekregen.

Zal verklappen dat in de modem (T54) FSK en i.p.v. Nederland moet je België invullen…. WERKT !!!

Maanden is T-Mobile nog niet tot de oplossing gekomen en had intussen de Consumengids aangeschreven om voortijdig en kosteloos mijn abonnement op te kunnen zeggen omdat T-Mobile niet kon leveren wat voor ons zeer belangrijk is. Of dit ook voor andere Modems de oplossing is weet ik niet maar proberen is misschien de moeite waard…..

Gr. SvD

Ik wil je vriendelijk bedanken voor deze tip, had hetzelfde probleem en kwam uw bericht tegen en dat was de oplossing. Wat is zo'n forum toch makkelijk ;-)

Reputatie 2

Hallo RodneyFortuna,

Ben blij dat dit ook voor jou de oplossing is. Het is vreemd dat we Belgen moeten zijn om dit probleem te verhelpen. Hoop dat dit voor velen de oplossing is.…

Gr. SvD

Reputatie 2

Helaas hier wel een probleem, als ik het op Belgie en FSK zet dan werkt mijn internet volgens mij niet meer. Het kan natuurlijk een toeval gevalletje zijn, maar het kan zomaar zo zijn dat dit ook invloed heeft op de internetverbinding. Zijn er techneuten die dat weten 🤣kan het natuurlijk ook nogmaals proberen, dan kom ik er ook achter.

 

Reputatie 2

Neem aan dat je de modem heeft gereset. Dit is nodig na verandering in modem....

Reputatie 2

Hallo @Dreunen,

Ik heb het modem gereset steeds maar op zowel DTMF als FSK krijg ik geen nummerweergave, als ik het modem op Belgie zet en FSK werkt nummerweergave perfect. Probleem dan is dat ik dan geen internet heb.

Zouden de kanppen koppen van T-mobile dit kunnen oplossen, geen nummerweergave is vrij irritant 

Reputatie 2

De oplossing is alleen op de Zyxel T40 en T45 uitgeprobeerd, dus neem aan dat je deze bezit?

 

Reputatie 2

ik heb de T54 @Dreunen en daar werkt het naar FSK zetten en België als land instellen ook bij, alleen dan heb je geen internet ( woonachtig in Nederland). Dus ook niet echt een oplossing te noemen. Had bij een nieuw getest modem dit soort kinderziektes gehoopt ontlopen, maar neem aan dat ze naar een oplossing zoeken.

Reputatie 2

192.168.1.1>admin>login password>3strepen rechtsboven>VoIP>telefoon>regio>België>FSK>Europe type>toepassen kiezen>terug naar 3strepen>opnieuw opstarten> (dit duurt even tot alle nodige ledjes branden) Nogmaals succes....👍

 

Reputatie 2

192.168.1.1>admin>login password>3strepen rechtsboven>VoIP>telefoon>regio>België>FSK>Europe type>toepassen kiezen>terug naar 3strepen>opnieuw opstarten> (dit duurt even tot alle nodige ledjes branden) Nogmaals succes....👍

 

Het probleem is dat ik hierna geen internet verbinding meer had of dit toeval is weet ik niet, maar denk dat het wel invloed heeft op de verbinding. 1 ding is zeker de nummerweergave werkte wel toen.

Reputatie 2

Weet niet of het regio gebonden is. Wij hebben glasvezel in IJsselmonde.

Reputatie 2

Ik zit in Spijkenisse, het kan toeval zijn dat het internet uitviel, maar kreeg na reset de telefoon niet meer aan de praat en moest T-mobile bellen. Vervelend als ik dat weer voor hetzelfde moet doen ;-)

Reputatie 7

Hi @RodneyFortuna, ik wil graag bij je checken of je dit probleem nog ervaart of ben je inmiddels helemaal van de problemen af? 😊 Zo werd ik namelijk heel blij van het onderstaande topic:

Ik hoor graag van je of je nu weer online en probleemvrij bent!

Reputatie 2

Hi @RodneyFortuna, ik wil graag bij je checken of je dit probleem nog ervaart of ben je inmiddels helemaal van de problemen af? 😊 Zo werd ik namelijk heel blij van het onderstaande topic:

Ik hoor graag van je of je nu weer online en probleemvrij bent!

Ik heb jammer genoeg nog steeds geen nummerherkenning

Reputatie 2

Kan natuurlijk nog een om het op België te zetten en FSK in te stellen (dan werkt het wel) maar ik heb ook een kans dat internet dan weer uitvalt en ik alles weer moet resetten.

Neem aan dat de techneuten ermee bezig zijn zodat je op Nederland ook nummerherkenning hebt.

Reputatie 7

Hi @RodneyFortuna, goed dat je dit aangeeft! Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic:

Zit hier de oplossing voor jou tussen? 🤞

Reputatie 2

Bedankt voor je medewerking @George Nieuwenboom, we gaan net zo lang door totdat we de oplossing gevonden heb en waar nodig schakelen we hulptroepen in. Voordat we zover zijn, nog vier laatste controles:

  1. Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan. 
     
    Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):

 

  1. Je kunt in de instellingen van de vaste telefoon, een aanpassing doen zodat je van een 10-cijferige gids naar een 11-cijferige gids gaat. Panasonic kan hier ondersteuning op bieden, mocht je er zelf niet uitkomen. De wijze van aanpassing verschilt per telefoon. 
  2. Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa). 
  3. Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden? 

Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze technische dienst. Dan dient er namelijk een aanpassing uitgevoerd te worden in het modem. We gaan dit herstellen!

 

  1. Er zit geen splitter op, de telefoon is aangesloten op het modem Zyxel T54
  2. Kan deze instelling niet vinden, maar het werkt wel, als ik mijn modem op FSK en landkeuze België zet. (alleen viel het internet toen uit...kan toeval zijn, maar blijf daar maar vanaf)
  3. VOIP 2 werkt niet
  4. Heb ik gebeld en hoor FIVE als ik dat test

 

Reputatie 7

Hi @RodneyFortuna, excuses - ik zie dat dit topic om de één of andere reden tussen wal en schip is beland! Gelukkig kwam ik 'm weer tegen. Heel erg bedankt nog voor deze aanvulling. Ter dubbelcheck: ervaar je nog steeds ditzelfde issue of heb je geen wegvallend internet meer gehad en werkt het nog steeds nu je de landkeuze op België heb gezet? Mocht je inderdaad nog problemen ervaren, dan wil ik een nieuw verzoek indienen bij onze technische dienst om dit voor eens en altijd op te lossen. Ik ga in ieder geval intern aankaarten wat de status is dat je ook in Nederland nummerherkenning hebt.

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik heb nog steeds geen nummerweergave en het naar FSK en België zetten heb ik niet meer gedaan (al heb ik dan wel nummerweergave. Neem aan dat het gewoon moet werken en dat het slechts een instellingsfout is aan jullie zijde.

 

Reputatie 7

Hi @RodneyFortuna, dankjewel voor het aangeven! Ik ga hier voor je achteraan, want dit hoor je inderdaad gewoon te hebben. Je hoort het meteen van me als ik een reactie heb gekregen. Geniet voor nu van je weekend! 🍀

Reputatie 7

Hi @RodneyFortuna, ik wil graag de uitkomst van het onderzoek met je delen! Mijn collega heeft aangegeven dat er nog een firmware update moet komen voor de Zyxel T-54 voordat de nummerweergave gaat
werken. Dit staat nog op de planning, dus ik hoop dat deze er heel snel aan gaat komen. Excuses dat je hier nog even op dient te wachten, maar weet dat we er druk mee bezig zijn om dit te realiseren. Dit issue gaat dan ook voor jou worden opgelost. 

Reputatie 2

Hallo @Lisa 

Bedankt voor de informatie, we wachten het rustig af.

 

Reputatie 7

Heel graag gedaan @RodneyFortuna en merci voor jouw geduld! 😊

Reageer