Beantwoord

Probleem met Gigaset.net inkomende gesprekken

  • 15 August 2019
  • 39 reacties
  • 4435 Bekeken


Toon eerste reactie

39 reacties

Ik heb het probleem onderzocht bij T-mobile thuis internet Zyxel modem en hieronder beschreven hoe ik voor elkaar gekregen heb via T-mobile internet Zyxel modem samen te laten werken met Gigaset VoIP telefoon.

Nu kunnen wij onderling probleemloos bellen en gebeld worden via Gigaset VoiceIP telefoon die rechtstreeks aangesloten is op T-mobile thuis internet modem.

 

Wij hebben sinds 3 dagen thuis T-mobile thuis internet abonnement aangesloten. Wij gebruiken onze Gigaset VoIP telefoon om met andere gigaset.net gebruikers onderling te bellen.

Sinds het overstap naar T-mobile thuis internet alleen maar problemen gehad met bellen en gebeld worden via onze vertrouwde Gigaset VoIP telefoon.

Bij andere internet providers had wij nooit problemen gehad met met onze Siemens Gigaset VoIP telefoon.

Reputatie 7
Badge +2
Jouw niet goed werkende verbinding ook besproken met de gigaset.net gebruiker waar ik mijn verbinding mee getest heb.
Die heeft namelijk meer verstand van netwerken, VLan en dat soort gebeuren.
Hij stelde de oplossing met een extra router voor en wist dat, op dat moment, voor mij ook nog begrijpelijk te verklaren. (Ben helaas de uitleg weer vergeten)
Ik begrijp wat je doet, heb het nog niet met tussen gevoegde router geprobeerd, had alleen het idee dat dmz ook niet werkte omdat ik de n300 dan op elke willekeurige poort zou moeten kunnen vinden, zo redeneerde ik.
Reputatie 7
Badge +2
@toktokcity
Iets uigebreider en misschien duidelijker aanvulling op jouw vraag

Het interne privaat range 192.168.x.x IP adres van mijn eigen netwerk is dus NIET te zien.
Wel de poort naar mijn camera die open staat maar niet het interne ip adres waar die camera mee verbonden is.
pfSense is een veel uitgebreidere (software) router/firewall die ook een deel van het advertentieverkeer opvangt op mijn internet verkeer. Maar een "gewone afgedankte" hardware router die je het internet verkeer laat verwerken en IP adressen laat uitgeven (DNS en NAT) zal als test uiteraard ook voldoen.

Helaas is de Zyxel niet als bridge in te stellen, maar in mijn geval werkt het DMZ door sturen goed dus heb er verder geen probleem mee. (Soms kunnen twee DNS servers na elkaar botsen)
Reputatie 7
Badge +2
Ja, de poort voor een camera staat bij het uitvoeren van een poortscan via de yougetsignal.com link open op mijn externe ip adres 😁
De 5060 poort wordt als gesloten gemeld.
Mijn pfSense doet zijn werk als router en firewall dus goed.😀
Aha, dat is interessant, maar het interne ip-adres dat je als DMZ gebruikt, is dus ook als open te herkennen als je een port scan uitvoert?
Reputatie 7
Badge +2
@toktokcity

Jouw verzoek om te bellen naar gigaset.net 12342#9 uitgevoerd maar krijg helemaal NIETS te horen.
Ook de andere landen nummers zoals 12341#9 geprobeerd maar krijg helemaal niets.

Inmiddels wel een spraaktest uitgevoerd naar andere gigaset.net gebruiker en beide richtingen een verbinding opgezet. Deze werkten tot volle tevredenheid.

Hierbij een schermafdruk van beide gigaset voip basisstations en de geïnstalleerde geluid codecs
Gigaset N300a IP > via pfSense > DMZ Zyxel T50




Hieronder de andere kant van de verbinding
Gigaset A580IP > pfSense router > DMZ Draytek Vigor 2132FVn (sw versie onbekend)


Enigste verschil dat mij hier opvalt is dat bij de A580IP de Annex B anders is ingesteld.

Al geprobeerd om een eigen router achter de Zyxel te plaatsen en dan het verkeer via DMZ ernaar door te sturen?
En ja, ik weet dat het van de zotte is dat al die internet aanbieders/verzorgers ons als gebruiker noodzaken om dergelijke idiote stappen te ondernemen omdat ze alles dicht timmeren en daardoor andere problemen veroorzaken. Ze sleutelen in software en door omgooien van bitje A wil in procedure X bitje B niet meer de andere kant op.
Daar zit mijn probleem, die poorten willen niet open in de Zyxel. Zou jij eens kunnen proberen te bellen naar 12342#9 (Gigaset test in NL) en kijken of je jezelf hoort?
Reputatie 7
Badge +2
@toktokcity
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=37392

met een pdfmet andere poorten

http://gse.gigaset.com/fileadmin/legacy-assets/NAT_troubleshooting_en.pdf
Om inkomende gesprekken te testen kun je trouwens de Gigaset echo tester gebruiken; bel naar 12345#9. Daar hoor ik mijzelf dus niet. Maar ik krijg het ook nog steeds niet voor elkaar een poort te open en deze via bijv. https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ daadwerkelijk geverifieerd te krijgen.
Het lijkt hier specifiek Zyxel probleem. Ik weet uit verleden dat de Draytek bij mijn ouders ook werkte idd
Reputatie 7
Badge +2
Hallo @toktokcity

Heb zelf een Zyxel en een Gigaset N300a IP.
Uitgaand naar gigaset.net via de N300a IP basis werkt alles oke.
Inkomend niet getest,
Zojuist test aanvraag naar een andere Gigaset.net gebruiker opgezet, helaas is die niet thuis.

Je zal dus wat moeten wachten voor ik een zinnig antwoord kan geven.

Ik kan wel vermelden dat de andere gigaset.net gebruiker waarmee ik uitgaand getest heb middels een Draytek router ook op het TmT is aangesloten en geen specifieke poorten heeft ingesteld.
De basis aan de andere kant van de lijn is een Gigaset A580 IP

Wel even vermelden dat STUN gebruiken op ja staat bij zowel de N300a IP alsook bij de A580 IP
Het grootste probleem is volgens mij dat de poorten niet open gaan als deze worden toegevoegd aan 'poortschakeling'.

Reageer