Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon

  • 9 September 2019
  • 131 reacties
  • 14636 Bekeken


Toon eerste reactie

131 reacties

Wij hebben sinds 3 dagen thuis T-mobile thuis internet abonnement aangesloten. Wij gebruiken onze Gigaset VoIP telefoon om met andere gigaset.net gebruikers onderling te bellen.

Sinds het overstap naar T-mobile thuis internet alleen maar problemen gehad met bellen en gebeld worden via onze vertrouwde Gigaset VoIP telefoon.

Bij andere internet providers had wij nooit problemen gehad met met onze Siemens Gigaset VoIP telefoon.

Ik heb het probleem onderzocht bij T-mobile thuis internet Zyxel modem en hieronder beschreven hoe ik voor elkaar gekregen heb via T-mobile internet Zyxel modem samen te laten werken met Gigaset VoIP telefoon.

Nu kunnen wij onderling probleemloos bellen en gebeld worden via Gigaset VoiceIP telefoon die rechtstreeks aangesloten is op T-mobile thuis internet modem.

Als je zelfde probleem ondervonden hebt, kan je onderstaande link klikken, instructies lezen en eventueel toepassen op jou T-mobile Zyxel modem en Gigaset VoIP telefoon.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/probleem-met-gigaset-net-inkomende-gesprekken-314310#post1527335

Bij ons op kantoor doet de nummerweergave het eindelijk.

 

@bantak.

Modem een keer opnieuw opgestart?

Inloggen in de modem via het hamburgermenu (3 streepjes) rechtsboven naar VOIP → Telefoon en dan Tabblad Regio. Hier kan nu gekozen worden voor BellerId type en kan er FSK of DTMF ingesteld worden.

De daaronder staande mogelijkheid “servicemodus van gesprek” op Europe type instellen is nog een volgende mogelijkheid om te proberen.

En uiteraard ook het Dect basisstaion even stroomloos stroomloos maken kan helpen.

Dank je voor je suggesties @yalerta alleen helaas geen resultaat :-( 

Reputatie 7
Badge +5

@bantak.

Modem een keer opnieuw opgestart?

Inloggen in de modem via het hamburgermenu (3 streepjes) rechtsboven naar VOIP → Telefoon en dan Tabblad Regio. Hier kan nu gekozen worden voor BellerId type en kan er FSK of DTMF ingesteld worden.

De daaronder staande mogelijkheid “servicemodus van gesprek” op Europe type instellen is nog een volgende mogelijkheid om te proberen.

En uiteraard ook het Dect basisstaion even stroomloos stroomloos maken kan helpen.

Zaterdag ook de firmware update gehad naar V5.50(ABPY.0)b12_20190730, alleen helaas nog geen nummerweergave op mijn Panasonic KX TG 6811NL , bij mijn vorige provider Telfort dit probleem niet , wat kan ik nog meer doen dan modem resetten , standaard op DTFM zetten ???

Reputatie 3

Ik durf het bijna niet te zeggen 😂 maar hier inmiddels ook de firmware update gehad naar b12  en het werkt!

Reputatie 1

Ook ik heb zaterdagmorgen vroeg de update gehad (Firmware-versie: V5.50(ABPY.0)b12_20190730), getest en nummerherkenning werkt nu ook op mijn Gigaset.

Houdt moet mensen…..

Ik heb hier een aantal maanden zitten meelezen omdat ik OOK dat probleem had….
Maar vannacht de update gehad en nummerweergave werkt hier op de Gigaset…

Nu maar hopen dat dit niet ten koste is gegaan van iets anders….:thinking:

Hallo afgelopen nacht zal er een update plaats gevonden hebben voor nummerweergave eindelijk dacht ik.

Maar wat een techneuten zijn er nou bij t.mobilethuis.

Gebeld naar klantenservice daar krijg ik te horen mislukt en daar communiceren ze niet over met de klanten.

Ik moet zo snel mogelijk nummerweergave op mijn vaste telefoon.

Wacht nu al ruim een maand ik heb als vaste telefoon een giganet en mijn modem is een T50.

Als ik vraag aan klantenservice vraagt hoe lang duurt het  nu nog krijg je het antwoord weet ik niet en de ander zeg weer nee meneer u ben abuis dat gebeurt aankomende nacht de man duidelijk verteld dat op de mail staat in de nacht van 20 op 21 november tjonge tjonge wat heb je aan die gasten van klantenservice niets dus.

Ze weten niets of worden niet op de hoogte gehouden.

Een antwoord van dat weet ik niet heb ik niets aan.

Ik wil weten wanneer ik nu nummer weergaven krijg.

T-mobilethuis ik vind dit om je te schamen.

Nu wil ik weten wanneer krijg ik nummer weergaven mijn modem is een ZyxelT50. 

 

Niet meer te lang wachten mijn geduld begin op te raken.

 

 

Helaas, nog steeds geen nummerweergave! Afgelopen nacht zou er een update(onderhoud) geweest zijn, hier zelfs een e-mail over gehad op 15-11. Het modem heb ik gereset maar nee hoor, helemaal niks! Graag zou ik willen weten of wij eerder van ons abonnement af kunnen want dit hebben wij niet afgesloten!!!

bij mij nog gewoon firmware V5.50(ABPY.0)b9 , er is dus niets gebeurd...

Reputatie 3

@Sander áls er een update is geweest heeft dat niet geholpen, nog steeds geen nummerweergave.😝

Helaas nog steeds geen nummerweergave.

Ik kan niet wachten om over te stappen naar KPN. :unamused:

Reputatie 7

Hi @wijbro2

 

Je hebt helemaal gelijk! De e-mail is correct. Ik heb dan ook direct het topic aangepast. Het gaat dus gebeuren in de nacht van 20 op 21 november. 

 

Bedankt voor je scherpte!

Reputatie 3

Servicebericht van T-Mobile omtrent deze update ontvangen. Daarin staat:

"We voeren dit onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van 20 op 21 november."

Terwijl in het onderhoudstopic, waarna wordt verwezen,  in de nacht van 21 op 22 november wordt aangegeven.

Detail zullen we maar zeggen.😇

 

Gaat deze update alléén het telefoon probleem oplossen of ook eíndelijk het IPTv probleem? Al sinds 14 juni geen Tv mogelijk met de T50/ Amino ontvanger via DSL 😕 !!

Reputatie 3

@Brian inderdaad "eindelijk" en toch al weer 10 tot 17 dagen later dan vorige week door je collega  toegezegd. ( namelijk tussen 4/11 en 11/11). Maar ok wat zijn 17 dagen op pakweg een half jaar dat dit probleem al speelt, áls het de 21ste dan ook maar uiteindelijk gaat gebeuren én goed gaat! Fingers crossed.😂

 

Reputatie 1

Nog  geen mailtje gehad. (Het is nu 14-11-2019.)

 

Brian 

Ik heb nog geen mail ontvangen en ik heb wel een zyxelT50 modem maar misschien komt hij nog

Ik hoop dat de update goed gaat.

Bedankt 

Vriendelijke groet

J.S.H

Reputatie 7

Hi all, het is dan eindelijk zover, op 21 november wordt de Zyxel update uitgerold mét onder andere de fix voor de nummerherkenning! In dit onderhoudstopic vind je hier meer informatie over. In het onderhoudstopic hebben we weer verwezen naar dit topic omdat dit zo'n mooi verzameltopic is. :)

Dat van die TV upgrade is tussen neus en lippen door geoppert, waarschijnlijk om iets positiefs in het nieuws te brengen na de aankondiging van Ziggo met de nieuwe Next box, dat is gewoon een grote stap die ze op een nog grotete achterstand zet.
De modem perikelen zijn al wat maandjes bekend en er zou 2/3maanden terug al een oplossing zijn en spoedig beschikbaar, nu is die beschikbaar om uit te rollen gaan ze weer aan de routering sleutelen waardoor er weer van alles naar de knoppen ging en moesten ze iets wat ze in een half uurtje verklooit hebben weer terug draaien wat dagen duurde, hoop dat ze nu eerst eens de problemen oplossen die er nog zijn voordat ze nieuwe problemen gaan creeeren, daar blinken ze dit jaar wel in uit.

Reputatie 3

@Doornekamp33 heb begrepen dat het net als met de eerder "beloofde" grote TV-update gaat (september zou die toch zijn?).

Telkens een weekje of zo erbij sjoemelen en voor je het weet is er weer een jaar voorbij! 

Overigens lijkt die TV-update helemaal in het zwarte gat verdwenen, want daar hoor je niks meer van. Wie weet verdwijnt de nummerweergave problematiek daar ook wel in, ruimte genoeg! 😂

Nee dit is niet leuk , graag een update als deze er is, heb zelf getest met een ander toestel,  deze werkt wel bij t mobile ADSL, maar helaas  probleem is echt het modem.

We hebben 1 dag , dan krijgen we een email. Toch?

Ik heb vernomen in week 47 van dit jaar, als er niet weer iets tussen komt, iets waar ze goed in zijn is gebleken.

Reageer