Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon

  • 9 September 2019
  • 131 reacties
  • 14508 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1353 reacties
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.

Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.

Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.

Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.

Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem

Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.

Oplossing;
Tot op dit moment geen.

Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.


Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. 😁
icon

Beste antwoord door jaki12 5 December 2020, 19:25

Bekijk origineel

131 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Ben vandaag aangesloten en mijn DECT telefoon ondersfeund nummerherkening!

Bedraad is de DSL verbinding goed maar wifi is een beetje treurig, amper de helft van de snslheid en modem staat gewoon in woonkamer.

Dag allen, 

 

Excuses, excuses, excuses: het aangekondigde upgrade met de oplossing voor het nummerweergave probleem is uitgesteld. Vandaar dat het op dit moment nog niet werkt. Ik snap het sentiment helemaal, ik leg graag uit hoe dit werkt, om verwarring te voorkomen.

 

Om dit werkend te krijgen, moet je de firmware aanpassen. Het is dus geen knopje omzetten of een kleine update doorvoeren. De software moet herschreven worden, uitgebreid getest en ingepland worden. Je wilt natuurlijk niet iets uitrollen en dat blijkt dat er alsnog een foutje in zit. Aangezien we begin deze week vrij abrupt een grote wijziging moesten doorvoeren in de routering van ons internetverkeer, wilden we niet tegelijkertijd een upgrade van de modem software doorvoeren. Als er onvoorziene tegenslagen waren met één van de twee heb je te maken met een groot risico. De routering is inmiddels doorgevoerd en geslaagd. We hebben dan ook direct een nieuwe datum ingepland (op korte termijn) om de firmware upgrade door te voeren. Degenen met een Zyxel modem zullen hier in de week van 4 t/m 11 november een e-mail over ontvangen. Ik zal het tegen die tijd ook in dit topic delen. 

 

Wat in het vat zit, verzuurt niet!

Beste Sander de reeds lang aanhoudende klachten op het forum zijn niet te rangschikken onder de term "sentiment". "Woede " lijkt mij passender…………………….

Reputatie 1

We wachten maar weer af.

Doe je best

 

Het is nu de zaterdag vlak vóór 11 november 2019. Nog geen email van t-m ontvangen over zyxel update tbv inkomende nummerherkenning/weergave vastbellen. Wat is nu de status Sander?

Reputatie 3

@rahrah: nee écht van harte gaat het niet, dat geeft al weer te denken.😏 Nu staat er geen jaartal achter 4 t/m 11 november dus ehh...

Ik kom van KPN daar werkte nummerweergave uitstekend ik heb klantenservice al gebeld maar daar heb je ook niets aan die geven hun mond maar een duw.

Ik zal graag een datum en een jaartal horen. vanaf 30 sept bij T-Mobile vanaf die tijd al bezig voor nummerweergave op mijn vaste telefoon.

 

Ik heb vernomen in week 47 van dit jaar, als er niet weer iets tussen komt, iets waar ze goed in zijn is gebleken.

We hebben 1 dag , dan krijgen we een email. Toch?

Nee dit is niet leuk , graag een update als deze er is, heb zelf getest met een ander toestel,  deze werkt wel bij t mobile ADSL, maar helaas  probleem is echt het modem.

Reputatie 3

@Doornekamp33 heb begrepen dat het net als met de eerder "beloofde" grote TV-update gaat (september zou die toch zijn?).

Telkens een weekje of zo erbij sjoemelen en voor je het weet is er weer een jaar voorbij! 

Overigens lijkt die TV-update helemaal in het zwarte gat verdwenen, want daar hoor je niks meer van. Wie weet verdwijnt de nummerweergave problematiek daar ook wel in, ruimte genoeg! 😂

Dat van die TV upgrade is tussen neus en lippen door geoppert, waarschijnlijk om iets positiefs in het nieuws te brengen na de aankondiging van Ziggo met de nieuwe Next box, dat is gewoon een grote stap die ze op een nog grotete achterstand zet.
De modem perikelen zijn al wat maandjes bekend en er zou 2/3maanden terug al een oplossing zijn en spoedig beschikbaar, nu is die beschikbaar om uit te rollen gaan ze weer aan de routering sleutelen waardoor er weer van alles naar de knoppen ging en moesten ze iets wat ze in een half uurtje verklooit hebben weer terug draaien wat dagen duurde, hoop dat ze nu eerst eens de problemen oplossen die er nog zijn voordat ze nieuwe problemen gaan creeeren, daar blinken ze dit jaar wel in uit.

Reputatie 7

Hi all, het is dan eindelijk zover, op 21 november wordt de Zyxel update uitgerold mét onder andere de fix voor de nummerherkenning! In dit onderhoudstopic vind je hier meer informatie over. In het onderhoudstopic hebben we weer verwezen naar dit topic omdat dit zo'n mooi verzameltopic is. :)

Brian 

Ik heb nog geen mail ontvangen en ik heb wel een zyxelT50 modem maar misschien komt hij nog

Ik hoop dat de update goed gaat.

Bedankt 

Vriendelijke groet

J.S.H

Reputatie 1

Nog  geen mailtje gehad. (Het is nu 14-11-2019.)

 

Reputatie 3

@Brian inderdaad "eindelijk" en toch al weer 10 tot 17 dagen later dan vorige week door je collega  toegezegd. ( namelijk tussen 4/11 en 11/11). Maar ok wat zijn 17 dagen op pakweg een half jaar dat dit probleem al speelt, áls het de 21ste dan ook maar uiteindelijk gaat gebeuren én goed gaat! Fingers crossed.😂

 

Gaat deze update alléén het telefoon probleem oplossen of ook eíndelijk het IPTv probleem? Al sinds 14 juni geen Tv mogelijk met de T50/ Amino ontvanger via DSL 😕 !!

Reputatie 3

Servicebericht van T-Mobile omtrent deze update ontvangen. Daarin staat:

"We voeren dit onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van 20 op 21 november."

Terwijl in het onderhoudstopic, waarna wordt verwezen,  in de nacht van 21 op 22 november wordt aangegeven.

Detail zullen we maar zeggen.😇

 

Reputatie 7

Hi @wijbro2

 

Je hebt helemaal gelijk! De e-mail is correct. Ik heb dan ook direct het topic aangepast. Het gaat dus gebeuren in de nacht van 20 op 21 november. 

 

Bedankt voor je scherpte!

Helaas nog steeds geen nummerweergave.

Ik kan niet wachten om over te stappen naar KPN. :unamused:

Reputatie 3

@Sander áls er een update is geweest heeft dat niet geholpen, nog steeds geen nummerweergave.😝

bij mij nog gewoon firmware V5.50(ABPY.0)b9 , er is dus niets gebeurd...

Helaas, nog steeds geen nummerweergave! Afgelopen nacht zou er een update(onderhoud) geweest zijn, hier zelfs een e-mail over gehad op 15-11. Het modem heb ik gereset maar nee hoor, helemaal niks! Graag zou ik willen weten of wij eerder van ons abonnement af kunnen want dit hebben wij niet afgesloten!!!

Hallo afgelopen nacht zal er een update plaats gevonden hebben voor nummerweergave eindelijk dacht ik.

Maar wat een techneuten zijn er nou bij t.mobilethuis.

Gebeld naar klantenservice daar krijg ik te horen mislukt en daar communiceren ze niet over met de klanten.

Ik moet zo snel mogelijk nummerweergave op mijn vaste telefoon.

Wacht nu al ruim een maand ik heb als vaste telefoon een giganet en mijn modem is een T50.

Als ik vraag aan klantenservice vraagt hoe lang duurt het  nu nog krijg je het antwoord weet ik niet en de ander zeg weer nee meneer u ben abuis dat gebeurt aankomende nacht de man duidelijk verteld dat op de mail staat in de nacht van 20 op 21 november tjonge tjonge wat heb je aan die gasten van klantenservice niets dus.

Ze weten niets of worden niet op de hoogte gehouden.

Een antwoord van dat weet ik niet heb ik niets aan.

Ik wil weten wanneer ik nu nummer weergaven krijg.

T-mobilethuis ik vind dit om je te schamen.

Nu wil ik weten wanneer krijg ik nummer weergaven mijn modem is een ZyxelT50. 

 

Niet meer te lang wachten mijn geduld begin op te raken.

 

 

Houdt moet mensen…..

Ik heb hier een aantal maanden zitten meelezen omdat ik OOK dat probleem had….
Maar vannacht de update gehad en nummerweergave werkt hier op de Gigaset…

Nu maar hopen dat dit niet ten koste is gegaan van iets anders….:thinking:

Reputatie 1

Ook ik heb zaterdagmorgen vroeg de update gehad (Firmware-versie: V5.50(ABPY.0)b12_20190730), getest en nummerherkenning werkt nu ook op mijn Gigaset.

Reageer