Beantwoord

Slechte telefoonverbinding

  • 6 October 2022
  • 5 reacties
  • 98 Bekeken

Wij hebben sinds ruim een jaar glasvezel van T Mobile. En al die tijd hebben we slechte telefoonverbinding. Wij hebben hulp nodig om dit op te lossen.

icon

Beste antwoord door Lisa 6 October 2022, 14:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @Fam.Bergman, heel goed dat je dit laat weten! Ik help je hier graag bij. Kun je aangeven welke problemen jullie op dit moment precies ervaren? Wil je eens een powerflip op het modem uitvoerern? Dit doe je als volgt: 

  1. Kun je de stroomkabel uit het modem halen? 
  2. Wacht vervolgens minimaal 10 seconden. 
  3. Nu mag je de stroomkabel terug in het modem doen. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren. 
  4. Zijn de problemen hierna verdwenen? 

Ik hoor het graag van je, want ik wil dit voor je fixen! ❤

Dit alles helpt niet; we hebben al manden last van slechte telefoonverbindingen… We hebben nieuwe toestellen gekocht, maar dat bood ook geen soelaas. Wellicht kan een monteur uitzoeken wat er aan de hand is? daar kunnen we ook voor betalen. 

mijn man werkt vanuit huis en hij kan vaak geen fatsoenlijk gesprek voeren, wat natuurlijk heel onprofessioneel over komt!

 

met vriendelijke groet

Ciel Bergman-Hehemann

 

Reputatie 7

Dankjewel voor deze aanvulling @Fam.Bergman! Als je iets meer context kunt geven over het probleem, dan weet de technische dienst of er een monteur moet komen of dat zij dit zelf op afstand kunnen fixen. Kunnen jullie bijvoorbeeld wel bellen, maar niet gebeld worden? Net bellen en wel gebeld worden? Of speelt er iets anders? Ervaren jullie dit daarnaast bij alle nummers waarmee jullie bellen / gebeld worden of doet dit zich bij bepaalde telefoonnummers voor? 

Mijn advies is om ook nog een factory rest van het modem uit te voeren. In het onderstaande topic lees je hoe je dit kunt doen: 

Als dit ook niet helpt, dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Ik hoor het graag van je! 💪

 

Alle telefoongesprekken zijn krakend of vallen weg. Het lijkt op breuken in de lijn, maar dat kunnen we zelf niet fixen! Daarom vraag ik ook om een monteur.

 

Groeten

Ciel

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Fam.Bergman,

Geen zorgen, bij negen van de tien problemen met de vaste telefoon ligt de oplossing vrijwel altijd binnen handbereik! 

Is het gelukt om de fabrieks reset op het modem uit te voeren? Ik zie namelijk dat er een kleine hapering op de Internetlijn zit. Mocht het met de fabrieks reset niet gelukt zijn dan heb je het als het goed is er snel uit door het volgende te proberen:

  1. Haal het basisstation van de telefoon, het modem, en de witte Huawei Media Converter van het stroom.
  2. Sluit eerst de Huawei Media Converter weer aan.
  3. Na één minuut kan je het modem weer aansluiten.
  4. Na nogmaals één minuut kan je het basisstation van de telefoon weer aansluiten.

Ik verwacht dat je hiermee zonder probleem weer iedereen kan bellen!

Reageer