Beantwoord

Telefonie op Fritzbox 7590AX

  • 16 December 2022
  • 36 reacties
  • 699 Bekeken

Reputatie 1

Bij deze wil ik graag om hulp vragen bij het aansluiten van een Fritzbox 7590 AX op T-mobiles glasvezel.  Dit wil niet lukken: hoe ik ook mijn telefoonnummer in het ding kwakt, ik blijf dezelfde melding krijgen.

 

Eerst heb ik AVM’s guide gevolgd tot geen succes, daarna alles wat in deze post te vinden viel geprobeerd, tot geen succes.


Ik heb contact met AVM gehad, en op hun aanraden de nieuwste beta firmware geïnstalleerd. Hierdoor zou ik vrijwel niets meer zelf instellen, maar ook hiermee geen succes.

Volgens AVM zou het dan ook meer aan T-mobiles kant. Ik weet het niet. Heeft iemand ideeen en/of oplossingen zodat ik dit probleem kan oplossen?

icon

Beste antwoord door TMTV 18 December 2022, 16:43

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@peter-keetfm Een tijdje geleden hebben ze in My TMT de pagina voor het SIP-wachtwoord veranderd en sindsdien werkt het niet meer. Er wordt een heel ander wachtwoord ingesteld dan je hebt ingevuld. Hoe dat tot stand komt, geen idee. Ik heb het doorgegeven, maar ik weet niet hoe ver ze zijn met de oplossing.

Ik weet niet of het nu nog werkt.

Proberen kan altijd.

Ik heb het wachtwoord in Wordpad gezet.

En vandaar kopie en plakken in mijn T-mobile sip en in de Fritzbox.

Maar dat was wel in Juli toen ik klant ben geworden bij T-mobile.

 

Reputatie 7
Badge +6

Heb je als wachtwoord in de Fritzbox het wachtwoord ingevuld dat je hebt ingesteld via My T-Mobile Thuis? Dat werkt op dit moment niet. Zie hier voor een link naar het script dat tijdelijk nodig is. Als je dat uitvoert, rolt daar een wachtwoord uit (dat waarschijnlijk eindigt met twee =-tekens). Dat wachtwoord vul je in op de Fritzbox en dan zou het moeten werken.

Reputatie 2

Na alle adviezen te hebben opgevolgd krijg ik de telefoondienst niet werkend

Reputatie 7
Badge +6

@Svlijmen Waar loop je precies tegenaan? Deze tijdelijke omweg is verre van ideaal en ook zeker niet zoals het hoort, maar in afwachting van een oplossing van T-Mobile is het de enige manier om het direct werkend te krijgen.

Reputatie 7
Badge +14

En dat snap ik ook. Maar als het zo belangrijk is om op je vaste nummer bereikbaar te zijn, dan is de Zyxel op dit moment je beste keus. De knapste koppen op het forum, zoals het topic van TMTV hebben je al geadviseerd,  maar als dat niet tot een oplossing leidt dan moet je helaas kiezen. 

Reputatie 2

Ja Eric dat begrijp ik, maar heb die Zyxel modem niet voor niks vervangen

Bij heel veel mensen lukt het gewoon om de telefonie aan de praat te krijgen bij deze Fritzbox 

Reputatie 7
Badge +14

Iemand enig idee waar het fout gaat? Ik wil graag bereikbaar zijn om mijn vaste telefoonnummer 

Als je de Zyxel router van t-mobile aansluit werkt de vaste telefonie sowieso. De provisioning van de SIP gegevens naar die router gebeurt dan automatisch. 

Reputatie 2

Iemand enig idee waar het fout gaat? Ik wil graag bereikbaar zijn om mijn vaste telefoonnummer 

Reputatie 6
Badge

Ik word gewoon niet aangemeld op de SIP server telefonie. Als ik mijn eigen nummer bel krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is

Zie de post van TMTV: er is een probleem met de registratie van een nieuw password in de T-mobile web interface. De reactie van @TMTV bevat een oplossing om het correcte password uit te vinden.

Hahahah adsl hebben we hier. In deze nieuwe wijk hebben we nog geen glasvezel, lang leve tmobile die dit pas eind dit jaar gaat aanleggem

Haha ja bij (x)dsl dan de Fritzbox zelf ff rebooten.

 

Reputatie 2

Ik word gewoon niet aangemeld op de SIP server telefonie. Als ik mijn eigen nummer bel krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is

Reputatie 2

Hahahah adsl hebben we hier. In deze nieuwe wijk hebben we nog geen glasvezel, lang leve tmobile die dit pas eind dit jaar gaat aanleggem

@Svlijmen 

Ik denk niet dat het helpt maar kun je proberen.

Haal de stroom stekker uit de Fritzbox en het glasvezel kastje.

Wacht 1 minuut dan de stroom stekker van het glasvezel kastje er in en dan de stroom stekker van de Fritzbox.

 

Reputatie 2

Weet niet wat er dan misgaat, maar het lukt niet. Wachtwoord van SIP via de tmobile site gewijzigd maar helpt ook niet

Ik heb het telefoonnummer op verschillende manieren ingevoerd; +3172..., 3172...., 72.... Niks werkt echter 

Gewoon met het netnummer dat heb ik.

 

@Svlijmen 

Er zijn wat problemen met sip wachtwoord.

Zie dit bericht van @TMTV 

In dit topic.

Ik moet wel zeggen dat ik zelf geen probleem heb met huistelefoon met een Fritzbox 5590.

Topic.

 

Reputatie 2

Ik heb het telefoonnummer op verschillende manieren ingevoerd; +3172..., 3172...., 72.... Niks werkt echter 

Reputatie 2

Ik heb de standaard Fritz!box 7590.

Reputatie 7
Badge +15

@Svlijmen 

Had je de AX versie of niet en heb je het via de VLAN 300 methode geprobeerd en ook met het T-Mobile profiel?

Post anders eens wat foto's van de instellingen.

@Svlijmen 

Heb je dit ook goed staan.?

 

Reputatie 2

Uiteraard heb ik dat gedaan. Ook alle instellingen ingevuld zoals Fritz dat zelf op zijn website invulde, maar de telefoon kan zich niet aan melden 

@Svlijmen 

Heb je het sip wachtwoord al aangepast in mijn T-mobile.

Zie voor de config. Mijn screenshots in dit topic.

Als het goed is moet het dan werken.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Svlijmen 

Met de instructies op deze pagina zou het moeten lukken 👍

Reputatie 2

Ik heb sinds vandaag ook een Fritz!Box 7590 en krijg de telefonie instelling voor geen mogelijkheid werkend. De klantenservice kan me ook niet verder helpen en verwijst mij naar dit forum.


Hoe gaat het ooit lukken dat ik mijn vaste telefonie werkend krijg op dit modem?

Reageer