Beantwoord

Tijdsaanduiding vaste telefoon.

  • 11 March 2019
  • 4 reacties
  • 1755 Bekeken

Heb vandaag een nieuwe vaste telefoon aangeschaft, na problemen met de vorige.
Maar waar de vorige telefoon altijd een foutieve tijd aangaf, doet deze nieuwe telefoon dat ook weer, terwijl bij programmeren en installeren, ik de correcte tijd en datum heb ingevoerd.
Het is bijvoorbeeld nu 16.23 uur, maar mijn vaste telefoon geeft nu dus 17.23 aan.
Corrigeer ik dit naar de correcte tijd, dan staat hij straks gewoon WEER een uur later.
Behoorlijk irritant als wilt zien hoe laat iemand gebeld heeft.
Meer mensen met dit probleem?
icon

Beste antwoord door Sander 15 March 2019, 14:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hoi @Redikim,

Alhoewel ik hier voor het eerst over hoor, vermoed ik dat je een Huawei modem hebt. Klopt dat? Op dat modem staat de tijdsaanduiding inderdaad een uur verkeerd. Dit wordt bij een volgende upgrade van de software van het modem aangepast. Ik had nog niet gehoord van telefoontoestellen dat deze hun tijd uit het modem haalden. Is er qua instellingen geen handmatige aanpassing te maken?

Updates rondom de software vind je hier: Klok instellen Huawei.
Hoi @Redikim,

Alhoewel ik hier voor het eerst over hoor, vermoed ik dat je een Huawei modem hebt. Klopt dat? Op dat modem staat de tijdsaanduiding inderdaad een uur verkeerd. Dit wordt bij een volgende upgrade van de software van het modem aangepast. Ik had nog niet gehoord van telefoontoestellen dat deze hun tijd uit het modem haalden. Is er qua instellingen geen handmatige aanpassing te maken?

Updates rondom de software vind je hier: Klok instellen Huawei.

Inderdaad een Huawei modem.
Tijd is in het modem niet aan te passen.
In de telefoon uiteraard wel, en die blijft staan zoals het hoort, maar.....
Zodra iemand mij belt staat de tijd ineens een uur vooruit.
Dat wil dus zeggen dat ik in de lijst van gemiste oproepen of ingesproken berichten niet kan vertrouwen op het tijdstip dat erbij vermeld staat.
Of het iets te maken heeft met zomer/wintertijd en het niet ondersteunen daarvan in het modem/router weet ik niet.
In het modem ben ik alle mogelijke instellingen en tabbladen doorlopen, maar kan daar niets in vinden of aanpassen.
Hopelijk snel een oplossing middels updating firmware.

Mvg
René.
Reputatie 7
Hoi @Redikim,

Dat lijkt erop dat de telefoon de tijd uit het modem haalt. Wellicht dat je die optie op de telefoon nog uit kunt zetten. Na verandering zomer/wintertijd is het tijdverschil juist twee uur, in plaats van dat het gelijkgetrokken wordt. Dan is het echt wachten op de softwareupgrade.

Het enige is dat je nu weet dat dit uur verschil er is en je hier dus rekening mee kunt houden. Weet dat we het aan gaan passen!
Hoi @Redikim,

Dat lijkt erop dat de telefoon de tijd uit het modem haalt. Wellicht dat je die optie op de telefoon nog uit kunt zetten. Na verandering zomer/wintertijd is het tijdverschil juist twee uur, in plaats van dat het gelijkgetrokken wordt. Dan is het echt wachten op de softwareupgrade.

Het enige is dat je nu weet dat dit uur verschil er is en je hier dus rekening mee kunt houden. Weet dat we het aan gaan passen!

Thankx voor de snelle reactie.
Wacht wel op de update, in hetvtelefoonmenu zelf is hierin niets aan te passen of in te stellen, ook mijn vorige telefoon kende niets van aanpassingen daarin, het is ook niet iets van kort geleden, het speelt al ruim 2 jaar, maar heb altijd gedacht dat het aan de telefoon zelf lag.
I houd er inderdaad rekening mee.
Bedankt voor het meedenken, en een goed weekend.

Reageer