Beantwoord

Vandaag nieuw modem geïnstalleerd, telefoon werkt (nog) niet

  • 15 December 2021
  • 50 reacties
  • 677 Bekeken

Reputatie 1

vandaag nieuw modem (ZYXEL) geïnstalleerd. 3 vragen:

  1. telefoon nog "dood”. Lampje modem telefonie brandt niet. kabel aangesloten op tel. 1 ingang
  2. moet een hub voor luxaflex aansluiten op wifi (wifi werkt) maar wil niet lukken. Eis voor deze hub is wel dat het alleen werkt op band 2,8 GHz wifi netwerken. Maar iedere keer gaat het mis??
  3. Ik had twee wifiversterkers (zyxel) om dat jullie in het verleden mij niet wilde voorzien van een ZYXEL modem. Nu dat er zit heb ik 1 versterker niet meer nodig. (betaal ik nu voor per maand!!) Hoe kan ik die laten vervallen? Terugsturen?
icon

Beste antwoord door Waqqas 15 December 2021, 23:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

50 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jolo1946 

Als in je T-Mobile thuis account onder abonnement bij vast bellen nog staat aanvraag in behandeling dan zou T-Mobile nog wat moeten doen volgens mij.

In de web interface van je Zyxel kan je voor 2,4 en 5 GHz 2 netwerken aanmaken, zo kan je apparaten verbinden met welke frequentie jij wilt.

Het opzeggen van een WiFi punt is te regelen om je T-Mobile thuis account.

Reputatie 1

opzeggen wifipunt geregeld via account en vandaag wifipunt retour gestuurd via post/nl (barcode 3SLFVZ963204754 - 215333 / 16-12-21 13.24 2153 3300 0002 0806)

Hub luxaflex aansluiten lukt nog steeds niet ??

Telefoon nog steeds dood, wel mail van T-Mobile Thuis dat alles werkt en ik ga betalen ??? Lampje telefoon modem brandt niet !

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946 

Wat geeft je T-Mobile thuis account aan onder abonnementen bij vast bellen, actief of in behandeling?

Misschien kan je ook eens je mediaconverter of modem herstarten?

En de hub Luxaflex heb je proberen te verbinden met enkel 2,4 GHz? Je kan ook in de interface eens 5 GHz uitschakelen.

Reputatie 1

abonnement is actief op my t-mobile account. al nieuw modem opnieuw opgestart en tevens tel uit en weer aan maar nog steeds geen verbinding.

Geen idee hoe 5GHz moet uitschakelen???

 

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946

Je kan ook eenvoudig in je T-Mobile thuis account onder instellingen, WiFi 5 GHz uitschakelen volgens mij.

De andere PHONE poort heb je ook geprobeerd?

Reputatie 1

Hiep hoi!! Dank T-Mobile technici. Vanmorgen wakker en zag opeens lichtje telefoon op modem branden!! Snel naar mezelf gebeld en ja HET WERKT WEER!

Gister kon ik nog niets aan mijn modem veranderen, want het modem was simpelweg niet zichtbaar in "My T-Mobilethuis”. En nu wel, dus ook dat werkt weer

Heb nu alleen nog een probleem ontdekt met gebrekkig internet op 2de TV van Philips. Is bekabeld qua tv ontvangst alsmede internet (2 kabels) maar internet hapert en is traag. (1ste TV werkt goed.) Kan het zijn dat TV te oud is??

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jolo1946 

Gaat het om tv kijken via de tv box van T-Mobile of werken andere apps zoals YouTube ook langzaam?

Als het om tv kijken via de tv box gaat, hoe is de tv box aangesloten op de modem via powerline adapters/switch of rechtstreeks op het modem?

Reputatie 1

TV werkt prima via de box. Het gaat om de internet op de TV (Philips TV heet dat qua source TV net)

Daar komt alles haperend tot stand (bijv. You Tube)

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946 

Misschien eens de netwerkinstellingen herstellen of zelfs een fabrieksreset?

Reputatie 1

op de TV bedoel je?

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946 

Ja, aangezien je aangeeft dat de tv box het wel gewoon doet maar vooral de apps op de Philips tv die werken traag?

Reputatie 1

Denk dat TV (welliswaar met internet) te oud is en de huidige signalen niet meer aan kan….

Reputatie 7

Hi @jolo1946, ik ben heel blij om te lezen dat de vaste telefonie het inmiddels weer bij je doet! Heel goed dat je aangeeft dat jij momenteel nog wel met tv issues kampt, want ook dat wil ik heel graag oplossen. Wat een topper dat @Waqqas jou ook al zo goed op weg heeft geholpen. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en hier zie ik maar één van de twee TV Boxen in terug. Is de andere ook rechtstreeks aangesloten op het modem? Omdat jij aangeeft dat enkel één van de twee TV Boxen voor problemen zorgt, zou ik je willen vragen om de TV Box die goed werkt neer te zetten op de plek van de TV Box met haperend beeld inclusief deze kabels. Zo kunnen we zien of de TV Box inderdaad de boosdoener is. Als de 'goede’ TV Box op dezelfde plek en met dezelfde kabels wel werkt, dan ligt het probleem dus aan de TV Box.

Kan je hiermee uit de voeten? Merci alvast voor de moeite en ik hoor het graag van je! 💪

 

Reputatie 1

Lisa, het is gek dat jij maar een TVbox ziet. Beiden tv boxen zijn bekabeld aangesloten op modem (LAN3 en LAN4) en beiden boxen generen via hdmi kabel beeld naar TV.

Een box staat beneden, en die geeft af en toe zo'n hapering in het beeld. Met deze box kunnen we ook opnemen. De opnamen zijn goed af te draaien.

de andere box is alleen TV en staat boven. beeld is goed.

Mijn probleem is internet op de tv's. Beiden tv's hebben dus een 2de internet kabel van modem naar TV.

Een van de TV's (oude Philips smart) genereert een heel slecht haperend internet beeld - of te wel werkt eigenlijk niet op internet. Kan natuurlijk aan de TV liggen?

Reputatie 1

Lisa, ben vanavond eens goed tv gaan kijken tv boven (is kleine box zonder opnemen) en merkte toch wel degelijk vele haperingen in TV beeld. Dus zal toch die box zijn die hapert! 

Reputatie 7

Hi @jolo1946 ,

Omdat ik vermoed dat de oudere TV Box aan een ruil toe is. Omdat we deze ook niet herkennen aan de achterkant, ondanks dat deze goed is aangesloten, bevestigt dat vermoeden. Ik maak dit graag voor je in orde. In dat geval krijg je er een nieuwer model voor terug, ééntje die perfect werkt op ons modem. Ik hoor graag of ik dit voor je in orde kan maken.

Reputatie 1

Boris, wat mij betreft graag, want een haperend beeld is niks. Ik ben al heel lang klant en die boxen staan er al een tijdje! (ook die opneem van beneden.)

Tevens begreep ik van de monteur, dat het nieuwe netwerk waar ik nu op aangesloten ben de TV signalen door dezelfde LAN aansluiting gaan als de internetkabel. Bij mij lopen de internetkabels van wege te weinig aansluitingen nog via een vodafone switch…. (inmiddels vervangen door Netgear cs105) Tevens begrijp ik dat opnemen in de toekomst niet meer via de box gaat maar vi het netwerk?vertelde hij

Reputatie 7

Hoi @jolo1946,

Voordat ik het voor je in orde maak, eerst wat informatie betreft de nieuwe TV Box en wellicht ook voor jou interessant, het nieuwe TV platform. Het klopt inderdaad wat de monteur zegt, maar hierbij wil ik je wel kenbaar maken dat Cloud Opnemen al vanaf heden mogelijk is. Op onze Wiki hebben we een mooi topic hierover ingericht: 

Cloud Opnemen is daarbij het alternatief van het plaatselijk opnemen en zal dan op allebei de TV Boxen mogelijk zijn. Daarvoor dienen deze dan wél eerst te worden omgeruild naar de nieuwe variant. Misschien een interessante optie voor jou om volledig hiervan gebruik te maken. Ook kunnen we natuurlijk alleen de defecte TV Box omruilen. Ik hoor het graag van je, dan maak ik het direct voor je in orde! 

Reputatie 1

Hoi Boris, hier moet ik even over nadenken. Mijn TV's zijn te oud voor de app., Dus die nieuwe boxen zou kunnen… veranderd de prijs van mijn abonnement dan? 

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946

Er verandert niks aan de prijs voor het abonnement, een tv box zal €2,50 per maand kosten omdat je ook gebruik kunt maken van de T-Mobile TV app 👍

Reputatie 1

Mijn TV's van voor 2018, dus TVapp werkt dan toch niet?

Reputatie 7
Badge +15

@jolo1946 

Nee, als je niet aan de voorwaarden voldoet voor de app dan heb je een tv box nodig.

Reputatie 7

Hoi @jolo1946 ,

Fijn dat @Waqqas je al zo goed heeft kunnen inlichten inmiddels. Laat je ons weten wat we kunnen regelen? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

moet dus denk ik aan 2 vervangende boxen. Ook de TV beneden geeft soms van die haperende beelden (soort bliksemschichten) Je kunt dat gaan regelen Boris. 

Reputatie 7

Hi @jolo1946 ,

Ik heb direct de aanvraag om de TV Boxen om te ruilen aangevraagd. Omdat de netwerkmigratie aan de achterkant nog niet helemaal was afgerond, wat verder geen gevolgen heeft, moet dit eerst worden opgelost door onze technische dienst. Wanneer dit gedaan is, kan ik direct de Boxen naar je toesturen. Weet in ieder geval dat deze helemaal jouw kant op komen.