Vast Bellen instellen in Zoiper

  • 31 January 2022
  • 12 reacties
  • 132 Bekeken

Beste forum leden,

Is het iemand gelukt om de T-Mobile vast bellen gegevens succesvol in te voeren in Zoiper?

Zo ja, dan hoor ik graag hoe.

Het is mij helaas nog niet gelukt.

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Rohin Mehra


This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rohin Mehra 

Misschien dat je ook screenshots kunt plaatsen van de invulvelden zodat anderen ook kunnen meekijken?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rohin Mehra, van harte welkom op de Community!

Ik heb Zoiper weleens in het verleden langs zien komen en meen me te heugen dat het destijds prima werkte, maar zekerheid durf ik je niet te geven. Het is nog eventjes wachten op betere feedback, dan kunnen we wellicht vergelijken.

Zou je nog jouw screenshots kunnen plaatsen, alsjeblieft? Thanks!

Hoi @Rohin Mehra, van harte welkom op de Community!

Ik heb Zoiper weleens in het verleden langs zien komen en meen me te heugen dat het destijds prima werkte, maar zekerheid durf ik je niet te geven. Het is nog eventjes wachten op betere feedback, dan kunnen we wellicht vergelijken.

Zou je nog jouw screenshots kunnen plaatsen, alsjeblieft? Thanks!

 

Ik heb persoonlijke informatie zoals mijn SIP gebruikersnaam uit de screenshots weggehaald.

Reputatie 7
Badge +14

Als je een outbound proxy ingeeft moet je met dat knopje erboven hem wel enabelen. Ipv6 moet je uit zetten. 

Je zit wel op het wifi wat met T-Mobile internet is ontsloten?

Reputatie 7
Badge +4

Welk modem gebruik je @Rohin Mehra 

Ik gebruik nu nog het Zyxel T-50 modem.

Als je een outbound proxy ingeeft moet je met dat knopje erboven hem wel enabelen. Ipv6 moet je uit zetten. 

Je zit wel op het wifi wat met T-Mobile internet is ontsloten?

Ja, ik zit op het wifi dat met T-Mobile internet is ontsloten. Moet ik een outbound proxy ingeven?

Reputatie 6
Badge +3

@Rohin Mehra Je kan proberen de STUN server uit te zetten, die zou je niet nodig moetenn hebben. 

Kan ook zijn omdat je nog de T50 hebt staan die het sip account geregisteerd heeft staan, je maar 1 registratie tegelijk mag hebben. 

 

 

Bedankt voor de tips zo ver. Ik zal ze meenemen bij mijn volgende poging. Wat lastig is, is dat ik wel door een nieuw wachtwoord aan te vragen niet meer verbonden ben met de SIP server via mijn Zyxel T-50, maar voor de weg terug moet ik een reprovisioning van het modem aanvragen bij de T-Mobile klantenservice. Ik zou willen dat ik de stap terug net zo makkelijk kan zetten als het aanvragen van een nieuw wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +6

@Rohin Mehra Ik heb even een paar testjes gedaan. Als je zelf het SIP-wachtwoord verandert, vervalt het oude wachtwoord, maar het blijft nog wel in de Zyxel staan. Je kunt het niet zelf veranderen, maar een fabrieksreset is genoeg om het nieuwe, zelfgekozen wachtwoord op te halen. Daar is dus geen reprovisie van de klantenservice voor nodig. Houd er wel rekening mee dat bij een reset ook al je andere instellingen verwijderd worden.

TMTV, heel erg bedankt voor deze informatie. Dit is voor mij heel bruikbaar. Ik ga zodra ik tijd heb, hopelijk dit weekend hiermee aan de slag. Ik ga ook meteen kijken of ik ook het internet via mijn Ubiquity AmpliFi HD router aan de praat krijg en de telefonie ook via mijn Siemens Gigaset N300A IP voip centrale goed werkt. En hopelijk krijg ik dan Zoiper ook aan de praat.