Beantwoord

Vast bellen werkt niet meer na upgrade naar beter netwerk

  • 21 February 2022
  • 23 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 1

Hoi,

 

onze vast bellen optie werkt niet meer een paar weken na de upgrade. Ik kan niet meer gebeld worden en niet meer bellen.

 

Ik heb Modem gereset.

De telefoon op phone 2 ingeplugd in plaats van phone 1

Andere tussenkastje gereset

Is er iets anders aan de hand waar ik geen invloed op heb ?

 

Gechecked of vast bellen in het abonnement zit.

Groet, Jan

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 February 2022, 23:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rijssen001 

Het heeft na de upgrade wel gewerkt en nu plotseling niet?

Brand het VoIP lampje op de modem en heb je ook gekeken of een andere telefoonkabel helpt of dat het misschien aan de telefoon ligt?

Reputatie 1

Hoi,

 

onze vast bellen optie werkt niet meer een paar weken na de upgrade. Ik kan niet meer gebeld worden en niet meer bellen.

 

Ik heb Modem gereset.

De telefoon op phone 2 ingeplugd in plaats van phone 1

Andere tussenkastje gereset

Is er iets anders aan de hand waar ik geen invloed op heb ?

 

Gechecked of vast bellen in het abonnement zit.

Groet, Jan

 

Bij de test deed de telefoon wel toen het net overgezet was. Helaas heb ik maar 1 telefoon en kan ik niet testen met een andere. Ik kijk nog even naar een andere kabel en naar het VOIP lampje vanavond 

Reputatie 7
Badge +15

@Rijssen001 

Misschien kan je het huidige toestel ook eens even resetten indien dat kan.

Reputatie 1

Wat ik zie is dat het lampje bij het teken van de telefoonhoorn niet brand

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Ik heb modem een minuut nu van de stroom afgehaald om het te resetten

 

Reputatie 1

Telefoon werkt nog niet, bij bellen gaat nummer niet over

Reputatie 1

Telefoon werkt nog niet, bij bellen gaat nummer niet over

@Waqqas 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rijssen001,

Fijn dat je een uitgebreide omschrijving kan geven, dit hebben we vast snel opgelost! Zojuist heb ik een aantal aanpassingen op het modem en de registratie van de vaste telefoon uitgevoerd, zou je de vaste telefoon weer aan kunnen sluiten op “Phone 1” en vervolgens kunnen uitproberen of de vaste telefoon nu wel werkt? Zo niet, dan is dit inderdaad een registratie probleem en  zou ik dit door moeten zetten naar een afdeling die meer aan het vaste nummer kan sleutelen.

Nog een kleine opmerking: in tegenstelling tot LAN apparaten, waarvoor het absoluut een goede optie is om andere LAN poorten te proberen, kan je de vaste telefoon gewoon aangesloten laten op “Phone 1.” Bij een enkele vaste lijn zal dit namelijk de poort zijn die actief is gesteld.

Trek gerust aan de bel als het niet is gelukt, dit ga ik hoe dan ook voor je oplossen!

Reputatie 1

Hoi, getest ook met een andere kabel aan de telefoon. De telefoon “rinkelt” niet. als ik de vaste telefoon nu oppak krijg ik een in gesprek toon.

 

Modem en alles weer gereset, leidt ook niet tot resultaat. Lampje bij de hoorn brandt nog steeds niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rijssen001,

Bedankt dat je wederom zo uitgebreid hebt getest, dat helpt zeer. Zojuist heb ik weer een paar aanpassingen gedaan aan de registratie en nu weet ik honderd procent zeker dat de vaste telefoon het moet doen! Ik wens je alvast veel belplezier toe. :relaxed:

Reputatie 1

Dat klopt Cal, het werkt allemaal weer prima ! Lampje brandt nu ook bij de hoorn. Hartelijk dank voor de hulp. Hartelijke groet !

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan hoor @Rijssen001, ik wens je nog een hele mooie dag toe! :smile:

Reputatie 1

Ik heb precies hetzelfde probleem na de overstap. Alles van de stroom afgehaald. Poort gecontroleert. Lampje telefoon licht op als ik probeer te bellen, maar ik krijg geen kiestoon.

Als ik mezelf vanaf een mobiele telefoon bel, dan krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TheBeast 

Dus het internet lampje brand groen op de router?

Je kan de modem eens herstarten, andere PHONE poort proberen of een andere telefoonkabel.

In je T-Mobile thuis account staat bij vast bellen ook dat het actief is?

Reputatie 1

Vast bellen is actief. Internet en TV werken normaal. Het telefoon lampje, geheel rechts op het Zyxel modem, is uit, behalve als ik probeer te bellen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TheBeast 

Dus het internet lampje brand groen op de router?

Je kan de modem eens herstarten, andere PHONE poort proberen of een andere telefoonkabel.

In je T-Mobile thuis account staat bij vast bellen ook dat het actief is?

@TheBeast heb je de tips zoals router herstarten, poort wisselen, kabel wisselen of misschien een andere toestel testen indien mogelijk ook geprobeerd?

Reputatie 1

Beste @Waqqas . Ja ik heb alles herstart. Ik heb geen andere kabel of een ander toestel. Maar zoals ik eerder zei, 

Als ik mezelf vanaf een mobiele telefoon bel, dan krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is.

Dat hoort niet te gebeuren, ook niet als de telefoon helemaal niet werkt. Dat kan alleen maar een registratie probleem zijn.

Reputatie 7

Hoi @TheBeast ,

Thanks voor je berichten en heldere uitleg! Ook bij mij ging meteen de gedachten naar een registratie probleem en heb daarom direct de verbinding erbij genomen. Ik zie inderdaad dat de registratie op het modem niet helemaal goed staat voor vast Bellen. Om dit goed te krijgen, wil ik graag een reprovisie uit voeren, zodat de abonnementen opnieuw naar het modem worden gestuurd. Omdat daarbij kort de verbinding kan wegvallen, wil ik je daarvoor wel om toestemming vragen. Kan ik deze voor je uitvoeren? 

Reputatie 1

Ja @Boris, ga je gang. Je hebt mijn toestemming. Ik ben nu niets belangrijks aan het doen.

Reputatie 7

Hoi @TheBeast ,

Ik heb direct de reprovisie uitgevoerd en na een nieuwe meting lijkt de verbinding met het vast Bellen nu helemaal goed te staan. Wil je laten weten hoe de ervaring bij jou is? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Beste @Boris , het werkt. Perfect. Dank je wel voor de snelle service. Op Zondig nog wel.

Reputatie 7

Fijn om te horen @TheBeast! Graag gedaan en geniet van een prachtige zondag.