Beantwoord

Vaste lijn opnemene op mobiel

  • 2 August 2021
  • 1 reactie
  • 83 Bekeken

Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om binnenkomende oproepen op mijn vaste lijn op mijn mobiel aan te nemen in plaats van op de vaste telefoon.

Ik weet dat ik kan doorschakelen met *21*, maar dat is niet wat ik bedoel, het moet alleen werken als ik thuis ben, dus op een of andere manier via Wifi of zoiets.

 

icon

Beste antwoord door eric 2 August 2021, 14:18

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

hoi @bveldkamp ,

Wat een intressante gedachte. En tja, dan gaan we even buiten de box denken.

Jouw vaste lijn is neem ik aan een VOIP lijn. ALs je op jouw mobiel een SIP client installeert met dezelfde user/pass dan heb je de moeglijkheid om daarmee een gesprek naar het vaste nummer te ontvangen en zelfs op te zetten. 

Dat zal dan wel een vast nummer / voip dienst van een andere provider dan t-mobile moeten zijn. Want die geeft niet de SIP credentials vrij. Maar er zijn VOIP partijen waar je eventueel je nummer kunt heen porteren.

Deze oplossing is dan wel vrij permanent, dus ook als je buiten je woning bent zal een gesprek naar je vaste nummer nog steeds over 4G naar je telefoon komen. Als je “ alleen”  meer door je huis kunnen wandelen en overal je vaste lijn kunnen opnemen, denk dan eens aan een DECT systeem. 

Mocht je ondernemer zijn, dan heeft T-Mobile ook een zakelijke dienst waar vast op mobiel functioneel worden gecombineerd.

Reageer