Beantwoord

Vaste lijn werkt niet na installatie modem

  • 25 November 2021
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Vanochtend Zyxel glasvezel moden geinstalleerd gekregen. Internet werkt, maar geen telefoon. Alle instructies al uitgevoerd (reset, etc), maar niets helpt.

Volgens mijn abo heb ik wel vaste telefonie en het weergegeven nummer klopt ook.

Het rechtse (telefoon) LEDje is uit, en als ik de hoorn opneem gaat hij knipperen. Ik hoor een bezettoon. Ik kan niet bellen en niet gebeld worden.

Als ik mijn eigen nummer bel, krijg ik de voicemail.

icon

Beste antwoord door evo71 26 November 2021, 12:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@evo71

Staat er bij vast bellen wel al actief of nog in behandeling?

Dit controleer je in je T-Mobile thuis account onder abonnementen.

Neem hier ook eens een kijkje, vast bellen werkt niet

Geen van beide. Waar zou dat moeten staan op die pagina?

Bij het overzicht staat wel: “Je T-Mobile Thuis is actief per donderdag 25 november 2021. Veel plezier! BEKIJK STATUS” en bij status staat “afgerond”.

Overigens hebben we bij de bestelling om nummerbehoud gevraagd. Het juiste nummer staat ook onder “Nummerbehoud” en er staat “Goed nieuws! Je telefoonnummer (0xxxxxxxxxx) is overgezet. Vanaf nu kun je weer bellen met je vertrouwde nummer. Probeer maar en kijk of het werkt!”

 

 

Een dag later is het spontaan gaan werken.

Mijn ervaring met T-Mobile tot nu toe: Alles wat er in hun email of op hun website staat m.b.t. tijd klopt niet:

poging 1: “we komen tussen 8 en 10” - om 12:30 was de monteur er

poging 2: “we komen tussen 8 en 10” - om 10:30 was de monteur er

“binnen een half uur kun je bellen” - een dag later was het zo ver

 

Reputatie 7
Badge +8

@evo71 Top dat het inmiddels allemaal werkt! We merken inderdaad dat het porteren van nummers soms een kleine vertraging kunnen hebben. Wat betreft de tijden van de monteur hebben wij hier geen invloed op, omdat de afspraken met de monteurs geregeld worden via de agenda van Guidion zelf. Soms kan het zo zijn door onmacht dat zij later langskomen dan gepland, al begrijp ik heel goed dat je hier over ook geïnformeerd wilde worden. Het belangrijkste is in ieder geval dat alles nu werkt en mocht je toch nog vragen hebben, laat het ons vooral weten!:blush: