Beantwoord

Vaste telefonie: doorkiezen werkt niet

  • 5 December 2022
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 58 reacties

Na het maken van een verbinding via de vaste telefoonlijn werkt het doorkiezen (kies 1 voor...etc.) niet.
Recentelijk een nieuw modem (ZyXel T50) van T-Mobile ontvangen en aan gesloten waarna het probleem verholpen leek. Echter vandaag gaart het weer fout en krijg ik te horen dat het nummer niet wordt herkend of het blijft stil na het maken van een keuze. Dit is zeer lastig bijvoorbeeld vooral omdat via de vaste lijn de huisarts niet meer te bereiken is en mobiel bellen door het vele beton in ons appartement onmogelijk is. Is dit thans een tijdelijk probleem of is het nieuwe modem nu al weer aan vervanging toe?

icon

Beste antwoord door TMTV 6 December 2022, 20:20

Bekijk origineel

6 reacties

Op dit moment speelt het probleem met het keuzemenu inderdaad (ook t-50 Zyxel hier), er loopt daar al een topic over dat je hier kunt vinden: 

 

Helaas nog geen oplossing. Bovendien sinds kort nu meer problemen met vaste telefonie via het zyxel modem (Het niet soms niet kunnen horen van de andere partij of vice-versa bij gewoon bellen), ik weet niet of je dit nu sinds afgelopen week ook ervaart. Daarvan een topic hier: 

 

Kortom, meerdere problemen met vaste telefonie via het zyxel modem op dit moment, er wordt nog gewacht op oplossingen. Voel je vrij om je bij ons te voegen in de gelinkte topics :)

Reputatie 3

Op dit moment speelt het probleem met het keuzemenu inderdaad (ook t-50 Zyxel hier), er loopt daar al een topic over dat je hier kunt vinden: 

 

Helaas nog geen oplossing. Bovendien sinds kort nu meer problemen met vaste telefonie via het zyxel modem (Het niet soms niet kunnen horen van de andere partij of vice-versa bij gewoon bellen), ik weet niet of je dit nu sinds afgelopen week ook ervaart. Daarvan een topic hier: 

 

Kortom, meerdere problemen met vaste telefonie via het zyxel modem op dit moment, er wordt nog gewacht op oplossingen. Voel je vrij om je bij ons te voegen in de gelinkte topics :)

Ook nummerherkenning werkt niet meer sinds ik ben overgestapt op het ZyXwl T50 modem!

Reputatie 3

Inmiddels het ZyXel T50 modem opnieuw gereset (spanningsvrij gemaakt) en weer laten opstarten en vervolgens de keuzemenu mogelijkheid (kies 1...etc.) gecheckt. De keuzemenu mogelijkheid gecheckt en deze werkt weer normaal (….maar voor hoelang?). Alleen nummerherkenning werkt niet. Moet daartoe een verzoek naar T-Mobile om de CLIP functie vrij te geven?
Dank voor de reactie tot nu toe!

Reputatie 7
Badge +6

@HanL Zou je eens willen proberen om in te loggen op het modem via 192.168.1.1? Een eventuele beveiligingsmelding kun je negeren. Log in met gebruikersnaam ‘admin’ en het ‘Login Password’ achter op de router. Klik rechtsboven op de drie streepjes, ga naar VoIP > Telefoon > Regio en verander de middelste instelling (Beller-ID signaaltype) van Default naar FSK of DTMF (kwestie van uitproberen). Start vervolgens de router opnieuw op. Als het goed is, werkt de nummerherkenning nu weer. Mocht dat niet zo zijn, dan is het op basis van ervaringen in een ander topic ook het proberen waard om de router op België in te stellen. Ik hoor graag of het hiermee lukt. Succes!

Reputatie 3

Dank voor de reactie. FSK ingesteld en zo te zien werkt de nummer herkenning weer.

Reputatie 7

Hi @HanL, bedankt voor de terugkoppeling en bedankt @TMTV voor de gouden tip! 😎

Reageer