Vaste Telefonie problemen

  • 27 April 2023
  • 17 reacties
  • 180 Bekeken

Ik heb een vaste telefoon verbinding. Probleem: uitvallen verbinding na 10-15 minuten.

Diverse malen contact gehad, router naar fabrieks instellinge gereset, maar probleem blijft. Cantact gehad met Maaike, later met Metin. Deze heeft een melding doorgezet met ref. 62913543. Na 5 dagen krijg ik bericht!
Resultaat? Geen bericht en probleem blijft.
Vraag: Hoe definitief is dit op te lossen?

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @BruVin, bedankt voor het aansluiten van de Zyxel.

Ik heb direct een kijkje genomen, er lijkt iets mis te gaan met de registratie. Dit is doorgezet naar onze techneuten. Zodra ze meer weten, wordt er contact met je opgezocht! 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BruVin 

Is het alleen de telefonie verbinding of valt ook het internet weg dus een rood lampje op de modem?

Je kan ook de telefoonkabel eens vervangen en gaat het om DSL of glasvezel?

Het is alleen de telefoonverbindig die wegvalt. Internet heb ik geen problemen mee.

Ik gebruik nu weer men Fritz!box 7530 AX, en de Gigaset A300IP die aangesloten is op de router.

Reputatie 7
Badge +15

@BruVin 

Blijft het probleem aanwezig wanneer je de T-Mobile router gebruikt?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BruVin, zou je het Zyxel modem willen aansluiten, alsjeblieft? Ik wil testen of het daarmee tot hetzelfde resultaat leidt, of dat je hier ook problemen met de Gigaset op blijft houden. Graag de hoofdtelefoon aansluiten op VoIP-poort 1. 

Het Zyxel modem is nu weer aangesloten. Hoofd telefoon is aangesloten op poort 1.

Echter die gebruiken wij niet. Dit is allen voor het geval dat de Gigaset toestellen niet werken.

Configuratie is als volgt: Als centrale gebruiken wij de Gigaset N300A IP met draagbare telefoontoestellen. De N300A IP is met en netwerkkabel verbonden met de router en deze maakt zelf de telefoonverbinding tot stand met de juiste inlogkode. Deze configuratie is niet anders dan bij de Fritz!box.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BruVin, bedankt voor het aansluiten van de Zyxel.

Ik heb direct een kijkje genomen, er lijkt iets mis te gaan met de registratie. Dit is doorgezet naar onze techneuten. Zodra ze meer weten, wordt er contact met je opgezocht! 

Geachte lezer, ergens een bericht geplaats, maar ik denk niet op de juiste plaats.

Daarom een nieuwe poging. Op dit moment gebuik in nog steeds de Zyxel als router. Hier heb ik op de telefoonpoort 1 aangesloten mij Gigaset N300A IP. Nu kan ik tenminste telefoneren. Verder bezit ik een Fritz!box 7530AX router met dect funktie. Min probleem blijft steeds, ondank alle inspanningen en telefoon gesprekken met de helpdesk, bestaan. Ik kan mijn Gigaset niet aangemeld krijgen bij T-Mobile. Ik krijg steeds de melding aanmelding is mislukt. Als ik mijn Fritz!box gebruik heb ik wel internet verbinding, maar geen telefoon. Melding: nummer is niet in gebruik bij uitgaande en inkomende gesprekken. Ook kan ik de Gigaset niet aanmelden. Ik kan mijn sip wachtwoord wijzigen, zo veel en zo vaak ik wil, maar dit geeft geen enkel resutaat. Noch bij de Fritz!box, noch de Zyxel. Ik ben er helemaal klaar mee en heb aangegeven kostloos het contract te willen beeindigen. Maar dat is volgend T-mobile een probleem en niet mogelijk. Blijkbaar mag T-Mobiel wel ongestraft diensten weigeren of niet op de juiste manier aanbieden en daar dient de klant dan ongewilt genoegen mee te moeten nemen. Stand van zaken nu: 1) Vandaag gesproken met Erik, hij gaat de vraag  over contractbeeindiging voor leggen aan de administratie en komt daar nog op terug. 2) probleem voorleggen aan community.t-mobie/vast-bellen. Dit met deze gedaan.

Mvgr. BruVin

Reputatie 7
Badge +14

@BruVin , voor item 2 kun je de.zoekfunctie van het forum gebruiken. Dan kom je bijvoorbeeld bij dit topic. Je kunt met een script het juiste sip.paswoord uit je Zyxel router halen.

Dank voor de hulp! Het is gelukt en het werkt op dit moment zoals het behoord. Wel even een aanvulling, python en pip werkte na instaleren bij mij niet. Na enig zoeken ben ik er achter gekomen dat zowel python als pip aangemeld dienen te worden in afzonderlijke regels in de omgevingsvariabelen op de eigen computer. Als dit niet wordt gedaan kan de computer python en pip niet vinden en krijg je dus een foutmelding

Echter, helaas. De verbiding werkt goed. Zowel de Gigaset Voip als de Fritz!box.

Heerlijk zo er gekomen te zijn na enig worstelen.

Helaas het uitvallen van de lijn is nu weer terug. Een gesprek dient zich aan en wordt doorons opgenomen.. na 15-20 minuten einde gesprek. De lijn valt weg.

Is er iemand die her nog iets zinnigs voor weet.

, zo ja dan graag een reactie. Ik heb wel geleerd dat de helpdesk bellen niet echt helpt.

Reputatie 7
Badge +14

Ook daar geldt weer voor; gebeurd dat ook als je de zyxel als Ata gebruikt, dus met een analoge telefoon aangesloten? Het kan natuurlijk ook een probleem met de Gigaset zijn.

Als ik de zyxel gebruik als router heb ik geen deck funktie. Dit ondersteunt deze router niet. Ik ben dan volledig aangewezen op de analoge telefoonuitgang op poort 1 van de router. Dus geen twee gesprekken tegelijkertijd enz. Mijn vorige profider had dit probleem wel en dat is de reden voor de overstap. Vooraf geinformeerd naar de mogelijkheden bij t-mobile. Alles is geen proleem. De gigaset A300N Voip centrale moet zonder problemen aangemeld kunnen worden, ook het gebruik van eigen modum (lees Fritz!box) is geen probleem. In het verleden ben ik klant geweest bij een andere concurent van t-mobile, en dit gaf geen enkel probleem. Waarom overgestapt, ten eerst door levering van energie een zeer aantrekkelijk bod voor internet met telefoon, echter daarna openbaarde zich het probleem van geen eigen router en geen aansluiting voor de Gigaset. Dus na een jaar weer een overstap en nu begin ik zeer te verlangen om weer nar mijn eerste profider te gaan, kost wel € 20,00 per maand meer maar wat zijn pro blemen waard. Dus bij mijn beleving zit het probleem niet bij mij in mijn huis of apparatuur. Gisteravond zijn er twee gesprekken geweest die weer uitvielen. Ik kan de nummers doorgeven, maar liever niet via dit kanaal.

Reputatie 7
Badge +14

De klantenservice zal eerst van je willen weten of het met de eigen apparatuur ook gebeurd. To be honnest,  jouw issue lijkt wel zeldzaam. Als dit met iedere aansluiting zou gebeuren in het core netwerk, dan heeft t-mobile wel een groot probleem.  

Als je dan kijkt naar wat in jouw aansluiting uniek is, dan is het deze IP telefoon. Je moet dus eerst uitsluiten dat deze zorgt voor de verbreking.  Vandaar de test die je moet uitvoeren met de Zyxel. Die voorbeelden zijn wel interessant,  de call flow en sip messages van deze ATA functie kunnen worden geanalyseerd door een backoffice.  Maar het zou mij niet verbazen als dan het probleem niet optreedt. 

Geachte lezer, Ik heb de zyxel weer geinstalerd, maar daarnaast ook mijn Gigaset A300N aangemeld laten staan. Waarom? Via de zyxel val ik terug naar een analoge telefoon. En dat is dat wij niet willen. Met de gifgaset A300N kan ik tee telefoon gesprekken tegelijkertijd voeren. Met de zyxel als central lukt dat op geen enkele manier.Hieronder een tweetal gesprek gegevens die weggevallen zijn. De tojdsduur staat op nul omdat zij opgenomen zijn via de Gigaset. Probleem blijft: het wegvallen van een gesprek na een bepaalde tijdsduur.

"76":{
"CallType":11,
"Date":"06-26-2023 18:33:14",
"PeerName":"",
"PeerNumber":"+31184635433",
"LocalDevice":"",
"OutgoingNumber":"AHU06357P004",
"Duration":"00:00:00"
},
"77":{
"CallType":11,
"Date":"06-26-2023 19:01:18",
"PeerName":"",
"PeerNumber":"+31184635433",
"LocalDevice":"",
"OutgoingNumber":"AHU06357P004",
"Duration":"00:00:00"
},
"78":{
"CallType":11,
"Date":"06-26-2023 19:16:00",
"PeerName":"",
"PeerNumber":"+31318487425",
"LocalDevice":"",
"OutgoingNumber":"AHU06357P004",
"Duration":"00:00:00"
},
"79":{
"CallType":11,
"Date":"06-26-2023 19:36:36",
"PeerName":"",
"PeerNumber":"+31318487425",
"LocalDevice":"",
"OutgoingNumber":"AHU06357P004",
"Duration":"00:00:00"
},
"80":{
"CallType":11,
"Date":"06-27-2023 11:37:34",
"PeerName":"",
"PeerNumber":"+31318487425",
"LocalDevice":"",
"OutgoingNumber":"AHU06357P004",
"Duration":"00:00:00"
}
}

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BruVin, ik wil toch vragen of @TMTV hier op blik op kan werpen. Wellicht heeft hij het antwoord waar jij naar op zoek bent! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @BruVin,

Mij is niet helemaal duidelijk welke setup je nu precies hebt, maar houd er rekening mee dat je geen twee geregistreerde apparaten achter elkaar kunt hebben. De Gigaset achter de Zyxel zal bijvoorbeeld niet werken, omdat de Zyxel het VOIP-verkeer afvangt voordat het bij de Gigaset kan komen. Hetzelfde geldt als je je VOIP-account in de Fritzbox zet. Dan kun je niet daarachter de Gigaset aanmelden. Bovendien kun je maximaal twee registraties tegelijkertijd hebben. Wat je nog zou kunnen proberen is om SIP ALG aan of uit te zetten. Daar lees ik verschillende verhalen over. Op de Zyxel zit die optie bij Netwerkinstelling > NAT > ALG. De Fritzbox zal iets vergelijkbaars hebben. Als je zou willen vertellen welke combinaties van apparatuur je gebruikt hebt en wanneer het wel en niet werkte, kunnen we makkelijker meedenken. Ik hoor het graag!

Geachte lezer, Mogelijk lijkt het uitvallen van de telefoonlijn bij gesprekken tussen de 10 -15 minuten opgelost. Wat heb ik gedaan?
Als router gebruik ik de Fritz!box 7530 AX. Hierin heb ik een LAN/Wi-Fi (IP telephone) aangemaakt met gebruikersnaam en wachtwoord en deze geactiveerd.
Via een Lanpoort is mijn Gigaset A300N-IP verbonden met de Fritz!box. In de Gigaset A300N-IP heb ik de koppeling gemaakt met dit telefoonapparaat in de Fritz!box.
Voordeel, alleen de Fritz!box meld zich nu aan bij T-Mobie telefonie en dit lijkt te werken

 

Reageer