Beantwoord

Vaste telefonie, verbinding valt weg na 8,5 minuut

  • 23 February 2022
  • 8 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 1

Hallo allen,
Vorig jaar ben ik overgestapt op glas van T-Mobile, ik heb een internet / vast-bellen abonnement. Het internet werkt prima, maar vaste telefonie is een zorgenkindje. Als ik zelf bel valt mijn verbinding weg na pakweg 8,5 minuut. Als mensen mij bellen, gebeurt het regelmatig dat ik hen wel hoor, maar zij mij niet. 
Ik heb 2x de klantenservice hierover gebeld en nu blijkt de ticket nog open te staan. Met een vermelding dat ik (heel toevallig) vandaag gebeld zou zijn; niet dus. 
De klantenservice kon mij verder niet helpen. Technische dienst niet bereikbaar, dus ik word teruggebeld. Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo’n vertrouwen in :(
Ik heb het modem diverse keren gereset, zonder resultaat. De 1e keer dat ik belde heeft de klantenservice op afstand iets veranderd en m’n modem gereset; helaas ook zonder resultaat. Ik heb een simpele (PTT) T88 telefoon die rechtstreeks op het modem is aangesloten.
Wie heeft een oplossing?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 24 February 2022, 12:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marcel H. 

Heb je ook eens een andere telefoonkabel tussen modem en telefoon getest of misschien ook een andere telefoon als je die hebt liggen?

Reputatie 1

Hallo @Waqqas,
Dank voor je reactie!
Ja, ik heb de bijgeleverde (kortere) kabel geprobeerd én een ander toestel. Ook beide poorten op het modem geprobeerd. Helaas geen verschil. Omdat het probleem zich pas na 8,5 minuut voordoet (en ook niet eens altijd) is het voor mij lastig testen. 

Hier op het forum heb ik ergens een soortgelijk bericht gelezen. De oplossing bleek uiteindelijk een setting bij T-Mobile te zijn. Dat was ook de reden dat ik de klantenservice heb gebeld. Maar dat schiet niet erg op. Omdat de ticket nog open staat, is er dus wel een probleem; alleen geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Marcel H.,

Goed dat je dit op de kaart zet, hier wil ik ook zeker een oplossing voor!

Op dit moment lijkt het inderdaad niet aan jouw set-up te liggen en het lijkt ook geen simpele fout in de settings. Wij hebben namelijk, sinds jouw melding, een aantal klanten gehad die zich ook met dit probleem hebben gemeld. Daarom is onze 'telefoonafdeling’ al enige tijd aan het sparren met externe partners, maar zowel door het geringe altijd getroffenen als ook de aard van het probleem blijkt dit heel lastig op te lossen.  

Sorry dat het nog niet is gefikst, het liefst had ik ook gezien dat je al veel eerder weer onbeperkt kon bellen. Weet dat wij er in ieder geval bovenop zitten en ik hoop dat wij je zo snel mogelijk een adequate oplossing hebben gevonden!

Reputatie 1

Hallo @Cal,

Dank voor je reactie!
Excuses als ik wat cynisch overkwam, maar je kunt je voorstellen dat het heel frustrerend is als je midden in je gesprek afgebroken wordt en weer opnieuw moet bellen. Fijn dat je even uitleg geeft en dat er aan gewerkt wordt. Ik wacht rustig af. :fingers_crossed_tone1:

Eén vraag nog: krijg ik bericht (via dit forum of e-mail) als e.e.a. opgelost is?

Reputatie 7

Hoi @Marcel H. ,

Wanneer het onderzoek is afgerond zal er een e-mail verschijnen. Ook via deze weg helpen we je up-to-date te houden. We houden je in ieder geval op de hoogte, daar kan je zeker van zijn.

Reputatie 1

Hoi @Boris,

Top, dankjewel! 

Reputatie 1

Hallo @Cal en @Boris ,

Ik heb een tijdje afgewacht en 21-03 j.l. was het zover; ik kreeg bericht van de klantenservice dat het probleem opgelost is. 
Maar helaas: vanmiddag uitgaand gebeld en het probleem is NIET opgelost.
Ten eerste kon de andere partij mij weer niet horen (ik hen wel). Opgehangen, nogmaals gebeld en toen werkte het wel. Maar…, na 8:20 minuten werd de verbinding verbroken. Ik de andere partij teruggebeld, zelfde verhaal: men hoort mij niet. De 2e keer ging het goed, maar ook weer na pakweg 8 minuten afgebroken.

Wat nu? Weer de klantenservice bellen? Ik word het nu toch wel een beetje zat; wanneer gaat het nou eens opgelost worden? 

Reputatie 7

Hi @Marcel H. ,

Dank voor je terugkoppeling en rot dat het probleem nog niet is opgelost. Ik kijk graag met je mee naar wat er precies is gedaan door onze technische dienst. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dat kan je doen door op mijn naam te drukken. Met deze gegevens kan ik voor je aan de slag. Ik hoor het graag van je.