vaste telefoon

  • 31 August 2022
  • 17 reacties
  • 155 Bekeken

Als ik wil bellen naar een telefoonnummer waar een telefonist is zoals de huisarts, krijg ik de telefonist aan de lijn, maar daarna is de lijn dood.

Ik heb al telefonisch contact gehad met tmobile. Niks veranderd.

Nieuwe telefoon gekocht. Niks veranderd.

Gereset. Niks veranderd.

Fabrieksinstellingen weer geactiveerd. Niks veranderd.

En ondertussen loopt de rekening gewoon door. Ook daar is niks veranderd. Terwijl ik wel extra kosten heb gemaakt.


17 reacties

Reputatie 7

Hoi @mahuizing1,

Goed dat je aan de bel trekt! Ik denk graag met je mee over dit issue. Merk je het probleem op als je alleen naar een vaste lijn belt? Ook ben ik erg benieuwd of het bijvoorbeeld alleen voorkomt als je belt naar een nummer waar een keuzemenu is. Begrijp ik ook aan jouw verhaal dat het uitbellen naar mobiele nummers wel lukt? Alvast heel erg bedankt voor je antwoorden.

Helaas is het erg moeilijk om aan de bel te trekken. 

Het komt juist voor bij nummers waar eerst een telefonist goedemorgen zegt en dan de lijn zou moeten overgaan naar een ander persoon. Het goedemorgen hoor ik, maar daarna is de lijn dood. Dit gebeurde ook bij 0800 0092, jullie nummer.

Hallo @Boris , Bedankt voor je interesse.

Er hoeft geen keuzemenu te zijn. Ook als er alleen goedemorgen door een ander wordt gezegd, is de lijn dood.

Naar mobile nummers lukt wel.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mahuizing1 

Bedoel je dat het doorverbinden niet werkt? Wilt het helpen om een andere telefoonkabel te gebruiken of een andere PHONE poort achter de modem/router.

@Waqqas Na het veranderen van de stekker van de ene naar de andere PHONE poort krijg ik direct een in-gesprek-toon als ik wil bellen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@mahuizing1 

Ah, alleen de andere PHONE poort werkt dus.

Naast een andere telefoonkabel zou je ook een fabrieksreset van de modem kunnen uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld indien je dat nog niet had gedaan.

@Waqqas Heb ik al gedaan.

Reputatie 7

Hi @mahuizing1, super dat je al meerdere stappen hebt uitgevoerd! Ik zorg er graag voor dat dit zo snel mogelijk wordt gefixt en wil dan ook een verzoek indienen bij onze technische dienst. Kun je hiervoor de telefoonnummers naar mij doorzetten waarbij je dit issue ervaart? Als je dit in een privébericht kan zetten, dan zou dat super zijn. Dit doe je door op mijn naam te klikken. Zou je naast de telefoonnummers ook van twee gesprekken kunnen aangeven op welke datum en op welk tijdstip jij dit probleem ervaarde? Dan kan de technische dienst vervolgens voor jou aan de slag. 

Reputatie 7

Hi @mahuizing1, heel erg bedankt voor de aanvullende informatie in het privébericht! Ik heb het verzoek in kunnen dienen bij onze technische dienst en houd de komende dagen goed in de gaten of hier een update uitrolt. Zodra mijn collega's mij hier meer over kunnen vertellen, dan laat ik dat aan je weten. We gaan proberen dit zo rap mogelijk op te lossen. 

Reputatie 7

Hi @mahuizing1, ik wil je graag laten weten dat het onderzoek is doorgezet naar onze IT-afdeling! Zij gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te fixen. Ik hoop dan ook dat je heel snel ervaart dat je van dit probleem af bent. 

@Lisa , dat hoop ik ook. Ondertussen moet ik steeds bellen met mijn prepaid telefoon.☹️

Reputatie 7

Hi @mahuizing1, excuses hiervoor! Ik heb nog een vraag gekregen vanuit mijn collega van de technisch dienst. Heb je problemen zodra het om een keuzemenu gaat of kom je daar steeds wel doorheen en valt het dan echt midden in het gesprek weg (of na de goedemorgen)?

@Lisa ,Hallo, Er is geen gesprek. Ik hoor een bandje o.i.d met welkom, blabla en dan hoor ik niets meer. Dit was bij nr. XXXX Het is een poosje stil en dan weer toet toet, de ingesprektoon. Hier was dus geen keuzemenu. Maar bij een keuzemenu hoor ik ook niets meer na kies …

 

Moderator edit - telefoonnummer verwijderd: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht, bedankt. Zie huisregels voor info: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community

Reputatie 7

Hi @mahuizing1, helemaal perfect dat je dit zo snel kon aanvullen - check! Ik heb deze informatie doorgespeeld naar mijn collega. Na het weekend kijk ik weer of er een nieuwe update is uitgerold. Voor nu alvast een mooi weekend! 

Reputatie 7

Hi @mahuizing1, ik voorzie je graag van een nieuwe update! Er loopt momenteel een algemeen onderzoek voor dit euvel. Het probleem is in onderzoek door onze telefonie experts. Een tijdelijke workaround is om de telefoonnummers met keuze menu's nu tijdelijk via mobiel te bellen. Vlak voor het weekend zijn ze begonnen met het testen van een nieuwe firmware versie die gaat dienen als permanente fix. Ik hoop dan ook dat dit heel snel is opgelost. 

Dag @Lisa Daar zijn jullie vlot achter! Pfff. Wat is een workaround? Bedoel je daarmee dat ik telefoonnummers die doorverbinden met mijn prepaid moet bellen? Of hebben jullie een oplossing dat ik via een omweg die nummers kan bellen? Snel oplossen kan sowieso niet meer.☹️

Reputatie 7

Hi @mahuizing1, het probleem speelt al enige tijd! Ik zie dat mijn collega's momenteel nog steeds druk bezig zijn met het testen van de nieuwe firmware. Een workaround is een alternatieve oplossing voor een probleem op deze manier zorgen we ervaar dat klanten zo min mogelijk hinder ervaren tijdens een issue. Excuus, ik snap met Prepaid dat het niet prettig is om dit met jouw mobiel te doen. Echter is dit voor nu de enige workaround. Ik hoop dat we snel meer horen of de nieuwe firmware het probleem verhelpt! 

Reageer