Beantwoord

vaste telefoon werkt nog steeds niet

  • 9 October 2020
  • 42 reacties
  • 1686 Bekeken

Overgestapt van Ziggo naar T-Mobile thuis per 17-09
Tot op heden (09-10) geen vaste telefoon, nummer is overgenomen via Ziggo maar T-Mobile blijft in gebreke om de lijn nu eindelijk eens op te leveren. Al diverse telefoontjes naar de klantenservice maar alleen maar loze beloftes. De backoffice gaat het oppakken, dit kan een week dagen duren... 2 weken later nog steeds geen vaste telefoon !

Nog even ter info

  • Reeds het modem gereset 
  • Reeds telefoon basis station gereset
  • telefoon basis ook even direct op het modem aangesloten.

Kan iemand mij hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Brian 12 October 2020, 16:18

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7

Hi @M.Samsey Ik geef je graag meer duidelijkheid! Het probleem met in jouw geval Bellen blijkt onderdeel van een wat groter probleem op het netwerk. We zijn in contact met meerdere netwerk partners om het probleem te verhelpen. We lijken vorige week de oorzaak te hebben gevonden en we zijn nu de mogelijke oplossing aan het testen. Ik heb nog geen exacte datum waarop het opgelost is maar we zijn er achter de schermen druk mee bezig en ik verwacht dat het niet lang meer gaat duren!

Goededag, ik kreeg vandaag een mail dat het probleem was opgelost. Ik heb de modem gereset. De stekker uit de telefoon gedaan vervolgens gewacht. Stekker er weer in maar ik ontvang nog steeds geen  telefoontjes via mijn vaste nummer. Dus het probleem is nog niet opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @M.Samsey, ik zie dat mijn collega van de Klantenservice de situatie wederom doorgezet heeft naar onze techneuten zodat dit opgelost kan worden. Het leek goed te gaan en de vaste telefoonlijn is nu wel correct aangemeld en geregistreerd dus die oorzaak is verholpen. Wat nu het geval is, is dat jij wel kunt bellen, maar niet gebeld kunt worden. 

Om nog één laatste oorzaak uit te sluiten, probeer ik graag nog het volgende: ik reset alle binnenkomende diensten op het modem. Dat gaat iets verder dan een simpele herstart en zorgt ervoor dat Internet en vast Bellen weer opnieuw naar het modem gestuurd worden. Indien je hiermee akkoord gaat, voer ik dit zo snel mogelijk voor je uit. Dit noemt men overigens een reprovision en is dus geen factory reset. 

Laat me weten of ik dit voor je mag uitvoeren, dan zorg ik ervoor dat dit gedaan wordt. Samen komen we er altijd uit!

Als hiermee het probleem wel opgelost kan worden. Zou ik graag willen dat u een reprovision uitvoert.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @M.Samsey, de reprovision is zojuist uitgevoerd. Laat me alsjeblieft weten of dit het gewenste effect heeft. Zo niet, dan is het afwachten op de oplossing van onze technische collega's. Het kan tot maximaal 24 uur duren voordat dit overigens effect heeft op de verbinding, probeer straks eens een herstart van het modem. Dat zou de spreekwoordelijke duw in de rug kunnen zijn. Bedankt voor je medewerking en alvast een mooi weekend toegewenst!

Goedemiddag dat was helaas ook niet de oplossing.

Goedemiddag dat was helaas ook niet de oplossing. Er wordt nog steeds aangegeven het telefoonnummer wat u probeer te bereiken is niet in gebruik.

 

Reputatie 7
Badge +16

@M.Samsey Dat is jammer, ik heb het in het ticket gezet als notitie zodat de technische dienst ook hiervan op de hoogte is. We gaan op zoek naar een andere oplossing!

sinds maandag ben ik aangesloten bij t-mobile . Echter , mijn vaste telefoonnummer XXXX werkt niet . Ik heb in huis alles al gereset , maar het werkt nog steeds niet. 

 

Als ik mezelf bel krijg ik een tekst, dat het nummer niet bestaat. Maar mijn abonnement is met vaste telefonie , en nummerbehoud . 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @adschoonen, welkom op de Community en bij Thuis!

Jouw aanvraag was kennelijk nog niet volledig aangemeld door de monteur, het vast Bellen deeltje bleef daardoor hangen op “planned”. Ik heb dit nu doorgezet, binnen maximaal één à twee uur zal alles werken. Veel plezier met je abonnement. Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het me dan alsjeblieft weten. Stay safe! 

Sorry voor het dubbel posten. Ik dacht, dat de eerste keer niet gelukt was, :)

@ jason

Ik vind het heel fijn om te lezen dat het bij ad binnen 2 uur word opgelost. Ik ben inmiddels 3 maanden en 3 monteurs verder en kan nog steeds niet gebeld worden op mijn vaste telefoon.

Reputatie 7
Badge +16

Sorry voor het dubbel posten. Ik dacht, dat de eerste keer niet gelukt was, :)

Geen enkel probleem @adschoonen, bedankt voor je begrip! 😄

Hoi @M.Samsey, daar duik ik dan meteen in. Elk probleem kan een andere oorzaak hebben, vandaar dat het issue bij @adschoonen eenvoudiger op te lossen was. Dat betrof slechts het doorvoeren van de status van de aanmelding, dat kost maar een paar minuten en is zo te herkennen aan het feit dat de status op “Planned” staat. Bij jou ligt het probleem gecompliceerder.

Als ik de lijnmeting bekijk, zie ik dat de vaste lijn wel geactiveerd is en “up” is; dit betekent dat er een verbinding van en naar de vaste lijn aanwezig is. Kun je wel bellen met de vaste telefoon en alleen niet gebeld worden, of beide niet? Ik voer meteen een reprovisie uit op het modem zodat de vaste lijn opnieuw geregistreerd wordt op het modem. Als dit nog steeds niet helpt, zet ik het direct door naar de specialisten.

@Jason  ik kan wel bellen maar vanaf een vaste lijn kan er niet naar mij gebeld worden dan word er aangegeven dat het nummer niet in gebruik is maar vanaf een mobiel kan er wel gebeld worden naar mijn vaste telefoon.

Mijn vaste telefoon werkt, Ontzettend bedankt .

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M.Samsey, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb het aan onze kant nog eens uitvoerig gecheckt, maar daar lijkt niets verkeerd te staan qua instellingen. Om iets te forceren, voer ik een reprovisie op het modem uit. Hiermee wordt de vaste lijn opnieuw naar het modem gestuurd waarmee alle oneffenheden eruit zouden moeten worden gehaald. Indien ook dit niet werkt, gaan we over op de expertise van onze specialisten. Kun je zo eens checken of vaste nummers nu wel naar jouw telefoonnummer kunnen bellen? Alvast bedankt voor je medewerking!

@adschoonen Heel graag gedaan! 😄

@Jason helaas is dat ook niet de oplossing overigens heeft een collega dit een paar maanden geleden ook gedaan. Maar dit is blijkbaar ook niet de oplossing

Reputatie 7

Hi @M.Samsey Excuses als deze vragen al eerder gesteld zijn maar geldt dit voor meerdere nummers vanaf de vaste lijn of het is het één specifiek nummer/persoon die jou niet kan bereiken? En van welk merk/type vast toestel maak je gebruik?

Hi t-mobile,

Afgelopen maandag heb ik vaste telefonie aangevraagd en een bevestiging gehad dat het abonnement is aangepast en een nieuw nummer. Echter heb ik de vaste telefoon aangesloten en het modem gereset maar ik krijg nog steeds geen verbinding. Als ik naar het nummer bel geeft die aan dat het nummer niet in gebruik is en met de vaste telefoon kan ik ook niet bellen. Hij blijft knipperen op base.

 

Ik hoor graag wat de oplossing zou kunnen zijn!

 

Met vriendelijke groet,

Kastelijn

@Brian 

Niemand met een vaste lijn toestel kan mij bereiken.  " het door u gekozen nummer is niet ingebruik. Het ligt niet mijn vaste toestel want een mobiele nummer kan mij vaste toestel wel bereiken. En ik kan ook bellen naar een vaste toestel of mobiele nummer. Ik heb ook geprobeerd om mijn vaste toestel om te wisselen maar dat was ook geen succes. Volgens beide monteuren die bij mij thuis zijn geweest ligt het niet aan mijn vaste toestel of modem. Ik vind het jammer dat dit probleem zich al voordoet sinds 17 september en het nog steeds niet is opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M.Samsey, bedankt voor je medewerking. We gaan net zo lang door totdat we de oplossing gevonden heb en waar nodig schakelen we hulptroepen in. Voordat we zover zijn, nog vier laatste controles:

  1. Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan. 
     
    Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):

 

  1. Welk merk vaste telefoon gebruik je? Is het toevallig een Panasonic? 
  2. Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa). 
  3. Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden? 

Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze vaste lijn specialisten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @FraukjeKastelijn, van harte welkom op de Community!

Vast Bellen was nog niet ingegaan, bleef hangen op de status “Planned”. Hierdoor kon je nog niet bellen en gebeld worden. Als het goed is, moet de vaste lijn nu 100% geactiveerd zijn. Ik heb namelijk een lijnmeting gedaan en daar staat de status van de vaste lijn op actief. Om er helemaal zeker van te zijn dat alles actief is, heb ik een kleine aanpassing gedaan. Kun je verfiëren dat het hiermee wel werkt, alsjeblieft? 

We gaan het oplossen, dat weet ik zeker!

@Jason 

1 er zit geen splitter de kabel is rechtstreeks verbonden met de modem

2 Mijn vaste toestel is geen Panasonic maar een Philips D20X

3 optie verwisselen al geprobeerd ook door de  twee monteurs die langs zijn geweest geen succes

4 indien ik het nummer bel hoor ik inderdaad FIVE

5 waarom moet ik bijna 3 maanden wachten voordat het naar de vaste lijn specialisten wordt overgedragen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @M.Samsey, bedankt voor alle informatie, ik ga het ticket inschieten zodat het nu voor eens en altijd opgelost wordt.

Nog één laatste vraag sorry! Kun je mij twee voorbeeldgesprekken toesturen in een privébericht met datum, tijdstippen en telefoonnummers? Geef aan of het een uitgaand of inkomend gesprek is, alsjeblieft. 

Zodra dit binnen is, kan ik het doorzetten en wordt het hersteld.

Is het de bedoeling dat ik maandelijks de telefoonnummers en tijden door geven? Dit heb ik al een paar keer telefonisch gedaan maar het probleem wordt niet opgelost. Tevens weet ik niet wie mij nog meer belt omdat er word aangegeven het door u gekozen nummer is niet ingebruik.

Ik zou graag informatie willen hoe ik vroegtijdig het contract met jullie kan beeindigen want na bijna 3 maanden leveren jullie niet wat er in het contract staat.

Reageer