Beantwoord

Vaste telefoonnumer overzetten naar nieuwe Ziggo-abonnement.

  • 27 April 2021
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

Ik ben via een actie Jumbo "meer met Ziggo" 19/3 overgestapt met nummerbehoud vaste telefonie. Dit gaat al vanaf de eerste bevestigingsmail van Ziggo niet goed. Chatten, telefoneren met klantenservice Ziggo of T-mobile heeft geen zin, want niemand kan mij verder helpen bv. met het oude nummer voor mij vastleggen. Telefoonnummer is na installatie Ziggo abonnement uit de lucht. Graag zou ik zsm. weer gebruik maken van mijn eigen telefoonnummer.  Als het niet lukt via het contact-formulier nummerbehoud van Ziggo (geen terugkoppeling), dan maar via de community-site van T-mobile. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 April 2021, 16:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

T-mobile, en al helemaal niet de community, kan Ziggo opdragen om jouw vaste nummer op het Ziggo systeem te activeren. Het enigste wat t-mobile reapecteert is dat als Ziggo een nummer portering verzoek indient dit te accepteren. Mochten ze dit niet op tijd hebben gedaan en je t-mobile abonnement is beëindigd, dan is het nummer te komen vervallen en wordt teruggegeven aan aan de originele nummerhouder. Zeg maar de operator die het nummer ooit toegekend heeft gekregen van de ACM.

Jammer dat je bent overgestapt, maar Ziggo heeft je een koude douche gegeven. Daar moet je ze maar even inwrijven dat dit niet de dienstverlening is die jij had verwacht, zeker omdat het genoemde prijsvoordeel vaak maar een beperkte tijd is en je daarna weer echt de hoofdprijs gaat betalen.

Goedemiddag Eric.

Fijn dat we in een vrij land leven waar we zelf kunnen kiezen bij welke bank, energieleveranciers dan wel internet provider we klant willen zijn. Overal kan iets mis gaan, aan de topics te zien ook bij T-mobile. In mijn onderhoud met de klantenservice van T-mobile werd mij verzekerd dat het oorspronkelijke telefoonnummer nog 60 dagen ongebruikt blijft, dus zie ik geen obstakels om dit alsnog te realiseren. Ik verwacht ook niet dat een community iemand anders iets kan opdragen, maar bij een community is soms de mogelijkheid om elkaar de weg te wijzen. 

Verder kun jij niet in iemands portemonnee kijken of iemand iets kan bekostigen of niet. Ook de beweegredenen van een overstap doen niet terzake, dat kan bv. aan het tv-pakket liggen. Hartelijk dank dat een gewaardeerd antwoordgever de moeite neemt om te reageren. Fijne dag.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Pieterpz  Ik begrijp dat er iets mis is gegaan. Dat lijkt mij behoorlijk lastig!

Als TM je nog zou kunnen helpen gaan ze dat ook zeker doen.

Nu zijn de moderators (oranjebitter) aan het drinken 🤣Grapje ze hebben een vrije dag maar morgen is iedereen weer aanwezig.

zodra je aan de beurt bent pakken ze dit onderwerp op en krijg je goed of slecht nieuws of het juiste advies.

Aub. Nog even geduld. 
Prettige dag.🌟

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Pieterpz, welkom op de Community!

Bij een uitgaande overstap is de nieuwe provider altijd verantwoordelijk voor de overstap, zo ook de nummerportering. Ik vind het super spijtig en had je graag willen helpen, maar jammer genoeg kunnen we daar nu niets aan wijzigen. Je huidige provider kan weliswaar inkomende porteringsverzoeken accepteren, maar kan geen uitgaand verzoek in gang zetten - dat is echt aan de nieuwe partij. Niet omdat we dat niet willen, maar omdat Ziggo daarin de bovenste hand heeft; wij kunnen ons vaste telefoonnummer niet naar Ziggo duwen zeg maar. Heel versimpeld gezegd, geldt het volgende: zolang Ziggo ons geen compleet en geldig porteringsverzoek verschaft, kunnen wij niet helpen.

Ik hoop dat je er toch nog uitkomt met hen en zal waar nodig je zoveel mogelijk trachten te helpen. Zou je aan Ziggo kunnen vragen wat er precies misgaat? Wellicht hebben ze een ander telefoonnummer ingediend in het porteringsverzoek voor nummerbehoud en gaat het daar mis!

 

Beste community-medewerk(st)ers,

Vandaag bericht ontvangen dat ik toch mijn oorspronkelijke nummer mag behouden. Ivm mantelzorg en telefonische connecties met ouderen in mijn kennissenkring, ben ik blij dat ik deze mensen nog gewoon via mijn vaste telefoonaansluiting kan laten bellen.

Wel vind ik het storend dat een klantenservice (telefonisch/chat) je lang niet altijd naar behoren van dienst kan zijn. Hartelijk dank voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +16

Dat is erg fijn @Pieterpz, goed om te horen dat je het vaste nummer toch mee kunt nemen! 

Mochten we je ooit nog eens kunnen helpen, schroom dan niet om het te vragen op en aan de Community. 

Voor nu: stay safe en geniet straks van een mooi weekend! 

Reageer