VOIP instellen Fritzbox

  • 2 February 2023
  • 51 reacties
  • 1241 Bekeken

Reputatie 3

Ik krijg de foutmelding 401.

Mijn login icm met het door mij aangemaakte wachtwoord werkt niet.


51 reacties

Reputatie 3

Het betreft de fritzbox 4060. De telefoon doet het wel via het standdaardmodem Zyxel T-54 van T-Mobile.

De fritzbox werkte prima bij KPN. Ik wil de vaste telefoon via de fritzbox als basis gebruiken.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Kees48 , 

Heb je tijdens het testen de Fritzbox aangesloten ipv van de Zyxel of achter de Zyxel? 

Kan je eens een screeenshot posten je settings. 

Reputatie 3

Ik heb de Fritzbox aangesloten ipv de Zyxel.

 

@Kees48

Kies andere aanbieder.

Zie wat ik ingevuld heb.

Let op de screenshots staan niet op volgorde.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Kees48,

Hoeveel tijd zat tussen het proberen en het uitzetten van de Zyxel? 

Je mag maar 1 registratie tegelijk hebben voor een Sip account. Kan zijn dat die van de Zyxel nog niet verlopen is aan de kant van de Sip server. Probeer het na iets meer dan een uurtje nogmaals.

Reputatie 3

Wachtwoord opnieuw aangemaakt (zelfde ww als eerder gemaakt) met de Zyxel aangesloten en na 2 uur de Fritzbox weer aangesloten weer fout 401.

Reputatie 3

@Kees48

Kies andere aanbieder.

Zie wat ik ingevuld heb.

Let op de screenshots staan niet op volgorde.

 

Deze instellingen werken helaas niet bij mij. NB ik gebruik wel de LAB software 7.39-101546 BETA vd Fritzbox

Reputatie 7
Badge +6

@Kees48 Een eis bij het instellen van je eigen VOIP-wachtwoord is dat er een vreemd teken in moet zitten, maar daar kunnen niet alle apparaten goed mee overweg. Kun je het wachtwoord aanpassen en als enige vreemde teken een streepje (-) gebruiken? De foutmelding duidt erop dat je de VOIP-server wel kunt bereiken, maar dat het inloggen fout gaat. Hopelijk is dit de oplossing.

Reputatie 3

@Kees48 Een eis bij het instellen van je eigen VOIP-wachtwoord is dat er een vreemd teken in moet zitten, maar daar kunnen niet alle apparaten goed mee overweg. Kun je het wachtwoord aanpassen en als enige vreemde teken een streepje (-) gebruiken? De foutmelding duidt erop dat je de VOIP-server wel kunt bereiken, maar dat het inloggen fout gaat. Hopelijk is dit de oplossing.

Dit lukt ook niet. Is er ook een maximum aan de lengte van het ww? Ik ga nu nog een kortere variant proberen.

Reputatie 3

@Kees48,

Hoeveel tijd zat tussen het proberen en het uitzetten van de Zyxel? 

Je mag maar 1 registratie tegelijk hebben voor een Sip account. Kan zijn dat die van de Zyxel nog niet verlopen is aan de kant van de Sip server. Probeer het na iets meer dan een uurtje nogmaals.

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik blijf dezelfde fout code 401 ontvangen.

Lijkt mij dat het niet aan de beta versie kan liggen.

die draai ik ook op een Fritzbox 5590 iets ander nummer maar dat ligt aan het type Fritzbox.

Telefoon werkt nog prima na de update.

Kees heb je andere aanbieder geprobeerd en met mijn screenschots.

FRITZ!OS:7.39-102864 BETA heb ik draaien.

Reputatie 3

Lijkt mij dat het niet aan de beta versie kan liggen.

die draai ik ook op een Fritzbox 5590 iets ander nummer maar dat ligt aan het type Fritzbox.

Telefoon werkt nog prima na de update.

Kees heb je andere aanbieder geprobeerd en met mijn screenschots.

FRITZ!OS:7.39-102864 BETA heb ik draaien.

Dank voor je reactie. Ik ben van KPN naar T-Mobile overgestapt. Bij KPN werkte mijn telefoon via de Fritzbox goed. (Overgestapt omdat internet via KPN op mijn Fritz niet goed werkte).

Met mijn huidige T-Mobile heb ik ook VOIP via Cheapconnect aan de praat gekregen dmv aanpassing van de export backupfile. (VOIP poort 5060 gewijzigd in 5080).

En ja ik heb jouw screenshots gebruikt (uiteraard met de ongewijzigde instellingen)

Reputatie 7
Badge +6

@Kees48 Kun je het eens testen op een ander apparaat, bijvoorbeeld met een VOIP-app op je telefoon? Zo kunnen we controleren of de Fritzbox de boosdoener is. Zorg er wel voor dat je telefoon met je Thuis-wifi verbonden is. Op andere aansluitingen is de VOIP-server niet bereikbaar.

Reputatie 3

@Kees48 Kun je het eens testen op een ander apparaat, bijvoorbeeld met een VOIP-app op je telefoon? Zo kunnen we controleren of de Fritzbox de boosdoener is. Zorg er wel voor dat je telefoon met je Thuis-wifi verbonden is. Op andere aansluitingen is de VOIP-server niet bereikbaar.

Dat lukt ook niet.

Kees

Reputatie 6
Badge

Lijkt mij dat het niet aan de beta versie kan liggen.

die draai ik ook op een Fritzbox 5590 iets ander nummer maar dat ligt aan het type Fritzbox.

Telefoon werkt nog prima na de update.

Kees heb je andere aanbieder geprobeerd en met mijn screenschots.

FRITZ!OS:7.39-102864 BETA heb ik draaien.

Dank voor je reactie. Ik ben van KPN naar T-Mobile overgestapt. Bij KPN werkte mijn telefoon via de Fritzbox goed. (Overgestapt omdat internet via KPN op mijn Fritz niet goed werkte).

Met mijn huidige T-Mobile heb ik ook VOIP via Cheapconnect aan de praat gekregen dmv aanpassing van de export backupfile. (VOIP poort 5060 gewijzigd in 5080).

En ja ik heb jouw screenshots gebruikt (uiteraard met de ongewijzigde instellingen)

Maar als je de port voor gebruik met Cheapconnect hebt veranderd in 5080, vermoed ik dat de Fritzbox ook voor T-mobile port 5080 zal gebruiken. Ik weet niet of T-mobile VOIP op port 5080 support. En het aanpassen van de port voor Cheapconnect zou niet nodig moeten zijn tenzij de Zyxel voor de Fritzbox is aangesloten.
Zet de port eens terug naar 5060, werkt het dan wel?

Reputatie 3

Lijkt mij dat het niet aan de beta versie kan liggen.

die draai ik ook op een Fritzbox 5590 iets ander nummer maar dat ligt aan het type Fritzbox.

Telefoon werkt nog prima na de update.

Kees heb je andere aanbieder geprobeerd en met mijn screenschots.

FRITZ!OS:7.39-102864 BETA heb ik draaien.

Dank voor je reactie. Ik ben van KPN naar T-Mobile overgestapt. Bij KPN werkte mijn telefoon via de Fritzbox goed. (Overgestapt omdat internet via KPN op mijn Fritz niet goed werkte).

Met mijn huidige T-Mobile heb ik ook VOIP via Cheapconnect aan de praat gekregen dmv aanpassing van de export backupfile.

@Kees48 Kun je het eens testen op een ander apparaat, bijvoorbeeld met een VOIP-app op je telefoon? Zo kunnen we controleren of de Fritzbox de boosdoener is. Zorg er wel voor dat je telefoon met je Thuis-wifi verbonden is. Op andere aansluitingen is de VOIP-server niet bereikbaar.

Dat lukt ook niet.

Kees

 

(VOIP poort 5060 gewijzigd in 5080).

En ja ik heb jouw screenshots gebruikt (uiteraard met de ongewijzigde instellingen)

Maar als je de port voor gebruik met Cheapconnect hebt veranderd in 5080, vermoed ik dat de Fritzbox ook voor T-mobile port 5080 zal gebruiken. Ik weet niet of T-mobile VOIP op port 5080 support. En het aanpassen van de port voor Cheapconnect zou niet nodig moeten zijn tenzij de Zyxel voor de Fritzbox is aangesloten.
Zet de port eens terug naar 5060, werkt het dan wel?

Die had ik al teruggezet. 

Reputatie 3

@Kees48 Kun je het eens testen op een ander apparaat, bijvoorbeeld met een VOIP-app op je telefoon? Zo kunnen we controleren of de Fritzbox de boosdoener is. Zorg er wel voor dat je telefoon met je Thuis-wifi verbonden is. Op andere aansluitingen is de VOIP-server niet bereikbaar.

Dat lukt ook niet.

Kees

Met Bria ook fout 401Unauthorized. Het Cheapconnect nummer werkt wel. Dus het lijkt iets van T-Mobile te zijn. 

Reputatie 7
Badge +6

@Kees48 Hier is nog iemand die VOIP (nog) niet aan de praat krijgt op eigen apparatuur. Dat kan toeval zijn, maar misschien is er meer aan de hand. Het enige wat ik je nog kan vragen is om screenshots te delen van je instellingen (met persoonlijke gegevens onleesbaar gemaakt). Wellicht ziet iemand iets wat je over het hoofd hebt gezien.

Reputatie 3

 Wat mij ook nog is opgevallen dat ik mijn mobile abonnement van T-Mobile niet kan toevoegen aan mijn T-Mobile. Na ontvangst van de 4 cijferige code krijg ik het volgende bericht:

In mijn T-Mobile staat een naam zoals op mijn legitimatiebewijs die niet klopt zou dat de oorzaak kunnen zijn. Dus dat door deze fout mijn ww voor VOIP niet kan worden aangepast (hoewel er wel een melding komt dat het gelukt is). 

Reputatie 3

@Kees48 Hier is nog iemand die VOIP (nog) niet aan de praat krijgt op eigen apparatuur. Dat kan toeval zijn, maar misschien is er meer aan de hand. Het enige wat ik je nog kan vragen is om screenshots te delen van je instellingen (met persoonlijke gegevens onleesbaar gemaakt). Wellicht ziet iemand iets wat je over het hoofd hebt gezien.

Dit werkt niet en ook met altijd aanmelden via een internetverbinding ook niet.

Reputatie 7
Badge +9

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

Reputatie 3

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

Bij de T-Mobile winkel mijn naam laten aanpassen zoals die staat op mijn identiteitsbewijs. Dat was niet goed ingevuld toen ik naar die winkel moest om mijn identiteit te laten en zien begin januari. In de winkel bleek ook dat ze met mijn account bezig waren…. Dus er is hoop.

Reputatie 3

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

Bij de T-Mobile winkel mijn naam laten aanpassen zoals die staat op mijn identiteitsbewijs. Dat was niet goed ingevuld toen ik naar die winkel moest om mijn identiteit te laten en zien begin januari. In de winkel bleek ook dat ze met mijn account bezig waren…. Dus er is hoop.

Ik kon mijn mobile nummer nu toevoegen aan mijn account. Daarna de Zyxel weer aangesloten en mijn telefonie ww ingesteld (met melding gelukt!), 2 uur gewacht en Fritzbox weer aangesloten ipv de Zyxel en mijn telefoonnummer toegevoegd. Helaas weer fout 401.

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

Helaas niet, VoIP is niet mijn expertise 😉. Behalve packet capture van de Fritzbox (als die mogelijkheid erin zit) vergelijken met een Zyxel kan ik niet veel meer doen. 

Reputatie 3

@ allen

@peter-keetfm 

@TechRacing93 

@Sven-TMT 

@TMTV 

@Tommie 

@louisL 

Ik kom geen stap verder heb ik het gevoel, Bria geeft net als Fritzbox 4060 fout 401. Ook Zoiper werkt niet. T-Mobile laat niets van zich horen. Dus ik heb het idee dat er geen oplossing komt en dat ik moet gaan werken aan plan B.

Als iemand wel goede ervaringen heeft laat het me aub weten, wellicht ben ik wat te ongeduldig.

Reageer