VOIP instellen Fritzbox

  • 2 February 2023
  • 51 reacties
  • 1248 Bekeken

Reputatie 3

Ik krijg de foutmelding 401.

Mijn login icm met het door mij aangemaakte wachtwoord werkt niet.


51 reacties

@Kees48

Pas eens je wachtwoord aan.

Ik heb die met een naam met hoofdletter.

Met %% er tussen en dan een paar nummers.

Voorbeeld : Thuis%%12345678

Bij mij geen probleem met een Fritzbox 5590.

Probeer dat eens.

Wachtwoord aanpassen kan via mijn T-mobile via Vast Bellen-account.

 

Reputatie 6
Badge

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

Bij de T-Mobile winkel mijn naam laten aanpassen zoals die staat op mijn identiteitsbewijs. Dat was niet goed ingevuld toen ik naar die winkel moest om mijn identiteit te laten en zien begin januari. In de winkel bleek ook dat ze met mijn account bezig waren…. Dus er is hoop.

Ik kon mijn mobile nummer nu toevoegen aan mijn account. Daarna de Zyxel weer aangesloten en mijn telefonie ww ingesteld (met melding gelukt!), 2 uur gewacht en Fritzbox weer aangesloten ipv de Zyxel en mijn telefoonnummer toegevoegd. Helaas weer fout 401.

Ik zou verwachten dat als een nog niet verlopen registratie het probleem is dat de timeout begint te tellen vanaf het moment dat je de Zyxel verwijderd. De registratie van de Fb zal dan hooguit fout kunnen gaan zo lang die registratie nog niet is verlopen.

Wat je nog zou kunnen proberen is of het instellen van een STUN server helpt. Het zou niet moeten uitmaken, maar probeer eens stun.sipgate.net in te stellen?

 

Reputatie 3

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

@Sven-TMT kan jij hier je kennis op schijnen?

Bij de T-Mobile winkel mijn naam laten aanpassen zoals die staat op mijn identiteitsbewijs. Dat was niet goed ingevuld toen ik naar die winkel moest om mijn identiteit te laten en zien begin januari. In de winkel bleek ook dat ze met mijn account bezig waren…. Dus er is hoop.

Ik kon mijn mobile nummer nu toevoegen aan mijn account. Daarna de Zyxel weer aangesloten en mijn telefonie ww ingesteld (met melding gelukt!), 2 uur gewacht en Fritzbox weer aangesloten ipv de Zyxel en mijn telefoonnummer toegevoegd. Helaas weer fout 401.

Ik zou verwachten dat als een nog niet verlopen registratie het probleem is dat de timeout begint te tellen vanaf het moment dat je de Zyxel verwijderd. De registratie van de Fb zal dan hooguit fout kunnen gaan zo lang die registratie nog niet is verlopen.

Wat je nog zou kunnen proberen is of het instellen van een STUN server helpt. Het zou niet moeten uitmaken, maar probeer eens stun.sipgate.net in te stellen?

 

Helaas het lukt niet met de genoemde suggesties. Moet er na het aanmaken van een nieuw ww nog een tijdje gewacht worden voordat de Zyxel wordt verwijderd?

Reputatie 3

@Kees48

Pas eens je wachtwoord aan.

Ik heb die met een naam met hoofdletter.

Met %% er tussen en dan een paar nummers.

Voorbeeld : Thuis%%12345678

Bij mij geen probleem met een Fritzbox 5590.

Probeer dat eens.

Wachtwoord aanpassen kan via mijn T-mobile via Vast Bellen-account.

 

Dank voor de tip maar ook dit werkt niet.

@Kees48 

Vaag allemaal.

Ik zal van de week even in mijn Fritzbox 5590 kijken hoe ik het precies heb staan.

Je had mijn screenshots al geprobeerd toch.?

 

 

Reputatie 3

@Kees48

Vaag allemaal.

Ik zal van de week even in mijn Fritzbox 5590 kijken hoe ik het precies heb staan.

Je had mijn screenshots al geprobeerd toch.?

 

 

Ik heb je screenshots geprobeerd. Geen succes. Gisteren weer nieuw ww met % gemaakt op de site terwijl ik de fritzbox niet gebruikte dus met de Zyxel. Na 15 minuten de fritzbox weer aangesloten en gereset naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen en internet geactiveerd (TMT). Na 1,5 uur telefoonnummer toegevoegd met weer fout 401. Daarna weer gereset naar de LAB versie (7.39-101546 BETA) telefoonnummer geprobeerd met weer fout 401. Vervolgens de backup met mijn instellingen maar weer geïnstalleerd.

Ik weet niet of dat zo werkt.

Maar ik vermoed dat zodra je het T-mobile router aansluit er een soort reset plaats vindt.

Het volgt wat ik heb gedaan.

Het T-mobile router was geactiveerd. (Aansluiting opgeleverd)

Huistelefoon werkte met die router.

Toen de Fritzbox aangesloten.

Hierna pas het wachtwoord aangepast via mijn T-mobile en dit in de Fritzbox gezet.

En dat werkte. (Volgens mijn screenshots)

@Kees48 

Ik zie nu net dat het veranderd is bij mij.

Door de beta versie.

Nu staat er bij aanbieder T-Mobile.

Alleen via IPv4.

Als je dat invult moet het werken.

 

Reputatie 7
Badge +4

Het lijkt erop alsof er in de bèta versie nu provider profielen voor iig worden bijgesloten. 
Heeft het zin denk je @peter-keetfm om @Kees48 de beta release te laten installeren? 

@Seccie 

Dat maakt niet zoveel uit het werkt op beide versies.

Aangezien Kees al beta heeft.

Heb ik op mijn Fritzbox 5590 ook beta geïnstalleerd om het te testen en werkt ook goed op beta.

Normaal ben ik niet zo voorstander van beta versie en wacht met smart op Fritz Os 7.50.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Seccie

Dat maakt niet zoveel uit het werkt op beide versies.

Aangezien Kees al beta heeft.

Heb ik op mijn Fritzbox 5590 ook beta geïnstalleerd om het te testen en werkt ook goed op beta.

Normaal ben ik niet zo voorstander van beta versie en wacht met smart op Fritz Os 7.50.

 

Dat snap ik...het heet natuurlijk ook beta om die reden ;-) 
Toch bedankt voor het meedenken! 🙂

Reputatie 3

@Kees48

Ik zie nu net dat het veranderd is bij mij.

Door de beta versie.

Nu staat er bij aanbieder T-Mobile.

Alleen via IPv4.

Als je dat invult moet het werken.

 

Nu VOIP ww aangemaakt zonder dat de Zyxel was aangeslopen. Na 1 ½ uur werkt het nog steeds niet. Snik…. sit meldt oorzaak 401. NB ik werk met de LAB versie.

@Kees48

Wat raar dat het nog niet werkt.

Lab is beta versie.

Een test probeer versie zeg maar.

Alleen via ipv4 heb je ook ingesteld.

 

Reputatie 3

@Kees48

Wat raar dat het nog niet werkt.

Lab is beta versie.

Een test probeer versie zeg maar.

 

TMT reageert niet daarin ben ik wel teleurgesteld. Ik ga binnenkort maar met mijn telefoonnummer naar Cheapconnect (dan moet ik wel de poort 5060 aanpassen naar 5080 in de instellingen (kan via aanpassen backup).

@Kees48 

Land en net nummer heb je ook goed staan.?

 

Reputatie 3

@Kees48

Land en net nummer heb je ook goed staan.?

 

Landnummer en netnummer staan ook goed. 

 

Dan weet ik het ook niet meer.

Vervangende verbinding 

Staat bij mij wel aangevinkt.

Dat kun je nog proberen.

 

En bij.

Uitgaand telefoonnummer

Eigen telefoonnummer
Heb ik alleen het netnummer staan.
 
 
Reputatie 3

En bij.

Uitgaand telefoonnummer

Eigen telefoonnummer
Heb ik alleen het netnummer staan.
 
 

Steeds geen resultaat. Wellicht is de vervaltermijn voor de SIP registratie te kort. Of moet het nieuwe ww toch eerst naar de Zyxel worden geschreven maar moet je dat ook mogelijk maken op de Zyxel.

Ik heb die Zyxel niet gebruikt.

Alleen bij het activeren van de verbinding.

Door de monteur.

Daarna de Fritzbox aangesloten.

Dag daarna het sip gegevens er in gezet na het aanpassen van het wachtwoord.

Wel heb ik de gegevens van gebruikers naam en wachtwoord in een kladblok gezet.

Kopiëren en plakken.

Foutje is zo gemaakt.

 

Reputatie 3

Ik heb die Zyxel niet gebruikt.

Alleen bij het activeren van de verbinding.

Door de monteur.

Daarna de Fritzbox aangesloten.

Dag daarna het sip gegevens er in gezet na het aanpassen van het wachtwoord.

Wel heb ik de gegevens van gebruikers naam en wachtwoord in een kladblok gezet.

Kopiëren en plakken.

Foutje is zo gemaakt.

 

Foutje is inderdaad zo gemaakt. De gebruikersnaam had ik extra gecheckt op O en 0. Iemand van TMT zou toch moeten kunnen aangeven wat de exacte procedure moet zijn.

Dat doen ze alleen bij gebruik van hun eigen apparatuur.

Dat is meestal zo bij een provider.

Maar toch vindt ik het vreemd dat het niet werkt bij u.

Zou u nogmaals het wachtwoord aan willen passen via mijn T-mobile.

Die Zyxel moet je niet gebruiken.

 

 

En als je 100% zeker weet dat alles goed staat.

Kun je nog een herstart van het glasvezel kastje proberen.

Voor 1 min. De stekker uit het stopcontact halen.

 

Reputatie 3

Het lukt niet ik stop er mee. Ik ga bellen via CheapConnect dat is nog goedkoper ook.

Het kan ook nog zijn dat je met het schakelen tussen de Fritzbox en het T-mobile router dat je een ander public ip adres krijgt.

En het systeem in de war komt.

Als je nu de Fritzbox aangesloten laat en morgen weer probeert.

Anders zou ik het ook niet meer weten.

 

Reageer