Beantwoord

ZyXEL, vaste telefoon werkt niet en lampje ZyXEL brandt niet

  • 20 October 2022
  • 10 reacties
  • 290 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Reeds 10 oktober telefonisch gesproken met uw collega. Afspraak dat back office zou reageren…. helaas nog niets vernomen.

Sinds de installatie van de nieuwe modem ZyXEL werkt de vaste telefoon niet meer. Het lampje van vast telefoon op ZyXel werkt ook niet.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 21 October 2022, 09:14

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ES-oet,

Goed dat je aan de bel trekt, hier wilde ik snel verandering in brengen!

Daarom ben ik meteen in jouw modem gedoken en heb ik hier een aantal aanpassingen op gedaan. Het lukt mij nu om jouw telefonie account volledig te bereiken en hierdoor zou je meteen aan het bellen kunnen slaan. Mocht de vaste telefoon toch niet meteen werken, dan zou ik controleren of je de vaste telefoon op Phone 1 van het modem hebt aangesloten. Anders kan het nog helpen om het basisstation van de vaste telefoon kort van het stroom af te halen.

Ik ben blij dat ik het meteen voor je op heb kunnen lossen en ik wens je nog veel belplezier toe! 😃

Goedemorgen ‘Cal’

Dat heb je heel goed gedaan. Dank !!

Groeten, t-mobile-user

Goedemiddag,

Sinds enkele tijd hebben wij ook problemen met vast internet en telefoon. Inmiddels is beloofd dat er een monteur onze kant op komt, maar daar horen we niets van. We zijn al bijna twee weken verder, en het probleem blijft bestaan. Nadat het internetprobleem is opgelost, hebben we nu een telefoonprobleem. Het telefoonlampje op de Zyxel modem brandt niet en we kunnen niet bellen (in- of uitgaand). Ik zie dat u eerder iemand goed heeft kunnen helpen met een specifieke oplossing. Zou dit misschien bij ons ook werken?

Hgr.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Whoogenb, ik wil er ook voor zorgen dat bij jou de vaste telefoon weer gaat werken! 

Ik heb daarom gelijk alles voor je nagekeken en ik zie dat dit probleem inmiddels is doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst. Zij zullen dit tot op de bodem voor je onderzoeken en hun best doen om er zo snel mogelijk weer voor te zorgen dat je weer kan bellen en gebeld kan worden. Ik wil je graag vragen om de uitslag van dit onderzoek af te wachten. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op! 

Ik heb eveneens het probleem met de Zychel modem, niet branden lampje en geen mogelijkheid de vaste telefoon te kunnen gebruiken. Maak hier dan ook formeel melding van en wil graag op de hoogte gehouden van de stand van zaken m.b.t. oplossing van dit probleem.

Met vriendelijke groet,Tola

Bij het vermelden van mijn probleem heb ik een aantal stappen overgeslagen. Hierbij de aanvulling. Op dinsdag 22 augustus is de huisaansluiting gewijzigd naar een glasvezelaansluiting. Alles leek in orde totdat ik een aantal dagen later de telefoon oppakte en er geen verbinding mogelijk was zowel in als uitgaand. Bij controle van de modem, Zychel, bleek het lampje van de vaste telefoonverbinding niet te branden. Ik heb alle informatie van T-Mobile doorgespit en alles uitgeprobeerd maar niets hielp.

In een van de artikelen werd aangegeven de instelling in de router aan te passen, door bijvoorbeeld de regio te wijzigen naar bijvoorbeeld Belgie. Leuk maar bleek niet mogelijk alleen leeg bij default of US of Europa bij de andere mogelijkheden.

Ik heb mij geprobeerd voor te stellen wat er nu feitelijk wijzigt bij het over gaan van vaste lijn naar glasvezel en kan mij niet iets voorstellen waarom je de instelling van de router zou moeten wijzigen. 

In een artikel las ik dat sommige Dect telefoons mogelijk problemen veroorzaken. Hier betreft het een Dect Panasonic KX-TG6721NL. Maar ook hier hetzelfde het signaal veranderd toch niet door de glasvezelkabel.

Hopelijk is het fenomeen bekend en hoor ik graag een/de oplossing, Tola   

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Tola, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je telefonie! 😊 Hiervoor heb ik twee voorbeeldgesprekken nodig met een nummer waar je naar probeert te bellen en datum/tijdstip. Alvast bedankt! 

Hallo Ishana, Bedankt voor je reactie. 

Hierbij de 2 pogingen van voorbeeldgesprekken:

  • 26-8-2023  14.42 0643655575
  • 26-8-2023  14.46 0682572705

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tola, heel fijn dat je deze voorbeeldgesprekken kon aanleveren! Ik heb hiermee gelijk een aantal kunstjes uitgehaald met de registratie van de vaste telefoon en je kan de vaste telefoon weer met een gerust hart oppakken. 😉

Ik wens je alvast heel veel belplezier toe! 😃

Ik was blij dat het lampje op de router brandde en dat ik weer gebruik kon maken van de vaste telefoon. 

Hartelijk dank voor de geboden hulp. Tola

Reageer