Beantwoord

zyxel VMG8825-T50 geen antwoord-tijd wisselen

  • 11 February 2023
  • 25 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 14 reacties

Goededag,

Ik heb een abonnement met vast bellen (met VOIP).

Als ik mijn nummer van buitenaf bel, stopt de communicatie na 5 beltonen zonder antwoord.

Ik moet het aantal beltonen (of de tijd) voordat de communicatie wordt onderbroken verhogen.

Volgens de T50-handleiding zou het mogelijk moeten zijn, maar blijkbaar is de functie “no-answer time” in de firmware van T-Mobile niet ingeschakeld.

Weet iemand hoe het moet?

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door GiAl 13 February 2023, 18:43

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @GiAl welkom bij de community.

Ik verwacht niet dat dit in het modem ingesteld kan worden. De telefooncentrale van T-Mobile houdt die 20 seconden bij en schakeld dan door naar Voicemail. Misschien kun je in my-tmobile je voicemail uitschakelen?

Reputatie 2

Bedankt Eric !

Het probleem is niet voicemailgerelateerd (voicemail staat toch uit).

Na vijf beltonen wordt de communicatie automatisch onderbroken, terwijl ik een apparaat heb dat pas na 9 beltonen antwoordt (deze waarde staat vast en kan niet worden gewijzigd), dus ik zou het belletje tot 10 beltonen moeten laten doorgaan.

Geen kans ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GiAl, bedankt voor het aankaarten van je issue. Het is inderdaad mogelijk om het langer te laten doorgaan. Dit kan ik niet zelf aanpassen, onze techneuten wel. Hiervoor heb ik een ticket aangemaakt en zij gaan je ringing time verhogen. Dit kan maximaal naar 50 seconden. 

Reputatie 2

Hi @GiAl, bedankt voor het aankaarten van je issue. Het is inderdaad mogelijk om het langer te laten doorgaan. Dit kan ik niet zelf aanpassen, onze techneuten wel. Hiervoor heb ik een ticket aangemaakt en zij gaan je ringing time verhogen. Dit kan maximaal naar 50 seconden. 

 

Bedankt Tommie !

 

Reputatie 2

Hi @GiAl, bedankt voor het aankaarten van je issue. Het is inderdaad mogelijk om het langer te laten doorgaan. Dit kan ik niet zelf aanpassen, onze techneuten wel. Hiervoor heb ik een ticket aangemaakt en zij gaan je ringing time verhogen. Dit kan maximaal naar 50 seconden. 

Hi Tommie,

Ik ben bang dat we een pandora-vaas hebben geopend!

Na het openen van het ticket heb ik niets meer gehoord, dus vandaag de klantenservice gebeld om navraag te doen.

Na een half uur wachten vertelde een telefoniste van de klantenservice me dat het ticket twee dagen na opening was beantwoord (informeert T-mobile klanten niet over de sluiting van tickets ??) met de indicatie dat ik kon zelf de 9 beltonen in mijn apparaat wijzigen.

Ik legde meneer uit dat ik dat niet kon en dat het wel mogelijk was om deze parameter in het modem in te stellen, maar dat alleen T-mobile dat kon en dat dit precies het verzoek aan T-mobile was: het aantal beltonen naar 10 te verhogen (of de ringing time bijvoorbeeld tot 15 seconden te stellen).

De heer stond erop dat dit niet kon, en toen hij niet wist hoe hij verder moest, zei hij dat hij me in de wacht zou zetten en hij hing op.

Is er iets dat je kunt doen om me te helpen?

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GiAl, goed dat je dit weer aankaart! Ik heb je ticket goed bijgehouden, ook ik zag dat het ticket werd afgeketst en dat ze erbij hadden gezet: Dit kan de klant zelf. Maar dat is niet zo, ik ben persoonlijk naar onze technische dienst gelopen om hier naar te vragen. Wat blijkt nou te zijn, onze technische dienst heeft een aantal nieuwe mensen aangenomen. Veel kunnen daarom nog niet in alle systemen. Ik heb dus ook verzocht om dit zo snel mogelijk te fixen en mij hierover te berichten als dit gebeurt zou zijn. Ik heb hier nog geen gehoor over gehad. Als ik morgen middag nog niks heb gehoord, trek ik ze nog een keer aan de mouw. Geen zorgen, ik ben er mee bezig!

Reputatie 2

Bedankt Tommie !

Reputatie 2

Any news Tommy ?

Reputatie 2

Hey @GiAl, goed dat je dit weer aankaart! Ik heb je ticket goed bijgehouden, ook ik zag dat het ticket werd afgeketst en dat ze erbij hadden gezet: Dit kan de klant zelf. Maar dat is niet zo, ik ben persoonlijk naar onze technische dienst gelopen om hier naar te vragen. Wat blijkt nou te zijn, onze technische dienst heeft een aantal nieuwe mensen aangenomen. Veel kunnen daarom nog niet in alle systemen. Ik heb dus ook verzocht om dit zo snel mogelijk te fixen en mij hierover te berichten als dit gebeurt zou zijn. Ik heb hier nog geen gehoor over gehad. Als ik morgen middag nog niks heb gehoord, trek ik ze nog een keer aan de mouw. Geen zorgen, ik ben er mee bezig!

Hi Tommy,

Heb je misschien iets kunnen doen om het probleem op te lossen ?

Bedankt !

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GiAl, ik had je graag willen verblijden met de fix. We zijn tegen een obstakel aangelopen. De applicatie die nodig is om de ringing time te veranderen, werkt op dit moment niet. Ik durf ook niet te zeggen wanneer die wel weer gaat werken. Omdat deze vraag zelden voorkomt, kan dit wat langer duren dan normaal. Excuus voor het ongemak! Ik hoop dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.  

Reputatie 2

Hi Tommie,

hoe vervelend dat het kan niet snel opgelost worden,  het is echt belangrijk voor mij. Heb je geen idee hoe lang het kan duren ? Gaat het over een paar weken of enkele manden?

Nogmals bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GiAl, ik snap dat dit vervelend is. Ik durf hier alleen geen antwoord op te geven. De juiste afdeling weet er van,  ik hoop dat ze dit dan ook snel gaan oppakken.

Reputatie 2

Hi Tommie, kun je bij je collega's navragen of er nieuws is voor de oplossing van mijn probleem? Bedankt !

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GiAl, op dit moment is de situatie nog het zelfde. Ik heb dit nog een keer aangekaart, hopelijk komt er wat meer vaart in te zitten! 

Reputatie 2

Hi Tommy, any news ??

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GiAl, ik zie nu dat ze de ringing time hebben aangepast. De maximale ringing time is 60 seconden op het Zyxel modem en dit zou het nu moeten doen. Kan je mij dit laten weten?

Reputatie 2

Hoi Tommie, het heeft een tijdje gewerkt, nu is het weer 20 seconden.

De enige verandering die ik kan bedenken is mijn defecte modem ZYXEL VMG8825-T50 die onlangs door T-mobile is vervangen door een ZYXEL DX5401-B1.

Nu stoppen de oproepen weer na 5 of 6 belsignalen.

Kan je je collega's vragen om opnieuw de wijziging toe te passen om de beltijd naar 60 sec te verlengen?

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GiAl, sorry voor de late reactie. Ik heb het voor je doorgezet naar onze techneuten! 

Reputatie 2

Any news Tommie ?

Ik heb deze functie echt nodig.

Bedankt !

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GiAl, ik ben meteen voor je gaan kijken.

Onze Back Office kan dit zelf niet meer aanpassen, dus het ticket is gesloten. Ik heb dit besproken met een collega van de Technische Dienst, die gaf aan dat het nog wel mogelijk is maar met een omweg. Ik heb dus opnieuw een ticket ingeschoten en die moet de Back Office dan weer doorzetten naar de Technische Dienst zodat het ticket vervolgens bij het VOIP-team terrecht komt. Ik hoop dat het nog aangepast kan worden. Wordt vervolgd!

Reputatie 2

Hallo Tommie, is er nog nieuws? Een collega van je belde mij begin december en vertelde dat de verandering een verandering van het systeem zou vergen, maar dat hij niet wist wanneer die zou plaatsvinden. Het is nu bijna drie maanden geleden. Wanneer zullen ze de verandering doorvoeren zodat mijn systeem werkt? Bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GiAl, ik heb wat instellingen kunnen aanpassen sinds we een nieuwe tool hebben gekregen. Zou je eens willen kijken of het nu wel werkt? Voer voor de zekerheid een reboot uit op het modem en telefoonstation. 

Reputatie 2

Bedankt Tommy, ik heb het geprobeerd maar nu wordt er doorgeschakeld naar mijn mobiel 0622 xxxx89 wat ik niet wil. Kun je het alsjeblieft uitschakelen? Bedankt

Reputatie 2

Ik heb het doorschakelen vanaf de website uitgeschakeld en ben erin geslaagd te bellen, de wijziging die je hebt aangebracht lijkt te werken en nu lijkt het systeem te werken zoals ik het nodig heb. Hopelijk blijft dat zo! Dank je voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat kan kloppen, voor een gekke reden moest ik doorschakelen inschakelen om de tijd aan te passen @GiAl. Ik zie dat de ringing time, na het uitschakelen van doorschakelen, nog steeds goed staat! Hopelijk blijft het nu ongeschonden. 

Reageer