F.A.Q.

Nummerbehoud

Nummerbehoud
Reputatie 7
Badge +8

 

Bij Odido kan je gratis je eigen telefoonnummer behouden. Zo blijf je bereikbaar op je oude, vertrouwde nummer. Wel zo eenvoudig!

 

Bij je aanvraag kun je jouw nummer doorgeven, dat is voldoende. Hieronder staat een overzicht van meest gestelde vragen.



Ik wil juist een nieuw nummer. Mag ik kiezen?

Wil je een nieuw nummer, geen probleem. Dan hoef je geen nummerbehoud aan te vragen en krijg je automatisch een nummer van ons toegewezen. Je hebt hierin geen keuze. Je krijgt ongeveer een week voor de oplevering een bericht met jouw nieuwe nummer.


Ik ben het vergeten aan te vragen, kan het nog?

Ja hoor, je kunt op ieder willekeurig moment nummerbehoud aanvragen. Bedenk je echter wel dat jouw nummer maximaal 60 dagen zonder provider mag zitten. Heb je jouw oude telefoonprovider dus al opgezegd, dan kun je niet te lang wachten. Na die 60 dagen ben je het nummer kwijt. Heb je altijd jouw oude telefoonprovider behouden naast je Odido abonnement, dan kunnen wij het nummer altijd nog bij ons gaan onderbrengen. Dit kun je doen via Mijn Odido. Dit staat bij Instellingen//Bellen//Instellingen//Nummerbehoud. Of je neemt contact op met de klantenservice.


Mag ik ook meerdere nummers meenemen?

In totaal kan je twee telefoonnummers naar Odido meenemen. Je dient dan uiteraard ook twee telefoonlijnen aan te vragen. Twee is het maximum aantal lijnen dat Odido beschikbaar heeft binnen het abonnement.


Afgekeurd, waar kan dat aan liggen?

Er zijn enkele zaken die we controleren, we mogen natuurlijk niet zomaar een nummer overnemen! We controleren of het nummer op jouw naam staat en of je adres klopt. Ook kunnen we controleren aan de hand van je banknummer. Zorg er dus voor dat je de juiste gegevens invult, zoals het ook bekend is bij jouw oude telefoonprovider. Naast deze typefoutjes controleren we ook of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We kunnen niet een nummer met een ander kengetal overnemen.


Wanneer nemen jullie het nummer over van mijn oude provider?

Je krijgt bij de oplevering direct jouw oude vertrouwde nummer. Op die manier ben je altijd bereikbaar op het nummer dat iedereen kent!

 

Heb je nog vragen over de nieuwe functie? Reageer dan gerust op dit bericht!

 


16 reacties

Ik heb net een bericht gekregen met de tijdelijke telefoonnummer maar het is de zelfde als mijn bestaande nummer... is dit fout of is er geen wacht tijd met Glasvezel aansluitingen?

Kind regards, Matt
Reputatie 7
Hoi MattChett,

Een warm welkom bij T-Mobile Thuis! Leuk dat jij binnenkort gebruikmaakt van onze telefonie. Ik beantwoord graag al jouw vragen.

Je hebt aangegeven je nummer te willen houden, dat is helemaal goed, zo blijft jouw telefoonnummer natuurlijk herkenbaar voor jouw familie en vrienden! Met nummerbehoud krijg je vaak een tijdelijk nummer, maar het kan soms zijn dat we verwachten het nummer per direct over te nemen. Dit is bij jou het geval, het tijdelijke nummer is niet nodig.

Mocht je nog meer vragen hebben, laat me dat dan gerust weten!
Hi,

ik heb getracht om gebruik te maken van de overstapservice. Helaas kan het niet met alles-in-een van Canal Digitaal.
Ik wil wel graag mijn bestaande nummer meenemen, dit nummer staat in mijn gegevens genoteerd maar ik weet nu niet of het nummer overgenomen word door T-Mobile......
Ik heb ondertussen al zelf opgezegd bij CD, zoals me door de T-Mobile site verteld werd.
Ik zou graag ergens conformatie krijgen dat mijn bestaande nummer meeverhuisd.

vr. grt. Bert.
Reputatie 7
Hoi snowleopard!

Alvast een warm welkom Thuis! Leuk dat je naar ons gaat overstappen. Ik heb het voor je gecheckt, het nummer eindigend op 85 wordt meeverhuisd. Tot snel!
Hey,

Sinds een week t-mobile thuis in huis, werkt prima. Hierbij heb ik ook nummerbehoud aangevraagd.
Het geval is dat we in een gedeelte van Rijswijk ZH, dichtbij Delft, wonen waar het netnummer nog steeds 015 is.
Ik heb al contact gehad met klantenservice, deze vertelde me dat Rijswijk ZH 070 heeft en KPN het oude telefoonnummer niet vrij wil geven. We zijn nooit verhuisd. We willen heel graag ons oude telefoonnummer behouden, want deze is bekend bij iedereen.

Hoe kan dit opgelost geworden?

greetings, MiKo1000
Reputatie 7
Hey @MiKo1000,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! 😁 Ik zie dat we het vaste nummer dat eindigt op ...994 hebben overgenomen. Is dit het correcte nummer? Of wens je een ander nummer te behouden?
Hey Piotr,

Ik lees nu pas je bericht.
Ja dat is het oude nummer. Eindigend op ...994, deze willen we heel graag behouden.

MiKo1000

Goedenavond,

Afgelopen week heb ik de overstap in gang gezet vanuit Ziggo naar uit&thuis van T-mobile internet tv en vaste telefonie incl nummerbehoud.

Vanuit Ziggo heb ik gisteren een bevestiging van beëindigen abonnement, alsmede overname telefoonnummer ontvangen, echter voor een totaal ander telefoonnummer! Contact opgenomen met Ziggo, maar zij verwezen mij door naar de aanvrager voor nummerbehoud: T-mobile. Hierop contact opgenomen met de klantenservice van T-mobile, maar daar kreeg ik uiteindelijk de boodschap: neem contact op met Ziggo, wij hebben het juist ingediend.

Vandaag wederom contact gehad met Ziggo, maar daar krijg ik de melding dat zij geen verzoek hebben ontvangen voor het juiste nummer dat ik heb opgevoerd tijdens de aanvraag voor alles in 1 pakket.

 

Wat kan ik nu nog doen, om te borgen dat ons eigen vertrouwde telefoonnummer behouden blijft?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Seikje, daar gaan we gelijk een onderzoek voor starten. Sorry dat je van het spreekwoordelijke kastje naar de muur gestuurd wordt. 

Wanneer je gebruikmaakt van een Overstapservice dan is de inkomende provider altijd verantwoordelijk voor hetgeen ingediend wordt en voor de gehele overstap. Dat wij tegen jou hebben verkondigd dat je bij Ziggo terechtkunt is niet waar en had niet op die manier uitgesproken moeten worden. 

Ik ga hier meteen achteraan en zal onderzoeken waar dit misgelopen is. Kun je mij een privébericht sturen met daarin het volledige vaste telefoonnummer dat wel overgezet had moeten worden, alsjeblieft? Dan ga ik aan mijn kant alles uit de kast trekken om dit in orde te maken!

Bedankt Jason! Ik heb je een privé bericht gestuurd met ons nummer en klantgegevens 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Seikje, het vaste telefoonnummer dat wij in de nummerportering (nummerbehoudaanvraag richting Ziggo) hebben gezet is hetzelfde telefoonnummer als jij aan me doorgegeven hebt.

Ik had graag willen concluderen dat wij iets verkeerd hebben gedaan, maar in dit zeldzame geval, ligt de fout dan toch echt bij de uitgaande provider, in dit geval Ziggo. 

Je kunt in dit geval toch echt het beste bij Ziggo aankloppen en aangeven dat wij het dossier volledig met het juiste telefoonnummer hebben doorgevoerd. Wellicht hebben zij per ongeluk een ander telefoonnummer aan het dossier gekoppeld. Sorry voor het ongemak en dat ik je terugstuur, dat is niet mijn intentie, maar is nu wel de uitkomst.

Wegens de privacywet mag ik geen informatie opvragen bij een andere provider, maar ik zal wel proberen na te gaan of zij bovengenoemde vergissing hebben gemaakt. Mocht ik informatie verkrijgen hiertoe, dan zal ik je die direct doorgeven. Persoonsgegevens kan ik vanzelfspreken niet opvragen bij Ziggo.

Hallo, ik ben een nieuw abonnement gestart bij T-mobile (mijn oude abonnement stond ook bij T-mobile) en ik heb de nieuwe simkaart en contract al ontvangen. Ik heb ook gevraagd om het nummer van het oude abonnement mee te nemen naar het nieuwe. De nieuwe simkaart is pas actief als het nummer is overgezet. Het oude abonnement loopt echter nog steeds door en ik kan nergens vinden wanneer het nummer wordt overgezet naar het nieuwe. Wanneer gaat het nieuwe abonnement in? Is er iets dat ik moet doen?

Reputatie 7

Hi @crainone, super leuk om te lezen dat je een nieuw abonnement bent gestart bij T-Mobile! Ik wil dat je hier zo goed mogelijk bij geholpen wordt en wil vragen of @Hajar of @Pharwin hierbij kan helpen, aangezien dit een mobiele vraag betreft. Kunnen jullie hier meer duidelijkheid over geven? 😊

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @crainone, goed dat je dit aangeeft, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, kun je de status hiervan heel gemakkelijk checken via onze website: https://www.t-mobile.nl/nummerbehoud/status. Je kijgt dan een overzicht te zien met wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd, voor welk nummer en ook wanneer je nummer door ons wordt overgezet. Je hoeft dus zelf niets doen, alleen het even in de gaten te houden. Je ontvangt van ons ook meerdere sms'jes, om je op de hoogte te stellen met wanneer je nummer door ons wordt overgezet. Hopelijk geeft dat wat meer duidelijkheid. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten! 😁

 

Groetjes, 

Pharwin 

 

 

Hey,

Ik ben over gegaan van KPN naar T-mobile met nummerbehoud. Het KPN abonnement kon al sinds 08-2022 verlengd worden. Ondertussen heb ik de nieuwe T-mobile simkaart binnen. Ik weet alleen niet wanneer alles wordt overgezet. Ik wil niet dat ik straks ineens niet meer te bereiken heb omdat de verkeerde simkaart nog in de telefoon zin. Is er een concrete datum te vinden van wanneer T-mobile mijn nummer overneemt? 

Reputatie 7
Badge +14

Het wordt overgezet op de dag dat je KPN abonnement afloopt. Dat is door het opzegtermijn 1 maand na goedkeuring nummerbehoud. 

Reageer