Info

Mijn vaste telefoon werkt niet

Mijn vaste telefoon werkt niet
Reputatie 7
Badge +16

In dit artikel vind je alle informatie over wat je kan doen om eventuele problemen met je vaste telefoon op te lossen.


De meeste problemen met Telefonie los je snel op door:

  • Een reset van het modem en de telefoonstations

  • Te controleren of het hoofdstation aan is gesloten op de juiste poort van het modem (Phone 1)

  • De bekabeling te controleren en eventueel te vervangen


Reset van het modem en de telefoonstations

Geef het modem een reset via de stappen in dit artikel:

Reset uitvoeren op het modem

Geef het hoofdstation van het toestel een reset door deze even van de stroom te halen. Twijfel je wat het hoofdstation is? Haal dan alle stations van de stroom.

 

Is het hoofdstation goed aangesloten?

Is het hoofdstation aangesloten op poort Phone 1 met de grijze kabel (1,5 meter) met het label ‘Line’?

 

De bekabeling

Controleer of de kabel goed aangesloten is of mogelijk defect is door even te testen met een andere kabel.

 

Algemeen probleem

Als er een algemeen probleem is, plaatsen we dit in een algemeen topic: Probleem Vast Bellen.

 

Ik kan niet bellen

Er zijn drie mogelijke situaties:

  1. Je kan naar geen enkel nummer bellen.
    Mogelijk is je Vast Bellen abonnement nog niet actief, dit kan voor komen wanneer je bijvoorbeeld je vaste nummer meeneemt bij een overstap. Dit kan je controleren op Mijn Odido.

    Mogelijk ligt de oorzaak ook in het toestel of de kabel. Zorg dat het een DECT toestel is en probeer indien mogelijk te testen met een ander toestel en een andere kabel.

    Werkt ook dit niet? Maak dan een topic aan en geef ons twee momenten door met datum, tijdstip en het telefoonnummer waar je naar probeerde te bellen, dan gaan wij er mee aan de slag. Met deze informatie kunnen wij onderzoek doen naar wat er mogelijk mis gaat op het netwerk.
     
  2. Je kan niet bellen naar internationale nummers
    Maak een topic aan en geef ons twee momenten door met datum, tijdstip en het telefoonnummer waar je naar probeerde te bellen, dan gaan wij er mee aan de slag. Met deze informatie kunnen wij onderzoek doen naar wat er mogelijk mis gaat op het netwerk.
     
  3. Je kan niet bellen naar specifieke nummers zoals service-nummers of 0900-nummers.
    Mogelijk is het nummer waar je naar probeert te bellen door ons geblokkeerd omdat het bekend staat als fraude-nummer. Laat ons in een topic weten naar welk nummer je probeert te bellen, dan kijken we dit graag voor je na!

 

Ik kan niet gebeld worden

Controleer de volgende zaken:

  1. Is er een doorschakeling actief? Deze kan je uitschakelen via Mijn Odido.
  2. Geef het modem een reset via de stappen in dit artikel.
  3. Geef het hoofdstation van het toestel een reset door deze even van de stroom te halen. Twijfel je wat het hoofdstation is? Haal dan alle stations van de stroom.
  4. Werkt het nog steeds niet? Maak dan een topic aan en geef hierin aan welke stappen je al hebt doorlopen en of je niet gebeld kan worden door alle nummers, specifieke nummers en/of internationale nummers.

 

Ik kan niet bellen en gebeld worden

Controleer de volgende zaken:

  1. Is er een doorschakeling actief? Deze kan je uitschakelen via Mijn Odido.
  2. Zit de telefoon wel in de juiste poort van de modem (gemarkeerd met Telefonie)?
  3. Geef het modem een reset via de stappen in dit artikel.
  4. Geef het hoofdstation van het toestel een reset door deze even van de stroom te halen. Twijfel je wat het hoofdstation is? Haal dan alle stations van de stroom.
  5. Test de verbinding indien mogelijk met een ander toestel en vervang de kabel.
  6. Werk het nog steeds niet? Maak dan een topic aan en geef hierin aan welke stappen je al hebt doorlopen en of je niet gebeld kan worden door alle nummers, specifieke nummers en/of internationale nummers.


Nummerweergave

Mensen zien mijn nummer niet -  Maak een topic aan, dan kijken we graag voor je na of je nummer misschien afgeschermd wordt​​.

Ik zie binnenkomende nummers niet: 

  1. Geef het modem een reset via de stappen in dit artikel.

  2. Geef het hoofdstation van het toestel een reset door deze even van de stroom te halen. Twijfel je wat het hoofdstation is? Haal dan alle stations van de stroom.

  3. Verander de weergave van de digitale telefoongids van een 10-cijferige naar een 11-cijferige. Hoe je dit kan doen vind je in de handleiding van het betreffende toestel.

  4. Zorg dat het toestel geschikt is voor DTMF. Je kan dit testen door te bellen naar 085-7732598 en tijdens het gesprek de ‘5’ toets in te drukken. Hoor je nu “Five” dan is je toestel geschikt.

  5. Een aantal specifieke toestellen werkt niet goed met de VOIP techniek die wij gebruiken waaronder een aantal Profoon toestellen en het KPN Chicago toestel. Wij raden aan om deze te vervangen voor een ander type toestel. Maak je gebruik van een Panasonic of Siemens toestel? Maak dan een topic aan, dan gaan wij er mee aan de slag! 


Ik heb nog steeds problemen met telefonie

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een eigen topic aan: topic over telefonie

 


26 reacties

Vandaag gearriveerd bij t mobile. Wel internet geen telefoon. Vlg helpdesk duurt dat 48 uur na 23 nov start. Alle stappen gedaan. Helaas wat kan helpen? Geduld of nog een keer aan bel trekken?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @cmeulmeester 

Als je inlogt in je T-Mobile thuis account wat staat er dan bij abonnementen bij vast bellen? Actief of in behandeling? Bij in behandeling moet T-Mobile wellicht nog wat doen.

Vanmorgen opgelost met herstart router. Dank voor reactie

Reputatie 1

Goedemorgen!

Ik heb zojuist een abo afgesloten op t-mobile thuis. Over een paar dagen gaat ook mijn mobiele nummer over naar t-mobile. Ik ben heel benieuwd of het bereik, internetverbinding beter gaan worden dan ik had met kpn!

 

anyway, ik twijfelde over Vast bellen. Ik vraag me af wat Vast bellen toevoegt wanneer je een mobiel abonnement hebt. Naar mijn idee is het alleen maar dubbelop betalen? Wellicht zie ik het te simpel hoor 😊 ik hoor graag wat volgens jullie de toegevoegde waarde is van Vast bellen. 
 

groetjes!

 

p.s. natuurlijk begrijp ik de toegevoegde waarde wel voor mensen die geen mobiel hebben, maar dat is in NE tegenwoordig maar 3% van de bevolking, geloof ik.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Winters27 

Hier vind je veel informatie over vast bellen, als je bijvoorbeeld alleen woont en iedereen belt naar jouw mobiel, dan is vast bellen niet echt nodig en betaal je dus €2,50 per maand voor iets waarvan je geen gebruik maakt.

Als er meerdere mensen thuis wonen die geen mobiel hebben dan zou het handig kunnen zijn, je kan dan zelf ook altijd naar huis bellen.

Annuleren kan door hier een reactie achter te laten

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Winters27, wat Waqqas aangeeft, dekt in principe de volledige lading, ik wil er nog één punt aan toevoegen: wanneer de mobiele verbinding eruit ligt en je niet met jouw smartphone kunt bellen (want geen netwerk), heb je als back-up nog de vaste lijn - dat geldt natuurlijk ook de andere kant op! 😉

Goedemorgen!

Ik heb zojuist een abo afgesloten op t-mobile thuis. Over een paar dagen gaat ook mijn mobiele nummer over naar t-mobile. Ik ben heel benieuwd of het bereik, internetverbinding beter gaan worden dan ik had met kpn!

 

anyway, ik twijfelde over Vast bellen. Ik vraag me af wat Vast bellen toevoegt wanneer je een mobiel abonnement hebt. Naar mijn idee is het alleen maar dubbelop betalen? Wellicht zie ik het te simpel hoor 😊 ik hoor graag wat volgens jullie de toegevoegde waarde is van Vast bellen. 
 

groetjes!

 

p.s. natuurlijk begrijp ik de toegevoegde waarde wel voor mensen die geen mobiel hebben, maar dat is in NE tegenwoordig maar 3% van de bevolking, geloof ik.

Ik zou niet zonder vast bellen willen , mits het goed werkt . Mobiel bellen vind ik niet prettig . Dat is mijn persoonlijke ervaring . 

Goedendag,
Ik kom er net achter deze week dat de vaste telefoon niet werkt. Als ik naar mijn vaste telefoon bel, via mijn mobiel krijg ik meteen te horen dat dit nummer niet bereikbaar is. Tevens brandt het telefoonlampje op het modem niet. Is het mogelijk dat er iets mis is gegaan tijdens het overzetten?

Mvg,
Marius

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheMemeMaster ik help je hier graag bij. Ik zie dat het modem al een lange tijd online is. Kan je een Powerflip uitvoeren op het modem en telefoon? Dit doe je zo:

  • Haal het modem voor zo'n 20 seconden van de stroom. Stop vervolgens de stekker weer in het stopcontact. 
  • Haal de telefoon voor zo'n 10 seconden van de stroom. Stop vervolgens de stekker weer in het stopcontact. 

Is het nu opgelost? Ik hoor graag van je terug.

@Tommie Top. Kwam thuis, en zag ineens dat het lampje brandde. Heb een test uitgevoerd en mijn mobiel werd dus gebeld door mijn vaste telefoon. Dank u!

Goedenavond,
Drie dagen geleden (01-05) heeft een installateur een Zyxel T-50 modem aangesloten. Internet werkt maar de vaste telefoon werkt niet. Als ik met mijn mobiel naar mijn vaste telefoon bel, krijg ik te horen dat het nummer niet bereikbaar is. Alle bekende opties al geprobeerd (reset, vervangen kabel etc.). Het ‘telefoonlampje’ op het modem blijft uit. Wat is hier aan de hand?

Vriendelijke groet,

Mobilus

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mobilus, fijn dat je hier aan de bel trekt, met een adequate wijziging in je instellingen kan ik hier snel meer voor je in betekenen! Omdat je jouw T-Mobile voor thuis abonnement nog niet aan jouw Community account hebt gekoppeld wil ik je graag vragen om een privébericht naar mij te sturen met de volgende informatie:

  • Postcode en huisnummer.
  • Je geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee kan ik snel je modem in duiken en wil ik je dé oplossing bieden! 😃

Hoi @Cal, probleem is verholpen. Bedankt voor de snelle service. Fijn weekend toegewenst!

Vriendelijke groet,

Mobilus

Good Day,


Today we realized that our landline is not working and is connected to a Zyxel T-50 modem. Internet is  working. When I call my landline from my mobile, I am told that the “number you have dialed is not in service”.  All known options have already been tried (power off and on, replace cable, etc.). The 'telephone light' on the modem remains off. Please kindly assist.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @MyTin 

If you go in your My T-Mobile account to meer > vast bellen, what does it say?

And what happens if you plug the telephone cable in the other PHONE port?

Hi@Waqqas 

My T-Mobile account to more > fixed calls it shows the monthly subscription of euro 2.76/month.

We have been paying the monthly subscription for the landline calling for the past few years, only recently we realized the landline cannot be used.

We have plugged into both the phone ports and both are not working. we have restarted the modem and unplug and plug in  the phone line but still not working.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @MyTin, I'll reinstate the transmitted land line info to the modem via a reprovision. This will make sure your land line has been set up correctly and should give it the proper, digital push it needs! Please restart the main land line phone and reboot the modem, this should enforce the renewed setup. Thanks for cooperating! 

Dear @Jason,

 

Thank you for the fast response, the land line is working now.

Much appreciated.

Have a great weekend ahead.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Great to hear it's working now, awesome! You're very welcome @MyTin. Thanks so much, have an amazing weekend! 😄



Hallo allemaal
Ik zit ergens mee. Nou heb ik sinds 31 mei mijn DrayTek om laten ruilen voor een Zyxel T50. Alles is geïnstalleerd zoals de tv box en het internet met 2 WiFi versterkers van Zyxel.
Waar ik mee zit is  dat ik mijn huistelefoon niet kan gebruiken. Terwijl alles in mijn abonnement op actief staat.
Ik heb meerdere malen alles goed doorgelezen over het instellen van een huistelefoon en ook meerdere gesprekken hier op het forum. Maar dat heeft mij niet geholpen. Ik heb alle stappen een aantal keerr herhaald.
Dit heb ik gedaan.

1) Een reset van het Zyxel T50 modem
2) gecontroleerd of het hoofdstation aangesloten is op de juiste poort van het modem (zit in Phone 1)
Geconfronteerd of alle kabels niet beschadigd waren.
3) Een modem reset
4) Idem aan stap 2, maar dan op ingang phone 2.
Dit heeft niet gewerkt. Dus ben ik verder gegaan.


5)  Ik heb kleine glasvezel kastje in de meterkast van Huawei 10 sec van het stroom afgehaald, dan gewacht totdat het kastje volledig was opgestart. Daarna heb ik dat Huawei kastje gereset met de knop aan de zijkant.
6) vervolgens heb ik het modem weer een reset gegeven. En gewacht tot alles weer was opgestart.
7) Op internet ingelogd op het modem en gekeken of de voip ingeschakeld was en geactiveerd. Dit was weer niet het geval.
Alle stappen nagekeken en alles weer twee keer opnieuw gadaan. Eén keer met de voip instelling DTMF en één keer met de FSK optie.
Ook dit heeft allemaal niet geholpen. En toen dacht. Ik geef het op en stel de vraag aan jullie. Wat doe ik verkeerd en hoe moet ik dit oplossen. Of kan iemand van het forum op afstand mijn modem induiken en er iets aan veranderen. Ik weet het niet meer. Ik heb alles geprobeerd.
Ik zie vanzelf wel een reactie terug. Groetjes.. Erwin

Hoi allemaal, 13 juni ben ik overgestapt van Tele2 DSL naar T-Mobile glasvezel en een Zyxel T-50 modem. Internet werkt perfect, maar vaste telefoon werkt niet op zowel Phone1 als Phone2 uitgangen. Monteur heeft internetsnelheid getest, maar niet of de vast telefoon werkt helaas. Telefoonlampje op modem brandt niet (zie bijlage). Modem en DECT station van stroom afgehaald (gereset) niet geholpen. Andere telefoonkabel getest niet geholpen. Er is geen grote/lokale storing op het moment. Alvast bedankt voor tips! Groetjes Skule

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Skule 

Kan je eens in je My T-Mobile account bij abonnementen kijken of vast bellen actief is en als je bij meer op instellingen > vast bellen klikt, staat daar jouw telefoonnummer?

Hoi @Waqqas, bedankt voor je snelle reactie. Onder Abonnement zie ik Vast Bellen staan (zie bijlage). Staat niet of ie actief is of niet. Onder Meer > Vast Bellen Instellingen, zie ik mijn correcte vastnummer bovenaan. Wat kan ik doen? Groetjes Skule

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Skule, ik zie inderdaad dat er iets niet lekker gaat. Geen zorgen, dit gaan we oplossen. Ik heb zojuist een nieuw signaal naar je modem gestuurd. Zou jij het modem voor 10 seconden van de stroom willen halen. Ik ben benieuwd of dit de oplossing is geweest. Hou mij op de hoogte!

Hoi ik heb vaste telefoon nu heb ik gisteren me bel limiet aan laten passen naar 20 euro waar ik nog niet aan zit 

nu kan ik alleen klantenservice bellen 

uit bellen naar vast nummer en mobiel werkt niet 

kan wel gebeld worden 

Reageer