Beantwoord

1 GB internet via WBA

  • 20 December 2019
  • 7 reacties
  • 434 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
  • is een legendarische user
  • 1812 reacties

Misschien een wat vreemde vraag maar dit stond te lezen op Totaaltv.nl   als ik het goed lees zie ik nergens dat dit ook geldt voor afnemers van  WBA en als het zo is gaat dit dan ook gelden voor klanten van T-mobile die hier behoefte aan hebben

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verhoogt-internetsnelheid-glasvezel-naar-1gbps/

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 December 2019, 17:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @BeMu 

De gigabit wba snelheid past niet in het prijsplan van T Mobile. Deze kunnen ze niet leveren voor € 25.

 

Alleen al hier door zal T Mobile deze snelheid niet   beschikbaar maken. 

Reputatie 7
Badge +14

@BeMu In dat stuk van #TotaalTV vertellen ze er niet bij wat het gaat kosten. Bij #Ziggo tik je €98 Per maand af.  #Koopje😤
 

Dit is de tweede met de vraag, maar KPN gaat GPON implementeren, en daarvoor kan er geen concurrentie op dezelfde kabel, men zal dit dan moeten splitsen en verwacht dat de concurrentie gewoon op de oude zooi mag gaan zitten.

 

Al met al een vies spelletje, hetzelfde eigenlijk met de kabel, die is ook niet zo even open te gooien.

Reputatie 7
Badge +4

gpon is meer de manier van aanleggen en niet toekomst bestendig.

Alle huidige lijnen zijn al gigabit maar worden geknepen naar de snelheid die men kiest.

GPON gaat via 1 kabel naar de wijkkast en word daarvandaan pas gesplitst naar de afnemer, goedkoper aan te leggen als naar elk huis een kabeltje vanaf de centrale, en inderdaad, weinig toekomst bestendig en meer een manier om dwars te liggen naar de concurrentie.

De hele glasvezel kan wel meer aan als 1 Gb, maar de huidige apparatuur van KPN kan dit niet aan, de max is 500 Mb op het moment, terwijl Tweak aan het testen is met 10Gb.

 

https://tweakers.net/nieuws/149730/kpn-treft-voorbereidingen-om-later-dit-jaar-1gbit-s-glasvezelinternet-te-leveren.html

Reputatie 7
Badge +1

Als je heel eerlijk procentueel gaat kijken hoeveel afnemers zullen er dan werkelijk zijn die internet afnemen van 1gb of nog hoger, naar mijn bescheiden mening heeft misschien wel 90% en nog meer van de “normale” consument voldoende aan 100 tot 250 mb.

 

Echt nodig, bijna niemand, en ik zeker niet, 100 is al overkil voor mijn gebruik, maar wel lekker.

Reageer